Battlefield 3

PlayStation 3WindowsXBOX 360 • Geschreven door Tim (wc-eend) op 08-11-2011 @ 18:00
print 

Header
Battlefield 3 is gespeeld op de pc, ook beschikbaar voor PS3 en Xbox 360

Battlefield 3 is één van de games die dit laatste kwartaal van het jaar groots maakt. Maar kan Battlefield 3 die verwachting ook waarmaken of valt de game tegen en is de lange hype voor niks geweest?

Battlefield 3 is bij de release geplaagd met vervelende problemen, zoals het niet kunnen authenticeren van je game, Origin dat niet wil werken of het gewoonweg continu crashen van de game. Al snel gonsden wanklanken over het internet en overal kwamen verschillende oplossingen de hoek om kijken. Nu, een week later, klinken er nog steeds een aantal wanklanken maar minder dan voorheen, tijd voor een terugblik op mijn eerste week Battlefield 3.

Wandelstokken van je Opa
Als eerste zal ik de singleplayer bespreken van het spel. Je begint als een ontsnapte gevangene en het verhaal is nog helemaal niet duidelijk. Na het eerste level dat als een tutorial dient, wordt het verhaal door middel van flashbacks en vertellingen helemaal uitgelegd. Op zich is hier niks mis mee maar het complete verhaal van de singleplayer is wat aan de korte kant, zo'n vijf uur maar namelijk.

BF3

Daarnaast zorgt de singleplayer ook voor een aantal kleine en grote irritatiepunten. Kleine punten zijn onder andere het zichtbaar spawnen van de vijand midden in een vuurgevecht, het raken van een vijand die neervalt, weer opstaat en verder gaat schieten en medesoldaten die doelloos naar een deur staan te kijken terwijl ze hem moeten intrappen.

Dit zijn kleine punten die zich in de singleplayer voordoen, naast enkele grote punten. Zo zitten er kleine actiescènes in het spel waarbij je bijvoorbeeld op het juiste moment op de spatie of op de linkermuisknop moet drukken. Het is leuk bedoeld maar het bereikt zijn doel niet. Stel, je hebt net een intensief vuurgevecht gehad, de adrenaline giert door je lijf en je rent een gang in om een ander deel te verkennen. Plotseling komt er een soldaat om de hoek die jou van dichtbij aanvalt. De computer neemt jouw personage over en het enige wat jij doet is wachten tot er een toets in beeld komt die je moet indrukken. Doe je dit goed, dan win je het gevecht. Helaas haalt dit het adrenalinegehalte omlaag omdat de game 'stilvalt' en dat is jammer.

BF3

Daarnaast is de singleplayer zo lineair als de wandelstok van mijn opa. Er is geen mogelijkheid tot uitgebreide flankopties of customisatie van wapens. Je krijgt een opdracht, zoals het opblazen van tanks, en toevallig ligt het wapen waarmee het moet al klaar. Er zijn geen alternatieven of andere opties om je doel te behalen. Het binnendringen van een gebouw bestaat ook alleen maar uit het volgen van de computergestuurde NPC's, waar je vaak nog op moet wachten omdat zij de enige in de wereld zijn die bepaalde deuren open kunnen schoppen.

Maar is er nog wel iets goeds aan de singleplayer? Ja, dat is er. Het spel ziet er grafisch verdomd goed uit. Ik speel met alle settings op low, anders trekt mijn pc het niet, maar amai, wat een omgevingen. Zo kom je in de singleplayer op een gegeven moment in een modern gebouw waarvan het kantoorgedeelte opgebouwd is uit glazen en gipsen tussenwanden. Schuilen achter een gipsplaat is not done; twee kogels door de plaat en hij brokkelt in stukken uit elkaar. Vijanden die schuilen achter een bureau zijn makkelijk uit de weg te ruimen met een granaat. Weg bureau en weg vijand.

BF3

Alhoewel niet alles kapot kan, is het niveau van destructie wel erg hoog en het geeft in een vuurgevecht ook een voldoening om ruiten, stoelen, tafels, muurtjes en weet ik veel wat nog meer kapot te schieten. Daarnaast is het geluid van de game om kippenvel van te krijgen. Wapens klinken divers en realistisch. Vijanden en collega's die naar elkaar schreeuwen. Explosies die nadreunen door je speakers.
Waar de singleplayer op een aantal punten faalt, tillen de graphics en het geluid de singleplayer naar een hoger niveau en maakt het, alhoewel niet alles, veel goed. Lees op de tweede pagina meer over de multiplayer.


verder lezen:
1 2


Lees ook:

» 05/11 Physical Warfare Pack voor Battlefield 36
» 04/11 Battlefield 3 krijgt nieuwe patch19
» 03/11 Gratis dogtags voor Battlefield 328
» 02/11 Battlefield 3 op de PC spelen zonder Origin21


delen | eKudos nujij

16307 views / 66 reacties
thumbnail
Genre FPS
Platform PC, Playstation 3, Xbox 360
Developer/Publisher EA DICE/Electronic Arts
Releasedatum 28-10-2011
Waardering    
User-waardering    
Aantal stemmen    166
Positie in chart36 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Goede review, ik kan me hier helemaal in vinden.
Jup zeker weten, ik gebruik de singleplayer als onderzetter voor de koffie
userIcon
het is een goede game hoor er moeten nog wat grote bugs bewerkt worden het is simpelweg gewoon wachten op de eerste paar updates
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 november 2011 @ 18:06 schreef legacythe2nd het volgende:
Goede review, ik kan me hier helemaal in vinden.
userIcon
Tof verhaal!
Zo weer een potje doen
man wc-eend (FOK!games crew) 08-11-2011 @ 19:52 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 november 2011 @ 19:45 schreef Poit het volgende:
Tof verhaal!
Zo weer een potje doen
BoF-server? Ik kom ook
Gezien ik mij tot nu toe prima vermaak met dit spel (MP in ieder geval), kan ik mij heel goed vinden in dit cijfer. Het enige wat best irritant is, is dat ik soms mijn verbinding verlies met de server en daarbij een timeout melding krijg. Gelukkig niet te vaak, maar ik hoop wel dat ze dat nog weten te verbeteren.
userIcon
Goede review, hoewel er wel wat spellingsfoutjes in zitten en ik een stuk lager cijfer had verwacht naar aanleiding van je verhaal. Verder ziet het er wel prachtig uit inderdaad! En wel slordig van al die bugs, ik vind het eigenlijk niet kunnen.
userIcon
BE ADVISED


SP nog eens niet erin gestopt.

Niet in de drive iig...
userIcon
Goede review, maar toch vindt ik een 9 toch echt wel te hoog om eerlijk te zijn.

De hoeveelheid bugs die in deze game zitten, zowel als in de single als in de multiplayer mogen gewoon echt niet voor een game als deze. Daarbij mag DICE ook wel wat meer balans in het klassensysteem verwerken.

Verder wel een game met toch echt wel mooie graphics en ondanks het groot aantal bugs een verslavend spel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 november 2011 @ 22:10 schreef Kawarawa het volgende:
Goede review, maar toch vindt ik een 9 toch echt wel te hoog om eerlijk te zijn.

De hoeveelheid bugs die in deze game zitten, zowel als in de single als in de multiplayer mogen gewoon echt niet voor een game als deze. Daarbij mag DICE ook wel wat meer balans in het klassensysteem verwerken.

Verder wel een game met toch echt wel mooie graphics en ondanks het groot aantal bugs een verslavend spel.
Probleem was gewoon dat ze ook tijd en moeite hebben gestoken in SP terwijl ze dit gewoon niet hadden moeten doen en de mankracht op de MP moeten zetten om het allemaal nèt wat beter uit te werken. Zo is de matchmaking best bedroevend op de 360 t.o.v. andere MP games zoals Gears 3 en Halo Reach. Heb al diverse keren gehad dat als ik join met friends we niet in hetzelfde team komen.

En autobalance mogen ze ook wel eens implementeren, irriteer me er echt aan dat je soms wel vier potjes met hetzelfde team moet spelen wat van een bedroevende kwaliteit is.
userIcon
quote:
Na het eerste level dat als een tutorial dient, wordt het verhaal door middel van flashbacks en vertellingen helemaal uitgelegd. Op zich is hier niks mis mee maar het complete verhaal van de singleplayer is wat aan de korte kant, zo'n vijf uur maar namelijk.
Je gebruikt "maar" helemaal verkeerd. De duur van het verhaal heeft niets te maken met de manier waarop het verteld wordt.

Zoals jij het schrijft is dat wel het geval.

Het verhaal wordt verteld dmv flashbacks en daar op zich niets mis mee mee, maar de SP duurt slechts 5 uur.

Zo zeg jij het en dat is onjuist.

userIcon
quote:
Op dinsdag 8 november 2011 @ 22:28 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]


Probleem was gewoon dat ze ook tijd en moeite hebben gestoken in SP terwijl ze dit gewoon niet hadden moeten doen en de mankracht op de MP moeten zetten om het allemaal nèt wat beter uit te werken. Zo is de matchmaking best bedroevend op de 360 t.o.v. andere MP games zoals Gears 3 en Halo Reach. Heb al diverse keren gehad dat als ik join met friends we niet in hetzelfde team komen.

En autobalance mogen ze ook wel eens implementeren, irriteer me er echt aan dat je soms wel vier potjes met hetzelfde team moet spelen wat van een bedroevende kwaliteit is.
Het willen maken van een SP terwijl de focus toch echt op de MP ligt, waardoor de MP vol met bugs komt te zitten is toch echt wel een probleem van DICE.

Match making met vrienden in de vorm van een party gaat op de PC bij mij juist prima, team balance is inderdaad ook iets wat ze vergeten zijn.
PS3 versie geeft geen problemen met servers etc
userIcon
Afgelopen uren de game voor het eerst gespeeld, op de PS3. Idd prima verbinding.

Weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van vind. Ik vind de maps tot nog toe een beetje 'saai' vergeleken met die van Battlefield 2, maar wellicht went dat nog wel...

Daarnaast ben ik geen fan van 'perks' en al die meuk dat je extra wapens unlocked naarmate je het langer speelt enzo. Ik hou toch meer van de simpele eenvoud van een Battlefield 1943 waarbij je gewoon ieder potje allemaal 'gelijk' bent. Ik snap ook wel dat je na een paar weken/maanden spelen ook vrijwel allemaal 'gelijk' bent omdat iedereen al die meuk dan wel unlocked heeft, maar zoals gezegd, ik ben er geen fan van.

Wat dat betreft had ik liever gewoon een paar mappacks voor Battlefield 1943 gekregen. Ik begrijp sowieso niet waarom ze nooit meer gedaan hebben met die game, gezien het geweldige succes ervan.

Anyway, Battlefield 3 zal ik de komende tijd gewoon blijven spelen uiteraard. Gaat nog niet zo best, maar goed, dat komt vanzelf hoop ik
userIcon
Geen woord over het geniale geluid? Met een goede ht is het oorlog in de huiskamer. Ik stond versteld de eerste keren dat ik de game speelde. En nog steeds voegt het zoveel toe aan de beleving.

Er moeten wel echt snel nieuwe maps verschijnen. En Metro moet worden gekilled.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 02:05 schreef Yi-Long het volgende:
Afgelopen uren de game voor het eerst gespeeld, op de PS3. Idd prima verbinding.

Weet eerlijk gezegd nog niet wat ik er van vind. Ik vind de maps tot nog toe een beetje 'saai' vergeleken met die van Battlefield 2, maar wellicht went dat nog wel...

Daarnaast ben ik geen fan van 'perks' en al die meuk dat je extra wapens unlocked naarmate je het langer speelt enzo. Ik hou toch meer van de simpele eenvoud van een Battlefield 1943 waarbij je gewoon ieder potje allemaal 'gelijk' bent. Ik snap ook wel dat je na een paar weken/maanden spelen ook vrijwel allemaal 'gelijk' bent omdat iedereen al die meuk dan wel unlocked heeft, maar zoals gezegd, ik ben er geen fan van.

Wat dat betreft had ik liever gewoon een paar mappacks voor Battlefield 1943 gekregen. Ik begrijp sowieso niet waarom ze nooit meer gedaan hebben met die game, gezien het geweldige succes ervan.

Anyway, Battlefield 3 zal ik de komende tijd gewoon blijven spelen uiteraard. Gaat nog niet zo best, maar goed, dat komt vanzelf hoop ik
ik speel nog steeds 1943 (desert combat voornamelijk )
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 10:14 schreef woessie het volgende:
Geen woord over het geniale geluid? Met een goede ht is het oorlog in de huiskamer. Ik stond versteld de eerste keren dat ik de game speelde. En nog steeds voegt het zoveel toe aan de beleving.

Er moeten wel echt snel nieuwe maps verschijnen. En Metro moet worden gekilled.
Het is toch dieptriest dat er 9 maps inzitten, en ze zijn vrij matig!?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 10:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Het is toch dieptriest dat er 9 maps inzitten, en ze zijn vrij matig!?
Ik hou van de open levels als caspian border en dinges-island, metro kan ik echt niet hebben, dat ene level in die berg vind ik ook kut, en overall is het inderdaad een matige bedoeling. Ik vind het ook erg jammer dat ik niet een bepaalde map kan kiezen om daarin te blijven.
In december komen de nieuwe maps uit. Naar alle verwachting. Dan kunnen we knallen op 'onze' oude maar vernieuwde maps.
Het is wel jammer dat ik vind dat ik daar nu al aan toe ben ja. Zoveel heb ik nog niet gespeeld, zag gisteren dat ik nu aan 19 uur online zit.
Toch maar sparen voor een nieuwe pc
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 10:27 schreef woessie het volgende:
[..]
Ik hou van de open levels als caspian border en dinges-island, metro kan ik echt niet hebben, dat ene level in die berg vind ik ook kut, en overall is het inderdaad een matige bedoeling. Ik vind het ook erg jammer dat ik niet een bepaalde map kan kiezen om daarin te blijven.
In december komen de nieuwe maps uit. Naar alle verwachting. Dan kunnen we knallen op 'onze' oude maar vernieuwde maps.
Het is wel jammer dat ik vind dat ik daar nu al aan toe ben ja. Zoveel heb ik nog niet gespeeld, zag gisteren dat ik nu aan 19 uur online zit.
Ik mis een beetje de individuele vrijheid die je had in de eerdere Battlefields, en de natuur. Bij levels zoals Metro enzo, daar ben je toch zo op uitgekeken? Zo fucking 1 tonig en 'klein'. Echt waardeloos.

Kijk, een BF1943 had maar 3 mappen (en een vliegmap maar die tel ik niet mee), maar het zijn wel GOEDE mappen. Wil je lekker vliegen, dan kan dat. Wil je snipen, dan kan dat. Wil je met een groepje vlaggen veroveren met tanks en jeeps enzo, dan kan dat. Op iedere map. En hier is dat toch minder.

Daarnaast vind ik het een beetje vreemd dat de draw-distance vaak zo matig is, en dat je in Battlefield 1943 van de ene kant naar de andere kant van de map kunt 'snipen' zonder problemen, en hier kan zoiets gewoon niet, terwijl je modernere aparatuur hebt...
userIcon
Nou, er zijn toch wel mogelijkheden om ergens op een dak te liggen of met een jeep rond te rijden om vlaggen te pakken, dus ik ben het daar niet zo met je eens. Er mogen alleen nog een 10 mappen van me bijkomen en idd, niet zulke benauwde als mijn waterloo-map. Kan ook mijn onkunde zijn .
Ik vind cross the seine dan weer wel erg tof ook al is dat ook urban warfare.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 10:14 schreef woessie het volgende:
Geen woord over het geniale geluid? Met een goede ht is het oorlog in de huiskamer. Ik stond versteld de eerste keren dat ik de game speelde. En nog steeds voegt het zoveel toe aan de beleving.

Er moeten wel echt snel nieuwe maps verschijnen. En Metro moet worden gekilled.
toch vond ik het geluid in MW2 iets beter, je hoorde beter uit welke richting men de vijand kon verwachten.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 11:06 schreef woessie het volgende:
Nou, er zijn toch wel mogelijkheden om ergens op een dak te liggen of met een jeep rond te rijden om vlaggen te pakken, dus ik ben het daar niet zo met je eens. Er mogen alleen nog een 10 mappen van me bijkomen en idd, niet zulke benauwde als mijn waterloo-map. Kan ook mijn onkunde zijn .
Ik vind cross the seine dan weer wel erg tof ook al is dat ook urban warfare.
je kunt zelfs zwemmen
quote:
Om de multiplayer voor een langere tijd interessant te houden verdien je punten door doelen te behalen of vijanden te doden. Met deze punten stijg je in rank en verdien je nieuwe wapens en gadgets voor de klasse die je graag speelt.
Hierbij haak ik dus af..alle klassieke shooters (UT, quake, CS) deden het zonder unlocks ranks perks en whatever. Ik wil niet uren hoeven spelen voor ik alle content kan zien verdomme.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 11:39 schreef sjaakocf het volgende:

[..]


Hierbij haak ik dus af..alle klassieke shooters (UT, quake, CS) deden het zonder unlocks ranks perks en whatever. Ik wil niet uren hoeven spelen voor ik alle content kan zien verdomme.
UT en Quake is dan ook een heel ander genre shooter.
Ik vind het wel prettig om ergens "naar toe te werken"
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 11:44 schreef Questular het volgende:
[..]


UT en Quake is dan ook een heel ander genre shooter.
Ik vind het wel prettig om ergens "naar toe te werken"
Ik ook
Houdt het interessant. Ben nu alleen maar 1 kit aan het spelen om de Javelin te unlocken. Daarna ga ik met de volgende kit aan de gang om daar een toffe te unlocken.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 11:44 schreef Questular het volgende:
[..]


UT en Quake is dan ook een heel ander genre shooter.
Ik vind het wel prettig om ergens "naar toe te werken"
Mwoa, voor mij doet dat het niet. Shooters zijn shooters, en je kunt beter een spel goed maken door gameplay dan door kunstmatig de replay value te verhogen met idiote unlocks.

EA heeft aan marketing vele malen meer uitgegeven dan aan het ontwikkelen zelf, als ze dat nu eens omdraaien en gewoon een dijk van een spel maken wat het jaren volhoudt. Zul je zien dat ze straks ook nog allemaal kleine prutscontent gaan toevoegen met microtransactions, nou dan kunnen ze helemaal de vliegende plasbuiskanker krijgen.

Maargoed de huidige generatie gamers willen allemaal de beste zijn en elk half uur een nieuwe 'unlock' halen dus het ziet er somber uit >.>


Zelfde reden dat legendarische spellen zoals Age of Empires, UT classic, Star Craft en dergelijke nog heel veel gespeeld worden online en op LANs, terwijl nieuwe releases (red alert 3, battlefield 2142, age of empires 3 omg wat een misbaksels waren dat) nauwelijks gespeeld worden.

En een 9.0? Gezien de kritiek lijkt me dat echt veel te hoog.

Volgens metacritic: http://www.metacritic.com/game/pc/battlefield-3

Gemiddelde review score: 9
Gemiddelde user score: 7

Dan weet je dat EA de reviewers goed vertroeteld heeft.

[ Bericht gewijzigd door sjaakocf op woensdag 9 november 2011 @ 12:00 ]
man Wessiej (Eindredacteur Games) 09-11-2011 @ 12:03 fotoboek no homepage
userIcon
Klopt, we kregen cadeaus van de PR dames van EA voor dit cijfer.
/sarcasme

[ Bericht gewijzigd door Pheno op donderdag 10 november 2011 @ 17:22 ]
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 11:52 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Mwoa, voor mij doet dat het niet. Shooters zijn shooters, en je kunt beter een spel goed maken door gameplay dan door kunstmatig de replay value te verhogen met idiote unlocks.
Ik heb een jaar of 6/7UT gespeeld en speel nu een jaartje of 2 COD en ik vind het echt een wereld van verschil

[ Bericht gewijzigd door Questular op woensdag 9 november 2011 @ 12:10 ]
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 12:03 schreef Wessiej het volgende:
Klopt, we kregen cadeaus van de PR dames van EA voor dit cijfer.
In individuele gevallen kun je er niets over zeggen, maar als 50 reviewers het spel gemiddeld een negen geven, en 1000 users een 7 kun je met grote zekerheid aannemen dat er ergens iets niet klopt.

[ Bericht gewijzigd door Pheno op donderdag 10 november 2011 @ 17:22 ]
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 12:11 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


In individuele gevallen kun je er niets over zeggen, maar als 50 reviewers het spel gemiddeld een negen geven, en 1000 users een 7 kun je met grote zekerheid aannemen dat er ergens iets niet klopt.
Nee hoor, zo zijn er gefrustreerde gamers die de game ongefundeerd een 1 geven omdat ze bijvoorbeeld call of duty liever spelen.
Zo simpel is het.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 12:18 schreef woessie het volgende:
[..]
Nee hoor, zo zijn er gefrustreerde gamers die de game ongefundeerd een 1 geven omdat ze bijvoorbeeld call of duty liever spelen.
Zo simpel is het.
Als de reviewers een representatieve groep zijn voor het geheel 'gamers' zou dat niets uitmaken. Natuurlijk zijn er sporadisch mensen die rare cijfers geven gewoon om te kloten maar in dit geval zijn dat er weinig (zie scoreverdeling) en geeft het meerendeel het een positieve, doch wat genuanceerdere rating.

Ik probeer het over een paar maanden wel als de eerste bugs eruit zijn
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 12:18 schreef woessie het volgende:
[..]
Nee hoor, zo zijn er gefrustreerde gamers die de game ongefundeerd een 1 geven omdat ze bijvoorbeeld call of duty liever spelen.
Zo simpel is het.
Je moet inderdaad weten waar je steekproef uit bestaat voor je er zinnige dingen over kunt zeggen.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 12:03 schreef Wessiej het volgende:
Klopt, we kregen cadeaus van de PR dames van EA voor dit cijfer.
Was ik nog maar crew...

[ Bericht gewijzigd door Pheno op donderdag 10 november 2011 @ 17:22 ]
Ik vind de game voor de pc wel een 9 waard. Met 64 man online en graphix voegen echt wat toe. Op die consoles is dit niet mogelijk en de grote mappen voelen leeg aan omdat er maar zo weinig spelers zijn. Ik weet niet of je dice hier de schuld van kan geven maar ik vind het tegenvallen hoeveel er kapot kan. Dit is de zoveelste game waar men pretendeerde dat alles kapot kon maar het totaal niet waar maakt.
Wanneer ik een standaard shooter zoals UT wil spelen (zonder perks), dan start ik UT.

Wanneer ik een spel wil spelen dat precies lijkt en speelt zoals Battlefield 2 start ik Battlefield 2.

Als ik geen zin heb in een potje Battlefield 3 op de map metro omdat de map mij niet bevalt start ik een potje Battlefield 3 met een andere map.

Wanneer ik uit principes weiger voor extra content te betalen speel ik gewoon de orginele content.

Wanneer ik om de zoveel tijd mijn connectie met een server verlies en de rest van de server speelt vrolijk door, kijk ik eens wat er mis is met mijn eigen internet connectie.

Wanneer ik uitgerust met een M16 en een handgranaat door de straten van van een zandbak stadje heen tijger, en ik een tank tegen kom, maak ik dat ik weg kom, in plaats van mijn M16 op dat ding leeg te schieten, te sterven door de TANK LMG, en te klagen dat de klasses niet in balans zijn.

Niet miepen, spelen!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 14:13 schreef ConnerJohn het volgende:
Ik vind de game voor de pc wel een 9 waard. Met 64 man online en graphix voegen echt wat toe. Op die consoles is dit niet mogelijk en de grote mappen voelen leeg aan omdat er maar zo weinig spelers zijn. Ik weet niet of je dice hier de schuld van kan geven maar ik vind het tegenvallen hoeveel er kapot kan. Dit is de zoveelste game waar men pretendeerde dat alles kapot kon maar het totaal niet waar maakt.
Je hoofd voelt leeg aan! De maps zijn gewoon prima op de console, je hoeft niet iedere meter 5 mensen tegen te komen, ik vind het prima om lekker een tiental seconden te kunnen rondrijden in m'n tank voor ik weer op iemand moet knallen, en veel meer dan dat zal het over het algemeen ook niet zijn op een server met 24 man.

Wat destructie betreft, het blijft enorm lastig om te doen en je moet enorm veel compromissen sluiten voor het werkt, zelfs een game als Red Faction Guerilla heeft geen volledige destructie.
Wat een internetheld ben jij om gelijk iemand te beledigen als je het niet met hem eens bent.
userIcon
Review niet gelezen maar 9 maps?
Ik weet genoeg.
Aangezien je de rest van de maps moet kopen als DLC sla ik dit mooi over.
userIcon
Vind het tegenvallen aangezien ik niet van COD hou en juist wel van BF2. Dit is eigelijk COD met een paar voertuigen erbij, die minder leuk zijn als die van BF2.
userIcon
Als COD speler moet ik zeggen dat de puntjes van de SP ook daar zitten in de oude delen (nieuwe nog niet gespeeld). Ook in COD had je vaak dat je in gebouwen moest wachten op je team mates.

Wat wel lekker was is dat je er wat meer vrijheid hebt om te flanken.
Als ik zo de review lees, en ik een oorlogshooter toch meestal koop voor de SP, dan denk ik dat ik alsnog een jaartje wacht met Battlefield.

Maar toch, hoe kom je op een 9 als je zoveel minpunten tegen komt? die zelfs niet allemaal genoemd zijn in het overzicht naast het cijfer.
man wc-eend (FOK!games crew) 10-11-2011 @ 01:09 fotoboek homepage
userIcon
Singleplayer is kort en liniair maar ik zeg ook dat de graphics en het geluid een hoop goed maken. Daarnaast heb je de multiplayer die gewoon als een dijk van een huis goed is. Neem daarbij het goede geluid en de goede graphics en je hebt in zijn totaalheid een zeer goede game.

Natuurlijk heeft ieder persoon zo zijn voorkeuren, kijk maar naar de hele discussie hierboven.

Een iemand is wel tevreden met de maps, de ander niet, de een vind de singleplayer wel goed en de ander niet...

Ikzelf heb totaal geen last gehad van de bekende bugs zoals verlies van verbinding, origin dat niet start, bf 3 dat gewoon weg crasht, punten kwijt etc etc... Ik kan toch niet een game een punt aftrek geven omdat andere mensen wel problemen hebben?
userIcon
quote:
Op donderdag 10 november 2011 @ 01:09 schreef wc-eend het volgende:
Singleplayer is kort en liniair maar ik zeg ook dat de graphics en het geluid een hoop goed maken. Daarnaast heb je de multiplayer die gewoon als een dijk van een huis goed is. Neem daarbij het goede geluid en de goede graphics en je hebt in zijn totaalheid een zeer goede game.

Natuurlijk heeft ieder persoon zo zijn voorkeuren, kijk maar naar de hele discussie hierboven.

Een iemand is wel tevreden met de maps, de ander niet, de een vind de singleplayer wel goed en de ander niet...

Ikzelf heb totaal geen last gehad van de bekende bugs zoals verlies van verbinding, origin dat niet start, bf 3 dat gewoon weg crasht, punten kwijt etc etc... Ik kan toch niet een game een punt aftrek geven omdat andere mensen wel problemen hebben?
Klopt helemaal Overgroot deel wat je hier hoort is de eigen mening van personen. Daarbij is een groot deel van de problemen ook gewoon user problemen of hardware van de persoon zelf en schuiven dat dan af.

Prima review is het en je hebt volkomen gelijk.
userIcon
Die sjaak

De wereld gaat langzaam verder terwijl jij stil blijft staan.
quote:
Op donderdag 10 november 2011 @ 09:56 schreef Document1 het volgende:
Die sjaak

De wereld gaat langzaam verder terwijl jij stil blijft staan.
Wil je daarmee zeggen dat dit soort ontwikkelingen spellen beter maken?

if so:
userIcon
Deze review De singleplayer is ruk, en over de hele linie zijn er bugs, dus wat voor cijfer zal ik eens geven.

Een 9!

quote:
Op donderdag 10 november 2011 @ 18:17 schreef timmmmm het volgende:
Deze review De singleplayer is ruk, en over de hele linie zijn er bugs, dus wat voor cijfer zal ik eens geven.

Een 9!

Populistisch meepraten met de mening van andere personen waarvan de mening even ongefundeerd is.
BF3 is op dit moment gewoon de beste MP shooter die er is, deal with it.
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 @ 08:41 schreef VulpX het volgende:
[..]

Populistisch meepraten met de mening van andere personen waarvan de mening even ongefundeerd is.
BF3 is op dit moment gewoon de beste MP shooter die er is, deal with it.
Daar is lang niet iedereen het over eens. En EA heeft gewoon een hele slechte reputatie mbt QA, de Battlefield 2 RC zat ook vol bugs.
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 @ 08:45 schreef sjaakocf het volgende:
[..]


Daar is lang niet iedereen het over eens. En EA heeft gewoon een hele slechte reputatie mbt QA, de Battlefield 2 RC zat ook vol bugs.
Uit jou comments kan ik opmaken dat jij het spel niet gespeeld hebt, en dat het spel ook nog eens in een genre valt dat je niet bevalt. Daarnaast bieden in het verleden behaalde resultaten van EA geen garantie voor de kwaliteit van huidige en toekomstige producten. Dat BF2 vol zat met bugs, wil niet zeggen dat BF3 dus ook vol met bugs zit. Ik heb nu 48 uur in de MP, en geloof mij en vele anderen als wij zeggen dat er geen game-braking bugs in deze game zitten. Ik ben nog geen één keer afgeschoten omdat ik afgeleid of benadeeld werd een bug in het spel, tevens heb ik nooit het idee gehad dat iets oneerlijk was. Mensen die roepen dat dit spel vol met bugs zit hebben overduidelijk het spel niet gespeeld.Ik zou eigenlijk ook niet weten waar en welke bugs er zijn?
50  van 66 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 08/11 Battlefield 366
» 05/11 Physical Warfare Pack voor Battlefield 36
» 04/11 Battlefield 3 krijgt nieuwe patch19
» 03/11 Gratis dogtags voor Battlefield 328


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden