'Final Fantasy XV meer gericht op casuals'

In een interview met Eurogamer heeft Final Fantasy-director Hajime Tabata aangegeven dat Final Fantasy XV van nature meer casual wordt. Zo wordt de combat versimpeld en kan het reizen door de wereld worden geautomatiseerd.

De reden van deze insteek lijkt de Japanse markt te zijn. Tabata geeft aan dat steeds meer Japanse gamers de voorkeur geven aan games die casual gespeeld kunnen worden. Tabata: ''With Final Fantasy 15, I do want to make it more casual. Of course the depth of the game is going to be there, but I want to make it so players can easily experience the satisfaction of the depth of the game. There's an option to set that car to drive itself, allowing players to sit back and take in the sights - although there is also an option to drive it manually, should they want to engage more fully with the world.''

Over de gevechten in Final Fantasy XV heeft Tabata het volgende te melden: ''It'll basically be a one-button action, and the AI intuitively outputs an action that kind of satisfies, gives you that instant gratification, and it connects with the simple touch of a button.''

Ben jij fan van deze nieuwe aanpak of is dit juist een slechte zet?