Drawn To Life

Zodra de DS uitkwam stonden de schappen al snel vol games die \"nieuwe innovatieve gameplay\" beloofden. Dit kwam meestal neer op het gebruik van de stylus om de meest uiteenlopende acties te verrichten door te krassen, te strepen of tikken. Ook de game Drawn to Life heeft zijn gameplay opgehangen aan de stylus. De zoveelste doorzichtige gimmick-game, of echt innovatieve gameplay?

Teken je eigen held, en verschillende items die hij tegenkomt

In een rustig Raposa-dorpje (Raposa\'s zijn een soort schattige katwezentjes) is het leven goed, want hun plaatselijke god, The Creator zorgt goed voor iedereen. Dankzij zijn Book of Life kan hij alles creëren door het te tekenen. Maar uiteraard gaat er iets mis; een slechterik scheurt het heilige boek aan stukken en verspreidt de stukken over de wereld. Dit boek bevatte al de goddelijke creaties, en langzaam beginnen alle mooie dingen rond het Raposa-dorp te verdwijnen en wordt alles opgeslokt door een zwarte mist.
Net voordat de laatst overgebleven dorspbewoners het opgeven besluit de schepper hulp te sturen. Hij wekt een pop tot leven om de Raposa te helpen en het boek weer te herstellen. Hier begint het spel, want na wat tekenoefeningen mag de speler nu in de huid kruipen van The Creator, en zelf deze magische pop gaan tekenen en besturen.

Rondlopen in het Raposa-dorp en vechten tegen de schaduwmonsters. Als jezelf, je favoriete tekenfilmheld, wat je maar wilt...

Dankzij een uitgebreid tekenprogramma kan de speler zelf vorm geven aan de pop. Het tekenen valt niet mee, want een stylus en een microscopisch handheldschermpje is wel andere koek dan een pen en papier. Gelukkig is er veel aandacht aan het tekenprogramma besteed. Inzoomen, brushes, en later ook stempels, patroontjes en verschillende kleurenpaletten behoren tot de mogelijkheden, waardoor irritaties tot een minimum blijven. Ook zijn er wat kant-en-klare voorbeelden om je te helpen met het maken van je held.
Nadat de held is getekend kan de speler in de rest van het spel met deze pop rond wandelen.

De game zelf bestaat uit twee delen. De verhaallijn speelt zich bijna volledig af in het Raposa-dorp, waar je kan praten met de inwoners, vrijgespeelde features kan kopen, en waar je steeds weer terug komt om nieuwe dingen te scheppen. De actie vindt buiten het dorp plaats, in de vier gebieden om het dorp heen. Daar spring, schiet, vlieg en stuiter je in klassieke platform-stijl rond op zoek naar de verloren bladzijden uit het boek.