Prince of Persia: Warrior Within

Geschreven door Dirk (Vagere_Hein) op 16-12-2004 @ 17:55
print 
In vergelijking met the Sands of Time is de sfeer in de game nu veel donkerder en dreigender. Omdat de prins in het eerste deel met de tijd heeft zitten klooien, zal hij de rest van zijn leven achtervolgd worden door de Dahaka, zeg maar de assassin van Vadertje Tijd, die als doel heeft om de prins te doden. De prins is echter geen harde determinist en om zijn noodlot te veranderen reist hij naar het Kasteel van Tijd, alwaar de Sands of Time gemaakt zijn. Hier bevinden zich vele poorten naar het verleden en door via deze poorten terug in de tijd te gaan, wil hij voorkomen dat de Sands of Time ooit gecreëerd worden. Als er geen Sands of Time zijn om de tijd mee in de war te schoppen, is er ook geen reden waarom de Dahaka hem zou willen vermoorden, zo is de redenatie.

Omdat het Kasteel van Tijd op een duister eiland ligt, betekent dit dat de sfeer aanzienlijk verschilt van die van het vorige deel. Zo is het er mistig en donker en is het arabische thema door de grauwe kleuren op de achtergrond geplaatst. Ook de prins lijkt niet onveranderd te zijn: in Sands of Time speelde je een jonge prins die, in zijn jeugdige drang om zich te onderscheiden, op zoek gaat naar een trofee. Gedurende de game hoorde je de prins vertwijfeld tegen zichzelf praten, waarmee de indruk werd gegeven dat we niet te maken hadden met een ‘flat character’ die alleen maar rende, sprong en vocht, maar met een mens met gevoelens en onzekerheden. In hun drang om de game een ‘volwassen’ uiterlijk te geven is de prins door Ubisoft veranderd in een rambo met wilde haren, gespierde armen en een halve baard. Deze man weet wat hij zoekt en hoeft niets meer te leren. Het is een vechtjas geworden: een man om te vrezen en te respecteren! Althans... in de optiek van de gemiddelde puber. Wat verloren is gegaan is de innerlijke twijfel, aanwezig in elk mens, over of het gekozen pad wel het juiste is. Zo is de ietwat bedeesde stem uit Sands of Time vervangen door een resoluut klinkende stem die weet wat hem te doen staat. Maar is dat wel zo? Zeker waar het tijdsparadoxen betreft zou wat meer twijfel in de prins’ stem niet misstaan hebben, omdat bij tijdreizen elke tijdslijn potentieel van invloed kan zijn op iedere andere tijdslijn. De crux is namelijk dat, door te proberen iets te voorkomen, je wellicht juist iets in gang zet.

Ook de uitbreiding van het gevechtssysteem weerspiegelt het ‘volwassen’ karakter. Waar je voorheen slechts met één zwaard kon vechten, daar kun je nu met twee zwaarden de vijanden te lijf gaan. Door de beide zwaarden in de juiste volgorde te gebruiken, maak je gebruik van zogenaamde combo’s, waardoor je je vijanden bijvoorbeeld kunt onthoofden en verticaal doormidden kunt slaan. Daarnaast kun je – net als in Sands of Time – gebruik maken van muren om je vijanden aan te vallen en is het ook mogelijk om 360° rond een pilaar te draaien en om je zwaard uit te steken, waardoor je effectief alle vijanden in de omgeving onthoofdt.


verder lezen:
1 2


Lees ook:

» 01/03 Game: Full Auto9
» 08/11 Game: F.E.A.R.26
» 31/10 Game: Black & White 215
» 04/04 Game: Metal Gear Solid 3: Snake Eater16


delen | eKudos nujij

17689 views / 39 reacties
Genre Action
Platform GameCube, PC, PlayStation 2, XBox
Developer/Publisher Ubi Soft/Ubi Soft
Releasedatum 03-12-2004
User-waardering    
Aantal stemmen    2
Reacties op dit bericht
39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1
Het lijkt me ietsje teveel op geweld gefixeerd. .

Metalmuziek. .

is een kicke game, neem de minpuntjes maar voor lief want heel erg storen ze ook niet, dit is een waardige opvolger! ik kon hem niet stopzetten zo spannend!
userIcon
Ligt de grimmigheid en het brute geweld niet wat meer in de lijn van het spel? In Sands of Time was de Prins nog een broekie terwijl hij nu flink wat jaartjes ouder is, een stuk volwassener en daardoor de game ook volwassener?
userIcon
quote
Op 16-12-2004 @ 18:48 schreef engessa:

Ligt de grimmigheid en het brute geweld niet wat meer in de lijn van het spel? In Sands of Time was de Prins nog een broekie terwijl hij nu flink wat jaartjes ouder is, een stuk volwassener en daardoor de game ook volwassener?


Die grimmigheid ligt wel in de lijn van het verhaal, maar persoonlijk had ik het leuker gevonden als ze die lijn anders hadden gekozen. Overigens, het feit dat ik in het vakje persoonlijke reviewerscore een 70 heb ingevuld betekent dat de game een heel punt lager ligt dan wanneer ik het een 85 of 90 had gegeven. Wie zo'n gewelddadige lijn wel bevalt zal zich absoluut geen buil vallen met deze game.
userIcon
Ik ben nu net SoT aan het spelen, als dat gebeurd is ga ik met deze verder.

Het is wel weer een typische Ubisoft titel: Erg mooi, lekkere besturing, coole game met doorgaans interessant/leuk/grappig verhaal....en binnen een week uitgespeeld.

userIcon
Spel zal op zich wel goed zijn, maar het heeft zijn ziel verloren. En daarom haal ik hem ook niet. Ubisoft
Ik hou zelf wel van metal muziek maar in dit spel vind ik het gewoon niet passen. De muziek die in SOT zat pastte gewoon beter bij de sfeer en zouden in dit deel ook wat meer tot zn recht komen.
userIcon
Godsmack
maar past niet bij dit spel...
userIcon
Dit spel is echt veel te moeilijk op de pc
userIcon
neuh, valt echt mee hoor..
Die muziek vind ik juist goed, alleen keer op keer op keer op keer etc. is beetje ... eentonig

Maar dat vind ik niet als minpunt voor geluid tbh , geluiden zijn goed, ook het swooosj geluid wanneer je van cameramode changed, of wanneer bij slowmotion ook echt alles slowmotion gaat, en niet de muziek op normale tempo vrolijk doordreunt terwijl je langzaam je zwaard laat zwaaien...

Wat mij wel meteen in begin opviel is die vrouw (naam kwijt) waarbij je met die "echte" movie toch echt duidelijk | ziet , en tijdens de "game-movies" je meer eh... || ziet...
Ja, ik heb het over de string, let er maar es op

userIcon
Aan de reviewer: Heb je het spel helemaal uitgespeeld? Uit je review krijg ik het idee dat je alleen het begin hebt gespeeld. Daar is de prince inderdaad erg zeker van zijn zaak en gaat hij recht op zijn doel af. Maar je herinnert je, als je het hele spel gespeeld hebt, vast wel de cutscene bij die tombe. Dat vind ik nu niet bepaald een voorbeeld van een resoluut iemand, eerder van een onzeker figuur die het echt niet meer weet op dat moment. Dat is pure emotie, iets wat je niet in die mate zag bij SoT. Wat betreft het ontbreken van diepgang, dat is echt complete onzin.

Over dat toenemende geweld en de verpeste sfeer. De sfeer is niet verpest, die is gewoon anders. Bij een doomscenario hoort geen gezellige arabische sfeer. Het gaat hier immers niet om lekker luchtig dinneren, maar om het voorkomen van je eigen dood.

Wat de muziek betreft, helemaal gelijk. Het enige vette zou zijn dat je I Stand Alone hoort tijdens moeilijke combats. Je hoort echter niet eens de tekst, dus dan valt dat ook weer in het honderd.

Verder is het gewoon een topgame, een waardig vervolg! Ze hebben veel punten aangepakt en daar verbetering in aangebracht. Ik vind het vreemd dat er zoveel mensen afhaken en de game gewoonweg niet meer willen spelen. Geef het een kans.

Goed spel lijkt me. Moet pop sands of time nog spelen Snel beginnen maar dan
userIcon
Kopen voor 10tje of 5euro bij Dynabyte ... Lag laatst nog in budgetbak

Mja, ik heb nog niet uitgespeelt, weet niet wat er nog komt, tombe enzo zegt me nog niets atm
Maar ik schreef de review ook niet

Deze game ga ik zeker nog halen in de kerstvakantie
Even voor de duidelijkheid. Er hoort geen Arabische sfeer te hangen. Het is geen Prince of Arabia, maar juist Prince of Persia. En Perzen hebben niks met Arabieren te maken. Het Perzische Rijk is een rijk die duizenden jaren bestaan heeft in vele verschillende vormen. Het Arabische rijk is veel jonger en heeft veel minder geschiedenis.

Wel is het zo dat de Perzen een periode bezet waren door de Arabieren. Maar dat was dan ook tijdens de hoogtepunt van het ARabische Rijk. Dus ff Voor de duidelijkheid Perzië is veel ouder en heeft veel minder geschiedenis en mijns inziens ook een veel ontwikkelder beschaving.

Dus je moet ze niet zomaar door elkaar halen. Arabische rijk besloeg grotendeels NOord Afrika en klein deel van middenAzie. Terwijl het Perzische Rijk hoofdzakelijk in Azie bevond

userIcon
Weet niet of iemand én PS2 versie heeft én PC ...

Maar zit er nou nog (veel) verschil in gameplay ?
Verhaallijn zal wel zelfde zijn, graphics ook ongeveer, maar hoe zit het met camerastandpunt op PS2 ten opzichte van PC ?
Speelt het nou daardwerkelijk veel beter met controller dan toetsenbord / muis ?

Btw, wegrennen voor Dahaka is adrenaline-stoot

spel is goed en de sfeer word goed ondersteund met de lekkere muziek. hard-rock owns...metal is beter, maar dat wordt niet gebruikt in dit spel. Godsmack is een hard-rock bent.

maar ondanks dat het spel goed is hoort het niet de naam van Prince of Persia te dragen. het heeft niks met de oude prins te maken en is teveel op geweld gefixeerd en te weinig acrobatiek en puzzles.

userIcon
quote
maar ondanks dat het spel goed is hoort het niet de naam van Prince of Persia te dragen. het heeft niks met de oude prins te maken en is teveel op geweld gefixeerd en te weinig acrobatiek en puzzles.

De oude prins had namelijk wel heel veel puzzels op te lossen en vocht veel minder??? Ten eerste, de mogelijkheden zijn nu veel groter. Het is 3d dus je kunt meerdere vijanden tegelijkertijd bevechten. Ten tweede wordt van een spel verwacht dat de gameplay langer is dan 1 uur, respectievelijk 2 uur (zoals dat bij Pop1 en 2 het geval is). Je zult hierdoor dus alles in meerdere maten moeten verwerken in het spel. Dat betekent meer combats, meer acrobatiek en meer puzzels. Wat de puzzels betreft geef ik je gelijk, Warrior Within kent er eigenlijk geen. Maar PoP 1 en 2 ook niet echt hoor? Niet meer dan het gewoonlijke schakelaartjes overhalen om een deur open te krijgen. De mix tussen vechten en acrobatiek is niet veel veranderd. In Warrior Within (ook al is het combatgeorienteerd) is het nog steeds acrobatiek wat het meeste voorkomt. Ik ben echt qua gameplay veel langer bezig geweest met wallwalken enz, dan dat ik bezig was met combats.

Mijn vraag. Waarom kun je dit dan niet vergelijken met de vroegere games? Het is erg makkelijk om dat te zeggen, het klinkt heel leuk en nostalgisch, maar zoveel klopt er niet van als je het mij vraagt. Inweze is het hetzelfde geintje, alleen nu wat mooier, langer en uitgebreider.


[ Bericht gewijzigd door BlackSheep op donderdag 16 december 2004 @ 21:55 ]

quote
Op 16-12-2004 @ 21:48 schreef BlackSheep:
Ten tweede wordt van een spel verwacht dat de gameplay langer is dan 1 uur, respectievelijk 2 uur (zoals dat bij Pop1 en 2 het geval is). Je zult hierdoor dus alles in meerdere maten moeten verwerken in het spel. Dat betekent meer combats, meer acrobatiek en meer puzzels. Wat de puzzels betreft geef ik je gelijk, Warrior Within kent er eigenlijk geen. Maar PoP 1 en 2 ook niet echt hoor? Niet meer dan het gewoonlijke schakelaartjes overhalen om een deur open te krijgen. De mix tussen vechten en acrobatiek is niet veel veranderd. In Warrior Within (ook al is het combatgeorienteerd) is het nog steeds acrobatiek wat het meeste voorkomt. Ik ben echt qua gameplay veel langer bezig geweest met wallwalken enz, dan dat ik bezig was met combats.

Mijn vraag. Waarom kun je dit dan niet vergelijken met de vroegere games? Het is erg makkelijk om dat te zeggen, het klinkt heel leuk en nostalgisch, maar zoveel klopt er niet van als je het mij vraagt. Inweze is het hetzelfde geintje, alleen nu wat mooier, langer en uitgebreider.


Ik denk niet dat de meeste mensen hier PoP1 en 2 hebben gespeelt. Kan je wel zeggen dat we een stuk vooruit zijn gegaan... en het is nog steeds een cool spel. Volgens mij is dit PoP nummer 5 als ik me niet vergis...
man Notorious_Roy (Hoofdredacteur Games) 17-12-2004 @ 00:55 fotoboek homepage
userIcon
Ik kan me prima vinden in de mening van de reviewer. Ik vind dit deel ook net die magie missen die Sands of Time wel had... Het is bij lange na geen slechte game, maar SoT was in mijn ogen leuker.
userIcon
Prima review maar ben het niet eens met je mening Hein
Sinds wanneer is bloed een minpunt?
man Notorious_Roy (Hoofdredacteur Games) 17-12-2004 @ 11:26 fotoboek homepage
userIcon
quote
Op 17-12-2004 @ 11:13 schreef RedDevil085:

Sinds wanneer is bloed een minpunt?


Bloed an sich is geen minpunt, wel de manier waarop het hier gepresenteerd wordt. Teveel en overdreven.
userIcon
quote
Op 16-12-2004 @ 20:15 schreef BlackSheep:

Aan de reviewer: Heb je het spel helemaal uitgespeeld? Uit je review krijg ik het idee dat je alleen het begin hebt gespeeld. Daar is de prince inderdaad erg zeker van zijn zaak en gaat hij recht op zijn doel af. Maar je herinnert je, als je het hele spel gespeeld hebt, vast wel de cutscene bij die tombe. Dat vind ik nu niet bepaald een voorbeeld van een resoluut iemand, eerder van een onzeker figuur die het echt niet meer weet op dat moment. Dat is pure emotie, iets wat je niet in die mate zag bij SoT. Wat betreft het ontbreken van diepgang, dat is echt complete onzin.


Ik was bij chapter 13 (van de 17) toen ik de review heb geschreven. De enige emotie die ik tot aan chapter 13 heb gezien was doodsangst. Een primaire emotie die dieren zelfs uit kunnen beelden. Ik heb nergens vertwijfeling in zijn stem gehoord, ook niet aan het einde. En het jammere is dat er wel gelegenheid voor was, want het verhaal geeft er zeker aanleiding toe. (zie voorbeelden review)
quote
Over dat toenemende geweld en de verpeste sfeer. De sfeer is niet verpest, die is gewoon anders. Bij een doomscenario hoort geen gezellige arabische sfeer. Het gaat hier immers niet om lekker luchtig dinneren, maar om het voorkomen van je eigen dood.

Zelfs als je je eigen dood voorkomt is het nog steeds mogelijk om sfeer in de game te bouwen. De sfeer is inderdaad anders (= afwijkend van deel één) en dat is een ontwerpkeuze geweest. Ze hadden dus ook voor een andere setting kunnen kiezen, maar dat hebben ze niet gedaan. Natuurlijk moest er iets gebeuren met het vechtsysteem van deel één, want dat kwam vaak neer op button bashen, maar om dan meteen onthoofdingen erin te gooien die niet in de sfeer van deel één passen, vind ik jammer omdat die sfeer één van die sterke punten was van SoT.
userIcon
quote
Op 16-12-2004 @ 20:56 schreef Goedie:

Even voor de duidelijkheid. Er hoort geen Arabische sfeer te hangen. Het is geen Prince of Arabia, maar juist Prince of Persia. En Perzen hebben niks met Arabieren te maken. Het Perzische Rijk is een rijk die duizenden jaren bestaan heeft in vele verschillende vormen. Het Arabische rijk is veel jonger en heeft veel minder geschiedenis.

Wel is het zo dat de Perzen een periode bezet waren door de Arabieren. Maar dat was dan ook tijdens de hoogtepunt van het ARabische Rijk. Dus ff Voor de duidelijkheid Perzië is veel ouder en heeft veel minder geschiedenis en mijns inziens ook een veel ontwikkelder beschaving.

Dus je moet ze niet zomaar door elkaar halen. Arabische rijk besloeg grotendeels NOord Afrika en klein deel van middenAzie. Terwijl het Perzische Rijk hoofdzakelijk in Azie bevond


Historisch gezien heb je natuurlijk gelijk. Ik heb echter arabisch gebruikt omdat dit woord bij de meeste lezers de juiste associaties oproept.
userIcon
Laat ik ook maar even reageren dan:

Ten eerste, de sfeer is erg veranderd ten opzichte van SOT. Maar dat is logisch als je bedenkt dat hij koste wat kost moet voorkomen dat het zand van de tijd word uitgevonden.

Ten tweede, hoe vaak verpest de muziek een game? Ik heb ook niemand horen klagen bij die ongelovelijke teringherry bij NFSU2, ten minste die irritante rap muziek. Ook bij San Andreas is het niet om aan te horen, standaard dan. Ik vind niet dat je een cijfer moet laten afhangen van de muziek, dat is een mening, ik vind Metal namelijk wel leuk.

Verder een goede review hoor

userIcon
quote
Op 17-12-2004 @ 18:23 schreef jantjezoepenman:

Laat ik ook maar even reageren dan:

Ten eerste, de sfeer is erg veranderd ten opzichte van SOT. Maar dat is logisch als je bedenkt dat hij koste wat kost moet voorkomen dat het zand van de tijd word uitgevonden.

Ten tweede, hoe vaak verpest de muziek een game? Ik heb ook niemand horen klagen bij die ongelovelijke teringherry bij NFSU2, ten minste die irritante rap muziek. Ook bij San Andreas is het niet om aan te horen, standaard dan. Ik vind niet dat je een cijfer moet laten afhangen van de muziek, dat is een mening, ik vind Metal namelijk wel leuk.

Verder een goede review hoor


Bedankt voor je reactie. Ik ben het niet met je eens dat de huidige sfeer gerechtvaardigd wordt door het feit dat hij zijn eigen dood moet voorkomen. In principe werd hij in het vorige deel ook door vijanden bedreigd en moest hij daar ook voorkomen dat hij vermoord werd. Het gewelddadige thema is een bewuste keuze geweest van de makers en dit heeft zich erg doen voelen in de sfeer van de game. En juist die sfeer was een van de sterke punten van de eerste game en die is nu verminderd.

Wat betreft het mee laten tellen van de muziek in een eindscore: als de muziek invloed heeft op de game dan moet sowieso beschreven worden op welke wijze die invloed zich doet gelden. Bij de beoordeling maakt een reviewer dan een optelsom, wat leidt tot een cijfer (een waar-voor je-geld-waarde). Dit cijfer kan sowieso niet objectief zijn, onder meer omdat iedereen andere voorkeuren heeft wat betreft de weging van de onderliggende zaken. Het cijfer dient dan ook als indicatie (met de mening van de reviewer erin verwerkt) en een goede reviewer beschrijft in de hoofdtekst van de review dan ook uitgebreid de belangrijke zaken, zodat iedereen zijn eigen weging kan maken van de beschreven zaken.

userIcon
wat is er nou überhaupt mis met beetje metal muziek tijdens het vechten?
Alles beter dan Andre Rieu die spontaan probeert te spelen op z'n viooltje...
Muziek = Geen Probleem
userIcon
quote
Op 16-12-2004 @ 19:24 schreef Jig:

Dit spel is echt veel te moeilijk op de pc


N00b
haha nee j/k
Ik ben na 2 dagen al heel erg ver geloof ik, maar ik ging kijkjen naar een game guide en zag dat het niet eens over een kwart was Het is idd wel kut dat elke keer als je dood gaat je gelijk game over bent. Minpuntjes zijn dus het abrupte Game Over gezeur en die vreselijke muziek die erbij zit. Normaal wel leuk hoor, maar kom op, geen PSP
userIcon
quote
Op 17-12-2004 @ 22:12 schreef SkipZ:

wat is er nou überhaupt mis met beetje metal muziek tijdens het vechten?
Alles beter dan Andre Rieu die spontaan probeert te spelen op z'n viooltje...
Muziek = Geen Probleem


Over smaak valt niet te twisten, maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de mensen dit soort metal/hard rock niet kan aanhoren. En door die muziekkeuze wordt de game op dat vlak totaal oninteressant voor het overgrote deel van de gamers. Zo kan ik me voorstellen dat de titel voor vrouwen veel minder interessant is geworden vanwege de donkere sfeer. Wellicht zijn er hier vrouwen die beide delen hebben gespeeld, en die hier hun licht over willen laten schijnen?
quote
Op 16-12-2004 @ 20:56 schreef Goedie:
Het Perzische Rijk is een rijk die duizenden jaren bestaan heeft in vele verschillende vormen. Het Arabische rijk is veel jonger en heeft veel minder geschiedenis. .... Dus ff Voor de duidelijkheid Perzië is veel ouder en heeft veel minder geschiedenis en mijns inziens ook een veel ontwikkelder beschaving.


eh je spreekt jezelf tegen daar?

edit on topic: ik ga dit deel dus niet spelen...omdat de sfeer die ik eruit haal zo anders is dan SOT...het past gewoon niet bij POP mijns inzien.

userIcon
quote
Ik heb nergens vertwijfeling in zijn stem gehoord, ook niet aan het einde. En het jammere is dat er wel gelegenheid voor was, want het verhaal geeft er zeker aanleiding toe. (zie voorbeelden review)

Dan verschillen we daarin gewoon heel erg in onze mening .

Wat vinden jullie btw van de bugs en glitches? Onaanvaardbaar of menselijk? Ik vind er een paar behoorlijke missers inzitten die het eigenlijk nooit tot het uiteindelijke spel hadden mogen halen.

userIcon
quote
Op 18-12-2004 @ 11:05 schreef BlackSheep:

[...]

Dan verschillen we daarin gewoon heel erg in onze mening .

Wat vinden jullie btw van de bugs en glitches? Onaanvaardbaar of menselijk? Ik vind er een paar behoorlijke missers inzitten die het eigenlijk nooit tot het uiteindelijke spel hadden mogen halen.


Heb je voorbeelden?
userIcon
quote
Op 18-12-2004 @ 02:22 schreef Vagere_Hein:

[...]

Over smaak valt niet te twisten, maar het is een feit dat de overgrote meerderheid van de mensen dit soort metal/hard rock niet kan aanhoren. En door die muziekkeuze wordt de game op dat vlak totaal oninteressant voor het overgrote deel van de gamers. Zo kan ik me voorstellen dat de titel voor vrouwen veel minder interessant is geworden vanwege de donkere sfeer. Wellicht zijn er hier vrouwen die beide delen hebben gespeeld, en die hier hun licht over willen laten schijnen?


Ik ben trouwens geen Metalfan, tbh kan die muziek niet aanhoren, maar in dit spel heeft het wel de juiste sfeer,
en sja, je kan muziek uitdoen als je het niet bevalt

(Btw, ik houdt meer van Trance...)

userIcon
Als ik ooit weer eens niks te gamen heb waag ik me wel aan deze serie .
Ik vind zelf dat de sfeer uitstekend past bij de titel. Warrior Within, hij moet iets dat in zichzelf zit bevechten. Ook uit het intro filmpje is te zien dat er iets hem achterna zit. Prince heeft al sinds het einde van sot gevochten hijs gegroeid in de situatie een levensbedreigende situatie die maar 1 uitweg kent, grof geweld. En de muziek past daar zeer zeker bij en is veel minder storend dan de takke herrie in nfsu2.
userIcon
Ik ben zaterdag begonnen met spelen en ik moet zeggen dat ik de metalmuziek "an sich" wel kan hebben. Alleen het feit dat de muziek zo enorm eentonig wordt na een aantal gevechten maakt 't zo vervelend.

Ik zit nu ongeveer op 1/3 van het spel en ik vind het zeker net zo goed als SoT. Ik moet inderdaad wel toegeven dat de sfeer iets minder bij Prince of Persia past dan de sfeer in SoT, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de game.

Hoe dan ook, voor mij scoort dit spel bijna net zo hoog als SoT, maar ik moet nog 2/3 spelen, dus misschien verandert het nog

userIcon
ik ben het op vele punten niet eens met de reviewer, maar heb al gezien dat dit een eindeloze discussie is geworden tussen hein en Blacksheep.

ik ben van mening dat de reviewer er te objectief naar kijkt en zichzelf te weinig kan laten inleven in het spel(het lijkt of hij zich volwassener voelt dan de prins uit het spel).

verder een leuke review.

Ik heb inmiddels het spel al uitgespeeld(evenals SoT toen die uitkwam). en ik kan zeggen dat dit naar mijn mening echt een topgame is. zelfs de metal is niet erg irritant, maar juist spannend op sommige stukken. bijv. bij de dahaka-runs dat je gewoon een soort van adrenaline stoot krijgt van de actie die je moet uitvoeren i.c.m. de muziek. wel minder vind ik dat er niet wat duisteren muziek over het algeheel is gebruikt om het duisterder te maken(i.p.v. de vele stilte in dit spel).

userIcon
quote
Op 22-12-2004 @ 23:42 schreef NaRRaToR:

ik ben het op vele punten niet eens met de reviewer, maar heb al gezien dat dit een eindeloze discussie is geworden tussen hein en Blacksheep.

ik ben van mening dat de reviewer er te objectief naar kijkt...


Mijn doel doel bij het schrijven van reviews is om in de 'body' objectief beschrijvend te werk te gaan (als je goed leest, zie je dat daar vrijwel geen mening in staat). In de conclusie weeg ik echter al die zaken en kom ik tot een subjectief oordeel. (merk op dat ik expliciet niet doel op het door slechte reviewers gebruikte argument dat een review altijd subjectief is; reviews zijn niet subjectief maar de conclusie van een review wel). Met de objectieve 'body' moet m.i. elke lezer kunnen bepalen of de game hem of haar zal bevallen. Dat ik er te objectief naar kijk zie ik dan ook niet als een negatief punt. Tenzij je er natuurlijk mee bedoelt dat...
quote
... en zichzelf te weinig kan laten inleven in het spel(het lijkt of hij zich volwassener voelt dan de prins uit het spel).

Ben ik het niet mee eens. Ik heb me ontzettend ingeleefd in deel één en dat heb ik gedaan bij deel twee. De reden dat ik zijn bad-ass uiterlijk, de muziek en al het bloed aanhaal is dat ik een sfeer proef die anders aanvoelt ten opzichte van het eerdere deel. En persoonlijk vond ik dat één van de sterkere punten van deel één. Ik zou juist een slechte review geschreven hebben als ik die punten niet genoemd zou hebben omdat de game verder wel hetzelfde (en beter!) speelt. Het heeft invloed op hoe ik naar de game kijk en dan neem ik aan dat andere mensen die wat ouder zijn ook anders naar de game zullen kijken. En tenslotte: ik voel me niet volwassener dan de prins (kan ik niet bepalen). Ik voel me wél volwassener dan de persoon die de 'managementbeslissing' genomen heeft om de prins minder menselijk te laten zijn en meer een aktieheld.
quote
verder een leuke review.

Thanks
quote
Ik heb inmiddels het spel al uitgespeeld(evenals SoT toen die uitkwam). en ik kan zeggen dat dit naar mijn mening echt een topgame is. zelfs de metal is niet erg irritant, maar juist spannend op sommige stukken. bijv. bij de dahaka-runs dat je gewoon een soort van adrenaline stoot krijgt van de actie die je moet uitvoeren i.c.m. de muziek. wel minder vind ik dat er niet wat duisteren muziek over het algeheel is gebruikt om het duisterder te maken(i.p.v. de vele stilte in dit spel).

Kijk, dat ben ik met je eens. Als je je over bepaalde sferische aspecten heen kunt zetten dan is het een hele goede game (zie de subscores die ik eraan gegeven heb; als mijn persoonlijke score hoger was geweest dan had deze game minimaal 90% gekregen).

39  van 39 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01/03 Game: Full Auto9
» 08/11 Game: F.E.A.R.26
» 31/10 Game: Black & White 215
» 04/04 Game: Metal Gear Solid 3: Snake Eater16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden