FIFA 12 gebruikt nieuwe 'Impact Engine'

Net zoals elk jaar verschijnt er ook dit jaar weer een nieuwe FIFA-game die de nodige veranderingen met zich meebrengt ten opzichte van het vorige deel. In de nieuwste uitgave van het Official PlayStation Magazine zijn meer details bekendgemaakt omtrent FIFA 12.

Zo gaat de game gebruik maken van de zogenaamde 'Impact Engine'. Deze engine zorgt ervoor dat het contact tussen spelers nog realistischer is waar onder andere knieën en en heupen invloed kunnen hebben. Op deze manier kunnen verschillende lichaamsdelen geblesseerd raken. Deze geblesseerde lichaamsdelen zullen door de AI van de tegenstander opgemerkt kunnen worden. Ook kunnen deze blessures verergeren door het 'misbruiken' van je spelers tijdens de game.

Er is nog meer veranderd aan de AI. Zo zullen medespelers waarbij je niet in het blikveld zit, minder goed kunnen anticiperen op een pass om het zo nog realistischer te maken. Ook zal de tegenstander anders reageren op verschillende spelers. Komt er een sterspeler op ze afgerend, dan zullen ze voorzichtiger reageren.

Daarnaast zijn er nog kleine dingetjes die zijn toegevoegd. Zo zou er een nieuw camera-standpunt zijn dat een stuk dichter bij de grond is gepositioneerd. Ook zijn er een paar extra arena's toegevoegd.

FIFA 12 zal dit najaar verschijnen voor verschillende platformen.

Fifa 12