Watch_Dogs-mod onthult echte potentie

Toen Watch_Dogs werd getoond tijdens de E3 van 2012 gooide de game hoge ogen op visueel vlak. Op het moment dat de game eenmaal uitkwam afgelopen mei, bleken de graphics een flinke downgrade te hebben ondergaan. Goed nieuws: er is een mod uitgekomen die de hype van twee jaar geleden toch waar lijkt te kunnen maken.

Watch_Dogs heeft een enorme lading kritiek over zich heen gehad vanwege het niet waar kunnen maken van de verwachtingen die tijdens de showcase op de E3 van 2012 werden geschept. Klachten over statische schaduwen, matige verlichting en het interieur van gebouwen deden de laatste weken massaal de ronde. Er kwam zelfs een youtube-video die een vergelijking maakt tussen GTA IV (2008) en Watch_Dogs waarin te zien is dat schaduweffecten en schademodellen beter zijn uitgewerkt in de 6 jaar oudere GTA-game.

Reden genoeg voor forumgebruiker TheWorse van guru3d.com om de handen uit de mouwen te steken en een waslijst aan verbeteringen aan te brengen, welke overigens allemaal mogelijk waren door bestaande bestanden te activeren en aan te passen. De verbeteringen zijn als volgt:

  • Changes to the default fog values
  • Enabled bokeh DOF for the main cameras
  • Stuttering Improvements
  • E3 2012 Bloom
  • Performance Improvements
  • Enabled Headlight Shadows
  • LoD Changes
  • Reflection changes
  • Added 3 new cameras to the game(closer, normal, further)
  • Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)
  • LensFlares(WIP)
  • Lighting changes(TESTING AND WIP)
  • Civilians density changes

Het resultaat mag er zijn. Bekijk de onderstaande screenshots, welke rechtstreeks afkomstig zijn uit de gemodde versie van Watch_Dogs. Interesse in deze mod? Download hem via het linkje in de openingspost van TheWorse.

Watch_Dogs mod

Watch_Dogs mod

Watch_Dogs mod

Watch_Dogs mod

Watch_Dogs mod

Watch_Dogs mod