LittleBigPlanet 2 details duiken op

LittleBigPlanet is een paradijs voor gamers die altijd al hun eigen levels hebben willen maken. Er zijn inmiddels ruim 2 miljoen levels te spelen online en daar komen er elke week nog zo'n 56.000 levels bij. Inmiddels werkt Media Molecule hard aan LittleBigPlanet 2.

LittleBigPlanet 2 moet nog veel meer mogelijkheden krijgen dan het eerste deel. De nieuwste uitgave van Game Informer heeft een lading aan nieuwe feitjes over de game, welke Media Molecule tevens als waar zijnde heeft bevestigd. De focus zal bij LBP2 minder op platforming liggen. In plaats daarvan moedigt de game aan om allerlei typen games te maken, zoals shooters en racers. Tevens zal de HUD dit keer volledig aan te passen zijn, waardoor het ook mogelijk is om healthbars toe te voegen. Ook de controls kunnen naar hartelust aangepast worden om perfect te laten passen bij je levels. Media Molecule geeft als voorbeeld dan men al een volledig functionerende Command & Conquer-kloon hebben gemaakt.

LPB zal templates bevatten voor voorgeprogrammeerde vijanden, genaamd Sackbots. Deze Sackbots zijn vervolgens volledig naar eigen smaak aan te kleden en te programmeren. Zo is het mogelijk om een Sackbot te programmeren die niet tegen hoogtes kan. Op deze wijze kunnen gamers vijanden creëeren met veel meer mogelijkheden dan in het eerste deel.

Gamers zijn niet meer gebonden aan de muziek en geluidseffecten die in de game zitten. Het is mogelijk om je eigen geluiden en muziek op te nemen om deze af te spelen in de game.

LBP-spelers krijgen hun eigen profiel via LBP.me. Hier kun je opzoeken wat voor speler iemand is en welke levels ze aan het maken zijn. Tevens krijgt elke speler een eigen code welke geprint kan worden. Houd je deze vervolgens voor de PlayStation Eye, dan zal deze de code herkennen en automatisch het bijbehorende level starten.

Naast de Metal Gear Solid paintball gun, zal LBP2 meer gadgets bevatten om door de levels te spelen. Een grappling hook is inmiddels bevestigd, maar meer gadgets is een feit.

De singleplayer-modus van LBP2 zal niet verdeeld zijn in landen. Deze keer bezoek je met je Sackboy verschillende tijden. Denk hierbij aan de prehistorie, het Romeinse Rijk en de industriële revolutie.

Voertuigen en Sackbots krijgen de mogelijkheden om direct control seats te bevatten. Dit betekent dat voertuigen niet perse een stukje rubber hoeven te bevatten welke vastgepakt moet worden om naar rechts te gaan. In plaats daarvan kan de Sackboy vanuit deze seats het betreffende voertuig besturen met de knoppen die ingesteld zijn.

Wanneer gamers meerdere delen maken van eenzelfde soort level, is het mogelijk om deze aan elkaar te koppelen, zodat speler de levels achter elkaar door kunnen spelen.

Media Molecule heeft aangegeven dat ze op maandag een onthulling zullen doen rondom LBP2 en dat we dan nog veel meer zullen leren over de aankomende game voor Sony's PlayStation 3