Curt Schilling: "Sorry voor die Amalur-demo"

38 Studios-directeur Curt Schilling is blij met alle aandacht die de demo van Kingdom of Amalur: Reckoning heeft gekregen. Na een welgemeend dankjewel van zijn kant, biedt Schilling ook zijn excuses aan.

"Let me start by apologizing. The demo? Ya, it is way way WAYYYYY more buggy than anything ANYONE should ever release, much less a demo", aldus Schilling. Volgens de directeur was het niet te voorkomen dat de demo met bugs uitgebracht werd, omdat het nou eenmaal een heel groot spel is. Zo duurt het hoofdverhaal al vijftig uur en ben je nog eens 250 uur bezig om álles te behalen.

Omdat Schilling wist dat de demo bugs zou hebben, was hij het sowieso al niet met uitgever Electronic Arts eens dat er een voorproefje van het spel zou worden gegeven. Een discussie waarvan hij maar blij is dat hij die heeft verloren.

"The demo has been a God send, especially when I realize even in this thread, how many people became aware because of the demo", zegt Schilling. "In a partnership there is a lot of give and take, and I believe in my team, they are world class, but when you have a publisher there are things happening you'd rather not choose. Shipping old code out 3 months prior to gold master to a 3rd party with no stake in the demo success can be problematic."