The Legend of Zelda: Twilight Princess

Geschreven door Steven (Steeven) op 03-01-2007 @ 00:02
print 
Wie herinnert zich nog die nerds die op de E3 kreten als \'Whoo\' en \'Yeah!\' slaakten toen de allereerste trailer van The Legend of Zelda: Twilight Princess werd getoond? Realistische graphics, een duistere uitstraling, spannende trailermuziek; een soort van Ocarina of Time on crack zou dit gaan worden. Na de lichte teleurstelling van The Wind Waker kon niemand meer wachten, maar Nintendo heeft ons lang gepest en geplaagd met het uitstellen van de game. Tijdens het wachten verschenen er plots geruchten dat de game alleen op de Wii en dus niet op de GameCube zou verschijnen. Gelukkig bleken deze geruchten niet waar en de allang doodverklaarde kubus zou nog eenmalig een topgame mogen afspelen. En dat is maar goed ook, want gezien de verkoopcijfers doet de Cube-versie niet onder voor de Wii-versie.

Rustig aan
Zoals gewoonlijk start de game in een klein dorpje. De inwoners hebben zulke rare hoofden dat het dorp een beetje incest-achtig aan doet. Link, Steven of hoe je je character ook genoemd mag hebben is hier woonachtig. Je bent populair onder de kinderen en ze spelen dagelijks graag met je. In dit prille begin leer je de game dan ook kennen en je verzamelt vast een paar items zoals een vishengel en een slingshot. Ook leer je vast paardrijden op het felbegeerde en aanbeden paard Epona. Er lijkt een relaxt en prachtig leven voor Link weggelegd te zijn in dit gehucht. Helemaal als je ziet op wie hij een oogje heeft (Ilia). Ja, dit dorp is het helemaal.

Er komt verandering in deze gang van zaken zodra de burgemeester van het dorp besluit dat Link iets moet afleveren bij prinses Zelda. Op zich is Link er klaar voor, maar Ilia wil nog even dat Epona goed verzorgd wordt voor hij met zijn paard de grote wereld in gaat. Juist op dit moment slaat het noodlot toe: Ilia wordt gekidnapt door monsters op zwijnen. Link wordt bewusteloos geslagen en op den duur meegenomen door een monster naar de Twilight Realm. De Twilight Realm is het tegenovergestelde van de wereld waarin Link normaal leeft. Hoe dit precies in elkaar steekt zal ik niet verklappen, hoewel je kunt raden dat Zelda en Ganon op den duur zullen verschijnen (meer verklap ik niet). Feit is wel dat Link in deze wereld verandert in een wolf, zoals hij in een konijn veranderde in A Link to the Past. In de Twilight Realm ontmoet je Midna, het wezen dat je op Link zijn rug ziet op sommige screenshots.

Link krijgt als wolf zowel een nieuwe wereld als vaardigheden voor zijn kiezen. De Twilight Realm is een kloonwereld van Hyrule, maar dan met andere wezens en een ander uiterlijk. De wereld doet erg TRON-achtig aan, met idem muziek en geluiden. Als wolf kan Link zijn verscherpte zintuigen gebruiken om geheimen te zoeken. Zo is er bijvoorbeeld spul in de grond verstopt dat hij kan opgraven. Ook kan hij met Midna op zijn rug speciale aanvallen uitvoeren. Eerlijk gezegd is het Wolf-zijn niet zo heel tof uitgewerkt (geef Link een schop en een Lens of Truth en je hebt hetzelfde), maar het overgrote deel van de game zul je dan ook doormaken in Link zijn normale vorm, dus dat maakt niet zoveel uit.


verder lezen:
1 2


Lees ook:

» 07/12 Game: Empire Earth III5
» 06/12 Game: Syphon Filter: Dark Mirror0
» 23/11 Game: Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 37
» 04/11 Game: Avencast: Rise of the Mage6


delen | eKudos nujij

10033 views / 22 reacties
Genre Action
Platform GameCube, Wii
Developer/Publisher Nintendo/Nintendo
Releasedatum 08-12-2006
Reacties op dit bericht
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik ben het redelijk eens met de review. Sinds kort heb ik een GC en eindelijk kan ik weer een nieuwe Zelda spelen (laatste was op de N64). En tot nu toe bevalt me de sfeer erg goed. Erg mooi allemaal en speelt lekker.
userIcon
Grotendeels wel mee eens, behalve wat je zegt over de kerkers. Je hebt het erover dat elke dungeon zeker een uur duurt, maar ik heb er eerlijk gezegd op de laatste na (niet echt een dungeon) geen één binnen een uur gedaan, ze duurde allemaal meerdere uren. Ik vond de dungeons dan ook één van de sterkste punten. Ze zijn misschien niet erg moeilijk op een paar puzzels na, maar ze zijn allemaal fantastisch ontworpen.

Ook mijn GOTY!

quote
Op 03-01-2007 @ 01:06 schreef Richardfun:

Grotendeels wel mee eens, behalve wat je zegt over de kerkers. Je hebt het erover dat elke dungeon zeker een uur duurt, maar ik heb er eerlijk gezegd op de laatste na (niet echt een dungeon) geen één binnen een uur gedaan, ze duurde allemaal meerdere uren. Ik vond de dungeons dan ook één van de sterkste punten. Ze zijn misschien niet erg moeilijk op een paar puzzels na, maar ze zijn allemaal fantastisch ontworpen.

Ook mijn GOTY!


dan moet je eens een nieuwe scott scott hale

zeer mooie review

userIcon
Wat ik me nog af vroeg, ik heb hem dan op de Wii gespeeld en op het feit dat deze in spiegelbeeld is na moeten ze het zelfde zijn maar vonden jullie hyrule nou echt zo groot? Ik kreeg niet het idee dat het nou vele malen groter was dan bijvoorbeeld dat zee gebied van the wind waker. En door die teleportatie punten ging je er in een heel rap tempo door heen. Was deze nou echt zo veel groter of leek hij gewoon kleiner omdat je kon teleporteren?
userIcon
Ik moet toch even zeggen dat er naar mijn mening niet zo lichtzinnig en bekritiserend over The Wind Waker moet worden gedaan. Die game is erg sterk. Ook het feit dat er voor een jonge link is gekozen maakt dat een gewaagde en ook geslaagde game. Daarnaast zijn de graphics gewoon dik in orde en zorgen voor een nieuwe impuls voor de serie.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het jammer vind dat er op de Wii geen grafisch sterke Zelda kan komen. Het apparaat is hier gewoon te zwak voor. Dat betekent dat we óf moeten wachten op de nieuwe Nintendo console (over een jaar of 4-5) óf moeten hopen dat Nintendo eraan gaat en Zelda niet meer Nintendo-exclusive wordt. Dat laatste zou voor het spel erg goed zijn, aangezien het dan echt een stap verder kan nemen.

userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 11:16 schreef deejaylethal:
Zelda niet meer Nintendo-exclusive

Ik moest lachen
userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 11:16 schreef deejaylethal:

Ik moet toch even zeggen dat er naar mijn mening niet zo lichtzinnig en bekritiserend over The Wind Waker moet worden gedaan. Die game is erg sterk. Ook het feit dat er voor een jonge link is gekozen maakt dat een gewaagde en ook geslaagde game. Daarnaast zijn de graphics gewoon dik in orde en zorgen voor een nieuwe impuls voor de serie.


TWW vond ik een van de grootste miskleunen voor de GameCube juist Traag, saai en totaal geen leuke sfeer. Heb ik veel liever een game als dit
userIcon
Deels mee eens met de review. Alhoewel ik de grootte van Hyrule vind meevallen en nog wel wat aanmerkingen kan maken op andere steekjes die TP heeft laten vallen, zoals het onderontwikkelde slordige plot en het hoge 'fetch' gehalte. Ik vond trouwens dat er een schandalig hoog niveau aan spoilers instonden waar vervolgens heel bagataliserend over werd gedaan alsof het maar kleine tipjes van de sluier waren die werden opgelicht.

Om even te reageren op de WW "haat".
De WW is tot op heden het mooiste Zelda spel aller tijden, hier valt wat over te twisten maar feit blijft dat TWW over 5 a 10 jaar er waarschijnlijk nog steeds indrukwekkend uitziet in tegenstelling tot TP. Het is alleen zo jammer dat de deadline het spel de das om heeft gedaan. Nintendo gaf later ook toe dat ze nog 2 dungeons klaar hadden liggen om in het spel te implenteren maar dat ze daar net niet genoeg tijd voor hadden.
Het spelconcept van TWW is orgineel en grotendeels goed uitgewerkt (let erop dat ik grotendeels zeg en niet geheel), daarbij is het het eerste spel wat Ganondorf wat meer diepgang gaf ipv het evil wizard op een machts-trip verhaal.

userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 11:16 schreef deejaylethal:

Ik moet toch even zeggen dat er naar mijn mening niet zo lichtzinnig en bekritiserend over The Wind Waker moet worden gedaan. Die game is erg sterk. Ook het feit dat er voor een jonge link is gekozen maakt dat een gewaagde en ook geslaagde game. Daarnaast zijn de graphics gewoon dik in orde en zorgen voor een nieuwe impuls voor de serie.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het jammer vind dat er op de Wii geen grafisch sterke Zelda kan komen. Het apparaat is hier gewoon te zwak voor. Dat betekent dat we óf moeten wachten op de nieuwe Nintendo console (over een jaar of 4-5) óf moeten hopen dat Nintendo eraan gaat en Zelda niet meer Nintendo-exclusive wordt. Dat laatste zou voor het spel erg goed zijn, aangezien het dan echt een stap verder kan nemen.


Lol wat hier allemaal staat is 1 en al lulkoek, slaat totaal nergens op. Waarom zou nintendo opeens failliet gaan, om jou een plezier te doen? En aan je topic zie je zo dat je geen Wii hebt, want de wii kan wel degelijk mooie graphics aan. Zelda heeft gewoon slechte graphics omdat het een gamecube port is. Niet dat het mij stoort, want bij zelda gaat het om de gameplay.

Red Steel daarentegen ziet mooier uit dan menig xbox spellen!

userIcon
elke zelda game is te makkelijk TBH
userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 14:58 schreef Draganta:

[...]

Lol wat hier allemaal staat is 1 en al lulkoek, slaat totaal nergens op. Waarom zou nintendo opeens failliet gaan, om jou een plezier te doen? En aan je topic zie je zo dat je geen Wii hebt, want de wii kan wel degelijk mooie graphics aan. Zelda heeft gewoon slechte graphics omdat het een gamecube port is. Niet dat het mij stoort, want bij zelda gaat het om de gameplay.

Red Steel daarentegen ziet mooier uit dan menig xbox spellen!


En wat jij schrijft is daarentegen altijd totaal fanboykoek.
Altijd dus.
Daarom kunnen jullie elkaars mening nooit respecteren.

Wat wél een feit is, is dat de Wii geen mooie beelden uit kan poepen.

userIcon
Ik heb erg genoten van The Wind Waker hoor, met name de grafische stijl vind ik nog steeds erg gaaf. Alleen vergeleken met OOT, MM en TP staat de game qua gameplay onderaan. Die Triforce hunt alleen al . En dat overmatig zeilgedoe.
userIcon
9 is terecht.
Al die 10en die gegeven worden wederom een te gehypte game.
Ik heb zowel de wii versie als de cube versie gespeeld en ik vinde de Gamecube fijner! Het is directer, die wii-mote heeft een vertraging van heb ik jou daar en zo'n joypad is veel meer laid back.
userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 17:28 schreef woessie:

[...]

En wat jij schrijft is daarentegen altijd totaal fanboykoek.
Altijd dus.
Daarom kunnen jullie elkaars mening nooit respecteren.

Wat wél een feit is, is dat de Wii geen mooie beelden uit kan poepen.


En dat maakt jou een EA graphicshoer :p Zo nu heb je van alles wat hier in de topic .

BTW dat kan geen feit zijn want de een kan dat mooi vinden en de ander weer niet.\

Wat wel een feit is, is dat jij een graphicswhore bent . En laat mij fanboy zijn, ik was vroeger anti console totdat de wii uitkwam. Is eerste keer dat ik fanboy ben wil ook weten hoe dat is ja

userIcon
quote
Op 04-01-2007 @ 02:01 schreef Draganta:

[...]

En dat maakt jou een EA graphicshoer :p Zo nu heb je van alles wat hier in de topic .

BTW dat kan geen feit zijn want de een kan dat mooi vinden en de ander weer niet.\

Wat wel een feit is, is dat jij een graphicswhore bent . En laat mij fanboy zijn, ik was vroeger anti console totdat de wii uitkwam. Is eerste keer dat ik fanboy ben wil ook weten hoe dat is ja


Ik ben graphicswhore inderdaad, dat wordt (bijna) elke pc-gamer vanzelf .
Maar het gaat me er vooral om dat je anderen aanspreekt terwijl je zelf hetzelfde doet
userIcon
quote
Op 03-01-2007 @ 14:58 schreef Draganta:

[...]

Lol wat hier allemaal staat is 1 en al lulkoek, slaat totaal nergens op. Waarom zou nintendo opeens failliet gaan, om jou een plezier te doen? En aan je topic zie je zo dat je geen Wii hebt, want de wii kan wel degelijk mooie graphics aan. Zelda heeft gewoon slechte graphics omdat het een gamecube port is. Niet dat het mij stoort, want bij zelda gaat het om de gameplay.

Red Steel daarentegen ziet mooier uit dan menig xbox spellen!


Gezien dat dat apparaat een generatie verder is, zou dat ook wel mogen. Zijn punt is dat het niet echt boeiend veel mooier is.
Kan ik hier nou op uitmaken dat de graphics van de cube versie beter zijn dan die van de Wii omdat deze 95% heeft, en die van de wii 80%? Of is dit zeg maar een graphics/kracht systeem verhouding ofzo?
userIcon
welke zelda is dan wel de beste?
kwestie van controller voorkeur denk ik.
userIcon
quote
Op 05-01-2007 @ 17:23 schreef twetwe:

Kan ik hier nou op uitmaken dat de graphics van de cube versie beter zijn dan die van de Wii omdat deze 95% heeft, en die van de wii 80%? Of is dit zeg maar een graphics/kracht systeem verhouding ofzo?


Die 95% voor de cube slaat op dat de cube (bijna) niks mooiers kan produceren. Terwijl de Wii nog wel mooiere beelden aankan dan dit en die krijgt dus een 80% voor de graphics.

Btw gisteren deze bestelt voor de cube, komt over een week of 2 wel een keertje binnen .

userIcon
Super game, beter dan OOT
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 07/12 Game: Empire Earth III5
» 06/12 Game: Syphon Filter: Dark Mirror0
» 23/11 Game: Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 37
» 04/11 Game: Avencast: Rise of the Mage6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden