Mass Effect 2

Mijn plan was om geen heel uitgebreide review te schrijven van Mass Effect 2, het probleem is dat de game zo enorm is dat het eigenlijk wel moet en dan heb ik nog lang niet alles aangestipt. Het komt er op neer dat Mass Effect 2 een fenomenale ervaring biedt zoals we die eigenlijk zelden tegenkomen. De fans van de serie, en dan neem ik de randproducten zoals boeken ook even mee, zullen van begin tot eind genieten van wat je in deze game te wachten staat. Als nieuwkomer zul je misschien niet alle subtiliteiten, humor en plottwists begrijpen en je zult zeker niet zo genieten van de ontmoetingen met de karakters uit het eerste deel, maar dan nog staat je een prachtige ervaring te wachten.

Zonder enige twijfel heeft BioWare het geflikt om haar origineel te overtreffen op vrijwel elk punt en te zorgen dat je na 30 uur spelen nog steeds smacht naar meer. De game laat hier en daar een steekje vallen, maar deze kleine kritiekpunten verpesten op geen enkel moment de gameplay en de beleving van de game. Met een fantastisch verhaal, een geweldige setting en wederom een fenomenale soundtrack is Mass Effect 2 een topgame die in geen enkele collectie zou mogen ontbreken.

+ Fenomenale audio en video - Planeten scouten te traag in het begin
9,5
+ Geweldig verhaal, wereld en karakters - Te weinig karakterontwikkeling
+ Heerlijke gameplay - Soms wat lange laadtijden

Prijsvraag

Wil jij na het lezen van deze review ook graag Mass Effect 2 spelen op je Xbox 360? Dan kan dat. We hebben namelijk een exemplaar van de game dat we weggeven aan één gelukkige user. Wat moet je hiervoor doen? Simpel: Laat in een korte reactie op dit topic weten of je graag Paragon of Renegade, respectievelijk de messias of de badass, zou spelen en waarom. De leukste inzending krijgt de game thuisgestuurd.

Deelnemen aan deze prijsvraag is niet langer mogelijk.