Dark Souls informatie-update

Dankzij Dengeki Magazine uit Japan zijn er weer wat nieuwe details bekendgemaakt over Dark Souls, de spirituele opvolger van Demon's Souls. De details komen uit een interview met de producer van de game en hierin kunnen we onder andere uit opmaken dat de makers goed naar de fans hebben geluisterd.

De makers van Dark Souls zijn blij met de aandacht die de game krijgt en ze zijn blij om te zien dat veel gamers naar de game uitkijken. Wel voelen ze behoorlijk wat druk om alles zo goed mogelijk te doen. Ze zijn inmiddels in het laatste deel van de development fase en ze zijn tot nu toe erg tevreden over het produkt.

De nieuwsupdates over de game proberen ze zo veel mogelijk goed te coördineren. Het is lastig om de game goede, gepaste marketing te geven en ze willen de spelers verrassen tijdens het spelen. Het is daarom belangrijk om goed te kijken naar welke info naar buiten gebracht wordt.

Dark Souls zal geen game worden die zwaar leunt op het verhaal. Dit wil niet zeggen dat er geen verhaal aanwezig zal zijn. Je bent  als hoofdpersoon een 'Undying' die opnieuw tot leven komt na vermoord te zijn. Omdat dit niet handig is in de omgang met mensen verban je jezelf uit de normale wereld en sociale omgeving.

Er wordt in de game gebruik gemaakt van een nieuw 'Oath System'. In het kort komt het er op neer dat je bepaalde personages (of onderwerpen algemeen) een belofte kunt doen. Met dit systeem zijn weer nieuwe ontdekkingen te doen en geldt als een sidequest-systeem.

Als een belofte gemaakt is bepaalt het systeem wat jouw standpunt is omtrent dat onderwerp en van daaruit wordt bepaald of andere spelers online vrienden of juist vijand zijn. Dit gebeuren zal niet zo vastgelegd zijn als allianties in een MMORPG maar meer dienen als een soort routemap tijdens het spelen.

Het genezen van de opgelopen wonden speelt een belangrijke rol in de game. Verschillende voorwerpen die je daarvoor kunt gebruiken (healing potions bijvoorbeeld) worden geplaatst op locaties waar je ze nodig hebt. Ze liggen echter niet altijd zo voor het oprapen, je moet er wel iets voor doen. Dit verhoogt uiteindelijk de voldoening wanneer je een dergelijk voorwerp hebt gevonden. Om beginners tegemoet te komen zal het Campfire System ook gebruikt kunnen worden om voorwerpen te creëren.

Dark Souls zal een moeilijke game worden, en dat is net als bij Demon's Souls een keuze van de makers. Uitdaging zorgt voor een produkt met meer waarde. De speler zal zijn best moeten doen, maar daarvoor beloond worden in de vorm van een tevreden gevoel na het behalen van passages.

Alle informatie die op dit moment bekend is gemaakt omvat ongeveer 1/5 van de totale hoeveelheid informatie die de makers bekend willen maken. In de komende maanden zal steeds iets meer verteld worden totdat de release daar is, eind 2011.

Dark Souls