Aantal spelers World of Warcraft verder gedaald

Windows • Geschreven door Novum op 09-11-2011 @ 17:55 - gepost door Terry (Lord_Hydra)
print 

Het aantal World of Warcraft-spelers is het afgelopen kwartaal met bijna achthonderdduizend afgenomen. De meeste opzeggingen komen uit China. Dat heeft uitgever Activision woensdag in een gesprek met investeerders gezegd. Het aantal abonnementen op World of Warcraft daalt al enige tijd.

Eind vorig jaar zei gamestudio Blizzard dat twaalf miljoen spelers het spel spelen. Dat zijn er nu naar schatting nog een kleine 10 miljoen.

Activision wil in de toekomst uitbreidingen sneller uitbrengen in een poging om spelers te blijven boeien. De vierde uitbreiding Mists of Pandaria moet volgend jaar verschijnen. Daarnaast wordt het rollenspel Diablo 3 gratis aangeboden aan gamers die zich voor ruim 156 euro voor twaalf maanden aan World of Warcraft binden.


Aantal spelers World of Warcraft verder gedaald


Bron: Novum


Lees ook:

» 09/11 Toch winst voor Activision Blizzard15
» 26/10 WoW guilds kunnen van server en van faction wisselen16
» 25/10 Diablo III gratis aanbieden is een bedankje19
» 22/10 Grote veranderingen World of Warcraft16


delen | eKudos nujij

2509 views / 33 reacties
Genre MMORPG
Platform PC
Developer/Publisher Blizzard/Vivendi
Releasedatum 11-02-2005
User-waardering    
Aantal stemmen    517
Reacties op dit bericht
33  van 33 reacties op deze pagina. Pagina  1
Ach ja, als je gold sellen legaal gaat maken zullen die Chinezen weinig meer te zoeken hebben in WoW
userIcon
EIN-DE-LIJK.

Oprotten met dit concept van MMO's.

Het is tijd voor een next gen MMO. Maak alles maar wat kleiner, doe allemaal servers van max 1000 mensen, en verander vervolgens de manier van gameplay door daadwerkelijke real time combat (zoals bijvoorbeeld mass effect of bijvoorbeeld een wereld als Skyrim)
WoW was al aan het doodgaan.. en blijft doodgaan.. alleen de Die Hard gamers blijven het straks nog spelen... maar ik denk als er nog maar een paar miljoen over zijn dat ze waarschijnlijk ook wel overstappen na Free2play Model... OF ze moeten drastische die kosten verlagen..want 12 eu per maand vind ik nogsteeds een hap geld.. ben al tijdje gestopt nu.. En het hoeft ook niet meer voor mij...
userIcon
lijkt me bij zo een oud spel een heel erg normale ontwikkeling. Het aantal starcraft spelers zal over 8 jaar ook gedaald zijn

Ik ben benieuwd hoe de MMO wereld zich gaat ontwikkelen, tot nu toe is er nog nooit een MMO geweest, zij het een RPG, RTS of FPS die mij langer dan een maand of 3 heeft kunnen bezighouden.
userIcon
10 miljoen zijn er nog steeds een heleboel.
Ik snap niet waarom zoveel mensen het nog spelen. Kan me niet voorstellen dat het nog steeds vernieuwend is na... 8 jaar?
userIcon
Aan alles komt een eind, dus ook aan de groei van de spelersaantallen van WoW (: misschien dat die insteek van vaker updates en uitbreidingen uitgeven een opsteker zal zijn maar ik denk zelf van niet.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:00 schreef RickoKun het volgende:
EIN-DE-LIJK.

Oprotten met dit concept van MMO's.

Het is tijd voor een next gen MMO. Maak alles maar wat kleiner, doe allemaal servers van max 1000 mensen, en verander vervolgens de manier van gameplay door daadwerkelijke real time combat (zoals bijvoorbeeld mass effect of bijvoorbeeld een wereld als Skyrim)
Lol, wat een onzin. Je zegt het alsof de game al dood is. 10 miljoen plus is veel meer dan welke betaalde mmo dan ook.
Ik word een beetje moe van dat gezeur over WoW. Er is een markt voor, genoeg mensen vinden het wel leuk. Let them be.
Er zijn zat andere mmo's.
userIcon
Nog maar 10 miljoen , WoW am d00med!!1!
userIcon
Doen alsof 10 miljoen mensen voor een 7 jaar oude game weinig is
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:46 schreef Georges het volgende:
[..]

Lol, wat een onzin. Je zegt het alsof de game al dood is. 10 miljoen plus is veel meer dan welke betaalde mmo dan ook.
Ik word een beetje moe van dat gezeur over WoW. Er is een markt voor, genoeg mensen vinden het wel leuk. Let them be.
Er zijn zat andere mmo's.
Jij begrijpt mijn post niet. Dit is de über MMO van dit moment.
Ik zit te zeiken op de manier waarop dit spel is gemaakt. Ik hoop dat door de teloorgang (wat inderdaad nog heel lang zal duren) andere MMO ontwikkelaars eens iets ANDERS gaan proberen. Niet die dumbed down D&D combat die ze maar klakkeloos overnemen van WoW.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]


Jij begrijpt mijn post niet. Dit is de über MMO van dit moment.
Ik zit te zeiken op de manier waarop dit spel is gemaakt. Ik hoop dat door de teloorgang (wat inderdaad nog heel lang zal duren) andere MMO ontwikkelaars eens iets ANDERS gaan proberen. Niet die dumbed down D&D combat die ze maar klakkeloos overnemen van WoW.
Je moet niet vergeten dat WoW 7 jaar oud is. Verourderd, maar toch nog vermakelijk. Er is dus in feite niets mis met het systeem, maar wellicht iets verouderd voor deze tijd. Hoeft niet een complete overhaul ofzo te zijn wat jij zegt, maar een update kan voldoende zijn.

Laat staan het gebied kleiner maken met max. 1000 spelers per server Haalt het Massive uit MMO een beetje weg.
userIcon
Heb een uurtje of twee WoW gespeeld, vond er niets aan.
Lotro heb ik geprobeerd toen het F2P werd. Heb daarna quasi onmiddellijk besloten om een betalend abonnement te nemen. Dat was in februari, speel het nagenoeg elke dag en heb het me nog geen seconde beklaagd.
userIcon
Op zich mooie momenten gehad in t spel.

Maar ja alles gaat vervelen.

Daarom kapte ik er paar jaar geleden al mee.
En was mn account ondanks 1 1/2 jaar al "frozen" gehackt.. die GM's zitten gewoon stiekem het door te verkopen als je t mij vraagt want het is gods onmogelijk dat ze t via een trojan of wat dan ook hebben verkregen want mn comps zijn schoon en nooit doorgegeven aan anderen.
userIcon
Mwa natuurlijk logisch. WoW is al oud en meer en meer spelers zoeken hun heil ergens anders. Ook maakt elke uitbreiding wow minder leuk lijkt het. De enige goede uitbreiding was The Burning Crusade. Maar het verhaal van vanilla WoW blijft gewoon het beste. 40man raids waren toen normaal en mensen wisten ook nog wat ze deden. In WotLK was 24 extra mensen met hersens vinden een stuk moeilijker, omdat zoveel noobs er toen waren.
userIcon
Waar komt die 156 Euro vandaan dan? Is dat per maand gerekend?
Ik betaal per half jaar en ben dan 130 Euro kwijt voor een heel jaar.
userIcon

Enough said.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:05 schreef wretic91 het volgende:
WoW was al aan het doodgaan.. en blijft doodgaan.. alleen de Die Hard gamers blijven het straks nog spelen... maar ik denk als er nog maar een paar miljoen over zijn dat ze waarschijnlijk ook wel overstappen na Free2play Model... OF ze moeten drastische die kosten verlagen..want 12 eu per maand vind ik nogsteeds een hap geld.. ben al tijdje gestopt nu.. En het hoeft ook niet meer voor mij...
Tja, 12 euro is inderdaad een enorm bedrag om gemiddeld 30 dagen lang onbeperkt te mogen gamen. Voor die 12 euro zou je ook makkelijk 4 weekenden kunnen gaan stappen
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 19:38 schreef Colakoe het volgende:
[..]


Tja, 12 euro is inderdaad een enorm bedrag om gemiddeld 30 dagen lang onbeperkt te mogen gamen. Voor die 12 euro zou je ook makkelijk 4 weekenden kunnen gaan stappen
Jij hebt zeker geld te veel, of niet?

Mijn internetverbinding kost 11 euro en nog wat voor 5 Mbit down en 1 Mbit up. Als ik 12 euro voor WoW moet betalen dan is dat veel geld, daarom heb ik dat spel nooit gespeeld.
altijd grappig hoe de doemdenkers, anti's en andere random nietszeggende figuren uit hun holen komen om te prediken dat wow stervende is en hoe andere games beter zijn.

een playerbase van nog steeds rond de 10 miljoen spelers is niet stervende. Over de kwaliteit/"leukheid" van een expansion kunnen we altijd discusieren. Voor de doemdenkers. graag je top 10 van games met meer maandelijks betalende spelers dan 10 miljoen.

voor de rukkers die andere games beter vinden... je bericht is of topic... daar is de deur move along nothing to see here:) (en dat is nog los van het feit dat je mening (die zo ver uit context is) niets waard is.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 19:46 schreef _Endymion_ het volgende:
[..]

Jij hebt zeker geld te veel, of niet?

Mijn internetverbinding kost 11 euro en nog wat voor 5 Mbit down en 1 Mbit up. Als ik 12 euro voor WoW moet betalen dan is dat veel geld, daarom heb ik dat spel nooit gespeeld.
Zeer lange tijd fanatiek wow gespeeld. Nadat ik stopte merkte ik gelijk dat ik veel meer uitgaf aan games dan dat ik deed aan world of warcraft. Mijn uitgave waren ¤12,99, maar sinds ik gestopt ben geef ik opeens gemiddeld 60 euro per maand uit aan games. Dus voor mij is wow absoluut niet duur.

Van mij betreft hadden ze de prijs wel iets omhoog kunnen gooien, want nu krijg je snel van de extra services waar je voor moet betalen. Als ze het bedrag voor iedereen ¤13,99 maakte konden ze bijvoorbeeld AH remote gratis aanbieden. Let wel op dat de prijs in de jaren nooit verandert is ondanks dat alles duurder wordt.

Ik verbaas mij absoluut niet over het bericht, want geef toe.. 10 miljoen is nog steeds veel voor een game. één punt wat ik wel mis in het hele verhaal is het samenvoegen van de realms. Er is ongeveer 1/6 van de gamers gestopt, maar blizzard staat alleen betaalde realm changes toe. Vroeger hadden we nog gratis realmchanges, maar dat is de laatste tijd niet meer het geval.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:00 schreef RickoKun het volgende:
EIN-DE-LIJK.

Oprotten met dit concept van MMO's.

Het is tijd voor een next gen MMO. Maak alles maar wat kleiner, doe allemaal servers van max 1000 mensen, en verander vervolgens de manier van gameplay door daadwerkelijke real time combat (zoals bijvoorbeeld mass effect of bijvoorbeeld een wereld als Skyrim)
The fuck is er mis met jou?
156 euro perjaar. doe met 2 man is dikke 300 euro perjaar
ga dan FPS spel doen en huur je eigen server. ben je uitgekeken op de instellingen verander je ze weer . CSS heeft veel mods kun je dus lekker veel verander. hide and seek, zombie mod onslaught enz. owja ben je dat spel zat zet je piss mod aan en pis je de boel onder. heb 25 euro gelapt voor WoW en vond het een bagger spel !!!
en BF3 ownt hard !!
userIcon
Ja, want FPS lijkt ook zo lekker veel op een RPG als WoW...

quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 21:16 schreef tkpm het volgende:
156 euro perjaar. doe met 2 man is dikke 300 euro perjaar
ga dan FPS spel doen en huur je eigen server. ben je uitgekeken op de instellingen verander je ze weer . CSS heeft veel mods kun je dus lekker veel verander. hide and seek, zombie mod onslaught enz. owja ben je dat spel zat zet je piss mod aan en pis je de boel onder. heb 25 euro gelapt voor WoW en vond het een bagger spel !!!
en BF3 ownt hard !!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 19:38 schreef Dside het volgende:
[afbeelding]
Enough said.
Ja want game makers leven van lucht zeker? Ik vind dit soort posts zo naief.
Net als EA die tig uitbreidingen van the Sims uitbrengt. Waarom zouden ze dat niet doen als het ze geld oplevert?
Er is een markt voor, that's it.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]


Jij begrijpt mijn post niet. Dit is de über MMO van dit moment.
Ik zit te zeiken op de manier waarop dit spel is gemaakt. Ik hoop dat door de teloorgang (wat inderdaad nog heel lang zal duren) andere MMO ontwikkelaars eens iets ANDERS gaan proberen. Niet die dumbed down D&D combat die ze maar klakkeloos overnemen van WoW.
Ik snap best dat je dat hoopt, en er zijn zat mmo's die niet het model van wow volgen. Wat ik al eerder zei, genoeg om uit te kiezen.
En ik neem het Blizzard niet kwalijk. Het is nog steeds een bedrijf.
Ben slecht in quoten, anders had ik die andere er wel bij gepakt.

Het is vergelijkbaar met McDonalds slecht vinden. Veel mensen hebben er een hekel aan, maar veel mensen eten er.
Dan moeten ze toch iets goed doen.

Daarnaast is het zo dat er vrij veel game makers geweest zijn die andere wegen wilden bewandelen en dat uiteindelijk zagen falen.
Feit is dat er veel geld in omgaat en dat ze investeringen moeten terug verdienen. Niche mmo's zijn bijna nooit echt winstgevend.

[ Bericht gewijzigd door Georges op woensdag 9 november 2011 @ 23:03 ]
userIcon
Lol @ al die negatieve reacties elke keer weer op WoW.

Lets face it , het is nog steeds de beste MMO die er op dit moment is.
Het is eerder triest dat er na zoveel jaar nog steeds geen betere MMO is.

Iedereen doet net alsof er amper mensen nog wow spelen , het zijn er nog altijd meer dan 10(!) miljoen , dat is veel meer dan zo'n beetje elke mmo ooit gehad heeft....

Heb zo'n beetje elke mmo uitgeprobeerd in de laatste jaren ,en er is er nog steeds geen één die aan WoW kan tippen en zo lang kan boeien helaas...
Laten we hopen dat SW-tor een dijk van een MMO wordt.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 november 2011 @ 00:09 schreef Altron het volgende:
Lol @ al die negatieve reacties elke keer weer op WoW.

Lets face it , het is nog steeds de beste MMO die er op dit moment is.
Het is eerder triest dat er na zoveel jaar nog steeds geen betere MMO is.

Iedereen doet net alsof er amper mensen nog wow spelen , het zijn er nog altijd meer dan 10(!) miljoen , dat is veel meer dan zo'n beetje elke mmo ooit gehad heeft....

Heb zo'n beetje elke mmo uitgeprobeerd in de laatste jaren ,en er is er nog steeds geen één die aan WoW kan tippen en zo lang kan boeien helaas...
Laten we hopen dat SW-tor een dijk van een MMO wordt.
WoW heeft z'n beste tijd gehad, klaar
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 21:16 schreef tkpm het volgende:
156 euro perjaar. doe met 2 man is dikke 300 euro perjaar
ga dan FPS spel doen en huur je eigen server. ben je uitgekeken op de instellingen verander je ze weer . CSS heeft veel mods kun je dus lekker veel verander. hide and seek, zombie mod onslaught enz. owja ben je dat spel zat zet je piss mod aan en pis je de boel onder. heb 25 euro gelapt voor WoW en vond het een bagger spel !!!
en BF3 ownt hard !!
woe 156 euro per jaar, wat duur zeg.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 november 2011 @ 00:30 schreef Tatteredhat het volgende:
[..]


woe 156 euro per jaar, wat duur zeg.
we zijn niet allemaal rijke playboys, sommige mensen leven met een sterk beperkt budget
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 22:55 schreef Georges het volgende:
[..]

Ja want game makers leven van lucht zeker? Ik vind dit soort posts zo naief.
Net als EA die tig uitbreidingen van the Sims uitbrengt. Waarom zouden ze dat niet doen als het ze geld oplevert?
Er is een markt voor, that's it.
Er is een groot verschill tussen extra geld verdienen en uitmelken. Ik ga zo ook niet allemaal opnoemen, want net zoals WoW is het een waste of time
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 18:32 schreef nookeih het volgende:
Aan alles komt een eind, dus ook aan de groei van de spelersaantallen van WoW (: misschien dat die insteek van vaker updates en uitbreidingen uitgeven een opsteker zal zijn maar ik denk zelf van niet.
WoW stopte een paar jaar terug al met groeien. Om iets preciezer te zijn, zo rond de release van WotLK was de groei in één keer afgelopen.
userIcon
Ik denk dat dit interesante tijden gaan worden voor Blizzard en de MMO market. Hoewel ze nog steeds de nummer 1 zijn qua betaalde MMO's is het ook duidelijk dat er sinds cata een daling te zien is.

Wat ze hier volgens mij niet meerekenen zijn de zogenaamde "sleeper" accounts. Mensen met een actieve sub maar die niet meer inloggen. Daar zijn er ook ontzettend veel van.

Ook is het wachten was 4.3 gaat opleveren voor ze. Patch 4.2 was ook zeker niet het succes wat vele voorspelde en Pandaria is ook niet zo goed ontvangen als voorgaande delen. Tel daar bij op dat er meerdere mmo's uitkomen in het komende jaar.

Ik denk dat Blizzard misschien nog wel wat van de playerbase kan verliezen. Maar eigenlijk is daar niets mis mee want ook al zijn het er bijvoorbeeld 8 miljoen, het is en blijft een mooi getal wat vele hun niet na zullen doen en dat voor een game van al weer een aantal jaartjes uit.
Blizzard is over het algemeen veel "pvpers" verloren aan het spel. Ik geloof dat er nog meer dan voldoende pve gedaan wordt. Maar pvp / arena is sinds cataclysm (het was al minder in wotlk..) zo retarded geworden. Ze zijn de totale controle kwijt... qua class balancing.. pvp ladders.. ze bouwen "arena systemen" draaien het halverwege terug.. mensen campen op rating...

wow heeft ze beste tijd gehad, of ze moeten een major stap ondernemen waarmee je in principe terug gaat ... en dan verbeterd. else its over tbh.
33  van 33 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 09/11 Toch winst voor Activision Blizzard15
» 26/10 WoW guilds kunnen van server en van faction wisselen16
» 25/10 Diablo III gratis aanbieden is een bedankje19
» 22/10 Grote veranderingen World of Warcraft16


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden