Verhaal belangrijker dan gameplay

De medeoprichter van Ninja Theory Tameem Antoniades vindt het verhaal belangrijker dan de gameplay. Tijdens de ontwikkeling van Kung Fu Chaos dacht hij hier anders over, maar zijn werk aan Heavenly Sword heeft hem van gedachten doen veranderen.

Hij zei het volgende: “In Heavenly Sword I thought, ‘Actually, let’s try and do a story’. Working with Andy and everyone else, working with Weta and having people talk about story as something serious – not something throwaway like we do in games – was quite eye-opening to me.

Zijn denkwijze is nog niet algemeen geaccepteerd in de game-industrie: “I still see a prejudice, actually. I still come across a lot of people who say, ‘It’s a game and it doesn’t need a story’. You’re trying to make a particular point of storytelling, trying to refine it, and somebody says ‘It’s just a game, it doesn’t matter".

Hij gaf ook nog een mooi voorbeeld met betrekking tot Resident Evil 4. Hij speelde met ontzettend veel plezier de singleplayer, maar hij was niet zo te spreken over de mercenaries mode: "I played it from start to finish, I didn’t want to let go of the controller and I was driven through it. I just wanted to know what happened next. As soon as I completed it, you get those mini-missions, ‘Kill x zombies in an amount of time’. So there’s no story, it’s stripped out of all that and it’s just shoot however many zombies in however much time. And you realize – have I been doing this for the last 10 hours? Because it didn’t feel like it, as I’m bored within about a minute of doing that."

Zijn volgende game ‘Enslaved: Odyssey to the West’ zal begin oktober te koop zijn. Na zijn uitspraken kun je verwachten dat het spel een goed verhaal zal hebben, nu maar hopen dat de gameplay ook goed in elkaar zit.