[E3] PlayStation Vita prijs en datum

E3 2011PlayStation Vita • Geplaatst door Roy dm op 07-06-2011 @ 03:36
print 

Sony heeft enkele launchdetails omtrent hun nieuwe handheld bekendgemaakt. PlayStation Vita, zoals het apparaat vanaf nu officieel heet, verschijnt eind 2011 wereldwijd. De goedkoopste versie gaat weg voor een prijs van 249 euro en de 3G-uitvoering kost je 299 euro.

PlayStation Vita krijgt onder andere WipEout 2048 als launchgame. Andere games die aangekondigd zijn omvatten Uncharted Golden Abyss, Modnation Racers en Hotshots Golf.

Een nieuwe feature die aangekondigd is, is Party. Hiermee kun je met online vrienden gebruik maken van voicechat via een draadloze verbinding. Kaz Hirai vertelde ook over Near, een feature die waarschijnlijk vergeleken kan worden met Streetpass op Nintendo 3DS.




Lees ook:

» 07/06 Live: Sony E3-persconferentie32
» 06/06 [E3] WipeOut 2048 laat zich zien in screenshots10
» 06/06 'NGP gaat voor breed publiek'4
» 06/06 [E3] Echte naam NGP bekend?14


15760 views / 46 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    57
Reacties op dit bericht
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Ik vraag me af wanneer je met laptops kan bellen.
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 04:11 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik vraag me af wanneer je met laptops kan bellen.
Denk rond de tijd, dat smartphones je suikerspiegel kunnen meeten.
userIcon
Mooie prijs voor Europese begrippen, maar het blijft natuurlijk dieptriest dat je hier in Europa bijn 100 dollar meer betaalt voor zo'n kreng als de yankees...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 04:11 schreef kdrietjeh het volgende:
Ik vraag me af wanneer je met laptops kan bellen.
Wat is dit nou weer voor domme opmerking? Met laptops kun je al heel lang bellen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 04:16 schreef Yi-Long het volgende:
Mooie prijs voor Europese begrippen, maar het blijft natuurlijk dieptriest dat je hier in Europa bijn 100 dollar meer betaalt voor zo'n kreng als de yankees...
Dan koop je 'm toch gewoon daar, als je dat ding al zou willen?
man D-vide (FOK!games crew) 07-06-2011 @ 07:43 fotoboek no homepage
userIcon
Dit gaat volgens mij echt een vette handheld worden.
userIcon
Nintendo zal flink balen van die prijs.
Stelt me beetje teleur... geen enkele originele functie
userIcon
Ik heb ermee gespeeld
userIcon
tsja, WipEout was ook mijn eerste game op de PSP, maar sla deze toch wel over. Gebruik PSP ook al jaren niet meer.
Waarom nou Vi(s)ta, waarom niet gewoon PlayStation Portable 2
userIcon
Denk wel dat ik hem ga kopen, alwas t alleen maar omdat ook deze snel gecrackt zal zijn en bij de nieuwere versies duurt dat altijd veel te lang
man Kn0x (Eindredacteur Games) 07-06-2011 @ 09:20 fotoboek no homepage
userIcon
Kopen op Day One. Dit ding gaat of keihard falen of keihard ownen. Ik hoop stiekem dat die keihard gaat ownen
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 08:55 schreef Ins0mnia365 het volgende:
Waarom nou Vi(s)ta, waarom niet gewoon PlayStation Portable 2
1) Het is VITA, niet VISTA. Waarom je dat er tussen haakjes bij doet is mij totaal onduidelijk.
2) Sony begon tijdens de PlayStation 2 ineens als enige bedrijf getallen achter hun naam te zetten. Handig om je naam bekend te houden maar in mijn ogen toch een gebrek aan creativiteit. Ik vind de VITA een hele mooie naam en neem daarmee dan ook afscheid van de (in het westen) flink geflopte PSP.

Voor de prijs van ¤250,- wil ik hem zeker nog wel aanschaffen, en waarschijnlijk al wel bij de launch. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Sony's handheld vanwege de weg die ze insloegen met de PSP. Ik heb jaren mijn PSP gebruikt voor doeleinden die Sony niet steunen wou.

De VITA is naar mijn idee een grote gimmick met alles touch en gyroscoop, six-axis en whatnot. Maar ik weet zeker dat de homebrew developers dit ding supervet gaan maken!
Hebbe hebbe hebbe!
userIcon
Mensen die nu al weten dat dat ding gaat floppen

Ok, het heeft nier echt veel unieke features etc. maar door de lage prijs maakt het best wel een kans dit keer.
man MrLowenhart (Redactie Sport) 07-06-2011 @ 09:58 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

1) Het is VITA, niet VISTA. Waarom je dat er tussen haakjes bij doet is mij totaal onduidelijk.
2) Sony begon tijdens de PlayStation 2 ineens als enige bedrijf getallen achter hun naam te zetten. Handig om je naam bekend te houden maar in mijn ogen toch een gebrek aan creativiteit. Ik vind de VITA een hele mooie naam en neem daarmee dan ook afscheid van de (in het westen) flink geflopte PSP.

Voor de prijs van ?250,- wil ik hem zeker nog wel aanschaffen, en waarschijnlijk al wel bij de launch. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Sony's handheld vanwege de weg die ze insloegen met de PSP. Ik heb jaren mijn PSP gebruikt voor doeleinden die Sony niet steunen wou.

De VITA is naar mijn idee een grote gimmick met alles touch en gyroscoop, six-axis en whatnot. Maar ik weet zeker dat de homebrew developers dit ding supervet gaan maken!
X-box 360...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:58 schreef MrLowenhart het volgende:
[..]
X-box 360...
Wat?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:58 schreef MrLowenhart het volgende:
[..]
X-box 360...
Goed punt, maar een insteek met 360 of simpelweg gaan tellen is net even iets anders. Ik denk namelijk ook niet dat de nieuwe Xbox, Xbox 361 of Xbox 720 gaat heten.
userIcon
Who cares hoe je het noemt? Als ik de ps3 aan doe dan ga ik playstationen en bij de xbox360 zeg ik nog steeds xboxen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:24 schreef LWD-Godius het volgende:
Who cares hoe je het noemt? Als ik de ps3 aan doe dan ga ik playstationen en bij de xbox360 zeg ik nog steeds xboxen.
lol, ik ga gewoon 'gamen' xD
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:11 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

Goed punt, maar een insteek met 360 of simpelweg gaan tellen is net even iets anders. Ik denk namelijk ook niet dat de nieuwe Xbox, Xbox 361 of Xbox 720 gaat heten.
Ik gok X4
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:33 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

lol, ik ga gewoon 'gamen' xD
Oh, dat zal wel iets voor pc-gamers zijn waarschijnlijk.

Vroeger toen nintendo nog nummer 1 was zei je ook dat je aan het nintendo-en was.
userIcon
Ben benieuwd hoe (3rd person) shooters hier op spelen want ik zie 2 sticks, dat was op de oude psp wel ff anders
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

1) Het is VITA, niet VISTA. Waarom je dat er tussen haakjes bij doet is mij totaal onduidelijk.
2) Sony begon tijdens de PlayStation 2 ineens als enige bedrijf getallen achter hun naam te zetten. Handig om je naam bekend te houden maar in mijn ogen toch een gebrek aan creativiteit. Ik vind de VITA een hele mooie naam en neem daarmee dan ook afscheid van de (in het westen) flink geflopte PSP.

Voor de prijs van ?250,- wil ik hem zeker nog wel aanschaffen, en waarschijnlijk al wel bij de launch. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Sony's handheld vanwege de weg die ze insloegen met de PSP. Ik heb jaren mijn PSP gebruikt voor doeleinden die Sony niet steunen wou.

De VITA is naar mijn idee een grote gimmick met alles touch en gyroscoop, six-axis en whatnot. Maar ik weet zeker dat de homebrew developers dit ding supervet gaan maken!
HAHAHA wat een reactie, dank je me dag is weer goed. Hoe druk je jij je maken met een woordspeling. Gast denk aan je hart je sterft nog te vroeg zo. Sony VI(S)TA !
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 04:16 schreef Yi-Long het volgende:
Mooie prijs voor Europese begrippen, maar het blijft natuurlijk dieptriest dat je hier in Europa bijn 100 dollar meer betaalt voor zo'n kreng als de yankees...
Chinks die geen rekening houden met het feit dat er in de Amerikaanse prijs geen belasting is verrekend.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:57 schreef Ins0mnia365 het volgende:
[..]


HAHAHA wat een reactie, dank je me dag is weer goed. Hoe druk je jij je maken met een woordspeling. Gast denk aan je hart je sterft nog te vroeg zo. Sony VI(S)TA !
Waar slaat de 's' op? Een verwijzing naar Windows Vista? Je 'woordspeling' komt niet helemaal over namelijk, dat is denk ik ook wat Seroczynski bedoelde.

OT: de prijs valt me alles mee, maar ik game zo weinig handheld dat ik met de huidige (of inmiddels al vorige) generatie nog wel even door kan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:57 schreef Ins0mnia365 het volgende:
[..]


HAHAHA wat een reactie, dank je me dag is weer goed. Hoe druk je jij je maken met een woordspeling. Gast denk aan je hart je sterft nog te vroeg zo. Sony VI(S)TA !
Wow, ik geloof dat jij je drukker maakt dan ik doe. Ik vond mijn reactie inhoudelijk nog best wel bijdragen aan het gesprek dat we hier voeren.

Ik ben in ieder geval blij dat ik je dag heb goed heb kunnen maken
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 10:59 schreef HumphreyBogart het volgende:
[..]


Chinks die geen rekening houden met het feit dat er in de Amerikaanse prijs geen belasting is verrekend.
Ok,dan gooien we er de USA salestax even overheen... en dan betalen we hier nog steeds veels te veel. Als we vervolgens ook nog rekening houden met de veel hogere koopkracht in de USA vergeleken met ons hier in het dure Europa, dan is het voor ons alsnog een veel duurdere aankoop.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

1) Het is VITA, niet VISTA. Waarom je dat er tussen haakjes bij doet is mij totaal onduidelijk.
2) Sony begon tijdens de PlayStation 2 ineens als enige bedrijf getallen achter hun naam te zetten. Handig om je naam bekend te houden maar in mijn ogen toch een gebrek aan creativiteit. Ik vind de VITA een hele mooie naam en neem daarmee dan ook afscheid van de (in het westen) flink geflopte PSP.

Voor de prijs van ?250,- wil ik hem zeker nog wel aanschaffen, en waarschijnlijk al wel bij de launch. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Sony's handheld vanwege de weg die ze insloegen met de PSP. Ik heb jaren mijn PSP gebruikt voor doeleinden die Sony niet steunen wou.

De VITA is naar mijn idee een grote gimmick met alles touch en gyroscoop, six-axis en whatnot. Maar ik weet zeker dat de homebrew developers dit ding supervet gaan maken!
Als het alleen om consoles gaat was dat Atari, die de naam van de VCS omdoopte tot 2600 toen de 5200 in 1982 gereleased werd, in de home computer scene was het niet meer dan een normale gang van zaken(commodore 16/64/128, amiga 500/1000/2000, msx 1/2 etc).

[ Bericht gewijzigd door PaRoDiUzZ op dinsdag 7 juni 2011 @ 12:24 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 11:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]


Als het alleen om consoles gaat was dat Atari, die de naam van de VCS omdoopte tot 2600 toen de 5200 in 1984 gereleased werd, in de home computer scene was het niet meer dan een normale gang van zaken(commodore 16/64/128, amiga 500/1000/2000, msx 1/2 etc).
Klopt, maar hij heeft het puur over het gebruiken van het onorginele doch effectieve 1, 2, 3 etc.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 12:02 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]

Klopt, maar hij heeft het puur over het gebruiken van het onorginele doch effectieve 1, 2, 3 etc.
Precies, dat is wat ik bedoel. Ook al heb ik het omschreven als "getallen achter hun naam"
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 12:02 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]

Klopt, maar hij heeft het puur over het gebruiken van het onorginele doch effectieve 1, 2, 3 etc.
Voor de PSP is het dan ook niet effectief,zo veel succes heeft deze handheld ook niet gehad, als je het vergelijkt met de PSX of PS2.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 12:27 schreef Kabouter_Batsgraag het volgende:
De PSV. Leuke naam!
Blijft de naam tenminste overleven als de voetbalclub het niet redt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 12:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]


Blijft de naam tenminste overleven als de voetbalclub het niet redt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 08:15 schreef koei het volgende:
Ik heb ermee gespeeld
en en?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 11:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Ok,dan gooien we er de USA salestax even overheen... en dan betalen we hier nog steeds veels te veel. Als we vervolgens ook nog rekening houden met de veel hogere koopkracht in de USA vergeleken met ons hier in het dure Europa, dan is het voor ons alsnog een veel duurdere aankoop.
Mag je de EU deels voor bedanken in plaats van de Amerikanen belachelijk te maken. Dankzij allerlei invoerrechten, belastingen over belastingen, et cetera.
En alleen downloadable games?
Dus een gmail account ofzo aanmaken als je de ps vita met games wilt verkopen. Heb toch echt liever een vast spel in handen... en de gameshops waarschijnlijk ook. Sony heeft er nogal een handje van om oude games onnodig hoog in de PS Store weg te zetten.

Hoe zit het met het opslagruimte? Eventeuel uit te breiden met waarschijnlijk een Sony Memorystick Duo ipv een of ander microSD kaartje?
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 13:31 schreef JK het volgende:
En alleen downloadable games?
Dus een gmail account ofzo aanmaken als je de ps vita met games wilt verkopen. Heb toch echt liever een vast spel in handen... en de gameshops waarschijnlijk ook. Sony heeft er nogal een handje van om oude games onnodig hoog in de PS Store weg te zetten.

Hoe zit het met het opslagruimte? Eventeuel uit te breiden met waarschijnlijk een Sony Memorystick Duo ipv een of ander microSD kaartje?
Volgens mij komen de spellen ook uit op een soort geheugenkaartjes.
Dat zou mooi zijn! We wachten af...
nou, kom maar op met dat ding...
Misschien als je er online mw3 op kan spelen...
userIcon
quote:
Op dinsdag 7 juni 2011 @ 09:27 schreef Seroczynski het volgende:
[..]

1) Het is VITA, niet VISTA. Waarom je dat er tussen haakjes bij doet is mij totaal onduidelijk.
2) Sony begon tijdens de PlayStation 2 ineens als enige bedrijf getallen achter hun naam te zetten. Handig om je naam bekend te houden maar in mijn ogen toch een gebrek aan creativiteit. Ik vind de VITA een hele mooie naam en neem daarmee dan ook afscheid van de (in het westen) flink geflopte PSP.

Voor de prijs van ?250,- wil ik hem zeker nog wel aanschaffen, en waarschijnlijk al wel bij de launch. Helaas heb ik weinig vertrouwen in Sony's handheld vanwege de weg die ze insloegen met de PSP. Ik heb jaren mijn PSP gebruikt voor doeleinden die Sony niet steunen wou.

De VITA is naar mijn idee een grote gimmick met alles touch en gyroscoop, six-axis en whatnot. Maar ik weet zeker dat de homebrew developers dit ding supervet gaan maken!
Ik vind alleen de afkorting raar.
PSV
Terwijl Sony nu (zij-)sponsor is van Ajax/Amsterdam ArenA
userIcon
quote:
Op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:12 schreef DaPhoenix het volgende:
[..]

Ik vind alleen de afkorting raar.
PSV
Terwijl Sony nu (zij-)sponsor is van Ajax/Amsterdam ArenA
Ik denk niet dat Sony hierbij heeft stilgestaan.
46  van 46 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 07/06 Live: Sony E3-persconferentie32
» 06/06 [E3] WipeOut 2048 laat zich zien in screenshots10
» 06/06 'NGP gaat voor breed publiek'4
» 06/06 [E3] Echte naam NGP bekend?14


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 

Zoek een game

Video's