EA volgt Ubisoft met 'altijd-aan' DRM-maatregelen

Windows • Geschreven door Fabian (Pannenkoek3000) op 20-03-2010 @ 18:02
print 

EA heeft bevestigd dat ze, net als Ubisoft, voor de komende games op de PC de controversiële "always on" DRM gaan gebruiken. Dit verplicht de gebruikers om altijd een internetverbinding aan te hebben om de game te kunnen spelen. De eerste game die van EA die van deze DRM gebruik gaat maken is Command & Conquer 4. Als je internetverbinding verbroken wordt of als de EA servers down zijn, zal je Command & Conquer 4 niet kunnen spelen, ook niet in singleplayer.

Wat vinden jullie hiervan? Werkt EA hiermee piraterij in de hand, of zullen mensen nog braaf hun spellen kopen?


Submitter: Denzo  -   Bron: AfterDawn


Lees ook:

» 19:25 Keuzes maken in Mass Effect 3-demo4
» 19:09 Femshep trapt schedels kapot in Mass Effect 30
» 18:36 Kwijlende Alien siert cover Aliens: Colonial Marines2
» 11/02 Website teaset vervolg Amnesia: The Dark Descent10


delen | eKudos nujij

2835 views / 42 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    26
Reacties op dit bericht
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1
Pfffffffff, ik heb al een server emulator online zien staan
"cnc4offlinepatch.exe"
Dus de piraten hebben ze er niet mee, alleen de brave klanten.

@McDBigMac: Ik zal het spel ook niet kopen, daarnaast kamp ik al sinds augustus met een intermittent klapperende internetverbinding, dus bij mij zou die continu uitvallen.

[ Bericht gewijzigd door Killjoy op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:13 ]
userIcon
Wat mensen ervan vinden kunnen we lezen op het internet. Het zou alleen wel eens prettig zijn als mensen wat ze vinden ook gaan vertalen naar hun koopgedrag.

Vervolgens zullen de publishers de schuld alsnog bij de piraterij leggen als de verkopen weer achterblijven.

Vaste internetverbindingen zijn tegenwoordig heel stabiel, en als de stroom uitvalt kun je ook niet gamen (met een desktop), maar wireless verbindingen op je laptop zijn niet altijd even stabiel. Er moeten toch betere manieren te vinden zijn.

Als je tegen dit soort bescherming bent, koop t dan gewoon niet. En ben je ook nog een brave gamer, speel m dan ook gewoon niet. Er is nog zoveel meer te koop zonder zulke achterlijke beveiliging.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:07 schreef Killjoy het volgende:
Pfffffffff, ik heb al een server emulator online zien staan
"cnc4offlinepatch.exe"
Dus de piraten hebben ze er niet mee, alleen de brave klanten.
wat hij zegt!
userIcon
Gelukkig maar dat C&C4 een gefaald spel is.
userIcon
waarom doen ze niet gewoon bij een origineel spel (gekocht dus) een code voor extra content ofzo?

als je het spel dan 2dehands koopt/download heb je dat deel niet
of kraken ze dat tegewoordig ook al?
userIcon
hele slechte zaak dit!
Zulke games zal ik nooit kopen uit principe.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:33 schreef meg1983 het volgende:
hele slechte zaak dit!
Zulke games zal ik nooit kopen uit principe.
Same here, Silent hunter 5 was een titel waar ik me echt op zat te verheugen, maar het feit dat die DRM er in zit is voor mij toch reden om hem te laten liggen. Dan maar niet, maar ik laat me toch niet door hun vertellen wanneer ik wel en niet mag spelen.
userIcon
Nou speel ik geen PC-spellen meer, maar ik zou bij voorbaat weigeren om zoiets aan te schaffen. Los van het ongemak dat je er van hebt moeten wij als gamers de uitgevers niet gaan aanmoedigen om dit soort systemen te gebruiken. En dat kun je doen door zo'n spel gewoon niet te kopen.
userIcon
Dit is echt een waardeloze manier om piraterij tegen te gaan. Ben je net zover in een single player game knalt je internet eruit BAM! weg voortgang, weg tijd, zonde van al die moeite want je bent meteen alles kwijt.

Tenzij ze het een beetje versoepelen zoals bij AC2 het geval was.
userIcon
Ja heel leuk en aardig al die protesten, en ben het er ook mee eens, maar als AC 3 volgend jaar in de winkel ligt met deze DMR ben ik de eerste die hem koopt. Een goede game blijft een goede game, wat voor rotzooi ze er ook bijgooien, en dat zal me er niet van weerhouden om het spel te kopen.

Dit is meer de 'schuld' van de scène, als ze nou beter waren en AC2 na een paar dagen al gecracked hadden, zou EA nooit ervoor gekozen hebben.
Het is dus zaak dat ze zo snel mogelijk dit ongedaan maken, om het in de kiem te smoren
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:54 schreef Robere_Renaissance het volgende:
Ja heel leuk en aardig al die protesten, en ben het er ook mee eens, maar als AC 3 volgend jaar in de winkel ligt met deze DMR ben ik de eerste die hem koopt. Een goede game blijft een goede game, wat voor rotzooi ze er ook bijgooien, en dat zal me er niet van weerhouden om het spel te kopen.

Dit is meer de 'schuld' van de scène, als ze nou beter waren en AC2 na een paar dagen al gecracked hadden, zou EA nooit ervoor gekozen hebben.
Het is dus zaak dat ze zo snel mogelijk dit ongedaan maken, om het in de kiem te smoren
Was het niet zo dat hij vrij gauw gecracked was?
userIcon
Er waren ook veel mensen die de game gekocht hadden, maar door drm problemen overstapten op de gekraakte versie..
Och, ea stond al op de boycot lijst, dus no harm done.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:54 schreef Robere_Renaissance het volgende:
Ja heel leuk en aardig al die protesten, en ben het er ook mee eens, maar als AC 3 volgend jaar in de winkel ligt met deze DMR ben ik de eerste die hem koopt. Een goede game blijft een goede game, wat voor rotzooi ze er ook bijgooien, en dat zal me er niet van weerhouden om het spel te kopen.
Ik wordt een beetje droevig van deze houding. In sommige landen verzetten mensen zich met gevaar voor eigen leven tegen dictators, maar de gemiddelde gamer in het vrije westen wil zich nog niet eens verzetten tegen de installatie van aantoonbaar slechte DRM.

Ok, op deze manier vragen we er gewoon om. Ik vind het wel goed zo. Laat EA en Ubisoft die DRM maar gewoon gebruiken.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:20 schreef CR35 het volgende:
[..]


Was het niet zo dat hij vrij gauw gecracked was?
nope sterker nog, hij is nog steeds niet gekraakt - er zijn alleen vage save games waar je op 95% alleen het spel door kan lopen maar verder niks kan doen.
userIcon
Spellen die je niet kan spelen tenzij je internet hebt zouden gebanned moeten worden uit winkels.

Als je een winkel in loopt, een leuk spel ziet, je PC voldoet aan de eisen, dan moet ie gewoon werken, punt, uit.

HalfLife 2 flikte het al met steam, je kocht maar een half spel er moest eerst nog 2 gig gedownload worden voordat je em kon spelen.
En had ik nou net toen ik em kocht geen internet
Ik heb me daar staan vloeken, want nergens stond vermeld dat een internet connectie verreist was.

Enniehoe CnC 4, gekraakt, server emulator, werkt prrrriiiiiiima.
En ik moet zeggen ben niet echt onder de indruk, ze hebben het hele harvesting eruit gesloopt :\
En dat was nou juist 1 van de dingen die C&C anders maakte dan de meeste RTS....

Ik koop em toch wel... uiteindelijk, ik heb ze allemaal uit de serie dus die wil ik wel compleet houden.
Maar van het spel zelf ben ik niet onder de indruk, en van de beveiliging ook niet...
Als het maar niet gekraakt wordt is het een goede ontwikkeling . Maar dat zal wel niet.
man Danny (Administrator) 20-03-2010 @ 22:00 fotoboek homepage
userIcon
Komt er bij mij niet in. Met dit soort debiele maatregelen worden alleen de mensen die WEL geld uitgeven aan een game getroffen. Laten we hopen dat elke gamer ter wereld deze rommel boycot.
Kwestie van tijd voor iemand een lokaal servertje bakt die telkens voor elke game geupdate kan worden zodat je alles gewoon kunt spelen zonder verbinding. Ik koop altijd braaf mijn games, maar blijkbaar ben ik het debieltje in deze en zijn de mensen die het downloaden slimmer bezig. Het kost ze geen cent en ze hebben geen last van dit soort rommel.

Goed bezig EA

Ook leuk als de ontwikkelaar de server platgooit, de server niet werkt (denk assassins creed 2 vorige week), er een internetstoring is (denk ziggo een paar dagen geleden) of de ontwikkelaar failliet gaat. Dan kun je mooi je game waar je dik voor hebt betaald niet meer spelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:00 schreef Danny het volgende:
Komt er bij mij niet in. Met dit soort debiele maatregelen worden alleen de mensen die WEL geld uitgeven aan een game getroffen. Laten we hopen dat elke gamer ter wereld deze rommel boycot.
Kwestie van tijd voor iemand een lokaal servertje bakt die telkens voor elke game geupdate kan worden zodat je alles gewoon kunt spelen zonder verbinding. Ik koop altijd braaf mijn games, maar blijkbaar ben ik het debieltje in deze en zijn de mensen die het downloaden slimmer bezig. Het kost ze geen cent en ze hebben geen last van dit soort rommel.

Goed bezig EA

Ook leuk als de ontwikkelaar de server platgooit, de server niet werkt (denk assassins creed 2 vorige week), er een internetstoring is (denk ziggo een paar dagen geleden) of de ontwikkelaar failliet gaat. Dan kun je mooi je game waar je dik voor hebt betaald niet meer spelen.
amen
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:00 schreef Danny het volgende:
Komt er bij mij niet in. Met dit soort debiele maatregelen worden alleen de mensen die WEL geld uitgeven aan een game getroffen. Laten we hopen dat elke gamer ter wereld deze rommel boycot.
Kwestie van tijd voor iemand een lokaal servertje bakt die telkens voor elke game geupdate kan worden zodat je alles gewoon kunt spelen zonder verbinding. Ik koop altijd braaf mijn games, maar blijkbaar ben ik het debieltje in deze en zijn de mensen die het downloaden slimmer bezig. Het kost ze geen cent en ze hebben geen last van dit soort rommel.

Goed bezig EA

Ook leuk als de ontwikkelaar de server platgooit, de server niet werkt (denk assassins creed 2 vorige week), er een internetstoring is (denk ziggo een paar dagen geleden) of de ontwikkelaar failliet gaat. Dan kun je mooi je game waar je dik voor hebt betaald niet meer spelen.
Amen x2 idd.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:00 schreef Danny het volgende:
Komt er bij mij niet in. Met dit soort debiele maatregelen worden alleen de mensen die WEL geld uitgeven aan een game getroffen. Laten we hopen dat elke gamer ter wereld deze rommel boycot.
Kwestie van tijd voor iemand een lokaal servertje bakt die telkens voor elke game geupdate kan worden zodat je alles gewoon kunt spelen zonder verbinding. Ik koop altijd braaf mijn games, maar blijkbaar ben ik het debieltje in deze en zijn de mensen die het downloaden slimmer bezig. Het kost ze geen cent en ze hebben geen last van dit soort rommel.

Goed bezig EA

Ook leuk als de ontwikkelaar de server platgooit, de server niet werkt (denk assassins creed 2 vorige week), er een internetstoring is (denk ziggo een paar dagen geleden) of de ontwikkelaar failliet gaat. Dan kun je mooi je game waar je dik voor hebt betaald niet meer spelen.
Zie mijn fipo, er is al een lokaal servertje
belachelijke ontwikkeling, de enige personen die hier de dupe van worden zijn de brave klanten die het spel legaal kopen. Hebben die software huizen dan echt zo'n bord voor hun kop dat ze niet inzien dat deze vorm van DRM compleet nutteloos is?
Toch vraag ik me af of er een effectieve manier is om de legale consumenten te belonen op een of andere manier en de illegale klant te benadelen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:33 schreef meg1983 het volgende:
hele slechte zaak dit!
Zulke games zal ik nooit kopen uit principe.
Amen!
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:26 schreef Ps2K het volgende:
belachelijke ontwikkeling, de enige personen die hier de dupe van worden zijn de brave klanten die het spel legaal kopen. Hebben die software huizen dan echt zo'n bord voor hun kop dat ze niet inzien dat deze vorm van DRM compleet nutteloos is?
Toch vraag ik me af of er een effectieve manier is om de legale consumenten te belonen op een of andere manier en de illegale klant te benadelen.
Gratis DLC als je met een code die je krijgt bij aankoop van de game je registreert zoals met Cerberus. Alleen dan meer gratis DLC dan met ME2.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:29 schreef Morthill het volgende:
[..]


Gratis DLC als je met een code die je krijgt bij aankoop van de game je registreert zoals met Cerberus. Alleen dan meer gratis DLC dan met ME2.
In alle eerlijkheid, ze zijn er nog niet klaar mee.
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:00 schreef Danny het volgende:
Komt er bij mij niet in. Met dit soort debiele maatregelen worden alleen de mensen die WEL geld uitgeven aan een game getroffen. Laten we hopen dat elke gamer ter wereld deze rommel boycot.
Kwestie van tijd voor iemand een lokaal servertje bakt die telkens voor elke game geupdate kan worden zodat je alles gewoon kunt spelen zonder verbinding. Ik koop altijd braaf mijn games, maar blijkbaar ben ik het debieltje in deze en zijn de mensen die het downloaden slimmer bezig. Het kost ze geen cent en ze hebben geen last van dit soort rommel.

Goed bezig EA

Ook leuk als de ontwikkelaar de server platgooit, de server niet werkt (denk assassins creed 2 vorige week), er een internetstoring is (denk ziggo een paar dagen geleden) of de ontwikkelaar failliet gaat. Dan kun je mooi je game waar je dik voor hebt betaald niet meer spelen.
Bij zo'n scenario kunnen ze altijd nog een patch uitbrengen die de DRM onschadelijk maakt.

En ja, stiekem moet ik ook een beetje huilen van deze ontwikkelingen, maar de franchise is zo geniaal dat ik het niet wil missen ( http://www.cad-comic.com/cad/20100224 ). Ik speel nu eenmaal games OM de games, niet om moraalridder te spelen.
userIcon
is all I have to say
Waar slaat dit in godsnaam op!?! dat is toch wel heel appart hoor.. wat heeft je internet nou eigenlijk mee te maken?

lekker dan als je ziggo als provider hebt!

maar dit is niet de manier om piraterij tegen te gaan lijkt me
userIcon
Stom idee, er zijn plekken waar men nog geen internet verbinding heeft en of nog ouderwetse ISDN.
Of in arme landen.

EA wil gewoon centen zien. dat is ons allang duidelijk.
man Danny (Administrator) 21-03-2010 @ 08:06 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 23:50 schreef Robere_Renaissance het volgende:

Bij zo'n scenario kunnen ze altijd nog een patch uitbrengen die de DRM onschadelijk maakt.
Dat KAN. Of ze het ook DOEN moet je maar geloven. En bij bv een faillissement is het erg onwaarschijnlijk dat dat gebeurt natuurlijk.

quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:55 schreef Killjoy het volgende:

Zie mijn fipo, er is al een lokaal servertje
Ja, uiteraard. Kijk ik niet van op. Maar het zou nogal achterlijk zijn als ik een game koop dat ik dan eerst uitgebreid moet zoeken naar manieren om mijn game toch te kunnen spelen als ik met mijn laptop in een hotel zit, mijn internetverbinding storing heeft (hét moment om even te gaan gamen imo) etc. Als ik een spel koop verwacht ik gewoon dat ik het kan spelen zonder allerlei kunstgrepen uit te moeten halen.
userIcon
Zoo.. dit wordt dus de eerste C&C game die ik NIET ga kopen... en daar baal ik stevig van want ik heb ze geloof ik allemaal origineel...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 08:06 schreef Danny het volgende:
[..]

Dat KAN. Of ze het ook DOEN moet je maar geloven. En bij bv een faillissement is het erg onwaarschijnlijk dat dat gebeurt natuurlijk.

[..]

Ja, uiteraard. Kijk ik niet van op. Maar het zou nogal achterlijk zijn als ik een game koop dat ik dan eerst uitgebreid moet zoeken naar manieren om mijn game toch te kunnen spelen als ik met mijn laptop in een hotel zit, mijn internetverbinding storing heeft (hét moment om even te gaan gamen imo) etc. Als ik een spel koop verwacht ik gewoon dat ik het kan spelen zonder allerlei kunstgrepen uit te moeten halen.
Ja, compleet mee eens. Al die games met deze vorm van DRM komen mijn PC dan ook niet op. Niet dat ik ze kan draaien maar het gaat om het principe . Als je een product koopt is het aan jou waar en wanneer je speelt, niet aan de uitgever. Zou wat zijn als je dit had met muziek of zo. Dan zou iedereen echt flippen.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:22 schreef MavRick het volgende:
Zoo.. dit wordt dus de eerste C&C game die ik NIET ga kopen... en daar baal ik stevig van want ik heb ze geloof ik allemaal origineel...
Dat zou inderdaad een behoorlijke statement zijn, en knap als je het idd dan ook niet gaat kopen.
Wat we namelijk niet nodig hebben is a la MW2 huilen dat we het gaan boycotten, maar wel gaan kopen want dan is je woord niets meer waard.

Zolang AC 2 het bij mij gewoon prima gaat doen zou ik de DRM gewoon accepteren, maar dit veranderd natuurlijk als dit niet het geval is.. time will tell
pff, laat ze eens wat GfW:L games maken. mn zucht naar achievements heeft ertoe geleid dat ik alleen nog maar PC games koop waar je achievements mee kunt verdienen (ME2 was een uitzondering)...
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 09:22 schreef MavRick het volgende:
Zoo.. dit wordt dus de eerste C&C game die ik NIET ga kopen... en daar baal ik stevig van want ik heb ze geloof ik allemaal origineel...
Daarom wacht ik totdat ie voor een tientje in de uitverkoop bak ligt, want ik heb ook de hele serie compleet... inclusief C&C Renegade

Ik heb de gekraakte versie van C&C 4 overigens al gespeeld, maar ik vind em bagger vergeleken met de rest van de serie dus ik heb em ook al weer verwijdert.
man insan3 (Moderator Frontpage) 21-03-2010 @ 15:07 fotoboek homepage
userIcon
Jammer, ik kocht vrijwel alle games die ik mooi vond, AC2 is de laatste die ik heb gekocht en die drm ellende houd me nu toch echt tegen. Eerst die Starforce ellende die dvd drives om zeep hielp. Toen (en nu nog) Securom, wat eigenlijk gewoon een rootkit is, en ook gekraakt . En nu deze always on DRM. Welke denk ik ook nog wel gekraakt gaat worden.

En wie is steeds het slachtoffer dan deze DRM soap?

Juist, de mensen die betalen.
ik zal nooit een game kopen met dergelijke DRM. neem een voorbeeld aan bedrijven zoals Paradox, die weten vele kopers aan zich te binden mede doordat ze bewust afzien van DRM.
userIcon
quote:
Op zondag 21 maart 2010 @ 15:07 schreef insan3 het volgende:
En nu deze always on DRM. Welke denk ik ook nog wel gekraakt gaat worden.
Is dus al gekraakt, ik heb C&C 4 met crack al gespeeld.
userIcon
Preorder AC2 om deze reden geannuleerd. Werkt lekker als je niet altijd een stabiele wlan hebt.

Als dit gaat worden doorgezet, gaan ze mij als trouwe koper verliezen, en switch ik weer terug naar het downloaden.
userIcon
Prima manier om piraterij te bestrijden: laten we onze betalende klanten in den aarsch neucken!
Waarom maken ze niet bij elke pc-game een soort dongel die actief moet zijn wil je de game spelen. Misschien een beetje omslachtig en nog meer troep in je huis, maar ik denk dat het wel zou moeten werken. Ik speel hier maar ff de advocaat van de duivel he, schiet me niet af
Hoe moet ik dan komandenkankeren in mn koepeltent deze zomer...!?
42  van 42 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:25 Keuzes maken in Mass Effect 3-demo4
» 19:09 Femshep trapt schedels kapot in Mass Effect 30
» 18:36 Kwijlende Alien siert cover Aliens: Colonial Marines2
» 11/02 Website teaset vervolg Amnesia: The Dark Descent10


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game




True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden