Red Dead Revolver

Gelukkig maakt Red ook hier en daar wat nieuwe vrienden die hem kunnen helpen in zijn queeste. Zo kom je onder andere Jack Swift, een Engelse scherpschutter, tegen, de cowgirl Annie Stoakes en de indiaan Shadow Wolf die je verder helpen je taak te volbrengen.


Ugh !<\/center>

De intelligentie van de tegenstanders valt tegen. Ze zijn niet bijster handig in traplopen en gaan graag recht op je af. Weten ze even niet waar ze naar toe moeten, dan blijven ze soms netjes staan zodat je alle tijd hebt om ze naar de eeuwige jachtvelden te sturen. Handig, maar echt realistisch is het niet.

Het geluid is echter wel prima in orde. De muziek draagt goed bij aan het stoffige sfeertje, de dialogen zitten vol arrogantie en geven je echt het gevoel dat Red een man is waarmee je geen ruzie moet maken.
Gelukkig kan Red meer dan alleen zomaar een beetje in het wilde weg schieten. Geheel in de trend van Max Payne sterft de laatste bandiet van een hoofdstuk in slow motion, maar er is meer geleend van Max. De bullet-time komt terug in een andere vorm genaamd Dead Eye.

Dead Eye geeft je een paar tellen slow motion, waardoor je cruciale plekken op het lichaam van je tegenstander kan selecteren. Is de slow motion eenmaal afgelopen, dan zal Red zijn wapen leegvuren op de door jouw aangewezen plekken. Dit doe je met dezelfde thumbstick waarmee je de camerahoek bepaalt.

Soms komt het voor dat je even snel je wilt omdraaien, per ongeluk de thumbstick indrukt om plotsklaps in Dead Eye mode te staan. Niet leuk, want het kan lang duren voordat je een volgende Dead Eye hebt opgebouwd.