Nintendo overweegt meerdere Wii U-controllers per console

Nintendo Wii U • Geschreven door Quincy op 08-11-2011 @ 22:43
print 

Nintendo is aan het nadenken of ze de Wii U ondersteuning geven voor meerdere Wii U-controllers. Hoe het er nu voorstaat lijkt het erop dat de Wii U een Wii U-controller zal ondersteunen, en voor de multiplayer games naast deze controller ook nog 4 WiiMotes zal ondersteunen.

Toen Nintendo de Wii U aan het publiek liet zien, maakte ze duidelijk dat de Wii U maar één Wii U-controller per console ondersteunt. Dit houdt in dat de Wii U-controllers niet in de winkel te koop zullen zijn, en dat je met multiplayer games WiiMotes moet gebruiken. De reden hiervoor is simpelweg omdat de kosten voor de Wii U-controllers te hoog zijn.

Vanwege de teleurstellende reacties hierop is Nintendo nu aan het nadenken of ze alsnog meerdere Wii U-controllers gaan ondersteunen. Als dit gebeurt, is de kans klein dat meer dan twee Wii U-controllers ondersteunt worden. Een niet nader genoemde bron zegt het volgende: "Nintendo weet nu dat ze absoluut twee tablets moeten ondersteunen. Op de E3 gaven ze dit niet toe, maar ze weten hoe belangrijk het is om het technisch mogelijk te maken om twee schermen te ondersteunen. Al zou het de framerate beïnvloeden, als een ontwikkelaar en speler lig ik daar niet wakker van. Het moet werken. Ontwikkelaars zullen hier goede games voor ontwikkelen. Als je een quiz-spel ontwikkeld, dan geef je geen ruk om de framerate."


Bron: GBATemp


Lees ook:

» 08/11 Ubisoft steunt Wii U4
» 28/10 Definitieve versie Wii U op E3 201214
» 10/10 'Wii U biedt weinig voordelen'38
» 06/10 Tekken voor Wii U nog in voorproductie2


delen | eKudos nujij

1960 views / 14 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    44
Reacties op dit bericht
14  van 14 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Het lijkt me ook best wel een logische optie. Niet verplichten, maar wel mogelijk maken.

Er zijn genoeg mensen die wel zo'n extra ding willen kopen. hoe duur dan ook
"If you're building a quiz game you're not going to give a shit about the framerate."

Daar gaan we weer. Hopen dat Nintendo dit keer wel power in huis heeft om er iets acceptabels van te maken.
En hoppa, weer mooie aandacht
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 november 2011 @ 22:59 schreef HighestStateOfDevelopment het volgende:
"If you're building a quiz game you're not going to give a shit about the framerate."

Daar gaan we weer. Hopen dat Nintendo dit keer wel power in huis heeft om er iets acceptabels van te maken.
Je begrijpt hem duidelijk niet.
userIcon
Nintendo gaat hier zo hard mee falen...
De WiiU gaat echt een faal van epische proporties worden. Maar dit is wel weer een klein lichtpuntje.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 06:05 schreef FireFox1 het volgende:
Nintendo gaat hier zo hard mee falen...
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 07:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De WiiU gaat echt een faal van epische proporties worden. Maar dit is wel weer een klein lichtpuntje.
Onderbouwing?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 07:47 schreef Sympharion het volgende:
[..]
[..]

Onderbouwing?
1) de grootste groep wii bezitters zijn casual tot zeer casual, die gamen 1x in de week of minder. Die hoeven dus niet een nieuwe wii, zij spelen om af en toe te ontspannen als hun boek uit is of er niets op de buis is.

2) Het lijkt er op , let op, ik zeg lijkt, niet is, dat Nintendo zn hardcore fans een nieuwe console geeft die alleen op het gebied van de controller beter is dan de huidige 2 "hardcore" consoles. Waardoor deze gamers wellicht nu denken : FFFFFFUUUUUU nintendo, ik wacht nu wel op de nieuwe sony/microsoft console.

3) kijk naar de 3ds: Dat ding loopt bijzonder matig.
Er zijn een restyle met een extra circlpad, en een prijsverlaging nodig en de hardcore nintendo lovers (waar ik zelf ook toe hoor), voelen zich toch redelijk in de bek geschreten door hun "god" met de zoethoudertjes.

De games die er op uitkomen zijn ook nog eens niet hardcore (en ja die remakes van zelda en starfoxhebben wij als oudgedienden ook al 3x gespeeld nu) en de games die interessant zijn worden maar doorgeschoven en uitgesteld.

Met andere woorden:

Ik voorzie een paar bijzonder moeilijke jaren voor nintendo voor de zeer nabije toekomst.

Neemt niet weg dat ik wel hoop dat het een succes wordt.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 00:43 schreef KoningStoma het volgende:
[..]

Je begrijpt hem duidelijk niet.
Als Nintendo tot 2 controllers overgaat zullen min of meer alle devs hierin mee moeten gaan qua ondersteuning omdat gebruikers het van een game gaan verwachten. En aangezien het sowieso al veel power kost om beeld door te zenden, laat staan 3 beelden renderen, blijft er dus niks van de power over.

En dat gaat weer ten koste van de graphics, physics, map diepgang, etc..

Natuurlijk boeit dit voor een quiz game niet. Maar voor een core gamer met serieuze games is dit niet wenselijk. Het zal me echt niet verbazen als het met een Wii U met 2 controllers het niveau lager dan de huidige generatie (X360/PS3) komt te liggen.
userIcon
Nintendo wat is er toch fout gegaan na de N64
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 06:05 schreef FireFox1 het volgende:
Nintendo gaat hier zo hard mee falen...
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 07:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
De WiiU gaat echt een faal van epische proporties worden. Maar dit is wel weer een klein lichtpuntje.
Déjà vu.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 06:05 schreef FireFox1 het volgende:
Nintendo gaat hier zo hard mee falen...
Ik heb ook een vrij vaag voorgevoel dat de wii-U totaal gaat floppen. De wii was vernieuwend en een echt hebbeding maar heeeeeel veel wii gebruikers, waaronder ook ik, gaan niet nog een keer een console kopen die ze toch nooit gebruiken.

Als de wii-U straks ook weer een heel stuk minder is dan de Xbox3 en de PS4 kun je Nintendo wat mij betreft afschrijven.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 14:03 schreef rolfson het volgende:
Nintendo wat is er toch fout gegaan na de N64
Dat bleek dat je totaal niet kan bouwen op de hardcore doelgroep, dat is er fout gegaan.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 november 2011 @ 08:55 schreef remcheese het volgende:
[..]


1) de grootste groep wii bezitters zijn casual tot zeer casual, die gamen 1x in de week of minder. Die hoeven dus niet een nieuwe wii, zij spelen om af en toe te ontspannen als hun boek uit is of er niets op de buis is.

2) Het lijkt er op , let op, ik zeg lijkt, niet is, dat Nintendo zn hardcore fans een nieuwe console geeft die alleen op het gebied van de controller beter is dan de huidige 2 "hardcore" consoles. Waardoor deze gamers wellicht nu denken : FFFFFFUUUUUU nintendo, ik wacht nu wel op de nieuwe sony/microsoft console.

3) kijk naar de 3ds: Dat ding loopt bijzonder matig.
Er zijn een restyle met een extra circlpad, en een prijsverlaging nodig en de hardcore nintendo lovers (waar ik zelf ook toe hoor), voelen zich toch redelijk in de bek geschreten door hun "god" met de zoethoudertjes.

De games die er op uitkomen zijn ook nog eens niet hardcore (en ja die remakes van zelda en starfoxhebben wij als oudgedienden ook al 3x gespeeld nu) en de games die interessant zijn worden maar doorgeschoven en uitgesteld.

Met andere woorden:

Ik voorzie een paar bijzonder moeilijke jaren voor nintendo voor de zeer nabije toekomst.

Neemt niet weg dat ik wel hoop dat het een succes wordt.
1. Er zijn genoeg hardcore gamers in de wereld die, als de 360/ps3 minder worden dan de Wii U vanwege graphics/gameplay gevallen, een overstap kunnen maken naar de Wii U.

2. Je zegt idd duidelijk lijkt, maar dan heb je waarschijnlijk de laatste berichten ervan nog niet gelezen. Het ondergeklokte prototype waar dev's nu mee werken en die ze op de E3 lieten zien is niet final. De processor snelheid en het RAM geheugen staan nog niet vast dus dat kan nog altijd verbeterd worden. En hardcore gamers die alleen naar graphics kijken zijn geen hardcore gamers imo, dat zijn pas de echte casual gamers. Spelen af en toe een spelletje als de graphics goed zijn. Die letten niet op de inhoud van een spel, de manier van spelen en de fun-factor. Gamen is een apart entertainment medium, niet een interactieve speelfilm.

3. Dat wat je zegt dat de 3DS matig verkoopt klopt niet, het verkoopt beter dan de eerste DS deed. De spellen heb je wel gelijk in, daar ben ik het met je eens. Maar die beginnen nu te komen: Super Mario 3D Land, Mario Kart 7, Kid Icarus: Uprising, Metal Gear Solid 3: Snake Eater 3D, Resident Evil: Revelations, Monster Hunter 3G, Monster Hunter 4, Super Smash Bros., nieuwe Zelda, er komt vast ook wel een nieuwe Pokemon, Professor Layton, Tekken 3D, Ace Combat en Conduit 3DS. De Circle Pad was niet Nintendo's maar Capcom's idee. Die zouden het heel graag willen voor hun spellen. En zo'n extra circlepad maakt het spelen voor een hele hoop spellen makkelijker en zo worden ook meer shoppers mogelijk op het apparaat. Jij wilde toch meer hardcore? Met die extra circlepad kan dat makkelijker.
14  van 14 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 08/11 Ubisoft steunt Wii U4
» 28/10 Definitieve versie Wii U op E3 201214
» 10/10 'Wii U biedt weinig voordelen'38
» 06/10 Tekken voor Wii U nog in voorproductie2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden