Diablo III-producent stopt

Windows • Geschreven door Terry (Lord_Hydra) op 21-01-2012 @ 17:27
print 

Steve Parker is vanaf nu de ex-senior producent van Diablo III. Na vijf jaar trouwe dienst werkt hij namelijk niet langer meer bij Blizzard. Blizzard is momenteel op zoek naar een vervanger.

Parker heeft zijn vertrek via een Tweet bekendgemaakt. "Hey Twitter, I'm no longer working at Blizzard or on D3, I've had a great 5 years there and those guys are going to do an amazing job with Diablo," aldus Parker. Verdere Tweets wijzen erop dat hij in goed overleg gestopt is en dat er geen haatgevoelens zijn. Parker heeft niet gezegd waar hij nu gaat werken, wel heeft hij aangegeven uit te kijken naar grotere en betere dingen. 

Blizzard heeft een vacature online gezet in de zoektocht naar een nieuwe senior producent.


Bron: VG247


Lees ook:

» 20/01 "Diablo III nog aan verandering onderhevig"20
» 14/01 Diablo III toch naar Zuid-Korea4
» 10/01 'Diablo 3 ook voor spelcomputers'17
» 09/01 [Upd] Diablo III-release wellicht niet in februari16


delen | eKudos nujij

3690 views / 21 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    134
Positie in chart3 » bekijk volledige lijst
thumbnail
Genre RPG
Platform Apple Mac, PC
Developer/Publisher Blizzard/Activision Blizzard
Releasedatum 15 mei 2012
User-waardering    
Aantal stemmen    104
Positie in chart37 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
Vraag me af of hij vriendelijk verzocht is om op te stappen want anders stap je niet een half jaar voor de release van een game op waar je al 5 jaar aan gewerkt hebt.
userIcon
Vreemd idd.

Normaal word je (als je ontslagen word) dat pas gedaan nadat een game is afgemaakt.

Misschien heeft het iets te maken dat ze opeens van alles willen veranderen voor iets waar toch erg op gehint werd dat het in feb. uitgebracht zou worden.
userIcon
of hij had gewoon geen zin in crunch time
userIcon
quote:
Verdere Tweets wijzen erop dat hij in goed overleg gestopt is en dat er geen haatgevoelens zijn.


Ik denk dat er toch iets meer achter zit dan dat..
Waarschijnlijk een lekkere bonus gekregen als ie niet zou bitchen, ik hoop gewoon dat Blizzard dezelfde kwaliteit kan vasthouden die ze in het verleden hadden alhoewel ik er steeds meer aan twijfel.
Tijdje terug was er ook al een hoge pief die bij project Titan betrokken was buitengeflikkerd. Al heette dat ook dat ze in goed overleg uit elkaar waren gegaan. Gaat toch niet helemaal lekker daar geloof ik.
userIcon
Parker heeft niet gezegd waar hij nu gaat werken, wel heeft hij aangegeven uit te kijken naar grotere en betere dingen.

Hmmm.... Kan me niet voorstellen welke games er nou groter of beter kunnen zijn dan D3
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vreemd idd.

Normaal word je (als je ontslagen word) dat pas gedaan nadat een game is afgemaakt.

Misschien heeft het iets te maken dat ze opeens van alles willen veranderen voor iets waar toch erg op gehint werd dat het in feb. uitgebracht zou worden.
Misschien werden er beslissingen genomen om dingen te implementeren waar hij het absoluut niet mee eens is.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:33 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]


Misschien werden er beslissingen genomen om dingen te implementeren waar hij het absoluut niet mee eens is.
Dat denk ik waarschijnlijk. Blizzard wil een heleboel nog veranderen aan Diablo 3, waar hij waarschijnlijk 5 jaar aan heeft gewerkt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:04 schreef Siniti het volgende:
[..]

Dat denk ik waarschijnlijk. Blizzard wil een heleboel nog veranderen aan Diablo 3, waar hij waarschijnlijk 5 jaar aan heeft gewerkt.
Dat op zich is niet heel bijzonder, hij heeft niet de eindverantwoordelijkheid en de top zal wel vaker beslissingen nemen waar hij niet 100% achter staat. Daar neem je niet direct ontslag door.
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 00:03 schreef Morthill het volgende:
[..]


Dat op zich is niet heel bijzonder, hij heeft niet de eindverantwoordelijkheid en de top zal wel vaker beslissingen nemen waar hij niet 100% achter staat. Daar neem je niet direct ontslag door.
Natuurlijk is het goed mogelijk dan andere factoren ook een rol hebben gespeeld. Ik heb alleen wel het idee dat dit ook een significante rol heeft gespeeld. Anders is het wel heel toevallig dat we een paar dagen geleden het nieuws kregen dat er nog een hoop aan Diablo III verandert zal worden en dat nu opeens de senior-producent wordt ontslagen.
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 00:14 schreef Siniti het volgende:
[..]

Natuurlijk is het goed mogelijk dan andere factoren ook een rol hebben gespeeld. Ik heb alleen wel het idee dat dit ook een significante rol heeft gespeeld. Anders is het wel heel toevallig dat we een paar dagen geleden het nieuws kregen dat er nog een hoop aan Diablo III verandert zal worden en dat nu opeens de senior-producent wordt ontslagen.
Zou best kunnen dat hij is wel ontslagen omdat ze beslissingen nemen die ze vervolgens een paar maanden later weer terugdraaien (Mystic, cube, caildron) waardoor ze telkens weer vertraging hebben. Ze werken zonder dat ze tevoren afgesproken hebben wat ze willen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 @ 19:56 schreef djedz het volgende:
Parker heeft niet gezegd waar hij nu gaat werken, wel heeft hij aangegeven uit te kijken naar grotere en betere dingen.

Hmmm.... Kan me niet voorstellen welke games er nou groter of beter kunnen zijn dan D3
Hello pony 3? D3 zuigt.
userIcon
Dit zal ongetwijfeld veel invloed hebben voor de releasedatum.

Net als het weghalen van de *Mystic* proffession.
userIcon
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 00:14 schreef Siniti het volgende:
[..]

Natuurlijk is het goed mogelijk dan andere factoren ook een rol hebben gespeeld. Ik heb alleen wel het idee dat dit ook een significante rol heeft gespeeld. Anders is het wel heel toevallig dat we een paar dagen geleden het nieuws kregen dat er nog een hoop aan Diablo III verandert zal worden en dat nu opeens de senior-producent wordt ontslagen.
Het kan ook simpelweg zijn dat de top gewoon echt niet tevreden was over het werk dat onder hem was afgeleverd, dat er daarom veel veranderd moet worden en dat ze daarom uit elkaar gaan. Combinatie van verschillende ideeën en het afgeleverde werk.
userIcon
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 12:57 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Het kan ook simpelweg zijn dat de top gewoon echt niet tevreden was over het werk dat onder hem was afgeleverd, dat er daarom veel veranderd moet worden en dat ze daarom uit elkaar gaan. Combinatie van verschillende ideeën en het afgeleverde werk.
Over twee weken mogen ze weer uitleggen aan de aandeelhouders dat ze ook Q1 van 2012 niet gaan halen, handig om dan vast te zeggen dat ze het team hebben aangepast om dit op te lossen.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:33 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]


Misschien werden er beslissingen genomen om dingen te implementeren waar hij het absoluut niet mee eens is.
Dit denk ik. Het is natuurlijk speculatie, maar de laatste tijd zie je Blizzard steeds hn games gaandeweg meer mainstream maken omdat WoW hun heeft gewezen waar de big $$ te halen valt. (het zijn nog steeds uitstekende games) Ik kan me voorstellen dat als je van de oldschool bent je het er niet zo mee eens bent.

Oldschool > moelijke challenges, grote rewards
New school > overal doorheen geleid worden, zelfde rewards maar geen gevoel van prestatie. Of misschien zit ik er wel helemaal naast.
userIcon
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 10:28 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Hello pony 3? D3 zuigt.
Troll.
Alsof jij al weet hoe DiabloIII is
quote:
Op zondag 22 januari 2012 @ 00:03 schreef Morthill het volgende:
[..]


Dat op zich is niet heel bijzonder, hij heeft niet de eindverantwoordelijkheid en de top zal wel vaker beslissingen nemen waar hij niet 100% achter staat. Daar neem je niet direct ontslag door.
Dat weet je niet, niemand weet wat er achter de schermen is gebeurd. En zoals ik al mijn gedachten uitte, misschien zijn er beslissingen genomen waar hij voor 0% achterstond.
userIcon
quote:
Op maandag 23 januari 2012 @ 14:23 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]


Dat weet je niet, niemand weet wat er achter de schermen is gebeurd. En zoals ik al mijn gedachten uitte, misschien zijn er beslissingen genomen waar hij voor 0% achterstond.
Ja, misschien was er wel een knokpartij na een vergadering waar hij bij betrokken was
quote:
Op maandag 23 januari 2012 @ 14:29 schreef Jinglebones het volgende:
[..]


Ja, misschien was er wel een knokpartij na een vergadering waar hij bij betrokken was
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 20/01 "Diablo III nog aan verandering onderhevig"20
» 14/01 Diablo III toch naar Zuid-Korea4
» 10/01 'Diablo 3 ook voor spelcomputers'17
» 09/01 [Upd] Diablo III-release wellicht niet in februari16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden