"Activision is bang door Battlefield 3-beelden"

E3 2011PlayStation 3WindowsXBOX 360 • Geschreven door Pheno op 13-06-2011 @ 04:42
print 

Het hoofd van EA, John Riccitiello, durft de strijd met Bobby Kotick, baas van Activision wel aan te gaan. Vorige week gaf Kotick aan dat de beelden van Battlefield 3 alleen maar uit de pc-versie van het spel werden gebruikt. Volgens Riccitiello staat Kotick dan nog een verrassing te wachten.

John Riccitiello vertelt dat de E3 het begin van de strijd tussen Battlefield 3 en Call of Duty: Modern Warfare 3 en dat Activision zich al bedreigd voelt. "We gaan een flinke strijd der giganten krijgen aankomende herfst. Het feit dat hij twijfel probeert te creëren bij ons spel is een mooi voorbeeld hoe wij hem bang hebben gemaakt".

"Voor ons is het duidelijk, we denken dat onze PlayStation 3-versie beter is dan hun Xbox 360-versie en dat onze pc-versie beter is dan de pc-versie van hen. Als zijn commentaar het enige is, dan is het duidelijk dat zijn commentaar op lucht zal zijn gebaseerd als we straks alle drie de versies uitbrengen. Als je de persconferentie gezien hebt, dan heb heb je de PlayStation 3 en Xbox 360-versies gezien. Als hij denkt dat dat de pc-versie was dan heeft hij problemen".

EA brengt Battlefield 3 eind oktober uit, Activison zal Call of Duty: Modern Warfare 3 begin november in de winkels leggen. Beide spellen komen uit op Xbox 360, PlayStation 3 en pc. Fans van shooters gaan in ieder geval mooie tijden tegemoet.

Battlefield 3


Bron: CVG


Lees ook:

» 12/06 Quick-scoping keert terug in Modern Warfare 328
» 10/06 Duur van Modern Warfare 3 bepaald door verhaal24
» 07/06 Battlefield moet Call of Duty verslaan32
» 06/06 [E3] Battlefield 3 met open beta en gratis service20


delen | eKudos nujij

3998 views / 36 reacties
thumbnail
Genre FPS
Platform PC, Playstation 3, Xbox 360
Developer/Publisher EA DICE/Electronic Arts
Releasedatum 28-10-2011
Waardering    
User-waardering    
Aantal stemmen    166
Positie in chart36 » bekijk volledige lijst
Genre FPS
Platform PC, Playstation 3, Wii, Xbox 360
Developer/Publisher Infinity Ward/
User-waardering    
Aantal stemmen    167
Reacties op dit bericht
36  van 36 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Popcorn-bericht!

Er zijn naar aanleiding van dit bericht maar liefst vier min of meer aparte onderwerpen waarover de fanboys elkaar weer heerlijk in de haren kunnen vliegen. Kom maar op jongens, ga mij eens vertellen wat volgens jullie beter is...

1. PC of consoles?
1a. PC-shooters of console-shooters?
2. Call of Duty of Battlefield?
3. Moderne shooters of jaren '90-shooters?
mij staat tog echt bij dat ze tijdens de ea conference een hele harde pc hadden staan, en tijdens dat tank level zag ik controls met mouse en w,s,a,d staan,


Maar hoe dan ook, battlefield boven call of duty,
userIcon
EA en Activision. Ik gun het ze beide
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 05:27 schreef Rikketik het volgende:
Popcorn-bericht!

Er zijn naar aanleiding van dit bericht maar liefst vier min of meer aparte onderwerpen waarover de fanboys elkaar weer heerlijk in de haren kunnen vliegen. Kom maar op jongens, ga mij eens vertellen wat volgens jullie beter is...

1. PC of consoles?
1a. PC-shooters of console-shooters?
2. Call of Duty of Battlefield?
3. Moderne shooters of jaren '90-shooters?
1. PC
1a. PC-shooters
2. CoD voor even simpel spelletje, Battlefield voor de gevechten met meer tactiek
3. Moeilijkheid van jaren '90 met graphics van nu zou mooie mix zijn
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 08:43 schreef Bombvis het volgende:
[..]
3. Moeilijkheid van jaren '90 met graphics van nu zou mooie mix zijn
Ik speel niet veel shooters meer de laatste tijd, maar beweer je nu dat shooters nog gemakkelijker geworden zijn?
De AI zou net stukken beter moeten zijn...
userIcon
Belangrijker: heeft Battlefield nu wel splitscreen?
userIcon
We weten allemaal dat MW3 toch beter gaat verkopen, de grote groep consumenten kijkt niet verder dan die naam.

Hier wordt het sowieso BF3, deze zomer flink werken om een nieuwe PC aan te schaffen en dan hopelijk dit najaar los met TOR en BF3
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 05:27 schreef Rikketik het volgende:
Popcorn-bericht!

Er zijn naar aanleiding van dit bericht maar liefst vier min of meer aparte onderwerpen waarover de fanboys elkaar weer heerlijk in de haren kunnen vliegen. Kom maar op jongens, ga mij eens vertellen wat volgens jullie beter is...

1. PC of consoles?
1a. PC-shooters of console-shooters?
2. Call of Duty of Battlefield?
3. Moderne shooters of jaren '90-shooters?
1. Qua verkopen zal het wel consoles worden.
1a. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit. Speel het op beide.
2. Battlefield Play 4 free
3. Jaren 90, Duke Nukem Forever is weer ouderwets fun.
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 09:54 schreef Jinglebones het volgende:
We weten allemaal dat MW3 toch beter gaat verkopen, de grote groep consumenten kijkt niet verder dan die naam.

Hier wordt het sowieso BF3, deze zomer flink werken om een nieuwe PC aan te schaffen en dan hopelijk dit najaar los met TOR en BF3
Denk dat het kwa pc wel meevalt.

Immers zoals die kerel van EA al zegt. .als de consoles het al "zo" eruit kan laten zien kan inprincipe iedere pc van nu of een jaar of 2 geleden dat ook wel min of meer.

Dat is het voordeel en nadeel van consoles.
Activision bang... laat me niet lachen. Die gasten hebben zo'n enorm ego dat dat me zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Aan de andere kant. Met alle beloftes die ze naar de aandeelhouders gemaakt hebben moeten ze wel scoren, anders worden ze straks helemaal afgemaakt door de aandeelhouders.

Maar BF3 en de CoD/MW reeks zijn totaal verschillend. Ik denk dat activision het toch wel zal winnen. Veel van de CoD/MW spelers willen gewoon hersenloos schieten, teamplay is daar vrijwel niet bestaand. Bij de BF reeks probeert EA (zwaar falend overigens) teamplay te stimuleren. En de voertuigen passen ook niet echt bij de CoD/MW spelers. Die willen zich sterk voelen, en zodra ze als infanterie tegenover een tank komen te staan vinden ze het niet leuk meer
userIcon
Het zou wel mooi zijn als BF3 de kroon over neemt, MW is nu al lang genoeg dominant. Die serie wordt nog maar amper verbeterd. De nieuwe MW3 lijkt weer meer van hetzelfde te zijn.
userIcon
jammer dat bf 3 excl items gaat weggeven aan klanten die bij een bepaalde winkel kopen...
BF3 heeft gewoon minder fans, en het spelen ervan trekt ook minder mensen dan MW3 ( Mw3 is gewoon een snelle shooter en BF3 langzamer en grotere maps) Ik speel nu net weer toevalig BFBC2 en moet zeggen dat ik dat echt leuk vind met vrienden te spelen

( Ik koop ze beide wel )
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 09:45 schreef catfish het volgende:
[..]

Ik speel niet veel shooters meer de laatste tijd, maar beweer je nu dat shooters nog gemakkelijker geworden zijn?
De AI zou net stukken beter moeten zijn...
Vroeger werd het gebrek aan technische mogelijkheden zoals fatsoenlijke AI en dergelijke gewoom vertaald naar naar hedendaagse standaarden onmogelijke gameplay. Ik heb veel herinneringen aan klassieke games, maar als je die anno 2011 opstart dan loop je echt tegen dingen aan die je vroeger niet dwars zaten.
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 11:22 schreef The_Avatar het volgende:
jammer dat bf 3 excl items gaat weggeven aan klanten die bij een bepaalde winkel kopen...
Zou me niets verbazen als je die in-game gewoon vrij kunt spelen in de loop van tijd. Daarnaast kun je wapens van je teammaten en tegenstanders oppakken, ook best hendig.
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 12:12 schreef BonsaiWortel het volgende:
Wij van WC eend zeggen dat de concurrentie bang is voor WC-eend.

EA games
niks mis met EA games
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 09:54 schreef Jinglebones het volgende:
We weten allemaal dat MW3 toch beter gaat verkopen, de grote groep consumenten kijkt niet verder dan die naam.

Hier wordt het sowieso BF3, deze zomer flink werken om een nieuwe PC aan te schaffen en dan hopelijk dit najaar los met TOR en BF3
Ik durf te wedden dat BF3 dit jaar beter gaat verkopen.
userIcon
1: ligt eraan welk spel
1.a Muis+toetsenbord = PC dus
2. BF MP. 64 player met voertuigen + Mod support = win win
3. shooters zijn teveel spray en pray geworden, en in het realistisch maken zie je alleen maar meer de fouten.
tenzij je bedoelt de setting kwa tijd. dan ww2 of echt ver in de toekomst.
moderne tijd lijkt een beetje teveel steroïde te hebben gebruikt
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 12:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]


Ik durf te wedden dat BF3 dit jaar beter gaat verkopen.
zet je geld er maar niet op in. Ik hoor in mijn omgeving dat mensen toch eerder neigen naar MW3 omdat het "vertrouwd" is..
quote:
Als je de persconferentie gezien hebt, dan heb heb je de PlayStation 3 en Xbox 360-versies gezien. Als hij denkt dat dat de pc-versie was dan heeft hij problemen
BF
Altijd n CoD speler geweest, maar deze gasten gaan ownen!
userIcon
kga ze beiden halen :p mw3 voor de console en battlefield voor de pc
userIcon
Voor ons is het duidelijk, we denken dat onze PlayStation 3-versie beter is dan hun Xbox 360-versie en dat onze pc-versie beter is dan de pc-versie van hen. Als zijn commentaar

Zal aan mij liggen, maar ik snap beovenstaand stukje niet
Waarom geen vergelijking tussen xbox en xbox?

PS3 beter?
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 12:12 schreef BonsaiWortel het volgende:
Wij van WC eend zeggen dat de concurrentie bang is voor WC-eend.

EA games
EA naait je tenminste nog niet met dure map packs

Op dit moment is EA dan toch wel geliefder dan Activision bij de ''echte'' gamers.
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]


Denk dat het kwa pc wel meevalt.

Immers zoals die kerel van EA al zegt. .als de consoles het al "zo" eruit kan laten zien kan inprincipe iedere pc van nu of een jaar of 2 geleden dat ook wel min of meer.

Dat is het voordeel en nadeel van consoles.
Vast, maar je kent mijn PC nog niet dat ding heeft een GPU die FEAR niet eens voluit aankan
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 12:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]


Ik durf te wedden dat BF3 dit jaar beter gaat verkopen.
Ik neem die weddenschap aan en zet mijn 360-exemplaar van Gears 1 in
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 09:51 schreef timmmmm het volgende:
Belangrijker: heeft Battlefield nu wel splitscreen?
Nee, geen enkel spel op de PC heeft splitscreen, waarom zou BF3 dat wel hebben?
userIcon
quote:
Op maandag 13 juni 2011 @ 17:55 schreef Grondboontjie het volgende:
[..]
Nee, geen enkel spel op de PC heeft splitscreen, waarom zou BF3 dat wel hebben?
Omdat BF3 ook op 360/ps3 uitkomt
userIcon
Het fanboy gezeik valt me nog mee hier. 2 praktisch dezelfde games die al jaren voortbouwen op een succesvolle formule, daar zitten we allemaal blijkbaar op te wachten. Ik snap de nieuwswaarde niet zo.
userIcon
Battlefield 1942!
COD 1/2

COD4/5/6

EA GAMES
Activision
userIcon
Ik koop ze gewoon beide.
Beide voor de PS3 omdat ik niet een PC heb die dat aankan.
Waarom altijd dat fanboy gezeik.
Kan niemand hier beide games betalen ofzo?
Ik heb meer interesse in BF3 dan in COD heb het met COD nu wel gehad. Iets te veel en te vaak dezelfde formule. Hoewel de SP van Black ops me nog best aardig verrast heeft, was iig beter dan MW2.
CoD = Free for All Team Deathmatch

0 tactiek, waar is de tijd van vroeger met Counter-Strike. Daar kon je niet in je eentje spelen..

Verder op zeker consoles boven PC
Ook op zeker dat shooters met een muis gespeeld moeten worden, alhoewel ook op een console het goed te doen is.
Zolang Activision koppig blijft en geen dedicated server functie wil aanbieden blijf ik wel bij BF3, lijkt me zowieso de betere game zover...
36  van 36 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 12/06 Quick-scoping keert terug in Modern Warfare 328
» 10/06 Duur van Modern Warfare 3 bepaald door verhaal24
» 07/06 Battlefield moet Call of Duty verslaan32
» 06/06 [E3] Battlefield 3 met open beta en gratis service20


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden