Skyrim-team werkt makkelijker aan console-versie

Nog meer nieuws van Bethesda, maar nu goed nieuws. Todd Howard heeft in een interview verteld dat het team nu minder moeite heeft met het werken aan consoles dan bij vorige Elder Scrolls. Howard gaf aan dat het werken op consoles zelfs makkelijker is, maar dat de game alsnog het mooist zal zijn op Windows.

"We are very comfortable on 360. Yes, it will look better on PC. The PC has moved on a lot. With the kinds of things we do where we are streaming a lot, even your average hard drive on your average PC these days is crazy fast at ripping data.The negative on PC is that there are still a lot of layers of API before you can look at the hardware. So we might be able to get the data faster on PC, but what we do with that data is still easier on 360 and PS3 where we can look directly at the memory registers and do what we want.This is our third go around on these systems, so we are a lot more comfortable than we used to be."

Tot nu toe heeft Bethesda de in-game-beelden altijd getoond vanaf een Xbox 360, omdat dit makkelijk is dan een pc. Elder Scrolls: Skyrim zal 11 november uitkomen voor Windows, Xbox 360 en PlayStation 3.