Dark Souls-maker overweegt 'easy'-modus

Iedereen weet dat Dark Souls een moeilijke game is. Die lastige reputatie heeft waarschijnlijk veel spelers van de game afgeschrikt zonder dat ze het ook maar zelf hebben geprobeerd. Hidetaka Miyazaki, regisseur van de Souls-games, wil daarom misschien maatregelen nemen.

Miyazaki vraagt zich in een interview met Metro UK af of de moeilijkheidgraad van de game zijn doel heeft voorbijgeschoten. “I personally want my games to be described as satisfying rather than difficult. As a matter of fact, I am aiming at giving players sense of accomplishment in the use of difficulty. Having said that, however, it is true that Dark Souls is rather difficult and a number of people may hesitate to play.”

Hij is niet blij met dit gegeven. “This fact is really sad to me and I am thinking about whether I should prepare another difficulty that everyone can complete or carefully send all gamers the messages behind our difficult games.”

Miyazaki denkt vervolgens na over wat een moeilijke, en dus soms ook frustrerende game, voor de huidige generatie gamers kan betekenen. “However, I suppose gamers do not particularly prefer easy games. What they want is interesting and worthwhile games to play, so I think it is natural that hindrance or stress that does not attribute to such interesting and worthwhile elements will be removed in the end.”

“If the number of easy games is increasing nowadays, I guess it is because difficulty is not related to interesting and worthwhile game elements in many games among players.”

Is een hoge moeilijkheidsgraad bevredigend omdat je eindelijk wordt uitgedaagd of ga je juist gamen om na een lange werkdag te relaxen?

dark souls