Weekdeals (728x90)

'Wii U specs bekend, iets sterker dan Xbox 360'

Nintendo Wii U • Geschreven door WesleyB (Wesley Akkerman) op 03-12-2011 @ 10:09
print 

Een Japanse ontwikkelaar, die liever anoniem wil blijven, heeft de specs van de Wii U naar buiten gebracht. Mogelijk is de console even sterk, zo niet sterker, dan Microsofts Xbox 360.

Volgens de anonieme bron zijn dit de specs:

  • Quad Core, 3 GHz PowerPC-based 45nm CPU
  • 768 MB of DRAM “embedded” with the CPU, and shared between CPU and GPU
  • Unknown, 40nm ATI-based GPU 

Volgens de collega's van Wii U Daily komt deze informatie van een ontwikkelaar die op dit moment een PlayStation 3-game port naar de Wii U. Dezelfde bron zegt ook dat Nintendo een andere versie van de U test, met één gigabyte RAM.


Bron: Wii U Daily


Lees ook:

» 01/12 Wii U niet het einde van de Wii5
» 01/12 Verwacht 'grote dingen' van Zelda op de Wii U10
» 18/11 'Wii en Wii U kunnen naast elkaar leven'11
» 14/11 EA's Origin naar de Wii U?12


delen | eKudos nujij

2924 views / 21 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    44
Reacties op dit bericht
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Specs heb ik geen verstand van, maar vergelijkbaar met of sterker dan 360 vind ik prima.

Voor de graphics hoeft het voor mij niet, daar ben ik niet zo van Vind games zoals ze er op PS3 en 360 uit zien mooi genoeg, dus wat dat betreft (Zelfs wii games ergeren graphics me niet en ik kan zelfs nog genieten van SNES games )
userIcon
Zolang ze games als Xenoblade Chronicles blijven uitgeven maakt het me niet uit op wat voor platform het uitkomt.
userIcon
Het nadeel van lage specs is dat er geen games voor andere platformen werken op de WiiU en je hooguit wat third party support krijgt van geporte games van de current gen consoles totdat de ps4 en xbox720 er zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 10:51 schreef Odin83 het volgende:
Het nadeel van lage specs is dat er geen games voor andere platformen werken op de WiiU en je hooguit wat third party support krijgt van geporte games van de current gen consoles totdat de ps4 en xbox720 er zijn.
Hoezo zouden er geen games voor andere platformen werken op de WiiU? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 10:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Specs heb ik geen verstand van, maar vergelijkbaar met of sterker dan 360 vind ik prima.

Voor de graphics hoeft het voor mij niet, daar ben ik niet zo van Vind games zoals ze er op PS3 en 360 uit zien mooi genoeg, dus wat dat betreft (Zelfs wii games ergeren graphics me niet en ik kan zelfs nog genieten van SNES games )
Daar ben ik het mee oneens. De kracht van hardware bepaalt niet alleen hoe grafisch mooi een game is, maar helpt ook met het realiseren van games die op oudere hardware niet mogelijk is. En daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld hoeveel er op het beeld tegelijk kan worden gerendered. Of hoeveel physics destruction er mogelijk is. Als je op lange termijn wilt innoveren, dan zal je toch echt met krachtigere hardware moeten komen, anders loop je op een gegeven moment vast, en krijg je games die allemaal hetzelfde zijn. Met nieuwe technology en hardware, kan je weer hele andere soort games maken die veel uitgebreider zijn, en dan hoeft dat niet zozeer grafisch zo te zijn.
quote:
Mogelijk is de console even sterk, zo niet sterker, dan Microsofts Xbox 360.
Bron doorgenomen, nergens wordt aangegeven dat de console even sterk zou zijn als de Xbox 360. Het artikel geeft juist aan dat op papier nu blijkt dat de Wii U 50% sterker zijn dan de Xbox en PS3.

We now know that those estimates of 50% are based on the fact that the Wii U is around 50% more powerful on paper.

Ik denk dat de herschrijver af is gegaan van het volgende:

Quad Core, 3 GHz PowerPC-based 45nm CPU, very similar to the Xbox 360 chip.

Dat de Xbox een PowerPC chip heeft met een kloksnelheid van 3.2Ghz (een tri core) wil niet zeggen dat ze wat de snelheid betreft vergelijkbaar zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 10:59 schreef MajinMHT het volgende:
[..]


Daar ben ik het mee oneens. De kracht van hardware bepaalt niet alleen hoe grafisch mooi een game is, maar helpt ook met het realiseren van games die op oudere hardware niet mogelijk is. En daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld hoeveel er op het beeld tegelijk kan worden gerendered. Of hoeveel physics destruction er mogelijk is. Als je op lange termijn wilt innoveren, dan zal je toch echt met krachtigere hardware moeten komen, anders loop je op een gegeven moment vast, en krijg je games die allemaal hetzelfde zijn. Met nieuwe technology en hardware, kan je weer hele andere soort games maken die veel uitgebreider zijn, en dan hoeft dat niet zozeer grafisch zo te zijn.
Zit wat in natuurlijk en als de extra kracht daarvoor gebruikt wordt moedig ik het alleen maar aan. Je ziet vaak echter dat alle kracht wordt gepompt in de graphics en de rest een beetje achter blijft. Wat dat betreft vind ik de grafische pracht al ver genoeg gevorderd en mogen ze idd de extra kracht gebruiken voor de dingen die jij zegt
man Kensuke (FOK!games crew) 03-12-2011 @ 11:52 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 11:45 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Zit wat in natuurlijk en als de extra kracht daarvoor gebruikt wordt moedig ik het alleen maar aan. Je ziet vaak echter dat alle kracht wordt gepompt in de graphics en de rest een beetje achter blijft. Wat dat betreft vind ik de grafische pracht al ver genoeg gevorderd en mogen ze idd de extra kracht gebruiken voor de dingen die jij zegt
Elke generatie zegt iedereen telkens dat de graphics mooi genoeg zijn inmiddels, dat we tegen het plafond aanzitten. Dat is niet het geval, er kan makkelijk een sprong gemaakt worden die even groot is (of groter) als PS2 --> PS3.
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 11:52 schreef Kensuke het volgende:
[..]


Elke generatie zegt iedereen telkens dat de graphics mooi genoeg zijn inmiddels, dat we tegen het plafond aanzitten. Dat is niet het geval, er kan makkelijk een sprong gemaakt worden die even groot is (of groter) als PS2 --> PS3.
Nee, dat kan niet al is dat subjectief. Technisch kan de sprong net zo groot zijn, als in X keer zo snel, X keer zo veel grafische kracht maar gevoelsmatig voelt het anders. Al ging het nu naar echt fotorealistisch dan is de sprong nog steeds niet groter voor mij dan de sprong van de NES naar de SNES of Megadrive destijds.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 12:42 schreef Fokski het volgende:
[..]

Nee, dat kan niet al is dat subjectief. Technisch kan de sprong net zo groot zijn, als in X keer zo snel, X keer zo veel grafische kracht maar gevoelsmatig voelt het anders. Al ging het nu naar echt fotorealistisch dan is de sprong nog steeds niet groter voor mij dan de sprong van de NES naar de SNES of Megadrive destijds.
Dit dus. Ik heb de laatste 10 jaar nauwelijks meer het gevoel dat er op grafisch gebied echte verbeteringen plaatsvinden. Het gebeurd wel, maar met zulke kleine stappen dat je er nauwelijks iets van merkt. Dwz: afgezet tegen de ontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar dan.
userIcon
En zo loopt Gaytendo weer een generatie achter Achterlijk kut bedrijf is het ook!
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 15:32 schreef GiantWorm het volgende:
En zo loopt Gaytendo weer een generatie achter Achterlijk kut bedrijf is het ook!
Je hebt helemaal gelijk knul! Geen gameconsole die zo kut verkocht als de Wii, ze raken dat ding al jaren niet aan de straatstenen kwijt....
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 10:59 schreef MajinMHT het volgende:
[..]


Daar ben ik het mee oneens. De kracht van hardware bepaalt niet alleen hoe grafisch mooi een game is, maar helpt ook met het realiseren van games die op oudere hardware niet mogelijk is. En daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld hoeveel er op het beeld tegelijk kan worden gerendered. Of hoeveel physics destruction er mogelijk is. Als je op lange termijn wilt innoveren, dan zal je toch echt met krachtigere hardware moeten komen, anders loop je op een gegeven moment vast, en krijg je games die allemaal hetzelfde zijn. Met nieuwe technology en hardware, kan je weer hele andere soort games maken die veel uitgebreider zijn, en dan hoeft dat niet zozeer grafisch zo te zijn.
hier ben ik het mee oneens. Je spreekt jezelf tegen door te zeggen dat krachtigere hardware nodig is om meer van dezelfde shit te laten zien, en dat je daardoor meer kan innoveren. innovatie is niet hetzelfde als dezelfde shit maar dan in grotere hoeveelheden. sterker nog, innovatie is bijna het tegenovergestelde van dat.

Nintendo heeft een mooie balans. Voor de gaystation heb ik het idee dat je sowieso voor de prachtige hardware betaalt, maar dat je geen waar voor je geld krijgt omdat de software uitblijft. Ja, alle plaatjes zijn wel mooi, maar dat is mijn geld niet waard. Liever een nieuwe game ervaring dan dat.
userIcon
Hmmm ietsie sterker dan 360? Dat is jammer dat wil zeggen als PS4 & 720 uitkomen dat de WII U weer achterloopt? Net als de WII op dit moment doet met 360 & PS3...

Nintendo moet toch wat meer vooruit gaan denken dan.
quote:
Unknown, 40nm ATI-based GPU
Lekker veelzeggende informatie over misschien wel het belangrijkste onderdeel. Als het bijv. vergelijkbaar is met een 5870 is dat voor een console zeer behoorlijk. Maar het kan ook een stuk minder zijn.
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 15:45 schreef SebasConthego het volgende:
Hmmm ietsie sterker dan 360? Dat is jammer dat wil zeggen als PS4 & 720 uitkomen dat de WII U weer achterloopt? Net als de WII op dit moment doet met 360 & PS3...

Nintendo moet toch wat meer vooruit gaan denken dan.
Op de afgelopen E3 waren de beelden die de WiiU liet zien iets beter dan van de Xbox maar er is door een ontwikkelaar gezegd dat het allemaal nog geoptimaliseerd moet worden en dan zal de WiiU ongeveer 50% krachtiger zijn.
Daarnaast heeft een hoge meneer van de Playstationdivisie van Sony pas geleden gezegd dat het niet zeker is of de PS4 alleen voor de mooie plaatjes gaat maar waarschijnlijk meer voor krachtigere hardware die ingezet gaat worden voor meer functionaliteit. Je kunt dan bv op de PS4 ook met 32 tegen 32 BF3 spelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 13:09 schreef beantherio het volgende:
[..]

Dit dus. Ik heb de laatste 10 jaar nauwelijks meer het gevoel dat er op grafisch gebied echte verbeteringen plaatsvinden. Het gebeurd wel, maar met zulke kleine stappen dat je er nauwelijks iets van merkt. Dwz: afgezet tegen de ontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar dan.
Als je overstapt van de xbox360/ps3 naar pc games op hoge resolutie, voelt het weer alsof je van de NES naar de PS3 overstapt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 10:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]

Hoezo zouden er geen games voor andere platformen werken op de WiiU? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Omdat de volgende generatie vooral zal draaien om de physics en die berekeningen zal de Wii U niet aankunnen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 15:45 schreef SebasConthego het volgende:
Hmmm ietsie sterker dan 360? Dat is jammer dat wil zeggen als PS4 & 720 uitkomen dat de WII U weer achterloopt? Net als de WII op dit moment doet met 360 & PS3...

Nintendo moet toch wat meer vooruit gaan denken dan.
Dat wil helemaal niks zeggen. Nog niet in ieder geval. Over de 720 en PS4 is nog niks bekend en dit is nog een gerucht. Op de E3 2012 laten ze pas officieel de definitieve versie zien. Het zou dus kunnen dat ze dit nu hebben maar er toch wordt gekozen voor die 1GB RAM en hogere kloksnelheid.

quote:
Op zaterdag 3 december 2011 @ 15:32 schreef GiantWorm het volgende:
En zo loopt Gaytendo weer een generatie achter Achterlijk kut bedrijf is het ook!
En waar baseer je dit op?
Lees bovenstaande gedeelte voor uitleg.
userIcon
Deze specs zijn bullshit. Het zou gaan om 768MB on die EDRAM, welke geshared wordt tussen de cpu en gpu. De Power 7 CPU waar de Wii U CPU op gebaseerd is gebruikt daadwerkelijk EDRAM als L3 cache, maar 768MB is daar veel te veel voor, letterlijk onmogelijk. 768 mbit, of 96MB zou misschien kunnen, maar is nog steeds extreem veel. IBM's power 7 servers hebben volgens mij 32MB aan L3 cache. En dat is al veel, een core I7 2600 heeft bv 8 MB aan cache.

Daarnaast gaat het hierbij om cache voor de processor. Dit staat compleet los van het systeem ram en zal ook nooit met de gpu geshared worden.
21  van 21 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01/12 Wii U niet het einde van de Wii5
» 01/12 Verwacht 'grote dingen' van Zelda op de Wii U10
» 18/11 'Wii en Wii U kunnen naast elkaar leven'11
» 14/11 EA's Origin naar de Wii U?12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden