Grote veranderingen World of Warcraft

World of Warcraft komt met een vierde uitbreiding, Mists of Pandaria, en in deze uitbreiding zullen de 'talent trees' uit de game verdwijnen. In 2010 waren bij Cataclysm al een aantal veranderingen doorgevoerd maar de ontwikkelaars zijn daar toch niet helemaal tevreden over.

De game zal de manier van Cataclysm aanhouden tot en met level tien. Daarna zal je om de vijftien levels één van de drie talenten kiezen voor jou personage. Er zijn geen 'ranks' of 'talent points' meer maar er komen nog wel extra 'spec abilities' voor je personage. Het zal daarnaast ook makkelijker worden van vaardigheden te wisselen.

Op deze manier willen ze bepaalde rommel in de 'talent trees' weghalen en daarmee ook bepaalde 'cookie cutter builds'. Er horen geen verplichte talenten te zijn voor een goed personage. Daarnaast zou de nieuwe manier zorgen voor een meer persoonlijke personage die zich vormt naar hoe jij speelt.

Er zijn ook enkele nieuwe details bekendgemaakt voor de monk. Deze klasse begint bij level één en kan zich specialiseren als 'Tank' (Brewmaster), 'Healer' (Mistweaver) en 'Melee damage dealer' (Windwalker). De monk zal daarnaast geen auto-attack bevatten en zich volledig richten op martial arts met zijn vuisten, vuistwapens of een staf. Goblins en Worgen kunnen geen Monk worden, alle andere rassen wel.

Andere grote veranderingen zijn dat de Hunter geen melee wapens meer kan gebruiken, daarnaast zal de minimale afstand van een boog of geweer verwijderd worden voor die klasse. Andere klassen kunnen daarnaast helemaal geen bogen of geweren gebruiken en zullen hun melee wapen gebruiken voor een afstandsaanval. Warlocks, Shamans en Druids zullen ook drastische veranderingen krijgen. Verwacht binnenkort meer informatie over aankomende veranderingen.