Call of Duty: Modern Warfare 2

Geschreven door Morthill op 19-11-2009 @ 00:03
print 

Al bijna twee jaar geleden lanceerden Activision en Infinity Ward een van de populairste shooters in de geschiedenis: Call of Duty 4: Modern Warfare. De game zette met zijn geweldige multiplayer en spannende verhaallijn een nieuwe standaard voor oorlogsshooters. De hype rond haar vervolg was dan ook enorm en dat blijkt wel uit de verkoopsuccessen die de game beleefd heeft. Maar is dit alles ook wel terecht, heeft Infinity Ward inderdaad het origineel overtroffen en wederom een nieuwe standaard weten te zetten? Of heeft de wet van de remmende voorsprong toegeslagen en hebben we hier te maken met niet meer dan een simpele sequel zonder echte toevoegingen?

Het verhaal achter MW2 gaat verder een tijdje na het einde van het eerste deel. De oorlog tegen het terrorisme gaat nog allesbehalve goed en de Amerikanen zitten nog steeds in Afghanistan om de lokale legertroepen op te leiden tot volwaardige soldaten. Uiteraard gaat dit zelden lekker rustig en voor je het weet breekt de pleuris uit en mag je in een jeep springen en de strijd aangaan met de militia. Het begin voelt erg bekend en vertrouwd, je beweegt weer door de verlaten Arabische steden terwijl je onder vuur wordt genomen door mensen die je liever terug naar je eigen land zien gaan. Deze missie dient eigenlijk vooral als een korte introductie, waarna je uitverkoren wordt om undercover het terrorisme te gaan bestrijden.

Vanaf dat punt begint de game eigenlijk te falen. Het verhaal moet je een aantal uren zoet houden, maar wordt een opeenstapeling van clichématige plottwists en soms zelfs gewoon belabberde afwisselingen. Tegen het einde van de game, op het moment dat de grootste schok voor je als gamer moet komen, werd het zelfs zo belachelijk dat ik echt hardop moest lachen. Ik kon niet geloven dat er een scriptschrijver was die dit soort ideeën nog als goed beschouwde.
De campaign is wederom opgesplitst tussen een gedeelte met het Amerikaanse leger en de Britse SAS-troepen. Helaas is dit anders dan in het eerste deel niet bepaald een goed uitgewerkt idee. De oorlog die je uitvecht met de Russen voelt nep en straalt zelden sfeer uit. Je vecht in een verwoest Washington, maar je hebt echt niet het idee dat deze game anders is dan welke andere WWII-shooter. Daarbij is het nut van deze missies ook heel vaag. Ze zijn er gewoon bijgestopt als opvulling.

Waar het ook helemaal mis gaat in deze game is de levelopbouw. Het lijkt wel alsof we MW achter ons laten en terug gaan naar de eerste Call of Duty, want MW2 zit erg slecht in elkaar. Vooraf hoorde je misschien dat de game wat pittiger was dan zijn voorganger en dat klopt, maar niet omdat er hard is gewerkt aan een goede AI of iets dergelijks. Je wordt dit keer gewoon door twee tot drie keer zoveel soldaten aangevallen die om elk hoekje zitten, waardoor je eigenlijk voorzichtig en sneaky te werk moet gaan. Maar MW2 is geen game waarin dat kan, zaken als fatsoenlijk dekking zoeken zijn er namelijk niet bij en hoewel dat niet erg was in vorige delen, is het nu echt noodzakelijk geworden voor de gameplay.
Dat wil niet zeggen dat de game niet uit te spelen is, sterker nog door de belabberde AI is zelfs Veteran geen enorme horde meer geworden. Het heeft er vooral voor gezorgd dat de game een frustrerende bende is als je solo er doorheen loopt. De missies met de SAS zijn vaak wat beter, vooral omdat je niet gestoord wordt van de absurde hoeveelheid vijanden, maar ook daar zijn factoren te vinden. De vele keren dat je een kamer moet breachen, het wordt wat repetitief en het voelt niet altijd alsof je deel uitmaakt van speciale troepen. Het enige waar je dat aan merkt is dat je in veel kleinere omgevingen vecht en echt bezig bent met infiltreren.

Nou staat Call of Duty bekend als een soort spektakelfestijn. Je moet overdonderd worden door enorme hoeveelheden (scripted) actie, waardoor je geen moment tot rust komt. Modern Warfare blonk hier werkelijk in uit, maar helaas heeft Infinity Ward met dit vervolg te veel gekeken naar het eerste deel. De meeste scripted events zijn al vaker gebruikt, denk aan het vaak net niet doodgaan en gered worden door je teamgenoten, en dat verveelt gewoon. Als ik kijk naar een game als Uncharted 2 waar scripted zeker in het eerste leven ook hoogtij viert, wordt het duidelijk dat de wet van de remmende voorsprong heeft toegeslagen. De enorme spanning is gewoon wat afgenomen en in plaats van een spectaculaire achtbaanrit wordt het meer een zweefmolen. Ook leuk, maar bij lange na niet zo spannend.

En vooruit, dan nog maar een paar woorden over het beruchte level waarin je onschuldige burgers kan neermaaien. Waarom iedereen zo geschokt reageerde snap ik wel, maar als je het speelt is het eigenlijk onzinnig. Je loopt rustig door een vliegveld zonder vrijwel enige vorm van beveiliging en je kunt je gun legen op de in paniek rondrennende mensen. Maar die paniek voel je helemaal niet. De game weet absoluut niet de doodsangst die die mensen uitstaan over te brengen. Ze rennen rond als kippen zonder kop en de manier waarop deed me enorm denken aan de civilians in Virtua Cop. En echt een bijdrage aan het verhaal levert de missie ook niet. Het einde is nodig om de rest van de situatie te kunnen begrijpen, maar dat had in dertig seconden in een cut-scene gegooid kunnen worden. De conclusie is dan ook dat de missie er in zit met geen enkele andere reden dan dat het kan en dat het aandacht zou genereren.


verder lezen:
1 2 3 4


Lees ook:

» 03/02 Mass Effect 270
» 17/12 Game: Tales of Symphonia: Dawn of the New World4
» 27/11 Edifier E335018
» 09/11 Boek: The Wheel of Time - The Gathering Storm9


delen | eKudos nujij

18406 views / 140 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
quote
- Campaign is chaotisch en te scripted

Ik speel de single player JUIST voor de scripted events!

Ik heb nog nooit een game meegemaakt waar je gezicht zo hard midden in de actie wordt geduwd als MW2. Ik hou van scripted events, en wat mij betreft zijn er twee developers die koning zijn op dit gebied: Valve en Infinity Ward.

userIcon
de 2 genoemde minpunten ben ik het dan weer totaal niet mee eens, maargoed het zijn dan ook beide meningen, geen feiten.
Naar mijn mening is het verhaal juist wel erg goed, het is misschien erg "doomsday" maar slecht is het naar mijn mening zeker niet.
En dat de campaign chaotisch is ben ik het ook niet mee eens, scripted is hij zonder meer, je moet het zien als een film waar jij een rol in speelt met meerdere personages.
Dit omdat je dan een totaal beeld van het verhaal mee krijgt, en er meer afwisseling in de game zit.

Het is juist gaaf omdat het afwijkt van de normale games waar je met een character een hele zooi de zelfde maps doorloopt.
Een ding is wel een feit, als je niet goed bent in engels mis je de helft van het verhaal, en tsja dan snap je sommige dingen logischerwijs ook niet.

Reviewen jullie ook ooit nog wat PS3 games?
Of is dat niet meer cool tegenwoordig?
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 00:13 schreef Champloo:

Reviewen jullie ook ooit nog wat PS3 games?
Of is dat niet meer cool tegenwoordig?


Multi-platform is vaak Xbox 360 hier
userIcon
Na dit gelezen te hebben durf ik morgen niet eens de singelplayer nog op te starten Ik had niet verwacht dat die zo slecht zou zijn.
userIcon
ik moet zeggen dat een 7.5 een beetje laag is voor het grafische geweld! verder vind ik dit best wel een toffe game, en no-russian had zeker wel dramatisch bange mensen en kruipende en huilende mensen en guard. In ieder geval niet meer of minder guards dan je op een vliegveld zou verwachten....
multiplayer heb ik nog niet echt getest, maar de single player is best vet, ook als je gewoon alleen al luisterd naar wat er word geroepen en gezegt door je radio of van je mede soldaten.
Rossdale is maar goed dat je er weinig verstand van heb . wij de echte callofduty players zijn wel onder de indruk en de game slaat alle records

dus jou mening vindt ik helemaal niet belangrijk .. ook al omdat ik dit niet
echte game site is . heb meer geloof in gamert etz
waar ik meer geloof in heb als in jou .
btw zag dat dit voor de x-doos was . ik speel hem op de pc ..
gruwelijk top spel.

userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 00:37 schreef dijaru:

Rossdale is maar goed dat je er weinig verstand van heb . wij de echte callofduty players zijn wel onder de indruk en de game slaat alle records

dus jou mening vindt ik helemaal niet belangrijk .. ook al omdat ik dit niet
echte game site is . heb meer geloof in gamert etz
waar ik meer geloof in heb als in jou .
btw zag dat dit voor de x-doos was . ik speel hem op de pc ..
gruwelijk top spel.


Zo zeg, ben jij even butthurt
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 00:37 schreef dijaru:

Rossdale is maar goed dat je er weinig verstand van heb . wij de echte callofduty players zijn wel onder de indruk en de game slaat alle records

dus jou mening vindt ik helemaal niet belangrijk .. ook al omdat ik dit niet
echte game site is . heb meer geloof in gamert etz
waar ik meer geloof in heb als in jou .
btw zag dat dit voor de x-doos was . ik speel hem op de pc ..
gruwelijk top spel.


Hij onderbouwt zijn mening ten minste en, belangrijker nog, haalt zijn typ- en spelfouten uit zijn post. En het gebruik van leestekens zou ook geen slecht plan zijn.

OT: Het cijfer valt wat laag uit voor een game van deze omvang, maar ik merk zelf ook dat de single player me niet zo veel doet. De multiplayer daarentegen is wel meesterlijk.

userIcon
OMFG 80% WTF

Echt maar 1 ding :

userIcon
Rossdale, petje af. De meeste reviewers hebben zoveel shit gespeeld dat ze het onderscheid tussen diarree en een stevige bruine bolus niet meer kunnen zien. Verhaal van MW2 is echt huilen met de pet op (Michael Bay had het zo geschreven kunnen hebben) en na Uncharted te hebben gezien oogt MW2 maar beetje saai.

Multiplayer is ook compleet verneukt op de PC, en ook reden waarom ik het spel nog niet heb gehaald/gespeeld. Modern Warfare 1 vond ik al overgehyped, maar bij 2 is het alleen maar erger geworden.

Nogmaals rossdale, ik ben blij te zien dat er meerdere gamers zijn.

Edit: en voor de mensen die zeggen dat MW2 een goed verhaal heeft; lees eens wat boeken

userIcon
Eindelijk eens een review die MW2 eens voor z'n ballen schopt... en terecht.
Wat een matige, oninteressante game is dit geworden. Zelfs Resistance 2 vond ik nog leuker.

In dit geval heb ik het dan wel over de SP, de MP kan me gestolen worden.

Dank voor een (naar mijn idee) frisse en objectieve kijk op een van de meeste gehypte games.

userIcon
Rossdale
jongen weet wel wat MW2 is!
Maar idd ik had het cijfer ook wel wat hoger verwacht, ik denk dat veel mensen de verwachtingen te hoog hadden liggen.
De game doet het voor de multiplayer en mijn god wat is die heerlijk.
Ze hebben met die combo's en andere nieuwe dingen beetje het idee van halo genomen dat je reward wordt voor alles wat je doet.

De singleplayer was leuk om te spelen maar als je die 5x gedaan hebt is het leuk geweest.

De spec ops is een geniale toevoeging!!! lekker met ze twee proberen steeds beter de missie's te doen, waarbij teamwork meer getest wordt dan ooit.

Al met al vind ik hem een goede opvolger je kan niet elk jaar een release als cod4 verwachten....

quote
Op 19-11-2009 @ 00:37 schreef dijaru:

Rossdale is maar goed dat je er weinig verstand van heb . wij de echte callofduty players zijn wel onder de indruk en de game slaat alle records

dus jou mening vindt ik helemaal niet belangrijk .. ook al omdat ik dit niet
echte game site is . heb meer geloof in gamert etz
waar ik meer geloof in heb als in jou .
btw zag dat dit voor de x-doos was . ik speel hem op de pc ..
gruwelijk top spel.


userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 01:01 schreef MrMonkeyman:

Edit: en voor de mensen die zeggen dat MW2 een goed verhaal heeft; lees eens wat boeken


Ik denk dat veel mensen het verhaal associëren met de dialogen en voice acting, die beiden echt superb zijn. Van fluisterend radio contact tot schreeuwende orders op het slachtveld, en de conversations tijdens de loading screens. De voice actors vind ik zo goed gecast dat je toch wel een beetje een band op bouwt met je collega's, en ook echt een hatred krijgt voor de bad guys.

Verder is het verhaal technisch natuurlijk compleet ruk dat ben ik met je eens.

userIcon
Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Morthill. De singleplayer is ronduit teleurstellend. Het is erg onsamenhangend met een nog slechtere pacing. Je springt van hot naar her over de hele wereld, met tussendoor saaie en nietszeggende 'cutscenes'. Een gemiste kans nadat het begin nog redelijk overtuigend was.

Verder is de campaign zonder enige twijfel een flinke achteruitgang ten opzichte die van Modern Warfare 1. Die campaign kende wél memorabele scenes, had aanzienlijk meer structuur en gaandeweg leerde je de personages ook beter kennen.

Wat de vliegveldscene betreft riep het bij mij maar weinig emoties op. Je kreeg eigenlijk weinig van de achtergrond, voorbereiding of de haat mee. Je krijgt alleen de mogelijkheid om de passagiers wel of niet neer te maaien. Meer niet.

Infinity Ward begaat hier een grote fout dat ze het sowieso al belachelijke over the top verhaal opeens serieus willen maken. Alsof een game als dit een speciale boodschap zou moeten hebben. Er zijn ook verder geen consequenties aan verbonden (het maakt niet uit of je wel of niet op civilians schiet).
Ik heb geen probleem met geweld in games, maar andere games zorgen in ieder geval ervoor dat je daden gevolgen hebben of nemen zichzelf gewoon niet te serieus (ik noem een GTA).

userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 00:11 schreef ice_9:

[...]

Ik speel de single player JUIST voor de scripted events!

Ik heb nog nooit een game meegemaakt waar je gezicht zo hard midden in de actie wordt geduwd als MW2. Ik hou van scripted events, en wat mij betreft zijn er twee developers die koning zijn op dit gebied: Valve en Infinity Ward.


ik geef je gelijk, wil je een unscripted game, ga dan adventures spelen ofzo, koop dan die kutgames zoals oblivion ofzo ...

ik vond mw2 éen van de vetste single players hebben die ik ooit heb meegemaakt ...

geef het een 98% ... het enige wat tegenviel was namelijk dat ... ik weet serieus niks wat tegenviel ... geef het 100% :|

userIcon
Naise review gasten!
userIcon
Ook ik ben het niet helemaal met deze review eens.
Originaliteit een 6? In welk ander spel heb je (op deze manier) terroristje gespeeld, op snowscooters geracet en zo vet online kunnen spelen? Het verhaal is misschien niet goed, maar toch ook echt niet slecht naar mijn idee.
userIcon
Ik heb de single player nog niet aangeraakt en dat is ook overbodig bij dit soort games. Iedereen weet dat dit spel voor de mulitplayer is gemaakt.
userIcon
Rossdale/Morthillio
Mooi om te zien dat er ook nog gamereviewers zijn met een eigen mening.
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 01:57 schreef Tobi-wan:

Ik heb de single player nog niet aangeraakt en dat is ook overbodig bij dit soort games. Iedereen weet dat dit spel voor de mulitplayer is gemaakt.


In dat geval vraag ik me af waarom de singleplayer erbij zit en aangezien deze erbij zit moet je deze ook beoordelen en even zwaar als je bij vergelijkbare games doet
userIcon
Zeer goede review, eindelijk eens kritisch kijken en geen belachelijke hoge scores 90%+ geven.
userIcon
Tegendraads zijn om het tegendraads zijn zoals gewoonlijk op fokgames.
Als je niet van shooters houd moet je ze niet reviewen, call of duty is altijd al scripted geweest.
Als het niet meer scripted was dan was het in mijn ogen een minpunt geweest omdat het afwijkt van de rest van de serie.
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:26 schreef Gamedemon:

Tegendraads zijn om het tegendraads zijn zoals gewoonlijk op fokgames.
Als je niet van shooters houd moet je ze niet reviewen, call of duty is altijd al scripted geweest.
Als het niet meer scripted was dan was het in mijn ogen een minpunt geweest omdat het afwijkt van de rest van de serie.


Omdat wij niet meelullen met de massa en wel kritisch naar een game kijken zijn wij ineens tegendraads? Volgens mij worden er genoeg pluspunten genoemd en de minpunten zijn helder gemotiveerd toch?
Ben het deels met Rossdale eens het verhaal is zeker niet sterk, en de constante voorspelbare plottwists al helemaal niet.

MAAR No Russian is toch echt wel goed gemaakt. Ze rennen zeker niet als een kip zonder kop rond. Ze gaan op hun knieën zitten met hun handen op hun hoofd. Ze proberen nog weg te kruipen naar veiligheid. Sommige NPC's proberen andere NPC's nog uit de vuurlinie te trekken. Vrouwen zitten huilend in een hoekje. Als je zelf niet als een malloot gaat zitten schieten dan zie je echt wel de carnage hoor. Petje af voor dit level.

userIcon
Ik snap een aantal van je argumenten, maar met 80% sla je de plank mis ben ik bang... zeker vergeleken met andere games op deze site die diezelfde score hebben gekregen. Het is goed dat je de tijd hebt genomen om de review te schrijven, en hem niet per se on release datum met een 95% de deur uit hebt willen schoppen, maar in mijn ogen zit je er toch te ver naast uiteindelijk, en da's zonde

De 75% voor graphics is heel erg vreemd, ik vind dit toch echt wel een van de grafisch mooist uitziende spellen op de x360/ps3 tot nu toe

quote
Op 19-11-2009 @ 00:37 schreef dijaru:

Rossdale is maar goed dat je er weinig verstand van heb . wij de echte callofduty players zijn wel onder de indruk en de game slaat alle records


Ik ben zelf een 'echte' call of duty speler, heb 1 t/m mw 2 hier in de kast staan en MW 2 valt mij tegen. Mede door de verschrikkelijke multiplayer op de pc
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:32 schreef phex85:

Ben het deels met Rossdale eens het verhaal is zeker niet sterk, en de constante voorspelbare plottwists al helemaal niet.

MAAR No Russian is toch echt wel goed gemaakt. Ze rennen zeker niet als een kip zonder kop rond. Ze gaan op hun knieën zitten met hun handen op hun hoofd. Ze proberen nog weg te kruipen naar veiligheid. Sommige NPC's proberen andere NPC's nog uit de vuurlinie te trekken. Vrouwen zitten huilend in een hoekje. Als je zelf niet als een malloot gaat zitten schieten dan zie je echt wel de carnage hoor. Petje af voor dit level.


Ja volledig mee eens, ik vond het level ook heel sterk gemaakt...

En tja, CoD is altijd een scripted interactieve film geweest in single player, het verhaal was nooit briljant (hoewel in delen 1-3 wel iets beter), maar ik denk dat de fanbase dit ook verwacht, dus ik weet niet of je dit als minpunt moet noemen.

quote
Op 19-11-2009 @ 01:01 schreef MrMonkeyman:

Rossdale, petje af. De meeste reviewers hebben zoveel shit gespeeld dat ze het onderscheid tussen diarree en een stevige bruine bolus niet meer kunnen zien. Verhaal van MW2 is echt huilen met de pet op (Michael Bay had het zo geschreven kunnen hebben) en na Uncharted te hebben gezien oogt MW2 maar beetje saai.

Multiplayer is ook compleet verneukt op de PC, en ook reden waarom ik het spel nog niet heb gehaald/gespeeld. Modern Warfare 1 vond ik al overgehyped, maar bij 2 is het alleen maar erger geworden.

Nogmaals rossdale, ik ben blij te zien dat er meerdere gamers zijn.

Edit: en voor de mensen die zeggen dat MW2 een goed verhaal heeft; lees eens wat boeken


Dat is jouw probleem ga boeken lezen boeken wurm. Voor volk dat goed verhaal moet hebben zijn er een paar verdwaalde games voor. Maar die boeien me niet. Games is een medium waar verhaal 'n optie is. afhankelijk wat voor audience de massa of niche markt je wilt bedienen als dev's.

Maar zulke chaotische Aktie schiet games gaat het vooral om aktie. Samen geknoop door een bijpassend verhaaltje dat de aktie samenlijmd.
Verhaal voldoet. Game is goed afgewerkt.
Eindelijk een een Co-op feature.
De game wereld voeld veel interactiever dan Deel1 aan. Dus ja duidelijk een door ontwikkeling en uitgebreider. Geen DX11 jammer.

Hype is wat tussen de oren van gamers speeld. Dat is dus hun probleem.
Mijn verwachtingen van sequell is vooral meer van het zelfde. COD is een franchise. En om daar evolutie en innovatie en orginaliteit te verwachten. Kan ik maar een ding op zeggen. Speel dan ook geen sequells. De kern van Sequels is meer van het zelfde. If it works don't fix it. De meeste gamers willen van een goede game gewoon meer.
'n Goede Suequell is het behouden van wat uitblonk en de min puntjes verbeteren. En missende features die feature freeze niet gehaald hebben toevoegen.

Het verhaal boeid mij geen hol. De aktie variatie doet het hem. Deze game blinkt uit doordat het niet eentonig aanvoeld.

Die MP boeid mij ook geen hol, maar dat is mijn voorkeur. Het sucses daarin is dat ze de MP verslavend hebben gemaakt met perks en achievment etc. Junky Mplay. Doet me denken aan RPG elementen.

Heb genoten van de singleplayer in 3D vision PC versie
Dan Spesial ops coöp splitscreen op de PS3.
Gisteren voor het eerst SP special ops gespeeld op PC.

Niet verniewend maar zeer vermakelijk.

userIcon
Morthill en Rossdale zijn trolls
userIcon
Ahem, waar komen die slechte cijfers voor graphics en geluid vandaan?
Ik ben toch wel erg benieuwd welke mooiere multiplatform shooters hier tegenover gezet worden door jullie...
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:59 schreef norrie13:

ik kan mijn ogen niet geloven hoe slecht het cijfer niet is.
verhaal is supergoed, zoveel verassingen erin, lijkt wel of je met ogen dicht hebt gespeeld....


jij moet serieus overal reageren hè
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 08:18 schreef Fliepke:

Ahem, waar komen die slechte cijfers voor graphics en geluid vandaan?
Ik ben toch wel erg benieuwd welke mooiere multiplatform shooters hier tegenover gezet worden door jullie...


slechte cijfers voor geluid? hier staat 85% bij mij. Visuals vond ik persoonlijk echt niet heel indrukwekkend eigenlijk. Zag vaak nog wel gruwelijk lelijke textures langskomen en de karakters en hun animaties waren niets bijzonders.

[s]Stiekem weet ik het niet hoor, ik heb even opvulling ingevuld toen ik de review aanmaakte, Rossdale heeft het definitief gemaakt.[/sub]

Interessant verder om te zien hoe de tegenstellingen bij een game als deze toch zijn. Het is namelijk absoluut niet dat ik een probleem heb met scripted games, vond Uncharted 2 meesterlijk gedaan, ik heb een probleem met de scripted events in MW2. Deze zijn namelijk voorspelbaar, cliché en vaak gewoon irritant. Vrijwel alles is al zo vaak gedaan in CoD dat het echt niet meer boeiend is als je weer wordt geraakt door een granaat en gered moet worden door je partners. En dat blijft maar voorkomen, keer op keer op keer. Dat je meer van hetzelde verwacht is prima, maar dat wil niet zeggen dat de standaarden maar op hetzelfde niveau moeten blijven.

userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:26 schreef Gamedemon:

Tegendraads zijn om het tegendraads zijn zoals gewoonlijk op fokgames.
Als je niet van shooters houd moet je ze niet reviewen, call of duty is altijd al scripted geweest.
Als het niet meer scripted was dan was het in mijn ogen een minpunt geweest omdat het afwijkt van de rest van de serie.


je hebt de review niet eens gelezen he? Zeuren om het zeuren zoals gewoonlijk op internet.
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:45 schreef MrSubtle:
De 75% voor graphics is heel erg vreemd, ik vind dit toch echt wel een van de grafisch mooist uitziende spellen op de x360/ps3 tot nu toe

Het is grafisch vrijwel gelijk aan Modern Warfare 1, alleen wat meer kleurgebruik in de levels. In het No Russian level moet je eens goed naar de mensen kijken die op de grond liggen. Alle mannen zien er precies hetzelfde uit, net zoals alle vrouwen. De graphics zijn absoluut prima te noemen, maar niet beter dan 2 jaar terug. Het cijfer lijkt me terecht.

De originaliteit is per definitie geen 100% omdat het deel zoveel uit een franchise is, verder omdat de Spec Ops missie letterlijk levels uit CoD 4 bevat en één van de MP maps is overgenomen uit één van de eerste delen doet ook afbreuk aan dit cijfer.

Het verhaal van de singleplayer zelf boeide me lang niet zo als die van Modern Warfare 1. Het is een goede game met een zeer sterke multiplayer, maar als je kritisch kijkt is er gewoon een hoop waardoor de game niet meer dan een 8 verdient. Dat betekend niet dat je er geen 50 uur mee bezig kan zijn, ik ben zelf verslaafd aan de multiplayer. Het cijfer voor levensduur is daarom wel erg hoog

userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 00:13 schreef Champloo:

Reviewen jullie ook ooit nog wat PS3 games?
Of is dat niet meer cool tegenwoordig?


Behalve dat het erg uncool is om PS3 te reviewen, krijgen we ook gewoon telkens 360-versies aangeleverd
userIcon
Met het commentaar van Morthill op de SP had ik eigenlijk zelfs een lager cijfer verwacht dan de 8 die hier nu staat, maar ik heb door deze review eigenlijk nu meer zin om het spel te gaan spelen
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 08:48 schreef Tain:

Met het commentaar van Morthill op de SP had ik eigenlijk zelfs een lager cijfer verwacht dan de 8 die hier nu staat, maar ik heb door deze review eigenlijk nu meer zin om het spel te gaan spelen


SP is een klein onderdeel van de game, hij draait vooral om de MP. Het kost de game dus niet meer dan één punt.
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 07:26 schreef Gamedemon:

Tegendraads zijn om het tegendraads zijn zoals gewoonlijk op fokgames.
Als je niet van shooters houd moet je ze niet reviewen, call of duty is altijd al scripted geweest.
Als het niet meer scripted was dan was het in mijn ogen een minpunt geweest omdat het afwijkt van de rest van de serie.


Inderdaad, Morthill is totaal niet geschikt om shooters te reviewen! Maar waarom meldde je dat hier niet dan?
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 08:49 schreef Morthill:

[...]

SP is een klein onderdeel van de game, hij draait vooral om de MP. Het kost de game dus niet meer dan één punt.


Morthill gaf Modern Warfare 2 score 70%
Die 7 is toch met MP erbij?
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 09:20 schreef Tain:

[...]

Morthill gaf Modern Warfare 2 score 70%
Die 7 is toch met MP erbij?


Nee, ik heb de MP nog niet uitgebreid gespeeld en ben nu druk bezig met ACII voor hij vanmiddag naar een reviewer moer
userIcon
De SP is niet slecht, maar ook niet super. Heb hem een keertje doorlopen, was wel aardig, maar zal hem niet gauw nog een keer spelen. Multiplayer heb ik afgelopen weekend best veel gespeeld. De maps zijn mooi, stukken beter dan de Modern Warfare maps. Echter, ze zijn ook (op een enkeling zoals Rust na) veel groter en complexer. Op zich niet verkeerd, maar aangezien de player cap veel en veel lager is is veel van de actie verdwenen.

Speel zelf graag Free-For-All (speel op de PC trouwens), en daar zit je dan met 8 man in een map waar je makkelijk met 30 rond kunt lopen. Moet je gewoon moeite doen om iemand uberhaupt tegen te komen! Een voordeel, dan gaat de behoefte aan campen in ieder geval ook gauw vervelen, aangezien er toch niemand voorbij komt lopen als je in een hoekje gaat zitten

Grafisch van 9,5 bij COD4 naar 7,5 naar COD6...
In de rest kan ik mij prima vinden... Niet dat ik het er mee eens ben maar goed dat is een mening... Grafisch is prima te meten en hij is zeker niet minder mooi als COD4 waarschijnlijk gelijk of zelfs iets mooier... Vanwaar dan 2 punten eraf?

Je kunt wel weer zeggen ja we zijn 2 jaar verder... Euh het platvorm waar het op is gemaakt is nog steeds het zelfde en we zitten gewoon steeds meer op de max...

Gears 1 en 2 zit ook niet beduidend veel verschil meer in...

userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 09:46 schreef Arjentjuh86:

Grafisch van 9,5 bij COD4 naar 7,5 naar COD6...
In de rest kan ik mij prima vinden... Niet dat ik het er mee eens ben maar goed dat is een mening... Grafisch is prima te meten en hij is zeker niet minder mooi als COD4 waarschijnlijk gelijk of zelfs iets mooier... Vanwaar dan 2 punten eraf?

Je kunt wel weer zeggen ja we zijn 2 jaar verder... Euh het platvorm waar het op is gemaakt is nog steeds het zelfde en we zitten gewoon steeds meer op de max...

Gears 1 en 2 zit ook niet beduidend veel verschil meer in...


Dit is niet de max, als ik kijk naar de omgevingen en effecen in bijvoorbeeld ACII is er toch echt meer mogelijk. Kijk ook maar naar Mass Effect 2, daarbij zitten de textures en karakteranimaties stukken beter in elkaar.
userIcon
Helemaal eens met deze review, de meeste tijd lijkt het net alsof je op card-board doelen schiet, ze blijven netjes op dezelfde plaats zitten tot jij ze afschiet. Ze lopen netjes achter elkaar naar je toe terwijl er net 5 van hun vriendjes zijn omgelegd op precies dezelfde plek. Nee de ai is echt om te huilen.
userIcon
quote
Op 19-11-2009 @ 09:46 schreef Arjentjuh86:

Grafisch van 9,5 bij COD4 naar 7,5 naar COD6...
In de rest kan ik mij prima vinden... Niet dat ik het er mee eens ben maar goed dat is een mening... Grafisch is prima te meten en hij is zeker niet minder mooi als COD4 waarschijnlijk gelijk of zelfs iets mooier... Vanwaar dan 2 punten eraf?

Je kunt wel weer zeggen ja we zijn 2 jaar verder... Euh het platvorm waar het op is gemaakt is nog steeds het zelfde en we zitten gewoon steeds meer op de max...

Gears 1 en 2 zit ook niet beduidend veel verschil meer in...


Het was toen mooier dan gemiddeld, nu is het gewoon gemiddeld. 75% is nog steeds een goed cijfer hoor. Als je voor een tentamen een 75% haalt dan heb je het puik voor mekaar. Doe je het echt heel erg goed dan haal je een 8 of meer.

Waarom denken mensen altijd dat een cijfer onder de 9 gelijk staat aan een kutgame?

userIcon
Hmm, ik zal niet zover gaan om het verhaal goed te noemen. Maar het sleept je mee in de actie en is genoeg om je aandacht vast te houden dus ik vond het prima te doen. Heel prima zelfs. En scripted actie is een min bij Modern Warfare 2? Ik dacht dat die hele serie er last van had. Het is een grote achtbaanrit. En dat is ook de bedoeling van het spel.
50  van 140 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 03/02 Mass Effect 270
» 17/12 Game: Tales of Symphonia: Dawn of the New World4
» 27/11 Edifier E335018
» 19/11 Call of Duty: Modern Warfare 2140


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden