Nintendo niet klaar voor opvolger Wii

Nintendo Wii • Geschreven door Novum op 11-03-2010 @ 11:40
print 

Reggie Fils-Aime van Nintendo heeft aangegeven dat zijn bedrijf nog niet klaar is voor een opvolger van de Nintendo Wii-spelcomputer. Dit verklaarde de topman van Nintendo in een interview met de website Forbes.

Fils-Aime heeft aangegeven dat ideeën van ontwikkelaars nog altijd uit te voeren zijn op de Wii. "Pas als een software-ontwikkelaar naar voren komt met een idee dat niet uit te voeren is op het huidige platform, zullen wij serieus na gaan denken over het volgende systeem. Op dat punt zijn wij nog niet met de Nintendo Wii."

Volgens 'the Regginator' is Nintendo nog lang niet klaar met de Wii. De Nintendo-topman meent dat er nog genoeg uitdagingen liggen om leuke ervaringen te bieden aan consumenten.

Over de nieuwe bewegingscontrollers van Microsoft en Sony maakt Fils-Aime zich niet veel zorgen. Microsoft komt dit najaar met de cameraregistratie van Project Natal, terwijl Sony woensdagnacht de 'Playstation Move' heeft aangekondigd.

"Onze concurrenten hebben hun eigen uitdagingen. Ze moeten onderhoudende software maken. Bovendien moet het voor een mooie prijs in de winkel komen te liggen. Daarnaast hebben ze een tweede uitdaging. De bewegingscontroller is voor hen een uitbreiding van hun productlijn, maar voor ons is het het hart van wat wij doen", legt Reggie Fils-Aime uit.

Nintendo niet klaar voor opvolger Wii
Nintendo niet klaar voor opvolger Wii (Foto: Novum)


Bron: Novum


Lees ook:

» 19:26 Kleine zusjes populair in Japan0
» 06:37 NBA 2K13 komt in oktober5
» 22/05 Veel bekende gezichten in LEGO Batman 2-trailer4
» 18/05 Web rush met Spider-Man door New York2


delen | eKudos nujij

3525 views / 30 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    93
User-waardering    
Aantal stemmen    79
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Aangezien de ontwikkelaars de Wii nu massaal links laten liggen kan het nog wel een poosje duren dus.
userIcon
Een idee zoals HD graphics?
userIcon
Het wordt echt wel tijd voor iets nieuws. Ten eerste heeft de Wii die beloofde geweldige besturing nooit werkelijk kunnen waarmaken. Het bleef gewoon bij 'zwabber maar willekeurig met de wiimote'. En er is een enorm gebrek aan echt hardcore games. Het is bijna allemaal van die casual onzin. En Natal maar vooral Move gaan Nintendo echt flink dwarszitten. Move lijkt te bieden wat de Wii had moeten worden, maar dan zonder grafische beperkingen.
userIcon
Zou Reggie überhaupt enig idee hebben wat er in Kyoto besproken wordt? Ik geloof hier namelijk niks van, je gaat mij niet vertellen dat ze nog lang geen plannen hebben voor een opvolger.
userIcon
Die man heeft een lelijk hoofd dus hij lult maar wat.
Hey de poster boven mij heeft het over zichzelf :p

Uitdaging? Wat toch HD patch erover heen?
userIcon
480p is niet goed genoeg?
De meeste televisies bij de mensen thuis hebben nog steeds geen hd ondersteuning.

Daarbij als je kijkt wat de producenten uitpoepen op de wii gebruiken ze vaak niet eens de helft van wat de machine kan.

Hij heeft zeker gelijk wanneer hij zegt dat zowel ms als sony de motion controllers niet als core controller hebben, hierdoor zullen ontwikkelaars veel minder geneigd zijn om er voor te ontwikkelen. Dit heb je in het verleden al vaker gezien met add ons. De ontwikkelaars kiezen waarschijnlijk liever eieren voor hun geld en zullen kiezen voor de normale controller, elke ps3/xbox360 eigenaar heeft er namelijk 1.

Natuurlijk is het onzin als je het verhaal zou interpeteren dat hij zegt dat Nintendo niet bezig is met een opvolger. Reggie kiest zijn woorden zorgvuldig en zegt dan ook dat Nintendo nog niet klaar is voor een opvolger, niet dat ze niet bezig zijn er een te ontwikkelen.

Geloof mij maar, wanneer de Wii verkopen echt ver onder sony of ms gaan liggen komt Nintendo gewoon met een opvolger.

Het klinkt mij allemaal meer als de kat uit de boom kijken. Even afwachten wat de motion controllers gaan doen bij de concurrenten, en dan eventueel ideeën meenemen naar hun volgende consol.

Tuurlijk komt de opvolger met een betere cpu, natuurlijk zal deze ook hd ondersteuning krijgen. En uiteraard zien we een betere integratie met de opvolger van de DS.

Al met al de kern van dit verhaal is:
"Wij maken nog zoveel winst op de Wii, het is nog niet in ons belang om een opvolger uit te brengen."
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 11:52 schreef Chanty87 het volgende:
Zou Reggie überhaupt enig idee hebben wat er in Kyoto besproken wordt? Ik geloof hier namelijk niks van, je gaat mij niet vertellen dat ze nog lang geen plannen hebben voor een opvolger.
denk je serieus dat Reggie even de toekomstplannen van het bedrijf op tafel gooit in een lullig interview?
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:58 schreef DragonFire het volgende:
480p is niet goed genoeg?
De meeste televisies bij de mensen thuis hebben nog steeds geen hd ondersteuning.
een aantal jaartjes terug ja, is nu allang niet meer zo
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 13:23 schreef Rin-Sama het volgende:
[..]
een aantal jaartjes terug ja, is nu allang niet meer zo
Ik denk dat jij je echt enorm vergist.
We hebben het hier over een wereldwijde markt. Over televisies die bij de mensen thuis staan, niet die dingen die in de winkel te koop zijn.
userIcon
Even een quote er nog bij "34% of US households have an HDTV"
Dit komt uit een onderzoek van ongeveer een jaar geleden. Het zal nu wel iets gestegen zijn maar ik verwacht nog steeds onder de 50%. En dan hebben we het over de US daar waar HDTV's voorop lopen ten opzicht van europa.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 13:33 schreef DragonFire het volgende:
[..]


Ik denk dat jij je echt enorm vergist.
We hebben het hier over een wereldwijde markt. Over televisies die bij de mensen thuis staan, niet die dingen die in de winkel te koop zijn.
Ja, en bij heel veel mensen zie ik toch HD Ready TV's thuis staan.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 13:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]

Ja, en bij heel veel mensen zie ik toch HD Ready TV's thuis staan.
En jouw directe omgeving is ook echt representatief voor een goed beeld van de wereldwijde installatie basis van hdtv's...
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 13:41 schreef DragonFire het volgende:
Even een quote er nog bij "34% of US households have an HDTV"
Dit komt uit een onderzoek van ongeveer een jaar geleden. Het zal nu wel iets gestegen zijn maar ik verwacht nog steeds onder de 50%. En dan hebben we het over de US daar waar HDTV's voorop lopen ten opzicht van europa.
Het gaat hier niet om het aantal HD tv,s wereldwijd, het gaat om het aantal gamers met een HD tv.
Als 70% een gameconsole heeft, en de 50% met een HD tv hoort daarbij, dan is het een groot percentage wat gebruik maakt van HD gaming!
userIcon
Nu loop je maar wat met percentages te strooien.
Waaruit zou blijken dat 70% een gameconsole en waaruit zou blijken dat 50% daarvan een hd tv heeft???

Ik kan ook wel getallen gaan verzinnen.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik net een percentage genoemd van hdtv's in de USA. Zoals ik al aangaf loopt de VS voor op HDTV.

Vergis je niet, niet iedereen die een platte tv heeft heeft een hdtv. Mensen kopen vaak pas een nieuwe tv wanneer de oude stuk is. Als er een basis zou zijn van 50% wat ik best veel vind. Dan zal een groot deel daarvan hd ready zijn dus 720 en niet 1080. 480p of 720p maakt echt niet zo'n heel groot verschil hoor. De doelgroep die full hd kan bekijken is dus echt best klein. Ik snap Nintendo dan ook wel dat ze bij de Wii niet hebben gekozen voor HD. En ja als je het hebt over begint het nu verouderd te worden dan heb je gelijk, over 2 jaar zal het grootste deel wel uit HD tv's bestaan. Maar daar kunnen ze dus nog makkelijk een jaar mee wachten.

Alles draait om vraag en aanbod, zodra er genoeg vraag is bij Nintendo voor HD zal er een opvolger komen.

Kijk even naar de feiten:
- Pas sinds kort gaan de verkopen van de Wii naar beneden.
- Nintendo is sinds vorig jaar zomer bezig met een offensief door console seller games uit te brengen.
- Metroid M/Mario Galaxy 2/ Zelda zijn enkele titels welke dit jaar nog uit gaan komen.
- PS3/Xbox360 komen met hun motion controllers.

Nintendo melkt nog even de Wii uit zo lang het kan. Ze zullen willen zien wat de motion controllers van de PS3 en Xbox 360 gaan brengen. Als ze bezig zijn met een opvolger, wat ze zijn geloof mij nou maar. Dan zullen ze willen kijken of het nuttig is om bijvoorbeeld een camera standaard mee te leveren, ze zullen willen zien hoe de motion plus aanslaat bij developers en games en ze zullen zo lang mogelijk willen wachten zodat ze nog zoveel mogelijk winst uit hun huidige console kunnen halen.

Het draait allemaal om de centen, en ook bij Sony en MS. Er is gewoon op dit moment geen reden voor Nintendo om met een nieuwe console aan te komen zetten. Wacht tot begin volgend jaar en wellicht dat ze dan met informatie komen over de opvolger van de Wii.
Ik noemde maar een voorbeeld;-).
Dat 50 % in Amerika een HD tv heeft, kan dus betekenen dat een grote groep gamers dit op HD doet.

Ik denk ook dat veel mensen die een ps3 of 360 hebben, uiteindelijk wel een HD tv gaan aanschaffen.

Ik denk dat het daarom voor nintendo erg belangrijk is dat de volgende console HD ondersteund!
userIcon
ow ik ben het er ook zeker wel mee eens dat de opvolger wel hd moet ondersteunen. Zoals ik al zei is het nu nog voldoende, maar over een jaar of twee zullen ze wel moeten. Al lijkt mij het niet meer dan logisch dat de opvolger hd gaat ondersteunen.
Misschien hebben ze dan wel iets beters dan HD over 2/3 jaar je weet maar nooit, de ontwikkelingen gaan zo snel.
Oke DragonFire dan geen HD, maar iig een krachtiger apparaat waar betere graphics uitkomen.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 12:59 schreef Morthill het volgende:
[..]


denk je serieus dat Reggie even de toekomstplannen van het bedrijf op tafel gooit in een lullig interview?
Nee, maar er zit een aardig groot verschil tussen alle details op tafel gooien en een tip van de sluier oplichten. Daarnaast is dit gewoon bullshit wat ie vertelt.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 16:37 schreef InFlames het volgende:
Misschien hebben ze dan wel iets beters dan HD over 2/3 jaar je weet maar nooit, de ontwikkelingen gaan zo snel.
Dat zal wel meevallen. HDtv bestond al in het begin van de jaren '90 en is nu pas bezig door te breken.
Niet klaar voor de Wii HD.. maar wel klaar voor de volgende DS... WTF is er aan de hand bij Nintendo...
userIcon
Playstation move doet het wel.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 14:44 schreef DragonFire het volgende:
Nu loop je maar wat met percentages te strooien.
Waaruit zou blijken dat 70% een gameconsole en waaruit zou blijken dat 50% daarvan een hd tv heeft???

Ik kan ook wel getallen gaan verzinnen.
Zoals ik al eerder aangaf heb ik net een percentage genoemd van hdtv's in de USA. Zoals ik al aangaf loopt de VS voor op HDTV.

Vergis je niet, niet iedereen die een platte tv heeft heeft een hdtv. Mensen kopen vaak pas een nieuwe tv wanneer de oude stuk is. Als er een basis zou zijn van 50% wat ik best veel vind. Dan zal een groot deel daarvan hd ready zijn dus 720 en niet 1080. 480p of 720p maakt echt niet zo'n heel groot verschil hoor. De doelgroep die full hd kan bekijken is dus echt best klein. Ik snap Nintendo dan ook wel dat ze bij de Wii niet hebben gekozen voor HD. En ja als je het hebt over begint het nu verouderd te worden dan heb je gelijk, over 2 jaar zal het grootste deel wel uit HD tv's bestaan. Maar daar kunnen ze dus nog makkelijk een jaar mee wachten.

Alles draait om vraag en aanbod, zodra er genoeg vraag is bij Nintendo voor HD zal er een opvolger komen.

Kijk even naar de feiten:
- Pas sinds kort gaan de verkopen van de Wii naar beneden.
- Nintendo is sinds vorig jaar zomer bezig met een offensief door console seller games uit te brengen.
- Metroid M/Mario Galaxy 2/ Zelda zijn enkele titels welke dit jaar nog uit gaan komen.
- PS3/Xbox360 komen met hun motion controllers.

Nintendo melkt nog even de Wii uit zo lang het kan. Ze zullen willen zien wat de motion controllers van de PS3 en Xbox 360 gaan brengen. Als ze bezig zijn met een opvolger, wat ze zijn geloof mij nou maar. Dan zullen ze willen kijken of het nuttig is om bijvoorbeeld een camera standaard mee te leveren, ze zullen willen zien hoe de motion plus aanslaat bij developers en games en ze zullen zo lang mogelijk willen wachten zodat ze nog zoveel mogelijk winst uit hun huidige console kunnen halen.

Het draait allemaal om de centen, en ook bij Sony en MS. Er is gewoon op dit moment geen reden voor Nintendo om met een nieuwe console aan te komen zetten. Wacht tot begin volgend jaar en wellicht dat ze dan met informatie komen over de opvolger van de Wii.


Hoe kom je erbij dat de VS voor zou lopen? Ik denk echt dat jij je daar erg in vergist. In de VS heb je een groot probleem als je werkloos bent aangezien er dan bijna geen inkomsten voor jou zijn. In NL kun je sowieso nog wel een HD scherm kopen als uitkeringtrekker. Verder komt er steeds meer (betaalbare) HD support enz terwijl de kredietcrisis daar in Amerika hard inkomt.

Verder moet je kijken naar wie HD schermen kopen. Mensen die veel met media, electronische entertainment doen die kopen vaak wel een HD scherm. Deze groep zijn de mensen die ook wel een leuke gameconsole willen maar ook de mensen die een console voor hun kleine kinderen kopen naast bordspellen. Ik ken genoeg mensen die een HD scherm kochten voor hun PS3/XBOX360. Hieruit kun je zo zeggen dat een veel groter percentage dan die 30% van jou een HD scherm heeft naast hun HD gameconsole.

Er staat een Wii thuis voor mijn zusje en vriendinnen. Maar die word echt NOOIT gebruikt. Het spreekt niemand aan een lelijk raar spel te spelen op dit scherm. Ze spelen vaker Little Big Planet. Ik ga sowieso de PS move kopen en ik durf te wedden dat dat ze veel meer aanspreekt omdat HD en performance ze aanspreekt.

Nintendo mag de meest Casual groep aanspreken maar geloof me binnenkort hebben zo veel mensen een HD thuis dat de Wii snel zal dalen qua verkopen.

Dat met die controller is ook niet echt redelijk. Spellen zullen naast gewone support PS move support kennen en dat heeft grote voordelen voor beide partijen. Mensen die leuke spelllen voor PS move zullen ook spellen kopen die normaal ze niet aanspreekt terwijl ze gelijk spellen kopen die een hoog budget krijgt. Hiernaast groeit het als het werkt makkelijk tot een hoogte waar het zelfs loont om PS move only games te maken.

Waarom ik dit schrijf? Omdat je te bekrompen denkt en niet lang genoeg nadenkt over wat je zegt.
Trouwens gok ik dat jij een Wii hebt en een SD tv.

[ Bericht gewijzigd door YOgamerYO op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:29 ]
Sony moet uit gaan van hun eigen kracht en niet triest Nintendo zn ideeen overnemen. Wat maakte de ps2 zo'n succes, de grote hoeveelheid exclusieve topgames en dat is nu juist wat ze missen op de ps3. Het gaat nu al iets beter maar de console zit in zn 4de jaar dus het is wel een beetje laat. Op de ps2 kwamen elke maand meerdere topgames uit.

Ik denk ook niet dat Sony het resultaat zal behalen wat voor voor ogen hebben. Het lijkt gewoon teveel op een HD-wii. Het absurde succes van de wii geeft aan dat de casual gamer weinig geeft om de beste graphix maar eerder om de leukste ervaring. De enige die de move gaan kopen zijn reeds bezitters van een ps3, sony zal er geen extra consoles door verkopen.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 21:07 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]
Heel verhaal...
Dank je, je hebt me zojuist een shitload aan moeite bespaart
Ik ben 1 van die mensen die een HD heeft vanwege mijn PS3, en ik ken tegenwoordig meer mensen MET een HD TV dan zonder.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 @ 21:07 schreef YOgamerYO het volgende:
[..]

-knip-
Ik had het niet over 30% ik zei "34%" een jaar geleden. Dit zal dus zeker gestegen zijn naar minimaal 40%. Je moet mijn verhaal niet verkeerd begrijpen, wat ik bedoel te zeggen is dat ik de keus van Nintendo begrijp dat ze de Wii hebben gebouwd zonder HD. Stel nou dat de markt op DIT moment zo is dat er 50% van de mensen met een Wii een HD tv hebben. Gros hiervan zal dan een HD ready toestel hebben want 1080p is echt nog niet zo lang betaalbaar. We hebben het hier dus over een grote groep mensen die niet meer dan 720p op het scherm kan toveren. De Wii ondersteund 480p, de meeste mensen weten dit niet eens want je moet er een andere kabel voor hebben dan die bij de Wii zit. Het verschil hiermee is zeer duidelijk. (ja ik heb een full hd tv)

Ook ben ik het er zeker mee eens dat de opvolger HD zal moeten ondersteunen, ik verwacht ook niets anders dan dat dit zal gebeuren. Het verhaal in het artikel gaat of het NU noodzakelijk zou zijn om HD ondersteuning te hebben. En daaruit kan je concluderen nee. Er is gewoon nog niet genoeg vraag. De installatie basis van full hd tv's zal +- in 2 jaar tijd verdubbelen. Dan heeft dus het gros van de mensen een full hd tv. Op dat moment is het interessant om een opvolger uit te brengen die daar ook gebruik van maakt.

Het niet eerder ondersteunen van full HD of 720p is een geld kwestie. De console zal krachtiger moeten zijn waardoor het meer geld kost om te ontwikkelen. Als ze daar een jaar mee kunnen wachten bespaart dat enorm veel geld. Ik heb zelf wel een full HD tv en zou zeker graag willen dat de games die ik op de Wii speel dit ondersteunen, maar je moet altijd naar het grote plaatje kijken. Nintendo is een commercieel bedrijf dus zal altijd eerst kijken of het de investering waard is.

Als laatste wil ik nog toevoegen aan het verhaal dat veel ontwikkelaars op de Wii gewoon weinig moeite doen om mooie graphics op het scherm te toveren. Kijk naar de fist party games van Nintendo, die zien er allemaal gewoon goed uit op een HD tv in 480p. Er zijn zat 3th party titels die er niet uit zien, dit komt niet door wat de console kan.
userIcon
DragonFire, een Full HD scherm is makkelijk betaalbaar. Je kan een fatsoenlijke kopen voor 450 euro. HD-Ready schermen worden uitgefaseerd en zullen in de nabije toekomst bijna niet meer worden verkocht.

Verder vind ik het typisch dat mensen doen alsof alleen het verschil tussen HD en SD het enige is wat de graphics van de Xbox360 en PS3 beter zou maken . De games zien er ook in SD fucking veel beter uit.

Het is dus belachelijk om te zeggen dat er geen concepten zouden zijn die niet op de Wii mogelijk zouden zijn, menig game op de andere consoles is niet mogelijk op de Wii.

Je hebt echter wel gelijk dat de meeste casuals het een reet zal roesten of een game er mooi uitziet.
userIcon
Ja sinds een jaar of wat zijn ze goed betaalbaar, daarvoor waren ze nog erg duur hoor. Mensen met een hd ready toestel zullen hem waarschijnlijk pas inruilen als hij stuk is. Dus dat duurt weer even. Zoals ik al zei denk ik dat over 2 jaar meer dan 50% van de televisies wel Full HD zijn.

Ik zeg ook niet dat alle games die op de ps3 zijn op de Wii mogelijk zullen zijn.

Volgens mij begrijp je mijn hele verhaal niet zo goed. Wat ik wil zeggen is dat heel veel games op de Wii er veel beter kunnen uitzien, maar dat de ontwikkelaars er voor kiezen om met een kleiner buget de games te ontwikkelen en er dus veel games op de Wii zijn die er echt crappy uit zien. Er zijn genoeg titels die laten zien dat de Wii ook best mooie graphics kan produceren. En uiteraard ben ik het er mee eens dat de PS3 of de XBox360 nog veel mooier spul op het beeld kunnen toveren. Nintendo heeft er voor gekozen om minder state of the art hardware te gebruiken om de prijs laag te houden en de winstmarge hoog. Dit heeft hun veel centjes opgeleverd.

ik zou ook veel liever Zelda in 1080p zien hoor, maar ja helaas zit dat er gewoon nog niet in omdat het voor Nintendo nog niet het juiste moment is voor een opvolger van de Wii. Dat zal denk ik nog wel 2 jaar duren, dan zal de Wii echt niet meer goed verkopen en komen ze met een nieuw product.
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:26 Kleine zusjes populair in Japan0
» 06:37 NBA 2K13 komt in oktober5
» 22/05 Veel bekende gezichten in LEGO Batman 2-trailer4
» 18/05 Web rush met Spider-Man door New York2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden