PS3 update blokkeert jailbreak

PlayStation 3 • Geschreven door Kevin (KoosyNL) op 07-09-2010 @ 10:47
print 

Het jailbreaken van consoles gebeurt al een tijdje. Groot nieuws was het toen een paar weken geleden bleek dat de PlayStation 3 eindelijk was gekraakt. Door een speciale USB-stick aan te schaffen had je de mogelijkheid om illegaal gedownloade games te kunnen spelen vanaf de harde schijf op je Playstation 3. Toch heeft Sony nu weer een klap uitgedeeld aan de hackers door een nieuwe update beschikbaar te stellen.

Firmware update 3.42 zorgt er voor dat mensen met een gekraakte PlayStation 3 niet meer online kunnen gaan met hun consoles en dat de jailbreak niet meer werkt. De enige manier om het PSN op te kunnen is met deze nieuwe firmware update die niet werkt met de gekraakte consoles. Toch is dit niet het einde van de strijd tussen Sony en de hackers. Zo gebruiken de hackers proxy-servers om nog steeds online te kunnen en zullen ze in de toekomst natuurlijk proberen de nieuwe firmware-updates te omzeilen.

Playstation 3


Bron: Eurogamer


Lees ook:

» 06:40 Metal Gear Rising-demo op de E30
» 23/05 Spelen met ijs in Darksiders II0
» 23/05 Kleine zusjes populair in Japan4
» 23/05 Yakuza 5 heeft vijf speelbare personages en steden1


delen | eKudos nujij

3391 views / 35 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    462
Reacties op dit bericht
35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Zielig hoor...en dat alleen maar omdat er mensen zijn die geen geld over hebben voor hun eigen plezier.
Tuurlijk hebben mensen dat wel want ze hebben al 250 euro minstens aan een console uitgegeven. Maar om dan ook nog eens genaait te worden met alles wat je koopt, vind ik het niet zo raar dat iedereen een manier zoekt om goedkoop te kunnen spelen
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 10:58 schreef Evokyr het volgende:
Tuurlijk hebben mensen dat wel want ze hebben al 250 euro minstens aan een console uitgegeven. Maar om dan ook nog eens genaait te worden met alles wat je koopt, vind ik het niet zo raar dat iedereen een manier zoekt om goedkoop te kunnen spelen
2de hands kopen?
Even wachten tot die in de budgetbak ligt?
Sparen voor iets?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 10:58 schreef Evokyr het volgende:
Tuurlijk hebben mensen dat wel want ze hebben al 250 euro minstens aan een console uitgegeven. Maar om dan ook nog eens genaait te worden met alles wat je koopt, vind ik het niet zo raar dat iedereen een manier zoekt om goedkoop te kunnen spelen
Wat bedoel je met genaait te worden met alles wat je koopt?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:04 schreef Son-Goku het volgende:
[..]

Wat bedoel je met genaait te worden met alles wat je koopt?
mja hij denkt ook dat als hij een auto koopt hij de benzine en onderhoud er gratis bij krijgt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:07 schreef D1ngus het volgende:
[..]


mja hij denkt ook dat als hij een auto koopt hij de benzine en onderhoud er gratis bij krijgt.
Ik denk dat hij doelt op het feit dat er steeds meer in games wordt gesneden (kijk naar Mafia 2) om content die er eigenlijk standaard zou moeten zijn, als DLC beschikbaar te stellen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:19 schreef matjek het volgende:
[..]


Ik denk dat hij doelt op het feit dat er steeds meer in games wordt gesneden (kijk naar Mafia 2) om content die er eigenlijk standaard zou moeten zijn, als DLC beschikbaar te stellen.
aight, zou kunnen. het gewoon niet kopen is ook een probleem?, ik heb er zelf nooit zo'n moeite mee, dat niet kopen. hoef ik ook niet te zeuren.
userIcon
Laat de moraalridders maar komen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:19 schreef matjek het volgende:
[..]


Ik denk dat hij doelt op het feit dat er steeds meer in games wordt gesneden (kijk naar Mafia 2) om content die er eigenlijk standaard zou moeten zijn, als DLC beschikbaar te stellen.
Zou Piracy daar zelf niet een klein beetje de oorzaak van kunnen zijn? Games van Publishers worden gedownload waardoor ze minder verdienen en dit proberen terug te verdienen door DLC op de markt te zetten en waardoor mensen de originele games wel moeten kopen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:23 schreef RudyCarell het volgende:
Laat de moraalridders maar komen!
Present!

Klasse Sony!
Helpt natuurlijk niet maar je moet het ze wel lastig blijven maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:26 schreef KoosyNL het volgende:
[..]


Zou Piracy daar zelf niet een klein beetje de oorzaak van kunnen zijn? Games van Publishers worden gedownload waardoor ze minder verdienen en dit proberen terug te verdienen door DLC op de markt te zetten en waardoor mensen de originele games wel moeten kopen?
Piracy zal vast de oorzaak hiervoor zijn, inderdaad. Anders is het gewoon hebzucht.

En toch is het jammer dat het gebeurt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]


2de hands kopen?
Even wachten tot die in de budgetbak ligt?
Sparen voor iets?
Ik wacht inderdaad ook liever met games tot dat ze goedkoper zijn. Of eventueel tweedehands. Maakt me niet zoveel uit als ik het maar kan spelen. Ik snap wel dat mensen steeds vaker hun consoles om laten bouwen/hacken omdat de games gewoon zo duur zijn.
userIcon
Als je je ps3 niet wilt updaten doe je het toch lekker niet?
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 12:32 schreef GameGirl20 het volgende:
[..]


Ik wacht inderdaad ook liever met games tot dat ze goedkoper zijn. Of eventueel tweedehands. Maakt me niet zoveel uit als ik het maar kan spelen. Ik snap wel dat mensen steeds vaker hun consoles om laten bouwen/hacken omdat de games gewoon zo duur zijn.
Duur is relatief....
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]


2de hands kopen?
Even wachten tot die in de budgetbak ligt?
Sparen voor iets?
Ik denk dat hij het eerder had over halve games kopen van 60 euro en vervolgens de andere helft in stukjes van 8 euro kopen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]


2de hands kopen?
Even wachten tot die in de budgetbak ligt?
Sparen voor iets?
2de hands kopen is voor een ontwikkelaar gelijk aan een spel kopiëren: ze verdienen er beide niks aan.
userIcon
kopieren / kraken heeft gaming groot gemaakt!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 10:54 schreef UglyBasterd het volgende:
Zielig hoor...en dat alleen maar omdat er mensen zijn die geen geld over hebben voor hun eigen plezier.
Nieuwe spellen voor de PS3 kosten ¤70,- da's wel een beetje TE duur.
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:15 schreef RPGCRAZIEE het volgende:
[..]


Nieuwe spellen voor de PS3 kosten ?70,- da's wel een beetje TE duur.
Ik weet niet waar jij koopt, maar hier is alles nog gewoon 60 euro. Daarnaast is het een zwak argument om te stelen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:15 schreef RPGCRAZIEE het volgende:
[..]


Nieuwe spellen voor de PS3 kosten ?70,- da's wel een beetje TE duur.
kijk gewoon op budgetgaming.nl problem solved
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:15 schreef RPGCRAZIEE het volgende:
[..]


Nieuwe spellen voor de PS3 kosten ?70,- da's wel een beetje TE duur.
www.budgetgaming.nl
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:55 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij koopt, maar hier is alles nog gewoon 60 euro. Daarnaast is het een zwak argument om te stelen.
Er zijn weinig goede argumenten om te stelen...
userIcon
Zonder warez was de computer ontwikkeling (en dus ook de consoles ontwikkeling) veel & veel langzamer gegaan
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:55 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]


Ik weet niet waar jij koopt, maar hier is alles nog gewoon 60 euro. Daarnaast is het een zwak argument om te stelen.
Ik zag een paar spellen voor 69,99. Maar alsnog is het duur. En dat betekent niet dat ik steel, heb wel betere dingen te doen...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 12:52 schreef CamelNLD het volgende:
Als je je ps3 niet wilt updaten doe je het toch lekker niet?
Ja, maar dan kan je wel niet meer op het PSN en dus ook niet meer online gamen. Later uitgebrachte spellen kunnen zelfs een minimum firmware vereisen (althans bij de PSP).
userIcon
Kan je dan niet gewoon die USB stick eruit trekken als je online wilt met een spel die je al bezat?
Want ik zou zo'n stick kopen om alle spellen te spelen die k nog niet heb gespeeld en het ook niet waard zijn om te kopen .
userIcon
Op FTD staat al een bypass tool
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:26 schreef RPGCRAZIEE het volgende:
[..]


Ik zag een paar spellen voor 69,99. Maar alsnog is het duur. En dat betekent niet dat ik steel, heb wel betere dingen te doen...
Vet stoer ouwe
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:46 schreef Gkhn het volgende:
Kan je dan niet gewoon die USB stick eruit trekken als je online wilt met een spel die je al bezat?
Want ik zou zo'n stick kopen om alle spellen te spelen die k nog niet heb gespeeld en het ook niet waard zijn om te kopen .
nee... of je kunt niet online ivm oude firmware, of wel online en die usb niet kunnen gebruiken ivm nieuwe firmware
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 17:42 schreef deathking het volgende:
[..]


Ja, maar dan kan je wel niet meer op het PSN en dus ook niet meer online gamen. Later uitgebrachte spellen kunnen zelfs een minimum firmware vereisen (althans bij de PSP).

Minimum firmware vereisten heb je idd ook bij de ps3
vrouw koei (Eindredacteur Games) 07-09-2010 @ 20:12 fotoboek homepage
userIcon
Tja, dit wordt vechten tegen de bierkaai. Je moet continu blijven updaten om je illegale spellen te kunnen blijven spelen. Lijkt mij de moeite niet waard eigenlijk. Ik denk dat warez voor de consoles zijn langste tijd heeft gehad...
Prima. Gewoon kopen, sowieso is het BS dat 'omdat games zo duur zijn' je zou moeten gaan kopieren. Echt een drog argument, want de markt laat vanzelf wel zien dat games te duur zijn, als rendement en winsten weg vallen voor de ontwikkelaars. Tot nog toe koopt iedereen als een kudde schapen, dus geen reden om prijzen te verlagen.

Vergeet ook niet dat Sony sinds het uitbrengen van de ps3 verliezen heeft gedraaid op het ding, winst moet ergens vandaan komen!
Trouwens als je DLC niet digt (ik dig het niet meestal, tenzij het om add-on achtige content gaat die je vroeger als 'extra game' kocht) koop je het toch niet? Boycot is de enige manier om daar iets aan te veranderen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 @ 15:15 schreef RPGCRAZIEE het volgende:
[..]


Nieuwe spellen voor de PS3 kosten ?70,- da's wel een beetje TE duur.
Als je niet kan veroorloven dan koop je het toch gewoon niet?
Als ik mezelf een ferrari kon aanschaffen had ik het misschien ook wel gedaan, maar zoveel geld heb ik niet

35  van 35 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06:40 Metal Gear Rising-demo op de E30
» 23/05 Spelen met ijs in Darksiders II0
» 23/05 Kleine zusjes populair in Japan4
» 23/05 Yakuza 5 heeft vijf speelbare personages en steden1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden