Windows 8 krijgt automatische updates en reboots

Windows • Geschreven door Roy op 15-11-2011 @ 22:56
print 

Er wordt nog hard gewerkt aan Windows 8 maar we krijgen wel steeds meer informatie. Zo maakte Microsoft vandaag bekend dat patches en updates automatisch gedownload en geïnstalleerd worden. Hiervoor is gekozen om het systeem veiliger te maken.

De updates worden allemaal op de achtergrond gedownload en geïnstalleerd. Eens in de maand, op de eerste dinsdag, is er een reboot nodig om alles in orde te maken. Geforceerde en onaangekondigde reboots zijn hiermee verleden tijd. De enige uitzondering is een direct groot gevaar (bijvoorbeeld een Blaster-virus). Mocht er daarvoor een patch geïnstalleerd moeten worden, dan reboot je pc wel nog direct na installeren.

In alle normale gevallen zal je pc aangeven wanneer er een reboot nodig is. Je hebt dan drie dagen de tijd om de reboot zelf uit te voeren, daarna wordt er geforceerd opnieuw opgestart. Er verschijnt een teller zodat je nog even je documenten kan opslaan, maar daarna vindt Windows dat het lang genoeg geduurd heeft. De pc moet overigens wel in actieve staat zijn, als je pc gelocked is en je bent net even een boterham eten zal Windows 8 de reboot ook eventjes uitstellen. Mocht je hierna weer inloggen dan gaat het laatste kwartier in.

windows 8

w8

De notificaties over het rebooten worden niet weergegeven tijdens presentaties, games of films. Windows 8 zou intelligent genoeg moeten zijn om te herkennen wat je aan het doen bent en je niet al te veel storen met meldingen over het opnieuw opstarten. Zodra je klaar bent krijg je dan het seintje.

In een groot bedrijf kan de IT beslissen om het updaten voor alle pc's in het netwerk via deze instellingen te laten draaien. Er is echter ook de mogelijkheid om het enkel op de melding te houden. Deze zal altijd, bij elke inlog, verschijnen totdat er opnieuw opgestart is.

Third party software en drivers kunnen volgens Microsoft ook gebruik gaan maken van Windows Update. De gebruiksvriendelijkheid zou hiermee flink vooruitgaan omdat men dan één systeem heeft om een pc helemaal up-to-date te houden.


Bron: MSDN


Lees ook:

» 07/11 Kinect komt naar Windows3
» 28/10 Hoe Windows Phone met Xbox 360 Communiceert19
» 26/10 Nokia toont eerste Windows Phone-toestel71
» 23/09 'Windows Phone dit jaar bij consument'39


delen | eKudos nujij

9762 views / 98 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
wtf

Ubuntu.com !
userIcon
Revolutionair!
userIcon
Back to 98? is dit nieuw ofzo? gvdddd
userIcon
Windows 3.11: mwoah
Windows 95: goed
Windows 98: klote
Windows 98SE: goed
Windows ME: klote
Windows XP: goed
Windows Vista: klote
Windows 7: goed
Windows 8: ... waarschijnlijk klote dus
userIcon
quote:
Windows 8 zou intelligent genoeg moeten zijn om....
Daar zit al een onheilspellende voorwaardelijkheid in
userIcon
Juist door die irritante manier van updaten en rebooten gaan mensen het uitzetten en krijg je onveilige systemen.

Je doet je updates maar als ik m'n PC afsluit en verder val je mij er niet mee lastig. Anders sloop ik het er net zo hard uit.
userIcon
Walgelijk. Maar het is ongetwijfeld uit te zetten, tegen die tijd google ik wel naar een oplossing om zelf weer baas te zijn over mijn pc. Wat het uitgangspunt zou moeten zijn overigens, dat spreekt voor zich.

Geforceerde reboots, hoe verzinnen ze het...
userIcon
Mag toch hopen dat ze dit niet gaan doorvoeren in Windows Server 8! Prima voor workstations, maar niet voor 't ongecontroleerd rebooten van servers!
userIcon
wat fakking kut.
userIcon
Wat als je dit gewoon met een firewall blokkeerd?

Bepaalde Windows updates zijn voor mijn laptop (Vaio) achterhaald. Heb bijvoorbeeld een ATI driver van 2010 er in staan die ik dus niet wil hebben. Je kan dus niets meer zelf uitkiezen wat je nodig acht?
Voor 95% van de mensen is dit een goed idee
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:01 schreef AlmightyArjen het volgende:
Windows 3.11: mwoah
Windows 95: goed
Windows 98: klote
Windows 98SE: goed
Windows ME: klote
Windows XP: goed
Windows Vista: klote
Windows 7: goed
Windows 8: ... waarschijnlijk klote dus
Die pic wou ik ook al posten idd, wss sucked ie.
Maargoed alvast een voor proefje van windows 8 krijgen?
Download Omnimo en doe het Windows Phone thema, erg leuk en handig (zeker met een extra schermpje)

edit:
http://www.7chip.com/2011(...)indows-xpvista7.html
userIcon
Wtf, laat me dat lekker zelf bepalen. Daar gaan de laatste power users

En geldt dit ook voor servers? Oh wacht, Windows was al nooit een serieus server platform, als het echt belangrijk wordt grijp je toch weer naar iets UNIX-achtigs.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:04 schreef RedNeck.nl.Returns het volgende:
[..]


Je vergeet Windows 2000 en Millennium.
Wat is Windows ME denk je?
Windows 2000 hoort niet in dit rijtje thuis.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:07 schreef Lkw het volgende:
[..]


Wat is Windows ME denk je?
Windows 2000 hoort niet in dit rijtje thuis.
Waarom niet? Heb vroeger 2000 met veel plezier gebruikt, vanuit de box beter dan XP, XP werd pas gelijk/beter met SP2.
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:05 schreef Henno het volgende:
Wtf, laat me dat lekker zelf bepalen. Daar gaan de laatste power users

En geldt dit ook voor servers? Oh wacht, Windows was al nooit een serieus server platform, als het echt belangrijk wordt grijp je toch weer naar iets UNIX-achtigs.
Nou nou overdrijven is een vak. Unix zie je juist minder en minder aangezien dit niet te virtualiseren is. Daar in de plaats van zie je linux maar ook dan heeft windows nog zeker 60% van de markt in handen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:10 schreef ZodiaX het volgende:
[..]


Waarom niet? Heb vroeger 2000 met veel plezier gebruikt, vanuit de box beter dan XP, XP werd pas gelijk/beter met SP2.
2000 is NT en is tevens de laatse NT desktop versie. daarna kwam XP-pro.
Een OS dat uit zichzelf reboot valt onder de categorie "instabiel" en is dus per definitie al niet geschikt voor productiedoeleinden. Epic fail van M$ hier.
userIcon
Volautomatische updates en reboots zijn waarschijnlijk ingesteld puur om de WGA er doorheen te duwen en veel minder om de gebruikers van dienst te zijn.

Windows 8 wordt een hybride van de nieuwe metro interface met wat elementen van Windows 7.

Hoe kwam Windows 8 op mij over in de testfase van MS? Ja, het is geordend en met een touchscreen vast en zeker gemakkelijk te bedienen. Maarrr....

Ik mis echt costumization bij de Metro interface. twee grote voor de knoppen en een plaatje? Geen achtergronden geen vrije verplaatsing van de knoppen. Het voelde erg onpersoonlijk aan, alsof ik op een kantoor PC zat te werken, maar dan thuis.

Even er vanuit gaande dat de huidige configuratieonderdelen nog worden geport naar de nieuwe Metro interface vond ik het vooral erg onpersoonlijk als OS interface.

Je kunt ook (vooralsnog) niet de oude interface als standaard instellen. De oude interface zit er eigenlijk puur in om software pre-Windows 8 te ondersteunen zonder problemen.

ik zie wel toekomst in de Metro interface hoor; maar geloof me dat die Windows 8 niet Winodws XP of Windows 7 zal evenaren. Mischien met Windows 9. Over een jaarjte of 4 dus weer waarschijnlijk een goed OS maar Windows 8? Ach het zal vast stabiel zijn maar ik vermoed dat het veel te wensen over laat.
Ga je voor Windows 8? Koop dat iig een touchscreen, dat werkt prettiger.

[ Bericht gewijzigd door pomtiedom op woensdag 16 november 2011 @ 08:14 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:01 schreef AlmightyArjen het volgende:
Windows 3.11: mwoah
Windows 95: goed
Windows 98: klote
Windows 98SE: goed
Windows ME: klote
Windows XP: goed
Windows Vista: klote
Windows 7: goed
Windows 8: ... waarschijnlijk klote dus
Goede voorspelling, want het ziet er naar uit dat Windows 8 eigenlijk Windows 7 is met tablet-interface uitbreiding, welke ik overbodig vind voor PC's.
Zo maakte Microsoft vandaag bekend dat patches en updates automatisch gedownload en geïnstalleerd worden. Hiervoor is gekozen om het systeem veiliger te maken.


No Shit.......... dat doet het al zins Windows XP , echt vernieuwend weer dat Windows.
alleen hebben ze zeker de optie automatische updaten in Windows 8 disable eruit gesloopt zeker
Wow.. dat wordt lachen voor hackers en andere kwaadwillende , dus waneer de versie al aardig wat updates heeft en iemand doet een clean instal zonder een virusscanner of een Firewall is gewoon dan de pissang bij de eerst setup en connection met internet.
Waar hebben we dat al niet eerder meegemaakt ?? juistem... Windows98/se/me en XP
blijft tricky dat Windows
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:10 schreef ZodiaX het volgende:
[..]


Waarom niet? Heb vroeger 2000 met veel plezier gebruikt, vanuit de box beter dan XP, XP werd pas gelijk/beter met SP2.
De doelgroep is anders. NT en 2000 waren bedoeld voor commercieel gebruik. Het rijtje dat hierboven gegeven wordt, richt zich alleen op consumentenversies.
userIcon
Lekker handig. Was er ooit niet een update uitgebracht dat je niet meer in windows kon komen? Of was dat een virus scanner.
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:11 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]

Nou nou overdrijven is een vak. Unix zie je juist minder en minder aangezien dit niet te virtualiseren is. Daar in de plaats van zie je linux maar ook dan heeft windows nog zeker 60% van de markt in handen.
Je slaat de boot volledig mis. Enkele voorbeelden van virtualisatie met of onder UNIX:

* FreeBSD Jails
* Solaris zones
* Oracle (Sun) Logical Domains
* Linux KVM (al is Linux strict genomen geen UNIX)
* Linux, Solaris of *BSD binnen VMWare / Xen of VirtualBox
userIcon
Och er zullen vast wel manieren komen om ongewenst Windows-gedrag eruit te slopen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:05 schreef Henno het volgende:
Wtf, laat me dat lekker zelf bepalen. Daar gaan de laatste power users

En geldt dit ook voor servers? Oh wacht, Windows was al nooit een serieus server platform, als het echt belangrijk wordt grijp je toch weer naar iets UNIX-achtigs.
Dat laatste slaat natuurlijk nergens op

Maar automatisch rebooten? Seriously? Mijn eerste ervaring met de preview van Windows 8 is al niet bepaald positief te noemen.
quote:
Opdinsdag 15 november 2011 @ 23:13 schreef Praxis het volgende:
[..]

2000 is NT en is tevens de laatse NT desktop versie. daarna kwam XP-pro.
Alle desktop Windozen na ME zijn op NT gebaseerd, dat geldt voor Windows 2000, XP, Vista en Windows 7.
userIcon
Wat is daar precies nieuw aan?
Sla Windows 8 maar gewoon over... het is weer zo'n rebuild van windows 7 dat dus gewoon uitmelken heet en geheid problemen gaat geven op je PC.
maar goed.... Windows 7 is eigelijk ook een rebuild van Windows Vista alleen beter uitgewerkt en verbeterd o.a geheugenbeheer en performance en ondersteuning.

Dus ach.. wie weet wordt het wat met Windows 8
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 22:58 schreef KNAK het volgende:
wtf

Ubuntu.com !
ja, erg goed om mee te gamen !!!
Ah, ze willen heel graag dat iedereen bij windows 7 blijft. Voor mij voorlopig ook nog geen reden om over te stappen. Vista heb ik ook overgeslagen.
userIcon
Ik draai nog XP en dat blijf ik voorlopig doen. Met windows 7 wordt je al ingeperkt. Van XP heb ik de volledige installatie nog op CD, ritsel ik een oud computertje, dan kan dat er probleemloos op. Updaten doe ik als dat mij uit komt en niet microshit.
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:25 schreef Vleermuis het volgende:
[..]


ja, erg goed om mee te gamen !!!
OpenTTD draait er perfect op!
userIcon
Is toch prima wat ze doen? Wat een zeikers weer zeg.
userIcon
Gut gut gut wat een zeikerds weer, nu leggen ze zelfs al vast op welke dagen er gereboot gaat worden terwijl de updates gewoon ongemerkt binnengehengeld worden in de tussenliggende periodes. En nog vind men het niet goed.

Al meteen mensen die het eruit gaan slopen, dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die 1x in de 4 maanden toch windows update maar eens bezoeken om even 350mb aan safety fixes binnen te halen en er dus indirect medeschuldig aan zijn dat je op internet sneller geinfecteerd raakt dan bij een herione verslaving met vuile naalden.

Leuke oplossing zou zijn als MS gewoon een valkuil inbouwt, die bij een bepaalde achterstand aan updates ervoor zorgt dat elke mogelijke internetverbinding die je maakt geredirect word naar de update site :p

In Osx zitten dit soort tools al jaren en daar vind iedereen t geweldig, maar als het in Windows zit heeft niemand er een goed woord voor over...
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:14 schreef pleomousie het volgende:
Een OS dat uit zichzelf reboot valt onder de categorie "instabiel" en is dus per definitie al niet geschikt voor productiedoeleinden. Epic fail van M$ hier.
Windows 8 is een desktop-omgeving. Voor productie heb je de Server-reeks...
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:38 schreef norrie13 het volgende:
[..]

vista kloten?
het is alsof je jezelf aant het trollen bent
Klote ja...
In het artikel staat al dat je updates ook gewoon in notify mode kunt zetten, waardoor updates niet automatisch worden geïnstalleerd en je pc wordt ook niet automatisch opnieuw opgestart.

(je krijgt enkel op het inlogscherm een tekst waarin staat dat er updates zijn)

Tevens is het met een policy alles simpel te veranderen.
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:38 schreef norrie13 het volgende:
[..]

vista kloten?
het is alsof je jezelf aant het trollen bent
Voor service pack 1 was vista echt zwaar klote.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:01 schreef AlmightyArjen het volgende:
Windows 3.11: mwoah
Windows 95: goed
Windows 98: klote
Windows 98SE: goed
Windows ME: klote
Windows XP: goed
Windows Vista: klote
Windows 7: goed
Windows 8: ... waarschijnlijk klote dus
Win 3.11 was revolutionair in zijn tijd. Voor velen de eerste stap naar Windows. Win 3.1 heb ik nooit op een PC zien staan, alles en iedereen gebruikte DOS 6.2 en opeens stapte iedereen over op Windows.
Dus je cyclus van Goed/Klote klopt niet. Om (discutabele) weggelaten versies nog maar niet aan te halen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:36 schreef Greavous het volgende:
Leuke oplossing zou zijn als MS gewoon een valkuil inbouwt, die bij een bepaalde achterstand aan updates ervoor zorgt dat elke mogelijke internetverbinding die je maakt geredirect word naar de update site :p
Onzin. Ik heb mijn Windows XP al jarenlang niet meer geupdate, werkt meer dan prima. Alleen de SP's heb ik meegepakt. Een goede firewall, virusscanner en gezond verstand is alles wat je nodig hebt om een systeem goed te laten draaien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:38 schreef norrie13 het volgende:
[..]

vista kloten?
het is alsof je jezelf aant het trollen bent
Ja Vista is kloten
en

Talpa
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:36 schreef Greavous het volgende:
Gut gut gut wat een zeikerds weer, nu leggen ze zelfs al vast op welke dagen er gereboot gaat worden terwijl de updates gewoon ongemerkt binnengehengeld worden in de tussenliggende periodes. En nog vind men het niet goed.

Al meteen mensen die het eruit gaan slopen, dat zijn waarschijnlijk diezelfde mensen die 1x in de 4 maanden toch windows update maar eens bezoeken om even 350mb aan safety fixes binnen te halen en er dus indirect medeschuldig aan zijn dat je op internet sneller geinfecteerd raakt dan bij een herione verslaving met vuile naalden.

Leuke oplossing zou zijn als MS gewoon een valkuil inbouwt, die bij een bepaalde achterstand aan updates ervoor zorgt dat elke mogelijke internetverbinding die je maakt geredirect word naar de update site :p

In Osx zitten dit soort tools al jaren en daar vind iedereen t geweldig, maar als het in Windows zit heeft niemand er een goed woord voor over...
En maar klagen dat Windows zo klote is en dat is sloom wordt. Hou hem dan ook up2date. Dan heb je daar minder last van. In plaats van alles binnen te hengelen en alles te installeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 @ 23:44 schreef jeraadhetnooit het volgende:
[..]

Voor service pack 1 was vista echt zwaar klote.
Het is nog steeds klote. Het is de ME onder de moderne besturingssystemen...

Ik vraag me overigens af hoeveel mensen zitten te wachten op die Metro interface van 8, ik niet in ieder geval.
50  van 98 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 07/11 Kinect komt naar Windows3
» 28/10 Hoe Windows Phone met Xbox 360 Communiceert19
» 26/10 Nokia toont eerste Windows Phone-toestel71
» 23/09 'Windows Phone dit jaar bij consument'39


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden