'Wii U niet krachtig genoeg volgens geruchten'

Nintendo Wii U • Geschreven door Tim (wc-eend) op 25-01-2012 @ 20:01
print 

Een bron in de ontwikkelaarswereld heeft aangegeven dat de Wii U zo'n twee keer zoveel processor- en grafische-kracht heeft als de Xbox 360. Maar dit zou minder zijn dan de ontwikkelaars verwacht hadden en moeten daardoor hun plannen bijstellen.

Ontwikkelaars zouden volgens de bron hun projecten moeten verkleinen vanwege de niet verwachte kracht van de Wii U. De bron wil anoniem blijven maar geeft aan dat hij werkt aan een project voor de Wii U. Op de website van IGN wordt aangegeven dat de Xbox 720 zo'n zes keer krachtiger wordt dan de Xbox 360 en dat dit 20% krachtiger zou zijn dan de Wii U, ook dit komt van een anonieme bron.

Meerdere bronnen hebben wel aangegeven dat de Wii U krachtiger zal worden dan de huidige consoles maar hoeveel krachtiger blijkt uit deze geruchten niet te halen.


Bron: Develop


Lees ook:

» 25/01 "De markt is klaar voor nieuwe WWII-games"17
» 23/01 Project Cars ook naar Wii U1
» 23/01 Bizarre minigames in Kiki Trick4
» 18/01 CV wijst op twee onaangekondigde Wii U-titels0


delen | eKudos nujij

9224 views / 27 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    44
Reacties op dit bericht
27  van 27 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
Geweldig al die geruchten die elkaar continu volledig tegenspreken.
Gewoon maar even wachten tot de E3 ipv al die anonieme bronnen te citeren die poep kunnen praten omdat ze toch niet gecontroleerd kunnen worden?
userIcon
En dit zal natuurlijk zoals gewoonlijk weer effect hebben op de PC versie van zulke games.
userIcon
Maar als de Xbox 720 20% krachtiger is dan de Wii U en de Xbox 720 6x krachtiger is dan de Xbox 360 dan is de Wii U ook behoorlijk krachtig, zo'n 4-5 keer krachtiger dan de Xbox 360.
Oh laatst recente gerucht wat ik hoorde: "Wii U final dev kits "more powerful than anticipated"

Tja, klinkt allemaal alsof de geruchtenmolen op hol is geslagen.

Overigens als de eerste indicatie van de Xbox720 waar is en dus maar 20% krachtiger dan de Wii U dan zal er in de praktijk weinig verschil zijn tussen die nieuwe consoles. Dat percentage is nml. aardig verwaarloosbaar in een wereld waar uniformiteit van cross platformtitels belangrijker wordt gevonden dan optimaliseren voor specifieke hardware.
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 20:57 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

als
. . Limburger? .

OT: Wat Eltopo zegt.
userIcon
Hier kan je dus niets mee. Gister was de wii u 5x sneller dan xbox 360 en xbox 720 6 x sneller. nu lees je weer dat wii u slechts 2x sneller is dan xbox 360. Ik hoop dat het eerste gerucht waar is maar ik vrees dat nintendo weer bewust laag inzet (wat specs betreft) met de wii u. Die geruchten gaan namelijk al vanaf het moment dat de wii u werd aangekondigd.
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 21:13 schreef user_friendly het volgende:
Hier kan je dus niets mee. Gister was de wii u 5x sneller dan xbox 360 en xbox 720 6 x sneller. nu lees je weer dat wii u slechts 2x sneller is dan xbox 360. Ik hoop dat het eerste gerucht waar is maar ik vrees dat nintendo weer bewust laag inzet (wat specs betreft) met de wii u. Die geruchten gaan namelijk al vanaf het moment dat de wii u werd aangekondigd.
Je kan het ook zo bekijken: hoe denkt MS met de volgende console te onderscheiden, aangezien de Wii U alle logo's ook op hun verpakkingsmateriaal hebben staan; 1080p, t/m 3D? Het is dus voor MS helemaal niet zo interessant om hoge specs te laten domineren als je er er letterlijk geen munt uit kan slaan. Dat de de nieuwe xbox echt veel krachtiger zal zijn dan de Wii U is niet alleen onwaarschijnlijk maar ook totaal zinloos vanuit hun perspectief.
userIcon
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 20:57 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

als
Probeer het nog eens.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/354
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 20:57 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

als
Jij faalt hard.
quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 21:10 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
. . Limburger? .
Nee, iemand die wel correct Nederlands kan schrijven.

quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 21:53 schreef Chanty87 het volgende:
[..]

Probeer het nog eens.

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/354
Fout. Zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/182.
quote:
Na zo, zoveel, zozeer en even volgt altijd als.
Tim (wc-eend) heeft het probleem opgelost door de vergrotende trap te gebruiken.


quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 22:58 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Jij faalt hard.
Zie boven.
userIcon
kan je nagaan de xbox720 krijgt een AMD 6670 .

maar goed alles zal wel weer geupscaled worden ofzo
userIcon
Ik kijk het even aan, vlak voor of na de E3 zullen de definitieve specs wel bekend zijn.

En ook al is de Wii U maar net iets krachtiger dan de 360 met een HD Zelda/Mario etc. ben ik al tevreden, fanboy die ik ben.
userIcon
Ik kom net uit een nachtdienst, maar volgens mij klopt er geen kut van het hele verhaal met 6x krachter, 2x zo krachtig, 20% krachtiger.

Kijk even mee:

quote:
Een bron in de ontwikkelaarswereld heeft aangegeven dat de Wii U zo'n twee keer zoveel processor- en grafische-kracht heeft dan de Xbox 360.
Dus:
Wii U = 2x X360
Oftewel A = 2x B

quote:
Op de website van IGN wordt aangegeven dat de Xbox 720 zo'n zes keer krachtiger wordt dan de Xbox 360
Dus:
xbox720 = 6x x360
Oftewel C = 6x B

Zo ver zo goed, want als ik voor B 100 invul (het wordt immers allemaal afgezet tegen de X360) dan heb ik het volgende:

A=200
B=100
C=600

A=2x B, ofwel 200 = 2x 100 (Wii U 2x zo krachtig als X360)
C= 6x B, ofwel 600 = 6x 100 (X720 is 6x zo krachtig als X360)

Dat klopt allemaal wel. Alleen deze zin rijm ik dan niet met het voorgaande:
quote:
Op de website van IGN wordt aangegeven dat de Xbox 720 zo'n zes keer krachtiger wordt dan de Xbox 360 en dat dit 20% krachtiger zou zijn dan die van de Wii U
Dus de X720 is 20% krachtiger dan de Wii U
De X720 = 600
De Wii U = 200

Dat is niet 20%.

Schiet mij maar lek. Of ik slaap reeds half, of dat biertje waar ik aan zit hakt er flink in na die nachtdienst, of hier klopt gewoon geen ene sodeflikker van.

Dat of ik ben compleet achterlijk !
userIcon
quote:
Op donderdag 26 januari 2012 @ 00:25 schreef henhao het volgende:
[..]

Nee, iemand die wel correct Nederlands kan schrijven.

[..]

Fout. Zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/182.

[..]

Tim (wc-eend) heeft het probleem opgelost door de vergrotende trap te gebruiken.


[..]

Zie boven.
KrachtigER, dus vergrotende trap, dus dan. "Zo'n zes keer krachtiger" is in deze context synoniem aan "ongeveer zes keer krachtiger". Zo, zoveel, even of zozeer is hier helemaal niet gebruikt. Als er "zo'n zes keer zo krachtig" was geschreven dan had als van toepassing geweest ja. Maar dit is niet zo dus is het gewoon dan.
quote:
Op donderdag 26 januari 2012 @ 08:46 schreef Chanty87 het volgende:
[..]


KrachtigER, dus vergrotende trap, dus dan. "Zo'n zes keer krachtiger" is in deze context synoniem aan "ongeveer zes keer krachtiger". Zo, zoveel, even of zozeer is hier helemaal niet gebruikt. Als er "zo'n zes keer zo krachtig" was geschreven dan had als van toepassing geweest ja. Maar dit is niet zo dus is het gewoon dan.
Lees tenminste de voorgaande reacties als je reageert. Het zou je ook niet misstaan om de reactie te lezen waarop je reageert. Ik schreef namelijk (je citeert me zelfs):
quote:

Tim (wc-eend) heeft het probleem opgelost door de vergrotende trap te gebruiken.
Het komt dan niet zo slim over om mij te vertellen dat Tim de vergrotende trap heeft gebruikt.

quote:
Op woensdag 25 januari 2012 @ 20:57 citeerde kutkloon7 het volgende:
Een bron in de ontwikkelaarswereld heeft aangegeven dat de Wii U zo'n twee keer zoveel processor- en grafische-kracht heeft dan de Xbox 360.
Zoveel, dus als.
userIcon
Gezever gewoon maar ps4 dus
userIcon
Omg al die mensen die reageren omdat ze niet kunnen lezen en denken dat het 'twee keer zoveel kracht dan' is hoe maak je jezelf belachelijk

Natuurlijk moet daar als staan en heeft henhao gelijk. Iedereen die anders denkt, terug naar de basisschool.
"dat de Xbox 720 zo'n zes keer krachtiger wordt dan de Xbox 360 en dat dit 20% krachtiger zou zijn dan die van de Wii U, "

Ja dus?? niemand zij dat de WII U sterker zou zijn dan de next ps of xbox..
userIcon
quote:
Op donderdag 26 januari 2012 @ 09:37 schreef henhao het volgende:
[..]

Lees tenminste de voorgaande reacties als je reageert. Het zou je ook niet misstaan om de reactie te lezen waarop je reageert. Ik schreef namelijk (je citeert me zelfs):
[..]

Het komt dan niet zo slim over om mij te vertellen dat Tim de vergrotende trap heeft gebruikt.

[..]


Zoveel, dus als.
Duidelijk geval van een misverstand, aangezien het bericht al was aangepast en ik even dacht dat men alsnog 'als' wilde toepassen. Excuus.
userIcon
Al die falende betweters hier.
Kunnen al die taalpuristen voor de trein springen aub, jullie verzieken het topic met onnozel gezwam.

----

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Nintendo weer een console op de markt brengt die hardware technisch inferieur is.
man DragonFodder (FOK!games crew) 26-01-2012 @ 13:21 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op donderdag 26 januari 2012 @ 11:20 schreef BJorn77 het volgende:
Kunnen al die taalpuristen voor de trein springen aub, jullie verzieken het topic met onnozel gezwam.

----

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Nintendo weer een console op de markt brengt die hardware technisch inferieur is.
"Voor de trein springen"?

Stel je niet zo aan man, dramaqueen.
Nintendo had tijdens de ps2 vs. gamecube generatie al geleerd dat het weinig uitmaakt wie 25% sneller is dan de ander. De gamecube was veel krachtiger dan de ps2, maar sony had de meeste gamers op zijn hand door de piracy orgy die playstation heet. De ps3 is krachtiger dan de xbox360, maar het verschil in verkopen en populariteit doet dat niet vermoeden. De Wii was inderdaad een te magere upgrade voor een nieuwe console, en je ziet nu dat juweeltjes op de wii niet tot zijn recht komen daardoor en massaal worden overgeslagen door het grote publiek.

Maar hoewel nintendo misschien zwakke hardware bracht, brachten sony en microsoft eigenlijk te krachtige hardware. De enige spellen die echt goed gebruik maken van die hardware zijn allemaal van dezelfde formule. Het gros van die spellen had net zo goed op een veel minder krachtige console uitgebracht kunnen worden. Ik vermoed dat microsoft (puur door toeval, of juist omdat ze er tussen in zaten) het dichts bij de "sweetspot" was.

En nu zie je dat Nintendo bijtrekt, en dat microsoft daar niet ver vanaf ligt. Sony staat al langer bekend als bedrijf dat geen research doet en zich laat leiden door kleine jongens sentimenten, dus waar zij gaan belanden zal compleet willekeurig zijn. Ik denk dat de kracht van de wii u en de xbox720 niet ver van elkaar af zullen liggen. Het is alleen jammer dat microsoft nu aangekondigd heeft dat ze het tablet principe van nintendo zeer waarschijnlijk zullen jatten. Want nu is er eigenlijk geen plaats meer op de markt voor microsoft.
27  van 27 reacties op deze pagina. (1 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 25/01 'Wii U niet krachtig genoeg volgens geruchten'27
» 25/01 "De markt is klaar voor nieuwe WWII-games"17
» 23/01 Project Cars ook naar Wii U1
» 23/01 Bizarre minigames in Kiki Trick4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden