Diablo 3-patch 1.03 maakt inferno makkelijker

Onze vrienden van Blizzard zitten niet stil en ze beschouwen Diablo 3 dan ook als een game die ze constant uit zullen bouwen en tweaken. Net als Diablo 2, die tot bijna 10 jaar na release nog patches ontving, is patch 1.03 een maand na release van de opvolger alweer in de picture.

Hoewel 1.02 nog net een week uit is moet later deze maand patch 1.03 uitkomen, waar Wyatt Cheng, Senior Technical Game Designer, een blogpost op Battle.net aan wijdt. 

Eén van de dingen die opvallen bij de devs is de moeilijkheidsgraad van Inferno. Hoewel de allermoeilijkste mode bedoeld is om je nachtmerries te bezorgen vinden ze het toch allemaal een tikkie te uitdagend. Act I is volgens hen precies goed, maar Act II, III en IV zouden een beetje te moeilijk zijn. Na 1.03 zal met een beetje degelijke uitrusting de boel iets beter te behapstukken zijn.

Daarnaast zullen ze onder andere de lootdrops aanpassen, zodat er iets vaker een stuk betere Legendary-wapens zullen vallen, maar ook iets minder als je veel Nephalem Valor hebt opgebouwd. Hoe ze dat precies voor zich zien werken kun je op de blogpost lezen.

Overigens hoef je niet te verwachten dat het allemaal makkelijk zal worden, want ze gaan ook de reparatiekosten van uitrusting flink ophogen. Hoe flink? Wat dacht je van 4 tot 6 keer de normale waarden? Zo willen ze een balans slaan tussen goede vooruitgang en minder teruggaan naar dezelfde baas. 

Ook gaan ze de Attack Speed-aanpassing op uitrusting enigszins verminderen omdat spelers dit als een vereiste zien voor een goede uitrusting. Ze vinden dit iets teveel het gamebeeld bepalen en neigen ernaar de waarden over het algemeen te verlagen.

Misschien een daadwerkelijk leuke verbetering is het verminderen van de kosten voor zowel de Jeweler als de Blacksmith. Zo kost een nieuwe juweel maar liefst één juweel minder en zijn de kosten voor beiden drastisch verminderd.

Dit en een paar andere fixes zullen later deze maand naar je toe komen. Bekijk de blogpost hier.