In-engine conceptbeelden Unreal Tournament

Tijdens een community livestream zijn de eerste conceptbeelden van Unreal Tournament getoond. Het gaat hier om in-engine 'werkende concept art', niet een volledig werkende map. Het is een heldere map zodat personages duidelijk te zien zijn. Epic luistert naar de community tijdens de ontwikkeling van de game.

Unreal Tournament moet helder worden, niet een verzameling van duistere gangetjes waarin je personages alleen kunt herkennen aan een rode gloed. Spelers willen de personages zelf zien, maar willen tegelijkertijd ook gebruik kunnen maken van de schaduwen om zich te verstoppen.

Epic is nu dus nog aan het experimenteren om de balans tussen licht en donker te vinden. Niet alle maps worden zo licht als de map die kort wordt getoond, maar Epic wil zeker geen duistere, grungy game maken zoals Gears of War en Unreal Tournament 3. Er komt een mix van lichte, donkere en kleurige maps.

De beelden tonen waar de engine tot in staat is en de kwaliteit moet nog beter worden dan wat er te zien is. Voor de rest worden er nog veel vragen van de community beantwoord.