Het einde nadert voor République-Kickstarter

MobielWindows • Geplaatst door StefanW dm op 09-05-2012 @ 21:41
print 

Gamestudio Camouflaj heeft een nieuwe video uitgebracht op de Kickstarter-pagina van hun spel République. In de video doet het team een laatste poging om genoeg geld bij elkaar te verzamelen in de laatste uren van het Kickstarter-project. Ook wordt in de video de trailer van République getoond.

De studio zal een flinke eindsprint moeten maken om het spel te voorzien van voldoende toezeggingen. Met nog vijftig uur te gaan en iets meer dan 320.000 dollar aan toezeggingen, zal het niet makkelijk worden om het gestelde doel van 500.000 dollar bijeen te krijgen.

République moet gaan uitkomen op pc, Mac en iOS.


Bron: vg247


Lees ook:

» 20/05 Google Play ziet stijging van in-app aankopen12
» 17/05 Gameloft geeft games weg5
» 17/05 Mobile games leveren meer op dan handheldgames25
» 16/05 Microsoft gaat over naar één betaalsysteem20


1626 views / 13 reacties
Genre Horror-survival
Platform Apple Mac, iPad, iPhone, PC
Reacties op dit bericht
13  van 13 reacties op deze pagina. Pagina  1
En als ze het niet halen gaat het geld terug naar de donateurs? Of wordt dat pas afgeschreven zodra ze hun target halen?
userIcon
Wordt pas afgeschreven wanneer ze hun target halen.

OT:
Tja, het concept trekt me nu eenmaal niet dus ik zal geen donatie doen.
Wat dat betreft lijkt Kickstarter wel zijn functie waar te maken. Wanneer er genoeg mensen er wel iets in zien gaat het door, anders niet...
userIcon
Het concept voor dit soort spellen klopt gewoon niet; ze vragen gamers enorm veel geld voor een game neer te leggen waar ze later nog eens winst uit halen.

Een beetje zoals EA die op kickstarten men gaat vragen om BF4 bijv. te funden.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 mei 2012 @ 22:21 schreef drumstickNL het volgende:
Het concept voor dit soort spellen klopt gewoon niet; ze vragen gamers enorm veel geld voor een game neer te leggen waar ze later nog eens winst uit halen.

Een beetje zoals EA die op kickstarten men gaat vragen om BF4 bijv. te funden.
Maar de meeste kickstarters zitten dan wel zo in elkaar dat je voor een relatief kleine bijdrage een exemplaar van het spel krijgt, voor minder dan waarvoor het uiteindelijk in de (online) winkel ligt.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 mei 2012 @ 22:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]


Maar de meeste kickstarters zitten dan wel zo in elkaar dat je voor een relatief kleine bijdrage een exemplaar van het spel krijgt, voor minder dan waarvoor het uiteindelijk in de (online) winkel ligt.
True; 90% van de projecten zitten naar mijn mening om een goede reden op kickstarter maar sommige mensen hebben het volgens mij niet helemaal begrepen.
userIcon
Het zou jammer zijn als ze het niet zouden halen. Dit ziet er tien keer interessanter uit dan een nieuwe Carmageddon.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 mei 2012 @ 22:33 schreef drumstickNL het volgende:
[..]

True; 90% van de projecten zitten naar mijn mening om een goede reden op kickstarter maar sommige mensen hebben het volgens mij niet helemaal begrepen.
Mee eens. Kickstarter zou juist een plaats moeten zijn voor nieuwe indie-projecten, maar ondertussen is het een grote celebrity-venue, waarin iedereen elkaar overschreeuwt met het feit dat ze aan Diablo, Halo, X-Wing vs TIE Fighter, Titan Quest, Carmageddon, Larry of [insert grote succesvolle titel hier] gewerkt hebben en nu bezig zijn met een vervolg of wat dan ook.

Sorry, maar je hebt al een enorme reputatie, dus waarom kan je geen geld via het reguliere circuit binnenhalen, want investeerders staan in de rij voor dat soort mensen.

Ik werk zelf ook aan een project dat ook op kickstarter staat, en we krijgen gewoon helemaal geen aandacht, hoe hard we ook de pers opzoeken. Terwijl iedereen die het ziet best enthousiast is over het project.

Kijk en oordeel zelf:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
userIcon
quote:
Op woensdag 9 mei 2012 @ 23:13 schreef Shakkara het volgende:
[..]


Mee eens. Kickstarter zou juist een plaats moeten zijn voor nieuwe indie-projecten, maar ondertussen is het een grote celebrity-venue, waarin iedereen elkaar overschreeuwt met het feit dat ze aan Diablo, Halo, X-Wing vs TIE Fighter, Titan Quest, Carmageddon, Larry of [insert grote succesvolle titel hier] gewerkt hebben en nu bezig zijn met een vervolg of wat dan ook.

Sorry, maar je hebt al een enorme reputatie, dus waarom kan je geen geld via het reguliere circuit binnenhalen, want investeerders staan in de rij voor dat soort mensen.

Ik werk zelf ook aan een project dat ook op kickstarter staat, en we krijgen gewoon helemaal geen aandacht, hoe hard we ook de pers opzoeken. Terwijl iedereen die het ziet best enthousiast is over het project.

Kijk en oordeel zelf:
http://www.kickstarter.co(...)tomizable-robots-mmo
Vind je dit echt gek? Verwacht je dat mensen geld gaan geven aan iemand zonder naam of reputatie? Ondanks wat je zegt, dat bekende mensen makkelijk investeerders kunnen vinden, is het tegendeel waar. Zoals met Tim Schaffer en adventure games. Of een nieuwe Carmageddon. Het midden-segment van games is dood wat grote uitgevers betreft, ze hebben alleen interesse in games die 2+ miljoen verkopen, minimaal. Kickstarter is een goede plek voor een studio of dev met een track record die iets wil maken wat net groter is dan een indiegame, maar niet de mass-appeal heeft van een AAA titel.

Kickstarter zou de terugkeer van het middensegment kunnen betekenen. Maar het betekent niet dat iedereen met een leuk idee aan de bak komt, ook Ryan Peyton niet. En ik heb ook nul interesse in een 'hardcore game' voor iOS (ja, later is ook een pc-versie aangekondigd, toen duidelijk werd dat er niet genoeg interesse was).

Persoonlijk steun ik alleen kickstarters van games die al in ontwikkeling zijn, of van een studio waarvan je 99,9% zeker weet dat die wel leveren, zoals Doublefine. Sure, het is theoretisch gezien mogelijk dat ze het geld nemen en verdwijnen, maar die kans is vrij klein.
userIcon
Ja ik vind het gek.

Ik ben van mening dat wij een veel beter product hebben staan en veel meer zekerheid geven dan de meeste andere kickstarter projecten, die wel bakken met geld en aandacht krijgen.

Je zou denken dat men op zulk een site in ieder geval meer kijkt naar de inhoud, in plaats van hoeveel celebrities er meedoen aan het project. Want dat is absoluut geen graadmeter voor een leuke game. Bovendien krijg je volgens mij ook helemaal geen inspraak in zulke projecten, terwijl dat juist de kracht van kickstarter zou moeten zijn, dat de backers ook daadwerkelijk meebeslissen in het ontwerp van het product. Wie betaalt, bepaalt.

Hoe wil je anders dat kleine indie studios, die GEEN budget hebben, anders een naam voor zichzelf verdienen en een product lanceren? Met een kleine casual game zou het misschien kunnen, maar niet met een project als dat van ons (een complete MMO). Kan je roepen van, een MMO is te ambitieus, maar ik ben een MMO gamedesigner, het team zit vol met server-programmeurs, en we hadden al een deel van de engine liggen, dus wat denk je zelf?

We zijn ruim een jaar aan het lijntje gehouden door allerlei investeerders, die ineens plotsklaps de deal cancelen terwijl je kei veel inspanning levert voor demo's en er telkens heen moet vliegen etc. Niet eentje, maar tientallen. Kickstarter zou er juist voor echte indies als ons moeten zijn, vind ik.
userIcon
Je mist m'n punt. Niemand kent jullie. Beloftes zijn woorden, woorden zijn wind. Als alle beloftes leuke games waren was iedereen blij. Een grote naam/studio geeft een soort garantie dat de game in ieder geval af zal komen, al dan niet goed zal zijn. Verder is er niets om iemand tegen te houden om er vandoor te gaan met hun kickstarter centen. Ik twijfel niet aan jouw motivaties, maar wederom, een goede game is meer dan een leuk idee.

En ja, een MMO is te ambitieus.
Zoals Noray zegt: Beloftes zijn lucht. Meer dan de helft van de kickstarter projecten levert nooit iets op. Als je dan moet kiezen tussen een project met gereputeerde mensen of een project van totaal onbekenden dan zou ik het wel weten......
userIcon
Zoals ook op de kickstarter pagina, we hebben de backend af, en we hebben gewerkt aan Hero World, een Guitar Hero MMO. Om door activision's due dilligence heen te komen moet je wel van hele goede huize zijn.

Dat ons spel er gaat komen is een zekerheid, maar we hebben wel geld nodig omdat het anders nog 6 jaar gaat duren.
userIcon
Ik ben helemaal voor 'indie' developers (heb ook in Panzer Pets geïnvesteerd). Maar er is een limiet aan wat ik aan een Indie titel durf toe te vertrouwen en wat ik aan een Jane Jensen toezeg.
13  van 13 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20/05 Google Play ziet stijging van in-app aankopen12
» 17/05 Gameloft geeft games weg5
» 17/05 Mobile games leveren meer op dan handheldgames25
» 16/05 Microsoft gaat over naar één betaalsysteem20


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?