City of Heroes

Geschreven door Martijn (Tain) op 04-01-2005 @ 08:51
print 
Je strijd tegen de bendes in Paragon City begint bij het maken van een character. Het character creation proces bij City of Heroes is heel erg uitgebreid. Je begint bij het selecteren van je origine: Science, Mutation, Magic, Technology of Natural. Je origine heeft invloed op de soort skills die je krijgt. Iemand die zich richt op Science zal zijn krachten hebben gekregen door een wetenschappelijke uitvinding of een experiment dat fout is gegaan.

Naast je origine heb je ook de keuze wat voor Archetype je bent. Hierbij heb je de keuze uit Blaster, Controller, Defender, Scrapper of Tanker. Je Archetype bepaalt of je veel Hit Points (HP) zal hebben en van dichtbij je vijanden aanvalt of dat je van een afstand je vijanden zal aanvallen en minder of weinig HP hebt.

Als je een keuze hebt kunnen maken, dan zul je moeten kiezen wat je primaire en secundaire krachten zullen zijn. Bij deze krachten kan je kiezen of je bijvoorbeeld vuur of ijs als primaire kracht neemt en bijvoorbeeld Energy Manipulation als secundaire kracht. Als je een kracht hebt gekozen dan krijg je ook de keus met welke skill je wilt beginnen, met vuur kan je kiezen tussen tussen Flares of Fire Blast, die elk hun eigen voor- en nadelen zullen hebben.

Heb je je keuze kunnen maken met je Origine, Archetype en je krachten, dan is het tijd om je uiterlijk te bepalen. Hierbij heb je de keuze uit man, vrouw of giant en of je charachter lang/kort is of gespierd/athletisch. Daarna wordt het tijd om je superhelden-outfit te gaan maken. Mocht je hier geen zin hebben dan kan je op het knopje met \'Random\' erop drukken, waarmee je het spel een pak en huidskleur voor je laat verzinnen. Met het maken van je pak en uiterlijk kun je letterlijk uren zoet zijn, omdat bijna alles naar jouw wens is aan te passen, zodat je je eigen perfecte superheld kan maken.

verder lezen:
1 2 3


Lees ook:

» 13/11 Game: Hardware: Soundblaster X-Fi Fatal1ty FPS20
» 04/10 Game: Darkstalkers Chronicle: The Chaos Tower5
» 02/07 Game: Tony Hawk's Underground 2: Remix4
» 28/06 Game: WipEout Pure10


delen | eKudos nujij

9244 views / 51 reacties
Genre MMORPG
Platform PC
Developer/Publisher Cryptic Studios/NCsoft
Releasedatum 06-02-2005
User-waardering    
Aantal stemmen    2
Reacties op dit bericht
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik speel ook COH en ik moet zeggen dat ik heel erg verrast was ik had in amerika enzo al dingen gezien over dit spel maar toen dacht ik moahhh gewoon everquest met een superhelden sausje. Maar het is echt een goed uitgebalanceerd spelsysteem de stad heeft verschillende zone's en elke zone bevat tegenstanders van bv. lvl 1 tot tvt 6 zodat je in dat deel kan blijven dan hop je op de trein en zit je ineens in een deel van de stad met tegenstanders van lvl 15 tot lvl 20 en in groepjes van 12 man... das wel ff een domper..

Ook vind ik het XP verliezen als je dood gaat een goed uitgewerkt systeem.

Als je dood gaat wordt je naar een hospital gebracht. en gaat er een stuk XP van je XPX bar af dan zie je een rode balk als die vol ik ga je pas weer XP opbouwen zodat je kan kan leveluppen. allemaal heel goed overnagedacht je verliest geen items ofzo je leveld gewoon later op... zo moet ik nu nog 3 blokjes XP inhalen omdat ik zo dom was midden in een lvl 15/25 deel te komen met me lvl 7 hero

Ik speel de beta en ben zeer aangenaam verrast. Het allergrootste voordeel vind ik wel, dat in tegenstelling tot dergelijke andere games, er geen items (armor, wapens) zijn waarmee gepatst kan worden of, erger, verloren of gestolen. Er is geen pk-systeem wat ik ook als prettig ervaar.

Er is een enorme vrijheid in wat je met je character doet, er is geen standaard manier om te levelen. Je kan je character heel erg personaliseren, al is het wel zo dat exacte kopieen van bepaalde bestaande tv-helden geen lang leven beschoren zijn.

Er wordt gepraat over City of Villans: een player vs. player versie van CoH.

Voorlopig verveel ik me geen moment en ben zelfs bereid te betalen

userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 10:45 schreef Tinkerbell:

Ik speel de beta en ben zeer aangenaam verrast. Het allergrootste voordeel vind ik wel, dat in tegenstelling tot dergelijke andere games, er geen items (armor, wapens) zijn waarmee gepatst kan worden of, erger, verloren of gestolen. Er is geen pk-systeem wat ik ook als prettig ervaar.

Er is een enorme vrijheid in wat je met je character doet, er is geen standaard manier om te levelen. Je kan je character heel erg personaliseren, al is het wel zo dat exacte kopieen van bepaalde bestaande tv-helden geen lang leven beschoren zijn.

Er wordt gepraat over City of Villans: een player vs. player versie van CoH.

Voorlopig verveel ik me geen moment en ben zelfs bereid te betalen


Helemaal mee eens

Mijn charactername in de EU beta is Dragoon Lee

[ Bericht gewijzigd door Retuobak op dinsdag 4 januari 2005 @ 11:16 ]

userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 10:45 schreef Tinkerbell:

Ik speel de beta en ben zeer aangenaam verrast. Het allergrootste voordeel vind ik wel, dat in tegenstelling tot dergelijke andere games, er geen items (armor, wapens) zijn waarmee gepatst kan worden of, erger, verloren of gestolen. Er is geen pk-systeem wat ik ook als prettig ervaar.

Er is een enorme vrijheid in wat je met je character doet, er is geen standaard manier om te levelen. Je kan je character heel erg personaliseren, al is het wel zo dat exacte kopieen van bepaalde bestaande tv-helden geen lang leven beschoren zijn.

Er wordt gepraat over City of Villans: een player vs. player versie van CoH.

Voorlopig verveel ik me geen moment en ben zelfs bereid te betalen


Hoe je je characters kan uitwerken is ook het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Al spelen er 1000'en mensen op de server er zal niemand precies hetzelfde character hebben als diegene die jij hebt gemaakt. En al zou het uiterlijk wel op elkaar lijken dan heb je nog eens zoveel skills en enhancements dat ze dan toch weer heel verschillend zijn.
userIcon
maandelijkse kosten
Stel het spel zelf dan gratis ter beschikking als je nadat je het hebt gekocht ook moet blijven betalen.
Kon niet wachten op de release van WoW, totdat bekend werd dat je daar ook nog maandelijks voor in de buidel moet tasten....
userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 12:56 schreef Denni5:

maandelijkse kosten
Stel het spel zelf dan gratis ter beschikking als je nadat je het hebt gekocht ook moet blijven betalen.
Kon niet wachten op de release van WoW, totdat bekend werd dat je daar ook nog maandelijks voor in de buidel moet tasten....


De kosten moeten er ook uitgehaald worden, wat denk je dat zo'n mmorpg kost om in de lucht te houden?
En om constant te verbeteren en te veranderen...
ik ben het wel met Denni5 eens je koopt een spel om het te kunnen spelen en je eigendom te kunnen noemen maar nu koop je het en moet je ook nog maandelijkse kosten gaan betalen om het te kunnen spelen
userIcon
Er komen te veel van dit soort games uit vind ik zelf. Op zich is het niet zo een ramp maar je moet overal nog eens voor betalen ook..
userIcon
Ik vind persoonlijk de reacties een beetje raar dat de maandelijkse kosten en dat je voor het spel zelf moet betalen zijn.

Het spel heeft evenveel of misschien nog meer ontwikkelingstijd nodig gehad dan een single player spel voor een console.

Het kost geld om de servers in de lucht te houden.

Er wordt na je aanschaf nog steeds aan het spel doorgewerkt, uiteraard de standaard bug oplossingen, maar ook gratis expansion packs, die vrij veel toevoegen.

[ Bericht gewijzigd door Tain op dinsdag 4 januari 2005 @ 14:24 ]

userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 13:19 schreef eclipse88:

ik ben het wel met Denni5 eens je koopt een spel om het te kunnen spelen en je eigendom te kunnen noemen maar nu koop je het en moet je ook nog maandelijkse kosten gaan betalen om het te kunnen spelen


Tain heeft inderdaad gelijk. Als je een MMORPG in de winkel koopt betaal je simpelweg voor de tijd die het geduurd heeft om het spel te maken. Bij WoW valt deze prijs al heel erg mee, bij play.com kan/kon je WoW voor 28 Euro bestellen. Als zo'n soort spel eenmaal uit is, zit er gewoon alsnog een heel team aan te werken om de bugs eruit te halen, nieuwe quests te verzinnen en er in te stoppen. Daarnaast moeten de servers in de lucht worden gehouden.

Ik denk dat veel mensen gewoon verwend zijn wat dat betreft. We zijn allemaal zo gewend dat online gamen gratis is, dat er nu een groep is die moord en brand schreeuwt zodra je WEL voor een game online in de buidel moet tasten. Remember people, voor niks komt de zon op. Alles kost geld, en een maand een spel spelen voor slechts 10-15 Euro vind ik eigenlijk best een prima deal.

userIcon
Ik hou het maar bij RuneScape. $5,- per maand is helemaal niet veel voor zo'n spel.
userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 13:34 schreef Tain:

Ik vind persoonlijk de reacties een beetje raar dat de maandelijkse kosten en dat je voor het spel zelf moet betalen zijn.

Het spel heeft evenveel of misschien nog meer ontwikkelingstijd nodig gehad dan een single player spel voor een console.

Het kost geld om de servers in de lucht te houden.

Er wordt na je aanschaf nog steeds aan het spel doorgewerkt, uiteraard de standaard bug oplossingen, maar ook gratis expansion packs, die vrij veel toevoegen.


Maar dan ga je er voor het gemak wel aan voorbij dat misschien niet iedereen zo makkelijk maandelijks 15 euro ophoest? Niet elke gamer is al klaar met studeren en heeft al een fulltime baan.

Dan is het peanuts, maar dan vind ik nog dat als ze de expansions gratis aanbieden dat ze dat dan ook kunnen met het origineel.

Neem nou maar van mij aan dat ze, ondanks dat het in de lucht houden van servers geld kost, flink aan dat maandelijkse bedrag verdienen.

@Richardfun: Voor niks komt inderdaad de zon op, maar het moet dan niet én én zijn.

userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 15:09 schreef Denni5:

[...]

Maar dan ga je er voor het gemak wel aan voorbij dat misschien niet iedereen zo makkelijk maandelijks 15 euro ophoest? Niet elke gamer is al klaar met studeren en heeft al een fulltime baan.

Dan is het peanuts, maar dan vind ik nog dat als ze de expansions gratis aanbieden dat ze dat dan ook kunnen met het origineel.

Neem nou maar van mij aan dat ze, ondanks dat het in de lucht houden van servers geld kost, flink aan dat maandelijkse bedrag verdienen.

@Richardfun: Voor niks komt inderdaad de zon op, maar het moet dan niet én én zijn.


Het is ook een hele andere doelgroep dan normale spellen, maar alleen de echt populaire MMORPG's redden het en uit andere wordt voortijdig de stekker uitgetrokken, omdat het teveel kost.

Ik kijk misschien ook heel anders tegen een andere MMORPG dan dat jij dat doet. Ik koop zelf minstens 1 spel per maand, meestal een stuk of 3. Als ik dan door een MMORPG maar 1 spel minder koop en wel de maandelijkse kosten betaal dan ben ik al 30 euro per maand goedkoper uit. De meeste MMORPG's zijn echt boeiend genoeg om maanden te spelen, zonder dat je de behoefte hebt om een ander spel te spelen.

userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 15:16 schreef Tain:

[...]

Het is ook een hele andere doelgroep dan normale spellen, maar alleen de echt populaire MMORPG's redden het en uit andere wordt voortijdig de stekker uitgetrokken, omdat het teveel kost.


Ben je dan als speler niet ongelooflijk de Sjaak?
Dan heb je heel de tijd maandelijkse bedragen in een spel zitten pompen, en dan trekken ze ineens de stekker eruit, kun je gelijk je spel niet meer spelen.
quote
Op 04-01-2005 @ 21:42 schreef Denni5:

[...]

Ben je dan als speler niet ongelooflijk de Sjaak?
Dan heb je heel de tijd maandelijkse bedragen in een spel zitten pompen, en dan trekken ze ineens de stekker eruit, kun je gelijk je spel niet meer spelen.


Dat is imo idd ook het enige nadeel, als je bij de sportclub staat ingeschreven betaal je vaak alleen maandelijkse termijnen, en soms een kleine bijdrage om je in te schrijven. Bij MMORPG is het vaak zo dat je de volle pond betaald voor het spel (45 euro) daar zit dan wel de eerste maand gratis bij, maar das dan alsnog 30 euro. Natuurlijk de kosten van produceren van het spel (en het promoten en de cd's en de doosjes) zijn er... alleen het is idd heel lullig als je zo'n aankoop kwijt bent als de 'club' wordt opgeheven...
userIcon
Zo'n bedrijf wat een MMORPG uitbrengt is natuurlijk wel zo verstandig om ook geld opzij te zetten voor het blijven hosten van het spel. Anders maken ze ook geen kans op inkomsten. Daar hoef je je dus echt geen zorgen over te maken.
Wat wel kut is is dat ze na een bepaalde periode misschien niet genoeg geld meer hebben om een goed support team draaiende te houden... en dan gaat het heeel snel bergafwaarts. Players raken ontevreden en gaan weg... dan hebben ze helemaal geen inkomsten meer.
userIcon
Oh en nu even ontopic: Lijkt me wel een cool spel, maar ik houd toch maar van de 'Fantasy' setting dan van de "Science-Fiction" setting... Ik zal eens kijken naar die beta
man velde046 (FOK!games crew) 05-01-2005 @ 09:18 fotoboek homepage
quote
Op 04-01-2005 @ 15:16 schreef Tain:

[...]

Het is ook een hele andere doelgroep dan normale spellen, maar alleen de echt populaire MMORPG's redden het en uit andere wordt voortijdig de stekker uitgetrokken, omdat het teveel kost.



Persoonlijk zie ik de toekomst voor dit soort spellen met enige zorgen tegemoet. Ik ben namelijk bang dat dit genre aan zijn eigen succes tenonder kan gaan. Nu is het aantal online spellen waar je voor moet betalen nog beperkt maar het worden er steeds meer en de gamer kan zijn geld maar één keer uitgeven. Daarom wordt uit sommige spellen dan ook (voortijdig) de stekker getrokken. Dan is het wel een beetje zuur als je maanden bezig geweest bent om een leuk karakter op te bouwen en het is ineens definitief game-over. Heb je veel geld uitgegeven aan iets waar je ineens niets meer aan hebt.
Mijn voorkeur gaat uit naar het systeem van Moagic Online, waarbij je zelf kan bepalen hoe duur je het wilt maken. Echte fans kopen regelmatig een uitbreiding terwijl de casual players af en toe iets zullen kopen. Geen maandelijkse bijdragen. Als het spel stopt ben je inderdaad nog steeds alles kwijt, maar je kunt het zo wel zelf meer in de hand houden.
userIcon
quote
Op 04-01-2005 @ 21:42 schreef Denni5:

[...]

Ben je dan als speler niet ongelooflijk de Sjaak?
Dan heb je heel de tijd maandelijkse bedragen in een spel zitten pompen, en dan trekken ze ineens de stekker eruit, kun je gelijk je spel niet meer spelen.


Je bent net zo de 'sjaak' met dit als bijv. je sportschool failliet gaat
Wat sommige mensen niet realiseren denk is dat de servers waarop die MMORPS's gespeeld worden beheerd worden door de producent zelf. Daarom kunnen alle mensen ook samen met elkaar spelen. Bij een spel zoals counterstrike, call of duty , medal of honor etc. koop je het spel gewoon en de servers die worden gehost door clans of sponsors, maar niet de producent zelf.
userIcon
quote
Op 05-01-2005 @ 10:47 schreef Tain:

[...]

Je bent net zo de 'sjaak' met dit als bijv. je sportschool failliet gaat


Met dat verschil dat een sportschool niet iets tastbaars is wat je koopt, als zo'n spel ineens stopt dan zit je met iets dat compleet nutteloos is, als je sportschool failliet gaat ga je gewoon naar een andere.
userIcon
quote
Op 05-01-2005 @ 23:50 schreef Denni5:

[...]

Met dat verschil dat een sportschool niet iets tastbaars is wat je koopt, als zo'n spel ineens stopt dan zit je met iets dat compleet nutteloos is, als je sportschool failliet gaat ga je gewoon naar een andere.


Wat let je om een ander spel te gaan proberen? Stel dat het gebeurt dan komen er in die 2 jaar genoeg andere spellen uit
userIcon
quote
Op 05-01-2005 @ 10:47 schreef Tain:

[...]

Je bent net zo de 'sjaak' met dit als bijv. je sportschool failliet gaat


Deze vergelijking gaat alleen maar op als het spel gratis was geweest. Bij een sportschool lap je abbokosten, geen aanschaprijs oid.
userIcon
quote
Op 06-01-2005 @ 19:14 schreef Rodie83:

[...]

Deze vergelijking gaat alleen maar op als het spel gratis was geweest. Bij een sportschool lap je abbokosten, geen aanschaprijs oid.


Volgens mij heb je de meeste sportscholen ook inschrijvingsgeld, dat hebben ze bij alle sportscholen hier in de omgeving wel namelijk.
userIcon
Heb paar maanden CoH op de Amerikaanse servers gespeeld maar raakte erg snel verveeld. Er viel niks anders te doen dan monsters slaan. Quests speelden zich allemaal af in instanced zones waar maar iets van 5 variaties qua uiterlijk inzaten. Ook de quests zelf waren echt allemaal hetzelfde, na de eerste 5 had je ze allemaal wel gezien. Het leek me erg gaaf maar is me uiteindelijk heel erg tegengevallen.
userIcon
Geweldig verslavend spel . .
userIcon
Dat mensen nog steeds moeilijk doen over die maandelijkse kosten.. Het is een mmorpg daar moet je altijd voor betalen. Zelfs voor Guild Wars die 'gratis' is. Aangezien je daar voor elke update zal moeten gaan betalen plus is daar de speelwereld niet gezamelijk.

Ontopic: City of Heroes is echt geweldig spel, heb US retail tijdje gedaan en het is gewoon super tof om als super hero door zo'n stad te crossen. Ik vond alleen wel dat het op den duur beetje meer van hetzelfde werd.

userIcon
quote
Op 09-01-2005 @ 12:46 schreef Jasperge:
Ontopic: City of Heroes is echt geweldig spel, heb US retail tijdje gedaan en het is gewoon super tof om als super hero door zo'n stad te crossen. Ik vond alleen wel dat het op den duur beetje meer van hetzelfde werd.

De expansion pack levert ieder geval weer genoeg vernieuwing, 2 nieuwe classes met bijbehorende skills enzo
userIcon
quote
Op 05-01-2005 @ 23:50 schreef Denni5:

[...]

Met dat verschil dat een sportschool niet iets tastbaars is wat je koopt, als zo'n spel ineens stopt dan zit je met iets dat compleet nutteloos is, als je sportschool failliet gaat ga je gewoon naar een andere.


Denni5,

Dit lijkt me een vrij vruchteloze discussie die toch niets op gaat leveren. Als MMOG's niet je ding zijn moet je ze gewoon niet gaan spelen, whatever de reden dat het je ding niet is (in jouw geval de kosten).

Persoonlijk heb ik een hekel aan sportscholen en mij zul je er niet (meer) aantreffen maar dat is nog geen reden om het business model achter sportscholen aan de orde de stellen. Er zijn andere mogelijkheden (ik heb wat van die apparaten thuis staan) en ook voor online gaming zijn nog andere mogelijkheden. Voor ieder wat wils.

Het enige zinnige om te onthouden is dat inderdaad alleen voor niets de zon op gaat (maar zelfs als je alleen goed van die zon wil genieten dan kost t je alweer geld). 1 van de redenen waarom MMOG's populair zijn bij ontwikkelaars is omdat het hacken van MMOG's (om gratis te spelen) aanzienlijk lastiger is dan het hacken van andere games. Het is dus te hopen dat de mensen die MMOG's links laten liggen omdat ze het te duur vinden, in ieder geval wel netjes betalen voor hun games want anders zouden mogelijke alternatieven voor MMOG's wel eens zeer schaars kunnen gaan worden in de toekomst. Het blijft zoeken naar de goede balans tussen wat de klant wil spelen en waar de producent goed aan kan verdienen.

userIcon
quote
Op 10-01-2005 @ 08:42 schreef McDBigMac:

[...]



Dus een discussie kan/mag niet gevoerd worden als hij in jouw ogen vruchteloos is?
Het spel an sich lijkt mij best wel leuk, en het was een spel dat ik misschien wel zou kopen net als WoW.
Tot ik hoorde dat je moet blijven betalen, om beide spellen te kunnen blijven spelen.

Als ik dat constateer, en daar een mening over heb, mag ik die toch uitdragen?

Tain reageerde daarop met zijn mening over die maandelijkse kosten, en dan ga je samen die discussie aan.
Ze hebben bij fok toch niet voor niets de mogelijkheid om op berichten van anderen te reageren?

Er stond maandag ook een bericht op games.fok over een piraten mmorpg, daar moet je ook voor betalen, en op die manier zou ik me er wel in kunnen vinden; je kunt het gratis 600 minuten spelen, wil je door blijven spelen? Dan betaal je eenmalig een bedrag.

De manier van maandelijks bijdrages blijven vragen vind ik gewoon asociaal. Iemand die netjes voor al zijn spellen wilt betalen, maar niet de middelen heeft om maandelijks geld te blijven pompen in het bedrijf achter het spel wordt zo buitenspel gezet.

Ik was trouwens ook niet degene die over de sportscholen begon, maar dat terzijde.

Wat ik me trouwens ook afvraag is waarom je je mengt in een in jouw ogen vruchteloze discussie?

userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 00:24 schreef Denni5:

[...]

Er stond maandag ook een bericht op games.fok over een piraten mmorpg, daar moet je ook voor betalen, en op die manier zou ik me er wel in kunnen vinden; je kunt het gratis 600 minuten spelen, wil je door blijven spelen? Dan betaal je eenmalig een bedrag.

De manier van maandelijks bijdrages blijven vragen vind ik gewoon asociaal. Iemand die netjes voor al zijn spellen wilt betalen, maar niet de middelen heeft om maandelijks geld te blijven pompen in het bedrijf achter het spel wordt zo buitenspel gezet.


Het is ook wel een goede ontwikkeling van spellen met een eenmalige bijdrage. Ik vraag me dan alleen een paar dingen af:
Hoe Massive is zo'n spel (100 of 1000 users in 1 wereld of maar 10?)?
Hoe is de support (updates, bug fixes en hoe snel heb je een GameMaster te pakken als je die echt nodig hebt)?
Komen er expansions en nog belangerijker: moet ik hiervoor weer extra betalen?
Hoelang zal zo'n MMO het volhouden, heb het idee dat er toch te weinig inkomsten zullen zijn om iets groots in de lucht te houden.
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 00:24 schreef Denni5:
Dus een discussie kan/mag niet gevoerd worden als hij in jouw ogen vruchteloos is?
Het spel an sich lijkt mij best wel leuk, en het was een spel dat ik misschien wel zou kopen net als WoW.
Tot ik hoorde dat je moet blijven betalen, om beide spellen te kunnen blijven spelen.

Als ik dat constateer, en daar een mening over heb, mag ik die toch uitdragen?

Tain reageerde daarop met zijn mening over die maandelijkse kosten, en dan ga je samen die discussie aan.
Ze hebben bij fok toch niet voor niets de mogelijkheid om op berichten van anderen te reageren?


Ik heb niet geschreven dat je de discussie niet mag voeren (ik doe er zelfs aan mee zoals je al opgemerkt had), ik voeg slechts toe dat t vruchteloos is, dat t niet iets zal opleveren. De enige manier om als klant je invloed te laten gelden is om spellen die je niet bevallen niet te kopen, en spellen die je wel bevallen wel.
quote
Er stond maandag ook een bericht op games.fok over een piraten mmorpg, daar moet je ook voor betalen, en op die manier zou ik me er wel in kunnen vinden; je kunt het gratis 600 minuten spelen, wil je door blijven spelen? Dan betaal je eenmalig een bedrag.


Heb ik ook gelezen. Lijkt inderdaad een veel goedkopere benadering. Viel me wel op dat de graphics ook navenant slecht waren, maar dat zegt nog niets over de gameplay, die kan heel goed zijn. Ook hier geldt echter, voor niets gaat de zon op. Goedkoop betekent dat ze het spel in de lucht kunnen houden met minimale kosten en meestal (maar niet altijd) betekent goedkoop ook minder kwaliteit.
quote
De manier van maandelijks bijdrages blijven vragen vind ik gewoon asociaal. Iemand die netjes voor al zijn spellen wilt betalen, maar niet de middelen heeft om maandelijks geld te blijven pompen in het bedrijf achter het spel wordt zo buitenspel gezet.


Om maar eens van de sportschool analogie af te stappen, als je van auto's houdt dan wil je ook graag in een Ferrari (of andere favoriet sportauto merk) rijden. Het feit dat jij die misschien niet kunt betalen is niet asociaal, je bent dan gewoon geen onderdeel van de doelgroep.
quote
Wat ik me trouwens ook afvraag is waarom je je mengt in een in jouw ogen vruchteloze discussie?

Omdat ik discussieren leuk vind In principe vind ik praten over business modellen (hoe betaal je voor een game, en wat mag je ervoor verwachten) leuk. De discussie zelf is niet vruchteloos maar de richting die jij op ging (gaat?) vind ik wel (mijn mening waar jij het neem ik aan niet mee eens ben en dat is mij best hoor).

Per definitie een maandelijkse bijdrage afkeuren omdat het te duur is slaat naar mijn mening nergens op. Wat betaal je voor een game (tijdens de levensduur) en wat krijg je ervoor terug, daar gaat het om. Ik denk dat Tain daar ook al het nodige over geschreven heeft. En nogmaals, als het zo blijft dat MMOG's veel moeilijker hackbaar blijken te zijn dan de spellen die je eenmalig koopt, dan zal je zien dat er over een paar jaar bijna niets anders meer te krijgen zal zijn, tenzij de piraterij op een andere manier kan worden aangepakt.

Persoonlijk heb ik een ander probleem met MMOG's. Ik wil gewoon kunnen spelen op de momenten dat ik dat wil, en kunnen stoppen wanneer ik dat wil (bijna a la minuut) en dat is wat lastig bij de meeste MMOG's. Ik zit niet te wachten om afspraken te moeten maken met anderen wanneer een bepaalde quest moet worden aangepakt (niet dat ik samenwerken niet leuk vindt maar t moet adhoq kunnen), en bij de meeste MMOG's moet je op zoek naar een safe spot om uit te kunnen loggen. Ik wil ook gewoon midden in een quest kunnen stoppen (en dat is natuurlijk vervelend voor de anderen waarmee je op dat moment bezig bent). Nou is het best een tijdje terug dat ik voor het laatst een MMOG gedaan heb dus wellicht zijn er oplossingen voor bedacht (dan hoor ik dat wel hoop ik).


userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 09:24 schreef Tain:

[...]

Komen er expansions en nog belangerijker: moet ik hiervoor weer extra betalen?


Dat vind ik op zich niet zo erg, als het gewoon een flinke expansion is ipv van iets als een bugupdate, dan wil ik daar best voor betalen.
quote
Hoelang zal zo'n MMO het volhouden, heb het idee dat er toch te weinig inkomsten zullen zijn om iets groots in de lucht te houden.


Laten we hopen dat ie het lang volhoudt, zodat wordt aangetoond dat het ook anders kan. Ik zal 'm zelf niet spelen, want hij lijkt me weinig anders dan Sid Meier's Pirates, en die kan dankzij games.fok ieder moment op de mat vallen
quote
Op 11-01-2005 @ 10:48 schreef McDBigMac:

[...]

Om maar eens van de sportschool analogie af te stappen, als je van auto's houdt dan wil je ook graag in een Ferrari (of andere favoriet sportauto merk) rijden. Het feit dat jij die misschien niet kunt betalen is niet asociaal, je bent dan gewoon geen onderdeel van de doelgroep.[...]


Die vergelijking is een beetje scheef, voor een spel moeten de meeste mensen hooguit een paar uur werken. Voor een Ferrari de meeste een paar jaar.

quote
Per definitie een maandelijkse bijdrage afkeuren omdat het te duur is slaat naar mijn mening nergens op. Wat betaal je voor een game (tijdens de levensduur) en wat krijg je ervoor terug, daar gaat het om.


Ok, rekensommetje: je betaalt voor het spel in de winkel waarschijnlijk iets van 50 euro? Daar komt dan maandelijks iets van 15 a 20 euro bij (eerste maand is waarschijnlijk gratis).
Dat maakt 50 + (11*17,50) = 242,50 euro voor alleen maar het eerste jaar.
Ik ken geen enkel spel dat ik zo'n substantieel bedrag waard vind, en ik speel toch al games sinds dat de nes uitkwam in Nederland.
quote
Persoonlijk heb ik een ander probleem met MMOG's. Ik wil gewoon kunnen spelen op de momenten dat ik dat wil, en kunnen stoppen wanneer ik dat wil (bijna a la minuut) en dat is wat lastig bij de meeste MMOG's. Ik zit niet te wachten om afspraken te moeten maken met anderen wanneer een bepaalde quest moet worden aangepakt (niet dat ik samenwerken niet leuk vindt maar t moet adhoq kunnen), en bij de meeste MMOG's moet je op zoek naar een safe spot om uit te kunnen loggen. Ik wil ook gewoon midden in een quest kunnen stoppen (en dat is natuurlijk vervelend voor de anderen waarmee je op dat moment bezig bent). Nou is het best een tijdje terug dat ik voor het laatst een MMOG gedaan heb dus wellicht zijn er oplossingen voor bedacht (dan hoor ik dat wel hoop ik).


Kun je daar niet zomaar uitstappen wanneer je wilt dan?
Ik speel niet zo vaak online, maar wil het wel vaker gaan doen, ik speel nu vooral Diablo 2 met wat vrienden online, maar dat is gewoon in- en uitstappen wanneer je wilt. Of je nu voor quests gaat of voor de xp.

userIcon
Bij City of Heroes en World of WarCraft kan je op elk moment uit het spel gaan, de quest waar je mee bezig bent, blijft gewoon open staan en daar kan je gewoon mee verder gaan als je weer inlogt.
City of Heroes heeft alleen dat je character 30 seconden in de wereld blijft staan, je kan wel meteen uitloggen, maar je character blijft even staan. Dit is gedaan dat je niet uitlogt als je midden in een gevecht zit en dat je van zelf een veilig plekje opzoekt.
userIcon
Wat Dennis lijkt te vergeten is dat die 242,50 euro voor een heel jaar gamen is!
Hoeveel uur heeft de gemiddelde game nog aan speelduur? De meeste FPS games zitten rond de 15 uur (zeker games als Doom 3 die een bagger MP hebben). Een goede RPG misschien 40 uur? Ik heb in een maand tijd al minstens 80 uur gestoken in CoH, tuurlijk zal dat minder worden naar verloop van tijd. Maar zelfs als we uit gaan van 40 uur per maand dan zit je nog steeds op een vele malen 'goedkopere' game-ervaring dan wanneer je een singleplayer RPG aanschaft.
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 12:28 schreef Retuobak:

Wat Dennis lijkt te vergeten is dat die 242,50 euro voor een heel jaar gamen is!
Hoeveel uur heeft de gemiddelde game nog aan speelduur? De meeste FPS games zitten rond de 15 uur (zeker games als Doom 3 die een bagger MP hebben). Een goede RPG misschien 40 uur? Ik heb in een maand tijd al minstens 80 uur gestoken in CoH, tuurlijk zal dat minder worden naar verloop van tijd. Maar zelfs als we uit gaan van 40 uur per maand dan zit je nog steeds op een vele malen 'goedkopere' game-ervaring dan wanneer je een singleplayer RPG aanschaft.


Met een spel als Halflife 2 heb je een goede single player en als je daar klaar me bent ook nog eens een prima multiplayer.
Die bovendien gratis is. Dan zit je dus voor een veel normaler bedrag ook zo aan een jaar online lijkt me.
userIcon
Ik ben de beta in gelaten!
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 17:02 schreef Denni5:

[...]

Met een spel als Halflife 2 heb je een goede single player en als je daar klaar me bent ook nog eens een prima multiplayer.
Die bovendien gratis is. Dan zit je dus voor een veel normaler bedrag ook zo aan een jaar online lijkt me.


Dat valt best mee, de meeste mensen die ik ken die HL2 gespeeld hebben deden er maar iets langer dan de duur van de SP mee. CoH echter.......
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 17:17 schreef Retuobak:

[...]

Dat valt best mee, de meeste mensen die ik ken die HL2 gespeeld hebben deden er maar iets langer dan de duur van de SP mee. CoH echter.......


Ja, ok, maar zoveel mensen zoveel smaken, ik heb ook al stemmen gehoord hier dat CoH heel snel verveelt.
userIcon
Het online gedeelte van een niet MMO kan je niet vergelijken met een MMO. De wereld van een echte MMO is altijd in beweging en zal bijna altijd verder gaan waar je gebleven was. Met een niet MMO ligt er maar net aan welke game je joined wat je moet en nog kan doen.
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 18:53 schreef Tain:

Het online gedeelte van een niet MMO kan je niet vergelijken met een MMO. De wereld van een echte MMO is altijd in beweging en zal bijna altijd verder gaan waar je gebleven was. Met een niet MMO ligt er maar net aan welke game je joined wat je moet en nog kan doen.


Dat hoeft niet per sé toch? Bij Diablo 2 heb je op battle.net ook gewoon de quests die je kunt halen, en die kun je doen wanneer je wilt, wat dat betreft verschilt het niet echt lijkt me.

Die discussie over maandelijkse bedragen daargelaten ben ik benieuwd of WoW óf CoH het gaat winnen van de ander.

userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 19:46 schreef Denni5:

[...]

Dat hoeft niet per sé toch? Bij Diablo 2 heb je op battle.net ook gewoon de quests die je kunt halen, en die kun je doen wanneer je wilt, wat dat betreft verschilt het niet echt lijkt me.

Die discussie over maandelijkse bedragen daargelaten ben ik benieuwd of WoW óf CoH het gaat winnen van de ander.


Ik niet
WoW is de doodsteek voor vrijwel alle andere mmorpg's, waaronder CoH. Je moest eens weten hoeveel mensen gaan switchen naar WoW na de CoH beta.
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 19:49 schreef Retuobak:

[...]

Ik niet
WoW is de doodsteek voor vrijwel alle andere mmorpg's, waaronder CoH. Je moest eens weten hoeveel mensen gaan switchen naar WoW na de CoH beta.


Ik moet zeggen dat WoW mij ook meer aanspreekt.
De Warcraft spellen zijn eigenlijk altijd wel meer dan goed geweest.

Denk je eigenlijk dat CoH het niet al te lang volhoudt dan?
Er zullen toch ook wel mensen zijn die niet van werelden als Azeroth houden?

userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 19:46 schreef Denni5:

[...]

Dat hoeft niet per sé toch? Bij Diablo 2 heb je op battle.net ook gewoon de quests die je kunt halen, en die kun je doen wanneer je wilt, wat dat betreft verschilt het niet echt lijkt me.

Die discussie over maandelijkse bedragen daargelaten ben ik benieuwd of WoW óf CoH het gaat winnen van de ander.


Ligt er maar net aan welke game je joined bij Diablo2, als je net de pech hebt dat degene die de game heeft gestart 2 of 3 quests verder is, dan kan jij niks meer halen, of dus 3 quests overslaan en dat gaat ook niet altijd
userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 11:20 schreef Denni5:
Die vergelijking is een beetje scheef, voor een spel moeten de meeste mensen hooguit een paar uur werken. Voor een Ferrari de meeste een paar jaar.


Ik begrijp niet waarom je de vergelijking als scheef ervaart. De absolute waarde van het gebodene lijkt me in ecomische zin niet relevant, en wat er nou asociaal aan is (een spel duurder aanbieden dan andere spellen) kan ik echt niet volgen.

Of bedoel je zoiets als dat iedereen recht heeft op brood en spelen?

userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 20:26 schreef Tain:

[...]

Ligt er maar net aan welke game je joined bij Diablo2, als je net de pech hebt dat degene die de game heeft gestart 2 of 3 quests verder is, dan kan jij niks meer halen, of dus 3 quests overslaan en dat gaat ook niet altijd


True, maar dat kun je in de naam van de games, en hoe lang die games al bezig zijn meestal wel zien.
quote
Op 11-01-2005 @ 20:40 schreef McDBigMac:

[...]

Ik begrijp niet waarom je de vergelijking als scheef ervaart. De absolute waarde van het gebodene lijkt me in ecomische zin niet relevant, en wat er nou asociaal aan is (een spel duurder aanbieden dan andere spellen) kan ik echt niet volgen.

Of bedoel je zoiets als dat iedereen recht heeft op brood en spelen?


Precies, het feit dat ze geld blijven vragen om het spel te kunnen blijven spelen, kan ervoor zorgen dat mensen die wel altijd netjes voor hun spellen betalen, niet kunnen beginnen aan deze spellen vanuit een economisch oogpunt.

Zijn die mmorpg's trouwens echt zo moeilijk te kraken? Ik ben namelijk wel eens torrents tegengekomen van zowel CoH als van WoW, en die kun je toch alleen spelen met het origineel spel op de servers van het spel?

Niet dat ik ze wil downloaden, want dan was ik deze hele discussie nooit begonnen, maar het lijkt me zo vreemd om ze wel aan te bieden als je ze dan vervolgens toch niet kunt spelen.

userIcon
quote
Op 11-01-2005 @ 20:55 schreef Denni5:
Zijn die mmorpg's trouwens echt zo moeilijk te kraken? Ik ben namelijk wel eens torrents tegengekomen van zowel CoH als van WoW, en die kun je toch alleen spelen met het origineel spel op de servers van het spel?

Niet dat ik ze wil downloaden, want dan was ik deze hele discussie nooit begonnen, maar het lijkt me zo vreemd om ze wel aan te bieden als je ze dan vervolgens toch niet kunt spelen.


Ze zijn inderdaad wat lastiger te kraken omdat er een aantal essentiele zaken server side gehouden en gechecked kunnen worden, je moet toch altijd online zijn om het te kunnen spelen (en dus geen gezeur van mensen die t maar onzin vinden dat ze voor hun single player aan t net moeten hangen zoals met steam).

Daar komt bij dat het relatief makkelijk is om (ook weer server side) scans te doen van accounts om te zien of ervoor betaald is. Is een account niet betaald, dan weg account, en weg stats dus dan kun je als MMOG hacker ook niet echt ver in het spel komen (en met steeds opnieuw beginnen zal de lol er snel vanaf gaan).

userIcon
Wat ik wel vreemd vind is dat je per maand moet betalen. Iemand die een full-time baan en een sociiaal leven heeft is in verhouding veel duurder uit dan iemand die dat niet heeft.

En als ik het goed begrijp moet je dit spel ook nog eens in een groepje doen. Dat betekent dus dat je nog vrienden moet hebben die ook het geld hiervoor over hebben. Of kun je je gewoon aanmelden en een willekeurig groepje joinen dat ongeveer net zo ver is?

userIcon
quote
Op 12-01-2005 @ 09:22 schreef Heintje:

Wat ik wel vreemd vind is dat je per maand moet betalen. Iemand die een full-time baan en een sociiaal leven heeft is in verhouding veel duurder uit dan iemand die dat niet heeft.

En als ik het goed begrijp moet je dit spel ook nog eens in een groepje doen. Dat betekent dus dat je nog vrienden moet hebben die ook het geld hiervoor over hebben. Of kun je je gewoon aanmelden en een willekeurig groepje joinen dat ongeveer net zo ver is?


Het is niet nodig om al met vrienden te beginnen met het spel, die maak je wel tijdens het spelen. De kracht van het spel is dat je gedwongen wordt om echt samen te werken. Hierdoor is het sociale aspect heel erg hoog en zul je geen ego trippers tegenkomen, want die redden het gewoon niet.
userIcon
quote
Op 12-01-2005 @ 09:22 schreef Heintje:

Wat ik wel vreemd vind is dat je per maand moet betalen. Iemand die een full-time baan en een sociiaal leven heeft is in verhouding veel duurder uit dan iemand die dat niet heeft.


Iemand die een rijk sociaal leven heeft, zal zich niet zo snel in een MMO storten denk ik daar is dan gewoon geen tijd voor (en andersom kan ook natuurlijk, ook kan een MMO heel sociaal zijn, dat is juist 1 van de aantrekkelijke kanten van een MMO). Dus als je echt wilt MMO'en dan toch maar parttime gaan werken

Alle gekheid op een stokje, in deze tijd van rekening rijden en de vervuiler die betaalt, is je opmerking natuurlijk terecht. Waarom niet per uur of per minuut afrekenen, of op zn minst de optie naast een maand abbonnement aanbieden? Ik vermoed 2 redenen: 1) per maand laten betalen is natuurlijk prettiger, meer inkomsten van mensen die niet zoveel spelen, 2) aan het afrekenen per minuut/uur zitten natuurlijk ook allerlei overhead kosten, de tijd administreren, gepaste rekeningen uitsturen/innen etc. Zolang ze de servers voldoende gevuld kunnen krijgen zonder die optie dan zal ie er niet komen. Gelukkig dat er steeds meer MMO's komen, het is dan slechts een kwestie van tijd voordat dit soort opties aangeboden gaan worden.

50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 13/11 Game: Hardware: Soundblaster X-Fi Fatal1ty FPS20
» 04/10 Game: Darkstalkers Chronicle: The Chaos Tower5
» 02/07 Game: Tony Hawk's Underground 2: Remix4
» 28/06 Game: WipEout Pure10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden