Serious Game for a Serious Request

18-12-2013 @ 20:35 •   dm Denzo
print 

De Bredase gamestudio SassyBot Studio start vandaag met een unieke actie voor het jaarlijks terugkerende goede doel Serious Request: van 18 tot 24 december zitten zij in het Huis voor Beeldcultuur en ontwikkelen zij een Serious Game om geld op te halen voor het Rode Kruis.

Men kan Serious Game for a Serious Request steunen door de game aan te schaffen voor een bedrag wat men zelf kan kiezen. De opbrengsten hiervan zullen worden gedoneerd aan het Rode Kruis. De ontwikkeling van het spel is tevens te volgen via de onderstaande livestream op Twitch.

In de komende dagen zullen we je op de hoogte houden van de voortgang en is het mogelijk om vragen te stellen aan de ontwikkelaars. Het spel is te kopen via de Humble Bundle-widget die onderaan deze pagina staat.

Watch live video from SassyBot on www.twitch.tv




5952 views / 30 reacties
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. (5 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
man belsen (Forum Moderator) 18-12-2013 @ 22:47 fotoboek homepage
userIcon
En dat geheel niet uit eigen belang.

Chapeau, Bredase gamestudio SassyBotStudio«, dat de Bredase gamestudio SassyBotStudio« dit overheeft voor zielige kindjes, ofzo. Bredase gamestudio SassyBotStudio« is goed bezig. Bredase gamestudio SassyBotStudio«, misschien een naam om te onthouden.
En dan ook meewerken door het op fok te zetten als nieuws
userIcon
Dat er zoveel aandacht wordt besteed aan deze oplichting genaamd 'Serious Request'
userIcon
Opbokken met dat serious request
Wat is dit voor selectieve reclame?!
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:12 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]


Ik vind dit soort reactie toch altijd erg verbazingwekkend.
Op wat voor manier heb jij er persoonlijk last van?
Als je het helemaal niks vindt kan je het toch volledig links laten liggen?
Je hoeft niet te kijken, luisteren of lezen. We hebben 50 tv zenders, minimaal zoveel radiostations en nieuwssites.

-edit-

Woon je toevallig op de markt of in de buurt daarvan en je hebt overlast van al die mensen?
Omdat veel mensen echt denken dat ze de wereld helpen als ze aan dit soort onzin geld gaan geven. Zelfs de mensen die er werken beweren dat het echt goed werk is en dat je een minder mens bent als je geen geld geeft. Nou weet ik niet of ze echt zo fokking dom zijn (er is toch minimaal 12 keer per jaar een bericht dat het geld a) vaak niet aankomt b) als het aankomt niet goed besteed wordt c) je de problemen er juist groter door maakt etc etc) of dat ze het alleen uit eigenbelang doen.
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:42 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]


Zo'n reactie had ik al verwacht. Of het wel of geen zin heeft om te doneren laat ik even in het midden. Dat is een discussie die niet valt te winnen en die ga ik hier ook zeker niet voeren.
1 ding wil ik er wel over zeggen. Ergens heb je wel gelijk. Ik geloof ook niet dat de volledige 100% van de gedoneerde geld goed terecht komt.
Maar dat er mensen mee geholpen wordt, daar geloof ik heilig in.

Maar het geeft nog steeds geen antwoord op mijn hamvraag.
Heb jij er persoonlijk last van?
Jep, je helpt zeker mensen, alleen niet mensen die het nou juist zo nodig hebben.

Op het moment dat die giel en die andere 3fm mongool..die kale grijze gitarist ofzo, wat een kneuzen ook, gaan beweren dat als je geen geld stort je een minderwaardig mens bent., heb ik er zeker last van ja.

Ik zou me er niet aan moeten storen maar ik hou nou eenmaal van de waarheid en echte oprechte mensen,
userIcon
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:48 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]


Jep, je helpt zeker mensen, alleen niet mensen die het nou juist zo nodig hebben.

Op het moment dat die giel en die andere 3fm mongool..die kale grijze gitarist ofzo, wat een kneuzen ook, gaan beweren dat als je geen geld stort je een minderwaardig mens bent., heb ik er zeker last van ja.

Ik zou me er niet aan moeten storen maar ik hou nou eenmaal van de waarheid en echte oprechte mensen,
Heb jij een referentie of een bron waar je kan bevestigen dat Giel of Eric Corton (althans, ik neem aan dat je hem bedoeld) dat heeft gezegd? Dat je een minder geloofwaardig mens bent als je niet doneerd? Kan me namelijk niet herinneren dat ergens gehoord of gelezen te hebben.

Maar als jij er persoonlijk last hebt en dat je eraan stoort als zij dat daadwerkelijk hebben gezegd dan heb je naar mijn mening wel hele lange tenen en maak je je druk om hele kleine dingen. Zou bijna zeggen kijk ook eens naar de mooie dingen in het leven. Maar dat klinkt wel heel erg zweverig
Ah, het jaarlijkse serious request-bashen is weer begonnen. Zuurpruimen.
userIcon
Och god. Serious Request, het event waar zuur rechts die nooit ergens aan doneren opeens gaan bepalen waar ik mijn geld aan uit zou moeten geven. Die mij wijs proberen te maken dat ik een minderwaardig mens ben omdat ik geen 10 euro aan de voedselbank geef maar een het Rode Kruis.

(Misschien een idee om voortaan niet meer op zuurrechts te stemmen als je de voedselbanken wil zien verdwijnen)

Rode Kruis doet wereldwijd geweldig en belangrijk werk en Serious Request is een hele sympathieke en succesvolle mooi actie waaruit nog veel mooiere acties van jong en oud uit ontstaan. Dus ik ga weer lekker de grote criminele gutmensch uithangen en een tientje dat ik eigenlijk aan een zak reuzen garnalen uit wilde geven aan het Rode Kruis doneren. En iedere sympathieke actie in de buurt heeft ook mijn steun, Serious Request of iets anders. Maar dat is altijd al zo.

quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:48 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Op het moment dat die giel en die andere 3fm mongool..die kale grijze gitarist ofzo, wat een kneuzen ook, gaan beweren dat als je geen geld stort je een minderwaardig mens bent., heb ik er zeker last van ja.
Wat mensen elkaar toch allemaal wijs maken zeg.
userIcon
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 22:52 schreef Ouwesok het volgende:
Mensen die spelletjes 'games' noemen en er waarde aan toekennen
Mensen die de grootste entertainment industrie ter wereld nog steeds af doen als iets kinderachtigs.

Gelukkig verdwijnt dit probleem vanzelf met de volgende generatie!
man 2Happy4U (FOK!games crew) 19-12-2013 @ 01:35 fotoboek no homepage
userIcon
Serious Sam?
userIcon
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 22:47 schreef belsen het volgende:
En dat geheel niet uit eigen belang.

Chapeau, Bredase gamestudio SassyBotStudio«, dat de Bredase gamestudio SassyBotStudio« dit overheeft voor zielige kindjes, ofzo. Bredase gamestudio SassyBotStudio« is goed bezig. Bredase gamestudio SassyBotStudio«, misschien een naam om te onthouden.
Probeer je nu een Maassen te doen?
userIcon
Weer dat geschaamhonger in dat aquarium. Als je jaar op jaar niets nieuws kunt verzinnen heet het ineens 'traditie'.
userIcon
Oh ja...is de commerciŰle linkse Corton cashcow van de PO ook weer on air?
Mijn geld gaat naar de lokale voedselbank!
userIcon
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 03:27 schreef Martinovibes het volgende:
Oh ja...is de commerciŰle linkse Corton cashcow van de PO ook weer on air?
Mijn geld gaat naar de lokale voedselbank!
Ook een prima doel.
userIcon
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:29 schreef JanKort het volgende:
Wat is dit voor selectieve reclame?!
Niet eens selectief. Zoals elk jaar steunen wij Serieus Request, ook op het forum: http://forum.fok.nl/forum/184 . En dat allemaal ondanks enkele zuurpruimen, die denken dat ze mee MOETEN doen. Dan klik, kijk of luister je niet, het is zo simpel.
quote:
Op woensdag 18 december 2013 @ 23:12 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]


Ik vind dit soort reactie toch altijd erg verbazingwekkend.
Op wat voor manier heb jij er persoonlijk last van?
Als je het helemaal niks vindt kan je het toch volledig links laten liggen?
Je hoeft niet te kijken, luisteren of lezen. We hebben 50 tv zenders, minimaal zoveel radiostations en nieuwssites.

-edit-

Woon je toevallig op de markt of in de buurt daarvan en je hebt overlast van al die mensen?
Je kan verdomme de radio of tv niet meer aanzetten of die ongein komt voorbij. Dus mensen zoals hij en ik hebben daar last van. Begrijp me goed ik heb niks tegen goede doelen. Sterker nog ik waardeer het als er een collectant of iets langskomt. Daar geef ik altijd voor. Die mensen doen het voor het goede doel, door weer en wind. Die flapzakken bij 3fm doen het vooral voor hun eigen ego.
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 00:17 schreef RickT het volgende:
Och god. Serious Request, het event waar zuur rechts die nooit ergens aan doneren opeens gaan bepalen waar ik mijn geld aan uit zou moeten geven. Die mij wijs proberen te maken dat ik een minderwaardig mens ben omdat ik geen 10 euro aan de voedselbank geef maar een het Rode Kruis.

(Misschien een idee om voortaan niet meer op zuurrechts te stemmen als je de voedselbanken wil zien verdwijnen)

Rode Kruis doet wereldwijd geweldig en belangrijk werk en Serious Request is een hele sympathieke en succesvolle mooi actie waaruit nog veel mooiere acties van jong en oud uit ontstaan. Dus ik ga weer lekker de grote criminele gutmensch uithangen en een tientje dat ik eigenlijk aan een zak reuzen garnalen uit wilde geven aan het Rode Kruis doneren. En iedere sympathieke actie in de buurt heeft ook mijn steun, Serious Request of iets anders. Maar dat is altijd al zo.

[..]


Wat mensen elkaar toch allemaal wijs maken zeg.
Moet jij weten. Het feit dat je het noemt en het bedrag dat je overmaakt, maakt je nog triester. Ooooh kijk mij even goed zijn voor het goede doel. Zum kotsen.

Als je wilt doneren, moet je vooral doneren, maar loop er niet mee te koop.
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 08:32 schreef Bieske101 het volgende:
[..]


Moet jij weten. Het feit dat je het noemt en het bedrag dat je overmaakt, maakt je nog triester. Ooooh kijk mij even goed zijn voor het goede doel. Zum kotsen.

Als je wilt doneren, moet je vooral doneren, maar loop er niet mee te koop.
Nou goed, als hij er 'mee te koop loopt' en dat anderen irriteert stel ik het volgende voor:

Als je niet wilt doneren, moet je vooral niet doneren, maar loop er niet mee te koop.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 08:32 schreef Bieske101 het volgende:
[..]


Moet jij weten. Het feit dat je het noemt en het bedrag dat je overmaakt, maakt je nog triester. Ooooh kijk mij even goed zijn voor het goede doel. Zum kotsen.

Als je wilt doneren, moet je vooral doneren, maar loop er niet mee te koop.
Hou toch op man. Ik doneer jaarlijks duizenden euro's aan de armen in Nederland via de belastingen. Die gaan rechtstreeks de gratis-geld-pot in waar de uitkeringstrekkers van profiteren in de vorm van bijstand, ww, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, aow etc. Dan praten we over honderden gratis euro's per maand die ze nooit terug hoeven te betalen. En nee dat vind ik helemaal niet erg.

Maar dan ga jij mij kwalijk nemen dat ik jaarlijks aan enkele goede doelen schenk? Of dat ik dit voor me moet houden? Serious Request is niet het enige wat ik steun. Het feit dat ik ook donateur ben voor bijvoorbeeld Bits of Freedom zal vast wat meer respect oogsten hier, want daar loopt men hier graag wÚl mee te koop. "Kijk mij eens opkomen voor mijn digitale burgerrechten". Ow ow ow wat ben ik toch een verschrikkelijke gutmensch. Ik zou me moeten schamen, ergens in een ondergrondse kelder geld moeten doneren.. Hou toch op. Ik schaam me dat er niet meer van mijn belastinggeld naar idiote problemen als kindersterfte door diarree gaat.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 07:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Niet eens selectief. Zoals elk jaar steunen wij Serieus Request, ook op het forum: http://forum.fok.nl/forum/184 . En dat allemaal ondanks enkele zuurpruimen, die denken dat ze mee MOETEN doen. Dan klik, kijk of luister je niet, het is zo simpel.
Dit dus. Triest genoeg zag ik de titel van het bericht en wist ik al dat dit vol zou zitten met mensen die wat te zeiken hebben op serious request en deze aktie.

Ik vind het in ieder geval een goede aktie.
Dus kom maar op met die minnetjes.
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 09:45 schreef RickT het volgende:
[..]


Hou toch op man. Ik doneer jaarlijks duizenden euro's aan de armen in Nederland via de belastingen. Die gaan rechtstreeks de gratis-geld-pot in waar de uitkeringstrekkers van profiteren in de vorm van bijstand, ww, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, aow etc. Dan praten we over honderden gratis euro's per maand die ze nooit terug hoeven te betalen. En nee dat vind ik helemaal niet erg.

Maar dan ga jij mij kwalijk nemen dat ik jaarlijks aan enkele goede doelen schenk? Of dat ik dit voor me moet houden? Serious Request is niet het enige wat ik steun. Het feit dat ik ook donateur ben voor bijvoorbeeld Bits of Freedom zal vast wat meer respect oogsten hier, want daar loopt men hier graag wÚl mee te koop. "Kijk mij eens opkomen voor mijn digitale burgerrechten". Ow ow ow wat ben ik toch een verschrikkelijke gutmensch. Ik zou me moeten schamen, ergens in een ondergrondse kelder geld moeten doneren.. Hou toch op. Ik schaam me dat er niet meer van mijn belastinggeld naar idiote problemen als kindersterfte door diarree gaat.
Luister ieder moet voor zich weten of doneren en waaraan. Nut en noodzaak boeit me niet. Wat me we stoort zijn die mensen die allemaal in actie komen of expliciet willen laten blijken, dat ze doneren. Dat doen ze alleen om te laten zien kijk mij ff goed bezig zijn. Daar heb ik een schurft aan.
userIcon
quote:
Op donderdag 19 december 2013 @ 12:11 schreef Bieske101 het volgende:
[..]


Luister ieder moet voor zich weten of doneren en waaraan. Nut en noodzaak boeit me niet. Wat me we stoort zijn die mensen die allemaal in actie komen of expliciet willen laten blijken, dat ze doneren. Dat doen ze alleen om te laten zien kijk mij ff goed bezig zijn. Daar heb ik een schurft aan.
Ik wist niet dat het niet mocht, laten zien dat je goed bezig bent. Ik doe dat om al die zure reacties die je overal ziet wat te camoufleren. Anders lijkt het net alsof niemand in Nederland iets aan goede doelen geeft. En er is niks mis mee met laten zien dat je goed bezig bent. Ik zou het zelfs wel wat vaker willen zien tussen al dat zure negativisme door.

Maar het blijft apart dat ik dit soort commentaar niet tegen kwam toen ik ergens zei dat ik maandelijks aan Bits of Freedom doneer. Misschien omdat BOF in Nederland zit en niet in Afrika. Dat schijnt minder gevoelig te liggen.

Dus mensen, schreeuw aub van de daken hoe goed je bent.