Zynga: 'Social games zijn nog niet sociaal'

Bob Bates, de chief creative officer van Zynga, vertelde in een interview dat social games nog steeds niet sociaal zijn. Sterker nog, Zynga begint nu pas te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van social games en wat het betekent om sociaal te zijn.

"We're still in the infancy of understanding what's possible and what it really means for a game to be social. Right now we're viral, but true social, where you feel like you're actually playing with your friends, not 'I'm playing here, he's playing there' is still ahead," vertelde Bates. "The sense of actually playing together, that's a real challenge, and I'd like to be in a position where I can attack that challenge. I don't feel like I know enough yet to pull that off; I'm still learning the space. Finding ways to do those kinds of things would be very, very cool."

De meeste games zijn nu asynchroon. Je moet wachten totdat jouw tegenstander een zet heeft gemaakt en verder heb je eigenlijk geen contact met elkaar. Steeds meer bedrijven willen hun social games real-time maken zodat twee spelers synchroon kunnen spelen en daadwerkelijk het gevoel hebben dat ze samen gamen.