Microsoft dwingt Sony de naam 'Arc' te schrappen?

PlayStation 3 • Geschreven door Wesley (Wessiej) op 08-03-2010 @ 21:56
print 

Alhoewel de naam Arc nog niet is bevestigd door Sony, leek het er voor een lange tijd op dat hun nieuwe motion-controller zo ging heten. Maar nu werkt Microsoft tegen, aangezien zij een trademark hebben staan op de naam Arc, die zij gebruiken voor hun serie Arc computeraccessoires.

Bronnen uit de industrie melden dat Sony snel bezig is om een nieuwe naam te verzinnen voor hun motion-controller voordat ze grote problemen krijgen met Microsoft. Sony heeft hierop nog niet gereageerd. Wat de daadwerkelijke naam gaat worden voor hun controller moet binnenkort wel duidelijk worden, de controller moet in de herfst uitkomen.

Arc

 




Lees ook:

» 12:02 Ghost Recon: Future Soldier heeft 6.35Gb verplichte install0
» 10:01 Een nieuwe Castlevania voor alle consoles2
» 06:37 NBA 2K13 komt in oktober5
» 22/05 Veel bekende gezichten in LEGO Batman 2-trailer4


delen | eKudos nujij

3749 views / 47 reacties
User-waardering    
Aantal stemmen    462
User-waardering    
Aantal stemmen    38
Positie in chart20 » bekijk volledige lijst
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Bring on the Microsoft bashing
userIcon
Inderdaad wel kinderachtig van Microsoft om op die manier Sony dwars te zitten. Ach bij de naam Arc denk ik aan aan de bijbelse verhaal met die dieren. Wat maakt de naam ook uit van het ding .
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 21:57 schreef Morthill het volgende:
Bring on the Microsoft bashing
Kut micro$oft.
man Wessiej (Eindredacteur Games) 08-03-2010 @ 22:11 fotoboek no homepage
userIcon
Als het een trademark is is het een trademark
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Inderdaad wel kinderachtig van Microsoft om op die manier Sony dwars te zitten. Ach bij de naam Arc denk ik aan aan de bijbelse verhaal met die dieren. Wat maakt de naam ook uit van het ding .
Hartstikke logisch van MS juist

Andersom zou Sony precies hetzelfde gedaan hebben hoor. Bijvoorbeeld als MS de naam Bravia had gebruikt
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:18 schreef kepler het volgende:
[..]
Hartstikke logisch van MS juist

Andersom zou Sony precies hetzelfde gedaan hebben hoor. Bijvoorbeeld als MS de naam Bravia had gebruikt
Nee joh, alleen Microsoft zou dit doen. Geldlustig schijtbedrijf is, geen enkel ander doel dan winst maken, al decennialang. Het is een grove schande
Wat een gezeik zeg
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:20 schreef Morthill het volgende:
[..]


Nee joh, alleen Microsoft zou dit doen. Geldlustig schijtbedrijf is, geen enkel ander doel dan winst maken, al decennialang. Het is een grove schande
dude, ik heb net zon hekel aan microsoft als jij. maar microsft's enige doel is niet om alleen winst te maken , voor het geval je het nog niet weer , bill gates geeft mijarden uit aan goede doelen
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:33 schreef darkblade666 het volgende:
[..]


dude, ik heb net zon hekel aan microsoft als jij. maar microsft's enige doel is niet om alleen winst te maken , voor het geval je het nog niet weer , bill gates geeft mijarden uit aan goede doelen
Doen ze alleen voor belastingtechnische redenen, net zoals Bono van U2 en allemaal andere bekende mensen die doneren aan een 'goed doel'.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:20 schreef Morthill het volgende:
[..]


Nee joh, alleen Microsoft zou dit doen. Geldlustig schijtbedrijf is, geen enkel ander doel dan winst maken, al decennialang. Het is een grove schande
Ze moeten dit doen. Als jij de namen van je geregistreerde producten niet beschermt, raak je het patent/recht of whatever het ook mag heten, kwijt. En dan mag iedereen die naam gebruiken
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:50 schreef Civilian het volgende:
[..]


Ze moeten dit doen. Als jij de namen van je geregistreerde producten niet beschermt, raak je het patent/recht of whatever het ook mag heten, kwijt. En dan mag iedereen die naam gebruiken
Onzin, Microsoft doet dit puur om de PS3-bezitters te stangen die willen de Arc, maar Microsoft zal er alles aan doen om dat tegen te houden. Het is een schande hoor/lees je me, een schande!! Sony probeert de consument te helpen en Microsoft houdt dat tegen, waarom grijpt Obama niet in, en dan noemen ze Berlusconi corrupt
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:58 schreef Morthill het volgende:
[..]


Onzin, Microsoft doet dit puur om de PS3-bezitters te stangen die willen de Arc, maar Microsoft zal er alles aan doen om dat tegen te houden. Het is een schande hoor/lees je me, een schande!! Sony probeert de consument te helpen en Microsoft houdt dat tegen, waarom grijpt Obama niet in, en dan noemen ze Berlusconi corrupt
Ik denk eerder dat MS helpt door zo nog een waardeloos motion controller flut ding wat langer van de markt te laten
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:58 schreef Morthill het volgende:
[..]


Onzin, Microsoft doet dit puur om de PS3-bezitters te stangen die willen de Arc, maar Microsoft zal er alles aan doen om dat tegen te houden. Het is een schande hoor/lees je me, een schande!! Sony probeert de consument te helpen en Microsoft houdt dat tegen, waarom grijpt Obama niet in, en dan noemen ze Berlusconi corrupt
/nerdrage
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Inderdaad wel kinderachtig van Microsoft om op die manier Sony dwars te zitten. Ach bij de naam Arc denk ik aan aan de bijbelse verhaal met die dieren. Wat maakt de naam ook uit van het ding .

Ark


Arc
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:35 schreef Daantjelove het volgende:
[..]


Doen ze alleen voor belastingtechnische redenen, net zoals Bono van U2 en allemaal andere bekende mensen die doneren aan een 'goed doel'.
Right

Ze betalen inderdaad geen belasting over hun gift, maar tis niet alsof ze daar zelf beter van worden Het geld gaat immers naar het goede doel
userIcon
Wat een hypocriete fanboys weer
@ morthill... je krijgt je precious flut motion echt wel.. alleen onder een andere naam
Erm.. Sony had dit zelf van te voren niet kunnen controleren?
userIcon
Ik denk dat dit wel goed komt. Zou niet weten waarom MS hierover moeilijk zal doen
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:33 schreef darkblade666 het volgende:
[..]


dude, ik heb net zon hekel aan microsoft als jij. maar microsft's enige doel is niet om alleen winst te maken , voor het geval je het nog niet weer , bill gates geeft mijarden uit aan goede doelen
Gozer proef de ondertoon....
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 23:57 schreef Vendris het volgende:
@ morthill... je krijgt je precious flut motion echt wel.. alleen onder een andere naam
Flut motion
Sorry maar wat sony liet zien is toch echt beter dan alle concurrentie


Triest dat MS zo reageert
Zijn weer van die stuiptrekkingen
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 00:48 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]

Triest dat MS zo reageert
Zijn weer van die stuiptrekkingen
MS reageert nog eens niet
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:58 schreef Morthill het volgende:
[..]


Onzin, Microsoft doet dit puur om de PS3-bezitters te stangen die willen de Arc, maar Microsoft zal er alles aan doen om dat tegen te houden. Het is een schande hoor/lees je me, een schande!! Sony probeert de consument te helpen en Microsoft houdt dat tegen, waarom grijpt Obama niet in, en dan noemen ze Berlusconi corrupt
Het is allemaal een groot illuminati complot.
Waarom zouden ze het een Arc noemen. Waarom niet gewoon stok with rondje
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 08:10 schreef Scarface150993 het volgende:
Waarom zouden ze het een Arc noemen. Waarom niet gewoon stok with rondje
Of :flashy dildo thingy
userIcon
Ironie

Mensen die de ironie niet zien en de reacties als serieus beschouwen
Hahahahahahahahahahaha Morthill wat een baas ben je toch ook af en toe hahahaha.

Al die fanboys meteen happen hahahaha dit maakt mijn ochtend echt goed hahaha.

@Blackstar

Met een dildo moeten zwaaien noem ik niet 1 van de betere systemen
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 08:41 schreef eviltyphoon het volgende:
Ironie

Mensen die de ironie niet zien en de reacties als serieus beschouwen
OT: terecht, als die naam eigendom is M$, dan kan Sony 'em niet meer gebruiken. En een beetje dom van Sony om hem dan ook Arc te noemen....
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 23:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Right

Ze betalen inderdaad geen belasting over hun gift, maar tis niet alsof ze daar zelf beter van worden Het geld gaat immers naar het goede doel
Alsof ze er niet beter van worden
Bij een misstap wordt er wel een oogje toegeknepen. De maatschappij ziet hoeveel er wordt gegeven en zo wek je sympathie en werf/behoud je klanten, etc.
Alsof ze er helemaal niet beter van worden
userIcon
M$ is EVil.....Met al hun.....Hun....ziekelijk makende hardware software makende.....vies....bedrijf....

En niet alleen dat, ze willen zelfs....Geld verdienen!!...HOE DURVEN ZE...lijkt wel een bedrijf zo!

[ Bericht gewijzigd door D1ngus op dinsdag 9 maart 2010 @ 10:20 ]
userIcon
yawn ... grappig dat men is vergeten dat Sony de laatste tijd wel de meest kansloze opmerkingen richting MS heeft gegooid. Ik vind deze actie dan ook serieus gunstig...
userIcon
Hun goed recht! Patenten zijn er om producten en ideeën te beschermen. Als Sony inbreuk maakt op een patent, dan moeten ze daar naruurlijk gewoon voor betalen of aanpassen
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:20 schreef Morthill het volgende:
[..]


Nee joh, alleen Microsoft zou dit doen. Geldlustig schijtbedrijf is, geen enkel ander doel dan winst maken, al decennialang. Het is een grove schande
Een bedrijf dat winst probeert te maken, schande! Waar is die goede oude hippie tijd toen mensen niet wilde werken en alleen maar bomen wilde knuffelen en iedere hersencel probeerde te vernietigen met verruimende middelen.
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 10:05 schreef J.Clarkson het volgende:
Helaas is Arc een bestaand woord waarop geen patent kan worden gegeven.

Helaas MS, up yours!
Windows ook. Helaas voor jou is het leven niet zo simpel als dat die 4 werkende hersencellen je doen willen laten geloven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 10:05 schreef J.Clarkson het volgende:
Helaas is Arc een bestaand woord waarop geen patent kan worden gegeven.

Helaas MS, up yours!
Zie de TM achter Arc... is dus geen patent, maar een trademark, die wel aangevraagd kan worden op bestaande woorden (Shell anyone?) . En aangezien dit produkt in hetzelfde vaarwater zit (computers/electronica), kan Microsoft het Sony daarmee echt wel lastig maken.
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:58 schreef Morthill het volgende:
[..]


Onzin, Microsoft doet dit puur om de PS3-bezitters te stangen die willen de Arc, maar Microsoft zal er alles aan doen om dat tegen te houden. Het is een schande hoor/lees je me, een schande!! Sony probeert de consument te helpen en Microsoft houdt dat tegen, waarom grijpt Obama niet in, en dan noemen ze Berlusconi corrupt
wie wil er nou iets wat Arc heet ga weg man.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 12:16 schreef Yngwie het volgende:
[..]


Zie de TM achter Arc... is dus geen patent, maar een trademark, die wel aangevraagd kan worden op bestaande woorden (Shell anyone?) . En aangezien dit produkt in hetzelfde vaarwater zit (computers/electronica), kan Microsoft het Sony daarmee echt wel lastig maken.
yep.

Wat was het nou nog eens, een bedrijf dat geen concurrent is kan wel weer die naam gebruiken., vee slachterij den Arc.
dieren preperateur Arc"
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 10:05 schreef J.Clarkson het volgende:
Helaas is Arc een bestaand woord waarop geen patent kan worden gegeven.

Helaas MS, up yours!
Wheheheh, en Apple dan

Sukkel.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 @ 05:57 schreef McDBigMac het volgende:
[..]


Het is allemaal een groot illuminati complot.
Het zou me niks verbazen. Misschien iets voor Djeez om eens onderzoek naar te doen?
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:35 schreef Daantjelove het volgende:
Doen ze alleen voor belastingtechnische redenen, net zoals Bono van U2 en allemaal andere bekende mensen die doneren aan een 'goed doel'.
Tuurlijk, Bill Gates en Warren Buffet geven meer dan driekwart van hun vermogen weg voor een belastingvoordeeltje.
userIcon
ik snap het artikel niet zo goed... de MS Arc Mouse bestond al sinds eind 2008? Sony kiest gewoon een naam die al in gebruik was
userIcon
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 23:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Right

Ze betalen inderdaad geen belasting over hun gift, maar tis niet alsof ze daar zelf beter van worden Het geld gaat immers naar het goede doel
ik dacht dat het zo was dat je giften van de belasting kon aftrekken. Dus als je meer uitgeeft dan je aan belasting moet afdragen, dan betaal je dat nog steeds. Nu zal Gates wel wat vermogensbelasting moeten betalen, maar hij geeft daar een veelvoud van uit, dus het is echt niet alsof hij er louter financieel voordeel uit haalt.
userIcon
punt is, de arc van microsoft en de arc van sony kunnen beide aangemerkt worden als aanwijs apparaat (of human interface apparaat) Dus zitten ze in dezelfde categorie. Of sony moet met een slimme definitie komen
quote:
Op maandag 8 maart 2010 @ 22:20 schreef Morthill het volgende:
[..]


Nee joh, alleen Microsoft zou dit doen. Geldlustig schijtbedrijf is, geen enkel ander doel dan winst maken, al decennialang. Het is een grove schande
is dat niet wat alle bedrijfen doen der is geen bedrijf die zegt van.naah neem t maar voor een eurotje
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 12:02 Ghost Recon: Future Soldier heeft 6.35Gb verplichte install0
» 10:01 Een nieuwe Castlevania voor alle consoles2
» 06:37 NBA 2K13 komt in oktober5
» 22/05 Veel bekende gezichten in LEGO Batman 2-trailer4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden