Verkoop Nintendo eShop-kaartjes nog niet optimaal

Sinds afgelopen vrijdag zijn de eShop-tegoedkaarten te koop in de winkels van Primera. Met deze prepaid-kaarten kan men aankopen doen in de online eShop van Nintendo 3DS en Wii. De verkoop van deze kaarten verloopt echter verre van soepel zoals blijkt uit enkele ervaringen van users op het Forum.

User Anti_Troll zegt het volgende: "Ik liep net een Primera winkel binnen om een Eshop kaartje te halen. De meneer die daar stond zei dat ze die niet hadden en zich niet bemoeien met dit soort dingen voor electronica en dat ik het maar in een speelgoedwinkel moest proberen."

Bij Mister_T ging het echter nog een stapje verder. Hij kon na veel gedoe wel een kaart kopen, maar deze werkte niet. Nu zijn zowel Primera als Nintendo elkaar de schuld aan het geven: "Van het weekend een Eshop kaart gehaald bij de Primera.
Kaartje was nog helemaal niet bekend in het systeem, verkoopster moest afdelingen afbellen om die kaart in het systeem te krijgen. Kreeg ze het kaartje eindelijk als artikel in het systeem, bleek de prijs 35 euro (was kaartje van 15) te zijn.

Na wat pogingen heeft ze deze handmatig aan kunnen passen naar 15.

Maar nu komt het! Door dat gekut met het verkoopsysteem van de Primera is naar alle waarschijnlijkheid het kaartje niet geactiveerd waardoor ik nu foutmeldingen krijg als ik hem wil opwaarderen. Primera weigert een nieuw kaartje te geven omdat ik de afkraslaag er al af heb gehaald. Nintendo wil geen nieuw geven omdat ik het kaartje heb gekocht bij de Primera!"

De Primera-winkels moeten de barcode op het kaartje scannen wat er voor zorgt dat de kaart geactiveerd wordt. Pas op dat moment is de code waarmee je het tegoed toevoegt aan je account geldig.