Ontplofte Wii Remote door batterijen

Nintendo Wii • Geschreven door Chloroform op 14-12-2011 @ 13:11
print 

Een familie uit Belleville, in de Amerikaanse staat Michigan, werd bij thuiskomst verrast door een woonkamer vol met rook. De oorzaak? Een ontplofte Wii Remote.

De familie had het geluk dat ze niet thuis waren toen de Wii Remote ontplofte, aangezien de stukjes in het rond vlogen alsof er een witte granaat was ontploft. 

De oorzaak van de ontploffing lag bij de batterijen. De familie had de handleiding van de Wii niet volledig gelezen. Hierdoor misten ze een essentieel detail. In de handleiding wordt namelijk gewaarschuwd voor het gebruiken van lithium batterijen in de Wii Remotes. Missy Fuson, de moeder, vertelt dat de waarschuwing moeilijk te vinden is in de handleiding en dat er ook niet gemeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn. 

De lokale media probeerden dit verhaal op te blazen door er een 'Nintendo moet meer doen'-verhaal van te maken. Missy Fuson wilde hier echter weinig van weten en bleef redelijk. "Ik voel me verantwoordelijk als moeder. Andere ouders moeten weten dat alle handleidingen gelezen moeten worden en dat we ons ervan bewust moeten zijn waar we onze kinderen mee laten spelen. De gevolgen zouden dodelijk kunnen zijn", aldus Missy.  

Nintendo heeft de familie Fuson een niet nader genoemd kortingsbedrag gegeven op de aanschaf van een nieuwe Wii Remote. 


Bron: Kotaku


Lees ook:

» 06:32 WWE '13-trailer uitgelekt0
» 24/05 Frogger: klassieke kikkers in een nieuw jasje2
» 23/05 Kleine zusjes populair in Japan6
» 23/05 NBA 2K13 komt in oktober5


delen | eKudos nujij

6705 views / 38 reacties
Reacties op dit bericht
38  van 38 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1
userIcon
Oh chips, zijn dat oplaadbare batterijen?
quote:
Nintendo heeft de familie Fuson een niet nader genoemd kortingsbedrag gegeven op de aanschaf van een nieuwe Wii Remote.
goh wat genereus...

als je dan al een gebaar wil maken, wat in dit geval niet eens nodig was, geef dan gewoon direct gratis een nieuwe.
userIcon
Een verstandige en vooral ook nuchter denkende Amerikaan! WAUW
userIcon
Goede reactie van die moeder.

quote:
Nintendo heeft de familie Fuson een niet nader genoemd kortingsbedrag gegeven op de aanschaf van een nieuwe Wii Remote.
Geef dan gewoon een nieuwe..
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:18 schreef Vendris het volgende:

[..]


goh wat genereus...

als je dan al een gebaar wil maken, wat in dit geval niet eens nodig was, geef dan gewoon direct gratis een nieuwe.
vind ik toch netjes, nintendo zelf heeft niks fout gedaan het staat netjes beschreven.
dus in priciepe hoeven ze dit niet eens te doen
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:16 schreef Disavowed het volgende:
[afbeelding]

Wiirook?
Snel, bel de brandweer

wiiwiiwiiwiiwiiwiiwiiwiiwiiwii

Dat was snel....
"De oorzaak van de ontploffing lag bij de batterijen. De familie had de handleiding van de Wii niet volledig gelezen. Hierdoor misten ze een essentieel detail."

Wie leest die dingen uberhaupt?
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:19 schreef azazel1707 het volgende:
Een verstandige en vooral ook nuchter denkende Amerikaan! WAUW
Dat was ook eigenlijk het eerste wat ik dacht.....

Sterker nog, ik denk wel dat er meer zijn, maar omdat er altijd maar voor het gerecht gesleept wordt zijn dat veel interessante nieuws artikelen. En dit geeft ook gelijk weer dat dus media een flinke vinger in de pap heeft met het opruien van mensen om bedrijven aan te klagen als er ook maar iets mis is......
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:19 schreef lipjes het volgende:
[..]

vind ik toch netjes, nintendo zelf heeft niks fout gedaan het staat netjes beschreven.
dus in priciepe hoeven ze dit niet eens te doen
Toch vind ik het niet slim. Nu geven ze een paar tientjes korting met de 'geef dan een nieuwe' reacties tot gevolg. Wanneer ze een nieuwe geven is de reactie eerder 'aardig van ze, had niet eens gehoeven'.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:17 schreef LucasHulshof het volgende:
Oh chips, zijn dat oplaadbare batterijen?
Nee, battery packs... die dingen die je met zo'n docking station koopt... Die wii-motes zijn niet voor niets gemaakt om op batterijen te werken
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:26 schreef -AnneX- het volgende:
Nee, battery packs... die dingen die je met zo'n docking station koopt... Die wii-motes zijn niet voor niets gemaakt om op batterijen te werken
Oh gelukkig. Net van die dingen gehaald voor de wii namelijk

Thnx.
eigenlijk wel krom dat je in elke bart smit of andere games winkel vaak illegale WII spullen kan kopen waaronder de batterijen die op te laden zijn.
zelf ben ik ermee gestopt omdat ik 5 controlers had gesloopt.
het komt omdat de lithium batterijen meer stroom geven waardoor je infrarood sensor kapot gaat, en met een beetje mazzel maak je ook je WII ontvanger stuk maakt.
het blijft natuurlijk bekend dat je het niet moet doen en het staat vrij duidelijk in de handleiding.
alleen stom dat winkels zelf niet gewoon zeggen dit verkopen we niet.
Je kan een gebruiker niet kwalijk nemen dat hij een oplossing zoekt voor elke keer dure duracel batterijen erin te doen.
nintendo zal een mooi contract hebben voor het niet gebruiken van lithium batterijen in zijn WII mote
gelukkig hier alleen maar NIMH oplaadbare Eneloops
userIcon
Zo kan het dus ook in amerika. Respect voor deze realistische en nuchtere kijk op zaken van Missy Fuson
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:21 schreef digital_player het volgende:
"De oorzaak van de ontploffing lag bij de batterijen. De familie had de handleiding van de Wii niet volledig gelezen. Hierdoor misten ze een essentieel detail."

Wie leest die dingen uberhaupt?
Je snapt hoop ik wel dat deze reactie onder dit bericht erg dom overkomt. Alsof je automatisch weet dat dat ding geen lithiumbatterijen kan hebben. Niet iedereen is een batterijenexpert.
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:21 schreef digital_player het volgende:
"De oorzaak van de ontploffing lag bij de batterijen. De familie had de handleiding van de Wii niet volledig gelezen. Hierdoor misten ze een essentieel detail."
Raar verhaal. Lithium batterijen zijn inherent onstabiel, als het dan ook goedkope klonen zijn geweest die slecht uitgevoerd zijn, is het niet zo gek als er eens eentje gaat lekken. En dan krijg je dit:
http://www.youtube.com/watch?v=pizFsY0yjss

quote:
Wie leest die dingen uberhaupt?
Verstandige mensen!
Only in Ameri.. ...


Oh.. dit keer niet!
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:29 schreef creeperhaze het volgende:
eigenlijk wel krom dat je in elke bart smit of andere games winkel vaak illegale WII spullen kan kopen waaronder de batterijen die op te laden zijn.
zelf ben ik ermee gestopt omdat ik 5 controlers had gesloopt.
het komt omdat de lithium batterijen meer stroom geven waardoor je infrarood sensor kapot gaat, en met een beetje mazzel maak je ook je WII ontvanger stuk maakt.
het blijft natuurlijk bekend dat je het niet moet doen en het staat vrij duidelijk in de handleiding.
alleen stom dat winkels zelf niet gewoon zeggen dit verkopen we niet.
Je kan een gebruiker niet kwalijk nemen dat hij een oplossing zoekt voor elke keer dure duracel batterijen erin te doen.
nintendo zal een mooi contract hebben voor het niet gebruiken van lithium batterijen in zijn WII mote
Zijn er geen oplaadbare accu's beschikbaar? Zoals bij de xbox 360 het geval is? Scheelt je een lading batterijen.
15 dollar deal extreme, doe moeilijk.
userIcon
Gelukkig voor Nintendo stond het in de handleiding.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:50 schreef hardstylesage het volgende:
Only in Ameri.. ...


Oh.. dit keer niet!
Ja ook dit keer weer
userIcon
Dom, dergelijke batterijen laden veel sneller op in de magnetron. Althans het staat niet in de handleiding dat dat niet kan......
Microsoft heeft een policy dat als er iets verbrand/ontploft, het product direct word vervangen. Natuurlijk is het in dit geval een beetje een "eigen schuld, dikke bult" verhaal, maar nu dit in het nieuws gekomen is, was het voor Nintendo misschien vanuit PR technisch oogpunt beter geweest een nieuwe controller en misschien een game voor kerstmis ofzo aan deze mensen te geven.
"Missy Fuson, de moeder, vertelt dat de waarschuwing moeilijk te vinden is in de handleiding en dat er ook niet gemeld wordt wat de gevolgen kunnen zijn. "

1.oja? moeilijk te vinden,of gewoon te lui? ik kon het zonder probleem vinden.

2. omdat ze zegge dat de remote niet met dat soort batterij kan werken is tog genoeg?
of moete ze een waslijst aan verwondingen en oorzaken bij gooien?
Nou dat is pas Force Feedback in Call of Duty .
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 14:44 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Nintendo had beter een pakje AA Energizers en een poederblusser kunnen sturen.
Die poederblusser gaat je dus niet helpen, voor metaalbranden heb je een cat. D blusser nodig
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 14:30 schreef ghost010 het volgende:

2. omdat ze zegge dat de remote niet met dat soort batterij kan werken is tog genoeg?
of moete ze een waslijst aan verwondingen en oorzaken bij gooien?
Standaard ga je er vanuit dat de Wiimote er kapot van kan gaan, niet dat ze kunnen exploderen. Maar dat is nog steeds aan de batterij toe te kennen en niet de Wiimote, dus ik kan goed begrijpen dat Nintendo niet dergelijke vertekenende informatie wil noteren.
dus iedereen hier wil beweren dat voordat ze een bijvoorbeeld nieuwe controller kopen voor de xdoos ps3 of de wii voor het eerst...eerst aandachtig de hele handleiding gaan doorlezen? XD

hou op zeg laat me niet lachen!
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 14-12-2011 @ 15:11 fotoboek homepage
userIcon
Lithium batterijen hebben toch de dubbele spanning in dezelfde AA behuizing?
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:51 schreef Equites het volgende:
[..]


Zijn er geen oplaadbare accu's beschikbaar? Zoals bij de xbox 360 het geval is? Scheelt je een lading batterijen.
Jawel je moet dan wel kijken dat je NIMH neemt en geen Lithium.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:18 schreef Vendris het volgende:

[..]


goh wat genereus...

als je dan al een gebaar wil maken, wat in dit geval niet eens nodig was, geef dan gewoon direct gratis een nieuwe.
Mijn god.. Je bent niet echt een ster in begrijpend en 'tussen de regels' lezen he?
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 13:21 schreef digital_player het volgende:
"De oorzaak van de ontploffing lag bij de batterijen. De familie had de handleiding van de Wii niet volledig gelezen. Hierdoor misten ze een essentieel detail."

Wie leest die dingen uberhaupt?
Verantwoordelijke mensen.
userIcon
quote:
Op woensdag 14 december 2011 @ 15:11 schreef ArchEnemy het volgende:
Lithium batterijen hebben toch de dubbele spanning in dezelfde AA behuizing?
Nee, je moet niet de oplaadbare lion batterijen/accus verwarren met lithium AA batterijen(dus niet oplaadbaar)
Je ziet ze hier/in europa zelden maar ze bestaan weldegelijk, het is een gewone AA maar dan lithium, dus heel licht en ze gaan belachelijk lang mee en lopen ongebruikt bijna niet leeg.
1 nadeel is de spanning want die is wat hoger nl 1.7 volt ipv 1.5 volt.

Ik heb ooit een pakje gekocht bij de kijkshop voor mijn DTF klok, een normale alkaline gaat 1 jaar mee, een lithium AA ging 8 jaar mee, de tweede batterij leefde langer dan de klok...

Ze zijn wel idioot duur als je ze kunt kopen, ongeveer 4 euro per AA batterij is geen uitzondering.
Als 9 volt blokje kom je lithium batterijen vaker tegen, die zijn dan bedoelt voor bv rook alarm ed en deze zijn wel 9 volt en probleemloos uitwisselbaar met gewone alkaline.
38  van 38 reacties op deze pagina. (2 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1


Lees ook:

» 06:32 WWE '13-trailer uitgelekt0
» 24/05 Frogger: klassieke kikkers in een nieuw jasje2
» 23/05 Kleine zusjes populair in Japan6
» 23/05 NBA 2K13 komt in oktober5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden