"Battlefield 3-marketing gaat veel kosten"

Battlefield 3 zal het deze herfst tegen Modern Warfare 3 op moeten nemen. De grote shooter-franchise van EA zal het niet gemakkelijk krijgen want Activision heeft de afgelopen jaren laten zien dat ze weten hoe ze een game in de markt moeten zetten. Michael Pachter denkt dan ook dat de marketing van Battlefield 3 een hoop geld gaat kosten.

Pachter verwacht dat EA zo'n 45 tot 50 miljoen dollar gaat besteden om Battlefield 3 te promoten. Dat is natuurlijk veel geld maar Activision staat er ook om bekend dat ze veel geld uit geven aan de marketing van de Call of Duty-franchise. Dat heeft in het verleden zijn vruchten afgeworpen want Call of Duty: Black Ops wist op één dag 360 miljoen dollar om te zetten.

Pachter heeft zich in het verleden al eens uitgesproken over deze strijd  en verwacht dat Battlefield 3 geen kans maakt om Modern Warfare 3 te verslaan. Battlefield 3 zal vanaf 25 oktober in de winkels liggen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.

BF3