Crowd Funding: ja of nee?

Algemeen • Geplaatst door Tim (wc-eend) dm op 22-05-2012 @ 00:00
print 

Crowd Funding (Kickstarter et cetera) is populair. Heb jij al geld gedoneerd aan een project of meerdere projecten? Zo ja, hoeveel? Zo nee, waarom?



Crowd Funding wordt steeds populairder. Een goed voorbeeld hiervan zijn de projecten omtrent Kickstarter. Heb jij al geld gedoneerd aan een project of meerdere projecten? Zo ja, hoeveel? Zo nee, waarom?




Lees ook:

» 06/05 Wat vind jij van al die pre-orderbonussen?29
» 18/04 Wat vinden we van de Nintendo Direct-presentatie?4
» 14/04 Waar moeten nog meer grote screenshots gemaakt van worden?7
» 10/04 Abonnementen bij nieuwe consoles?22


1008 views / 20 reacties
Reacties op dit bericht
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1
Nee, ik vind dit zonde van het geld.
userIcon
quote:
Ik mis een 'date with Shakkara' tier
Ik moet het nog goed doorlezen maar ben zeker geneigd om NL projecten sneller te ondersteunen.

OT:
Op zich ben ik wel voor crowd funding maar er moeten wel meer vormen bij komen als bijvoorbeeld dat het een lening is waar rente over betaald wordt en aandelen kunnen nemen in een project.
userIcon
Het probleem met Crowd funding is dat er vrij snel gigantisch misbruik van gemaakt wordt. Dat er onbekende onafhankelijke developers mee geholpen kunnen worden is an sich een zeer goed doel, maar helaas zit er teveel bagger bij met een half uitgewerkt idee.

Daarnaast heb je ook bekendere projecten die er misbruik van maken, neem Carmageddon bijvoorbeeld. Zijn al anderhalf jaar bezig met de game, en nu kickstarter bekend is geworden proberen ze een graantje mee te pikken wat ze (helaas) nog lukt ook.

Nee, ik koop mijn games wel op de oude manier, dit is in mijn ogen verworden tot een nieuwe manier van het uitmelken van de consument..
userIcon
Zonde van het geld? Dan heb je niet begrepen hoe het werkt...
Nee want, ik was te laat om Nekro te ondersteunen.. en de rest spreekt me niet zo aan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:54 schreef DeeCruise het volgende:
Het probleem met Crowd funding is dat er vrij snel gigantisch misbruik van gemaakt wordt. Dat er onbekende onafhankelijke developers mee geholpen kunnen worden is an sich een zeer goed doel, maar helaas zit er teveel bagger bij met een half uitgewerkt idee.

Daarnaast heb je ook bekendere projecten die er misbruik van maken, neem Carmageddon bijvoorbeeld. Zijn al anderhalf jaar bezig met de game, en nu kickstarter bekend is geworden proberen ze een graantje mee te pikken wat ze (helaas) nog lukt ook.

Nee, ik koop mijn games wel op de oude manier, dit is in mijn ogen verworden tot een nieuwe manier van het uitmelken van de consument..
Maar hoe is vooraf 15 euro vooraf investeren en de game krijgen uitmelken en achteraf 60 euro neerleggen om de game te kopen niet? En als er niet genoeg wordt binnengehaald gebeurd er sowieso niks met je bankrekening.

En miskopen kun je ook krijgen als je het op de normale manier koopt.
userIcon
Het begint te snel op bedelen te lijken, met een bepaald item en user hier op FOK als voorbeeld. Je kan geen nieuwsbericht meer lezen of het gaat over een kickstarter project of er is iemand in de reacties links aan het plaatsen naar haar of zijn project.

Ja ik kijk vooral naar de eerste post, als je een kerel was geweest was je al 5 keer totaal afgebrand hier op FOK!
userIcon
Nee, want nog geen interessant spel tegen gekomen wat ik wil steunen.
userIcon
Nee, gewoon nee
userIcon
Carmageddon 50$ & Tim Schafer 15$
userIcon
quote:
Op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:18 schreef MPC60 het volgende:
Het begint te snel op bedelen te lijken, met een bepaald item en user hier op FOK als voorbeeld. Je kan geen nieuwsbericht meer lezen of het gaat over een kickstarter project of er is iemand in de reacties links aan het plaatsen naar haar of zijn project.

Ja ik kijk vooral naar de eerste post, als je een kerel was geweest was je al 5 keer totaal afgebrand hier op FOK!
Dat van de user heeft niks met Kickstarter te doen maar meer met hoe zij haar project promoot. Daar kunnen ze bij Kickstarter ook niets mee. En natuurlijk zakt de aandacht hier op gegeven moment ook weer terug naar normale poporties.

Maar ik snap nog steeds niet waarom er sprake is van misbruik. Zij had ook zonder Kickstarter half fok! kunnen volspammen.
Leisure Suit Larry : 150$.
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 @ 08:42 schreef Morthill het volgende:

Als je Kickstarter per definitie zonde van het geld vindt, zou je nooit games kopen.
Wat een onzin. Als je in een project investeert, weet je nooit van te voren of het uiteindelijk toch een goed spel wordt of niet. Als een game een tijdje uit is, kan je van te voren reviews, YT-vids, etc. bekijken voor je beslist of het volgens je eigen smaak een goed spel wordt of niet en je het dus koopt of niet en kan je vooralsnog wachten tot de prijs (een stuk) lager is.
userIcon
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 @ 10:11 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]


Wat een onzin. Als je in een project investeert, weet je nooit van te voren of het uiteindelijk toch een goed spel wordt of niet. Als een game een tijdje uit is, kan je van te voren reviews, YT-vids, etc. bekijken voor je beslist of het volgens je eigen smaak een goed spel wordt of niet en je het dus koopt of niet en kan je vooralsnog wachten tot de prijs (een stuk) lager is.
Morthill gelooft er heilig in dat dit de toekomst is, die krijg je neit op andere gedachten en als je er dan niks in ziet ben je gelijk geen echte gamer en ouderwets.
Ik snap niet dat er zoveel gezeur over is, het is een leuk principe wat neerkomt op het doneren van een vaak klein bedrag (meestal rond de 15 euro) om enige tijd later uiteindelijk een volledige game te krijgen voor dat geld!

Vaak krijgen de fans ook nog de mogelijkheid om extra invloed uit te oefenen dmv (meer) interactie met de producenten van het spel en is het gaaf om sommige projecten te kunnen steunen waar je daadwerkelijk ziet dat mensen om een spel geven!

Haters
quote:
Op woensdag 23 mei 2012 @ 23:13 schreef FrozenRealm het volgende:

Vaak krijgen de fans ook nog de mogelijkheid om extra invloed uit te oefenen dmv (meer) interactie met de producenten van het spel en is het gaaf om sommige projecten te kunnen steunen waar je daadwerkelijk ziet dat mensen om een spel geven!
Ja, want alleen bij crowd funding-projecten zie je mensen die echt om games geven. Kijk eens verder dan je neus lang is.

quote:
Haters
Dus als iemand niet zijn geld wilt doneren aan dit soort projecten, is hij een hater?
userIcon
Als ik ergens geld in investeer wil ik financieel rendement zien - dat mist nog aan kickstarter. Als ik 50¤ in die panzer pets kon investeren met de belofte dat ik er bij een omzet van meer dan 1 M¤ (of hoeveel dan ook) 55¤ voor terugkrijg dan wordt het wat.
userIcon
Nee want geen idee waar het over ging, tot nu dan.
20  van 20 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 06/05 Wat vind jij van al die pre-orderbonussen?29
» 18/04 Wat vinden we van de Nintendo Direct-presentatie?4
» 14/04 Waar moeten nog meer grote screenshots gemaakt van worden?7
» 10/04 Abonnementen bij nieuwe consoles?22


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 

Zoek een game

Video's