Battlefield verschuift harde deadline

Battlefield Hardline is vertraagd naar ergens in 2015, geven Visceral Games en DICE aan op hun Battlefield-blog. In de blog zijn allerlei redenen te lezen waarom dit besloten is.

Op de Battlefield-blog valt te lezen dat de extra tijd gaat zorgen dat Battlefield Hardline de beste, meest innovatieve Battlefield-ervaring ooit gaat worden.

"Tijdens de E3 lanceerden we een bèta voor Hardline. We wilden niet alleen het spel laten zien, maar ook zelf laten spelen", staat er. "Miljoenen spelers deden mee en hadden een geweldige tijd. Als gevolg hiervan heeft het Visceral Games-team veel geleerd van de spelers over wat ze wilden in het spel."

"We hebben veel data en feedback gekregen, en hebben er al veel van het in het spel verwerkt en het direct met jullie gedeeld. Deze feedback heeft ons ook aangespoord om na te denken over andere mogelijkheden en manieren waarop we de Hardline-innovatie verder kunnen krijgen en zo het spel nog beter te maken. Hoe meer we nadachten over deze ideeën, hoe meer we wisten dat we ze in het spel moesten krijgen dat jullie allemaal gaan spelen."

"Er was alleen een probleem. We zouden meer tijd nodig hebben. Tijd die we niet hadden als we zouden besluiten om verder te gaan met de lancering in slechts een paar maanden. We besloten dat het juist was om meer tijd te nemen om ervoor te zorgen Hardline de beste, de meest innovatieve Battlefield-ervaring die we kunnen geven aan jullie, onze fans."

Battlefield: Hardline zou oorspronkelijk in oktober uitkomen voor pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.

Battlefield Hardline