Reactiescores op de frontpage, sport, games en filmsite!

Algemeen • Geschreven door Danny Roodbol op 04-12-2011 @ 19:46
print 

Om de user meer te betrekken bij het onderhouden van de reacties op de frontpage staan er nu + en - knoppen bij elke reactie. Door op de plus of min te klikken wordt de reactie met 1 punt opgehoogd of verlaagd. Hierdoor kunnen reacties een positieve of negatieve score krijgen. In de instellingen kun je instellen welke reacties je wel en niet wilt zien. aangeraden wordt dit op 0 of lager in te stellen. Dit kun je doen op de instellingenpagina.

Wanneer kunt je reacties een plus of min geven?
Je kunt reacties een score geven als aan alle voorwaarden hieronder wordt voldaan:
- Je bent ingelogd
- Je bent niet gebanned
- Je rechten om een score te geven zijn niet weggehaald door een crewlid (wegens misbruik bv)
- Je bent langer dan 30 dagen geregistreerd
- Je hebt nog niet op de reactie gestemd
- De reactie is niet ouder dan 24 uur
- Je hebt de reactie niet zelf geplaatst

Naast de + en - knopjes is ook de vormgeving van de reacties iets aangepast. Elke reactie neemt nu iets minder ruimte in.

Standaard viewlevel is 0. Is een bericht lager gescoord dan 0 dan zien users die niet zijn ingelogd de reactie sowieso niet. Heeft een reactie -3 of lager dan heeft deze reactie ook geen quoteknop meer. Dit om te voorkomen dat men ongewenste reacties blijft quoten en op trollen blijft ingaan.

Laat gerust weten wat je van deze optie vindt.
Alle stemmen worden bijgehouden en in een later stadium zul je als gebruiker extra's kunnen krijgen op FOK! naarmate je een uitgebreidere bijdrage hebt geleverd. Ook de gemiddelde score van je reacties zal hierbij een rol spelen.

Let wel; de mogelijkheid tot het scoren van reacties kan elke user worden ontnomen als blijkt dat er misbruik van wordt gemaakt.


Bron: FOK!


Lees ook:

» 01/04 FOK! bestaat vandaag 12,5 jaar!71
» 15/03 Rovio beloont anti-pesters12
» 09/03 The Walking Dead binnenkort op Facebook te spelen?6
» 24/01 Galaxy Tab mag in de winkel blijven29


delen | eKudos nujij

12601 views / 282 reacties
Reacties op dit bericht
35  van 282 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3 4 5 6
userIcon
Leuk initiatief.

Of krijg ik nou een -1
Ahh dus Ali55J is dus verleden tijd?
userIcon
Zo...ingesteld op niets verbergen.

Wat een onzin...
userIcon
Netjes, eindelijk iets om van die trolls af te komen
een goede zaak als er geen misbruik van word gemaakt
gaan mensen mss ook al minder snel geneigd zijn extreme reacties te posten die er alleen op uit zijn om iemand te beledigen
Mogen we nieuws zelf ook een minnetje geven?
userIcon
quote:
Heeft een reactie -3 of lager dan heeft deze reactie ook geen quoteknop meer.
Crazy-M kan ik ook niet meer quoten, terwijl die -2 heeft. Roepdeman met zijn -1 kan nog wel. Staat iets fout afgesteld dus
aan de scores tezien zijn er hoogstwsl al mensen die zich bezig houden met alles te downvoten omdat ze nu niet meer kunnen trollen :p
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:53 schreef GeileSoeplepel het volgende:

[..]


Crazy-M kan ik ook niet meer quoten, terwijl die -2 heeft. Roepdeman met zijn -1 kan nog wel. Staat iets fout afgesteld dus
Even refreshen.
userIcon
Ik vind het jammer, ik lees fok voornamelijk voor de interacties..

Het heeft mijn psychologen skills echt verbeterd..
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:50 schreef Crazy-M het volgende:
Netjes, eindelijk iets om van die trolls af te komen
Maar uit nieuwsgierigheid zet je toch alle niveau's op zichtbaar? (Ik althans )
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:55 schreef pdxnet96 het volgende:
Ik vind het jammer, ik lees fok voornamelijk voor de interacties..

Het heeft mijn psychologen skills echt verbeterd..
je kan je instellingen gewoon zetten op alle reacties tonen
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:51 schreef Madmaarten het volgende:
een goede zaak als er geen misbruik van word gemaakt
gaan mensen mss ook al minder snel geneigd zijn extreme reacties te posten die er alleen op uit zijn om iemand te beledigen
Ik post ook wel eens 'extreme reacties' alleen ik ben bang dat het gros daar de satire en of zwartgallige sarcasme niet herkent om wat voor reden dan ook.
Humor en cabaret hoort per definitie te kwetsen anders hou je geen grappige noot meer over
userIcon
Kan me niet voorstellen dat dit een goed idee is eigenlijk. Lijkt in eerste instantie wel leuk, maar ik vrees dat afwijkende meningen weggemod gaan worden, hoe serieus en goed verwoord ze ook zijn. Aan de andere kant hoeven we nu nooit meer een post van Ali55J te lezen. Dat is ook wat waard!
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:54 schreef MPG het volgende:
[..]
Onder -3. Zo werkt het hier iig wel.
Waarom? Dan mag je straks niet meer reageren op een onpopulaire post? En als je een afwijkende mening hebt, dan kun je geen discussie aangaan, ook al ben je geen troll.

Sowieso ga je onbegrijpelijke discussies krijgen, ook als de quotefunctie voor lager dan -3 weg blijft: mensen gaan toch reageren op berichten die anderen niet zien. Dat wordt een chaos.

Anyhow, het cijfersysteem an sich is geen probleem, maar zou je het niet beter als graadmeter voor de mods kunnen gebruiken? Als hulpje om de debielen en trollen makkelijker te kunnen spotten?
userIcon
Even afwachten hoe het uitpakt, maar als eerste reactie denk ik: "slecht plan".

Je hebt toch altijd voor en tegenstanders van bepaalde zaken, dus dan heb je al snel dat we elkaar de mond gaan snoeren door gewoon de min-knop maar te gebruiken en hopen dat hun reacties niet meer gezien worden.

Persoonlijk ben ik tegen iedere vorm van censuur, dus ook wanneer we elkaar op deze wijze mogelijk gaan censureren, of nog erger, als we onszelf hierdoor gaan censureren, uit angst voor eventueel negatieve reacties...

...maar goed, zoals ik al aangaf, het is even afwachten om te zien hoe het uitpakt.
userIcon
Goed bezig

(extreme) trolls zijn hierbij verleden tijd!
userIcon
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar eens met Firefly3... jammer dat ik hem niet kan quoten omdat maar liefst drie gebruikers hebben besloten dat zijn reactie dat niet waard is. Als je die optie er dan toch inhoudt, laat die "anti-quote" maatregel dan vanaf -10 of -25 ingaan. FOK! trekt genoeg bezoekers om de echte trollberichten die score snel genoeg te laten halen.

Het hele systeem is verder een vrij onzinnige toevoeging, maar ja, het hele internet bestaat tegenwoordig uit plusjes, minnetjes en duimpjes omhoog, dus dan kan FOK!, jaren te laat weliswaar, niet achterblijven natuurlijk!
het is inderdaad vervelend dat je negatief gerate posts totaal niet meer ziet
ze zouden alleen moeten worden 'ingeklapt'
dus dat mensen ze nog kunne uitklappen indien gewenst en niet direct hun instellingen moeten veranderen naar alle reacties zichtbaar
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:59 schreef Mr.N het volgende:
Goed bezig

(extreme) trolls zijn hierbij verleden tijd!
Prima, maar straks krijg je dus net als op Tweakers kido's van 13-15 die vinden dat jij niet pro-genoeg bent, en dus dat jouw bijdrage dus bij voorbaat al niet boeit. Op Tweakers lopen discussies regelmatig bout omdat mensen met inzicht soms door die pubers worden afgeblocked, puur omdat die beginnende pubers vinden dat niemand het beter kan weten dan zij... ook al heeft de ander al jaren werkervaring als ict-er
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom? Dan mag je straks niet meer reageren op een onpopulaire post? En als je een afwijkende mening hebt, dan kun je geen discussie aangaan, ook al ben je geen troll.

Sowieso ga je onbegrijpelijke discussies krijgen, ook als de quotefunctie voor lager dan -3 weg blijft: mensen gaan toch reageren op berichten die anderen niet zien. Dat wordt een chaos.

Anyhow, het cijfersysteem an sich is geen probleem, maar zou je het niet beter als graadmeter voor de mods kunnen gebruiken? Als hulpje om de debielen en trollen makkelijker te kunnen spotten?
Eens.

Ik zie nu bijvoorbeeld al niet meer die reactie van Firefly3 waar Rikketik het over heeft... dus dan weet ik dus niet of ik het er wel of niet mee eens ben.
man drumstickNL (Moderator Frontpage) 04-12-2011 @ 20:03 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 19:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom? Dan mag je straks niet meer reageren op een onpopulaire post? En als je een afwijkende mening hebt, dan kun je geen discussie aangaan, ook al ben je geen troll.

Sowieso ga je onbegrijpelijke discussies krijgen, ook als de quotefunctie voor lager dan -3 weg blijft: mensen gaan toch reageren op berichten die anderen niet zien. Dat wordt een chaos.

Anyhow, het cijfersysteem an sich is geen probleem, maar zou je het niet beter als graadmeter voor de mods kunnen gebruiken? Als hulpje om de debielen en trollen makkelijker te kunnen spotten?
Het is een "nieuw" systeem dus alle feedback is welkom.
userIcon
Nu worden alle pro en anti-Wilders reacties door de tegenstander gemod.. wat blijft er dan nog aan reacties over?
userIcon
quote:
Laat gerust weten wat je van deze optie vindt.
Ik geef het een half jaar.

"Post rating" draait vroeg of laat uit op "politiek mee (on)eens" / "ik vind deze reageerder (on)leuk" in plaats van een kwaliteitsoordeel. Gezelliger wordt het er in ieder geval meestal niet op.
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 20:03 schreef gohan16 het volgende:
Nu worden alle pro en anti-Wilders reacties door de tegenstander gemod.. wat blijft er dan nog aan reacties over?
Boh, ik wil dan wel eens zo`n reli-battle zien, wanneer die kampen weer eens fijntjes tegenover elkaar staan
Jammer. De beste manier om uit te vinden dat deze toevoeging totaal niet werkt, maar eerder afbreuk doet is kijken op de Elsevier-site. Meningmodden in optima forma.
Of lees de commentaren over een recent ingevoerd soortgelijk moderatiesysteem op Tweakers.net. Zo'n modsysteem loopt binnen de kortste keren totaal uit de hand en de vele verkeerde moderaties zorgen er alleen maar voor dat serieuze posters afhaken. Maar die waren er hier tóch al niet
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 20:03 schreef gohan16 het volgende:
Nu worden alle pro en anti-Wilders reacties door de tegenstander gemod.. wat blijft er dan nog aan reacties over?
Een post met de score 0.

De 1 geeft een - de ander een +, balans weet je
Ik vond het eigenlijk wel prima dat dat hier niet gebeurde tov bij Tweakers. Bij Tweakers krijg je veel te veel dat mensen maar snel gaan reageren om maar punten te scoren.
userIcon
quote:
Op zondag 4 december 2011 @ 20:04 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Ik geef het een half jaar.

"Post rating" draait vroeg of laat uit op "politiek mee (on)eens" / "ik vind deze reageerder (on)leuk" in plaats van een kwaliteitsoordeel. Gezelliger wordt het er in ieder geval meestal niet op.
Ik denk dat de nieuwigheid er met een maand vanaf is en 90% van de posts niet meer beoordeeld worden.
Aleen de echt grappige, goed onderbouwde, irritante en vervelende posts krijgen dan nog een + of een - om de oren.
userIcon
Ik vind het persoonlijk ook niet wat. Op Tweakers vind ik het al niks en ik vind het erg jammer dat FOK! hier ook in mee gaat. En wel om de volgende dingen:
- Berichten van -3 niet meer kunnen quoten. Hele discussies zullen uit elkaar vallen. -3 is zo bereikt, zeker als men nagaat dat een artikel binnen no-time 2500 views heeft.
- Interessante (tegen)reacties zullen worden "gemint" door het andere kamp. Niet vanwege feiten, maar vanwege een andere mening.
- Het wegdrukken van een andere mening is in mijn ogen gewoon censuur.
- Mensen die goed gefundeerde "tegenreacties" geven worden gewoon "gemint" en zullen dus geen "populaire" user worden. Deze krijgen dan dus niet de extra's.

Nee, ik vind het niet wat.
userIcon
quote:
Heeft een reactie -3 of lager dan heeft deze reactie ook geen quoteknop meer.
Wordt er dan meteen wat gedaan aan al die quotes die meer plaats innemen dan het orgineel?
35  van 282 reacties op deze pagina. (15 verborgen.Registreer en log in om deze berichten te kunnen zien)
Pagina  1 2 3 4 5 6


Lees ook:

» 01/04 FOK! bestaat vandaag 12,5 jaar!71
» 15/03 Rovio beloont anti-pesters12
» 09/03 The Walking Dead binnenkort op Facebook te spelen?6
» 24/01 Galaxy Tab mag in de winkel blijven29


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden