'Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter niet de beste naam ooit'

Christian Allen, één van de ontwikkelaars van Halo: Reach, is erachter gekomen dat hij niet zo'n geweldige naam had gekozen voor zijn nieuwe game. Hij probeerde Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter via Kickstarter van de grond te krijgen, maar kreeg weinig reacties.

Toen de Kickstarter nog maar een week te gaan had, had Allen pas $ 70.000 bij elkaar. Het doel was $ 200.000. De ontwikkelaar kwam tot de conclusie dat hij het aanprijzen van de game niet zo goed heeft aangepakt. Hij zegt zelf: "We hebben een aantal dingen fout gedaan. Ten eerste heb ik niet de naamsbekendheid die sommige andere ontwikkelaars in dit genre wel hebben. De video waarmee we de game probeerden te verkopen was niet erg opwindend en van dubieuze kwaliteit. Ook waren we te vaag over de inhoud van het project, ons concept en de namen die eraan verbonden zijn. Oh ja, en de naam van de game ZUIGT."

Na deze openbaring heeft het team achter de game de schouders eronder gezet en het roer radicaal omgegooid. De naam 'Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter' werd simpelweg 'Takedown', er kwam een nieuwe video, een betere pitch en een nadruk op de expertise die in het team aanwezig is: veteranen met games als Rainbow Six, F.E.A.R., Halo en World of Tanks in hun repertoire.

Het heeft geholpen. Vannacht heeft de Kickstarter voor de game het doel van $ 200.000 bereikt. Takedown zal nu verder ontwikkeld worden. Als alles goed gaat, komt de game in juni volgend jaar uit voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3.