'Lords of Shadow 2 meer Zelda dan God of War'

Dave Cox, producer van de Castlevania Lords of Shadow-games, is boos om de vergelijkingen van het eerste deel met God of War. Desalniettemin zijn ze met die vergelijkingen aan de slag gegaan en Lords of Shadow 2 zal meer richting Zelda neigen dan naar God of War.

"We wanted to create a game that was a deep, action adventure game, more of an RPG in many ways," aldus Cox. De game kent ook meer een open wereld-structuur. Hierbij moet je niet aan Grand Theft Auto denken, maar meer aan Ocarina of Time en het bijbehorende Hyrule Field. Naarmate je verder in de game komt is meer en meer van de wereld toegankelijk.

"And we wanted a game that felt like a big step up from the previous game. The previous game had this epicness to it but there were a lot of areas where we could have improved certain aspects - not just the combat but the exploration. The sense of exploring the world.

One of the problems with the previous game, when it was loading level by level, we had the exposition from Patrick Stewart, but really that was to cover a problem rather than fixing a problem.

We wanted it to be more seamless. We wanted it to feel like you could get engrossed in the world and feel like you're really in it. In order to do that it meant starting from the beginning from a technology point of view."

Lords of Shadow 2 begint in de middeleeuwen met een aanval op Dracula. Honderd jaar later wordt hij wakker en dan begint de game echt. De game zal zo'n 20 uur speelplezier moeten opleveren in een constante 30 frames per seconde. De release staat gepland voor 28 februari 2014 op PlayStation 3, pc en Xbox 360.