Starcraft kost toch geen $100 miljoen

Niet al te lang geleden hadden we hier gepost dat de ontwikkeling van StarCraft II een budget van ruim honderd miljoen dollar zou hebben gehad, maar dit blijkt niet waar te zijn. De bron die deze cijfers aan het licht had gebracht, de Wall Street Journal, heeft namelijk een rectificatie geplaatst.

"Activision Blizzard Inc. hasn’t disclosed development costs for its Starcraft II videogame. A July 16 Technology article about the Starcraft sequel incorrectly said the company spent more than $100 million to develop the game; that figure referred to its World of Warcraft game."

Vorige week berichtte deze krant dat analisten verwachtten dat Blizzard wereldwijd een winst van enkele miljoenen zou maken, ondanks het grote budget. Blizzard heeft gereageerd dat het nooit de ontwikkelingskosten voor StarCraft II bekend heeft gemaakt en dit wegens strategische redenen ook niet van plan is om te doen.

StarCraft II komt op 27 juli uit en is momenteel al te downloaden via Battlenet, al zal de gedownloade game pas op 27 juli speelbaar zijn. Blizzard heeft bekendgemaakt dat er geen reviews toegestaan zijn tot de game officieel is uitgekomen. Het uitblijven van pre-release reviews zou te maken hebben met de wens van Blizzard om het spel alleen te tonen met het volledige pakket features van Battlenet.

Ach ja, Starcraft II, World of Warcraft. Een logische vergissing, al die first person shooters lijken immers zoveel op elkaar...

Starcraft II