'Gamen gelijk aan training SAS'

Opmerkelijk • Geschreven door Novum op 09-02-2010 @ 15:26
print 

Jim Wallace, hoofd van de Australische Christelijke Lobby, stelt in in een interview met de website GameSpot dat het spelen van games gelijk staat aan een training bij de Britse SAS. Zo leer je in een eenheid van de Special Forces net als in computerspelletjes 'te doden op commando'. Bij de SAS vindt hij dat geen probleem, bij games vormt het volgens hem echter een gevaar voor de samenleving.

"Ik denk dat je het met me eens bent dat de SAS een nuttige taak vervult als het gaat om terrorismebestrijding," zei Wallace. "Maar waarom laten we een gewone burger hetzelfde doen in games? Het heeft totaal geen nut om iemand zonder reden aan geweld bloot te stellen."

Wallace gaf toe niet bekend te zijn met de leeftijdsaanduidingen op games, terwijl zijn partij bijvoorbeeld geen problemen met 18+ films heeft. Dat ligt echter totaal anders: "Games zijn interactief en dit maakt het veel realistischer. Voeg hier constante herhaling aan toe en je hebt entertainment dat een gevaar voor de samenleving vormt", aldus Wallace.

'Gamen gelijk aan training SAS'


Bron: Novum


Lees ook:

» 03/02 Gamer wordt pas negen uur na sterven ontdekt48
» 13/01 Think Different, Think FOK!118
» 30/09 Zwols café verbiedt telefoonrage Wordfeud39
» 05/09 Kleuter vindt porno in Wii-game72


delen | eKudos nujij

18932 views / 133 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
zo is het, dankzij cod5 ben ik een echte killermachine.
userIcon
Ik heb best vaak de wereld in een game gered.
Elke maand zijn er wel een aantal politieke mensen die dit zeggen, waarom steeds er nieuws van maken?
man insan3 (Moderator Frontpage) 09-02-2010 @ 15:29 fotoboek homepage
userIcon
Hij heeft helemaal gelijk. Ik heb al ik weet niet hoeveel mensen vermoord sinds ik cod, css enz heb gespeeld.
userIcon
Gamen is wel echt goed voor alles, voor:
Inzicht in verkeer.
Bij killen teammaat naar gevoel.
Bij killen opponent adrealine.

En RSI.

userIcon
Wat een mafketel, in games wordt je niet getraind om te doden maar om wat op je muis te klikken.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29 schreef PandorasBox het volgende:
Ik heb best vaak de wereld in een game gered.
Ik heb best vaak de wereld in een game vernietigd.
userIcon
ik kan hier alleen maar om lollen
userIcon
'Het heeft totaal geen nut om iemand zonder reden aan geweld bloot te stellen.'

Ohnee? En als de hartenjagers van Alice mij willen doden dan? Dan gooi ik toch lekker mijn mes of ik bevries ze met mijn ijsstaf
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:30 schreef Pas259 het volgende:
[..]

Ik heb best vaak de wereld in een game vernietigd.
Welke game doe jij? xD
userIcon
Tijd om gamers terecht te stellen dan!
Hoeveel onschuldige mensenlevens ze al wel niet gewetenloos beëindigd hebben...
userIcon
Ik speel wel eens tetris tijdens het schijten en nu kom ik er achter dat ik een bikkelharde contra terrorisme commando ben geworden.

AAAAAAAAAWESOOOOOOOOME!!!
userIcon
Gelukkig, zijn al die jaren Tetris toch niet voor niks geweest...

userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:30 schreef vulli het volgende:
Wat een mafketel, in games wordt je niet getraind om te doden maar om wat op je muis te klikken.
met een afgetraind lichaam van een SAS commando:

userIcon
Pas maar op. Ik ben meester in Mario cart.

Stuur mij naar Afghanistan en ik rijd met m'n skelter iedere Taliban aan gort.

Wat een mafkees...
userIcon
Games realistischer dan films? mwah.
Boeien, als je dan iemand hebt doodgeschoten spawnt ie even later wel weer ergens anders.
userIcon
Bullshit, ik speel al 27 jaar games en heb nog nooit iemand vermoord IRL.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29 schreef XanaduNL het volgende:
Elke maand zijn er wel een aantal politieke mensen die dit zeggen, waarom steeds er nieuws van maken?
Eigenlijk wist ik bij het zevende woord van dit artikel wel genoeg...
userIcon
Het zou wel imba zijn als ik zo goed zou zijn als de SAS. Misschien moet ik ze even bellen om te vragen of zij ook zo vaak COD 4 spelen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Pas maar op. Ik ben meester in Mario cart.

Stuur mij naar Afghanistan en ik rijd met m'n skelter iedere Taliban aan gort.

Wat een mafkees...
Ha.
quote:
"Maar waarom laten we een gewone burger hetzelfde doen in games?
OMDAT HET KAN!!!
userIcon
quote:
Het heeft totaal geen nut om iemand zonder reden aan geweld bloot te stellen.
Oei oei oei dan blijft er van de bijbel weinig over vrees ik.
userIcon
FPS games zijn even geschikt als SAS training als de fifa gameserie als voetbal training.
userIcon
SHORYUKEN!!!!!1
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:37 schreef D.Richard het volgende:
FPS games zijn even geschikt als SAS training als de fifa gameserie als voetbal training.
Zeer zeker voorheen kon ik nog geen bal raken, en na paar uur Fifa ligt er een voorcontract bij Ajax voor mij klaar.
userIcon
Ik dood echt veel mensen sinds ik games als cod/battlefield/cs speel.

Ongelooflijk . Moet een keer ophouden hoor.
Zal het in mn CV zetten.
SAS commando training 10 jaar keiharde ervaring, Afghanistan, Irak, Antarctica
Als je zijn eigen getrokken conclusie door trekt, dan zijn SAS leden ook een gevaar voor de samenleving. Maar ja dat heb je met een democratie. Zelfs achterlijke mensen kunnen hun stem laten horen. Daar kan je maar één ding tegen doen, negeren. Ik ga meteen een open sollicitatie naar de SAS sturen waarin ik mezelf aan prijs als een uitstekende ervaren strijdkracht, met 20 jaar ervaring in digitaal oorlog voeren.
weer zo iemand die alleen maar over games heeft gelezen in z'n christelijke partijblaadje en nu denkt een onderbouwde mening te hebben over de psychische effecten van games op menselijk gedrag..
Probleem is dat 90% van die mensen voor geen meter weten hoe ze moeten samenwerken :'')
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:37 schreef D.Richard het volgende:
FPS games zijn even geschikt als SAS training als de fifa gameserie als voetbal training.
Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Pas maar op. Ik ben meester in Mario cart.

Stuur mij naar Afghanistan en ik rijd met m'n skelter iedere Taliban aan gort.

Wat een mafkees...
Kijk wel uit ze zijn daar meester in het plaatsen van bananen, verkeerde vraagtekens en bommen
userIcon
Ja en nu mag die gast van mij weer onder zijn fossiele steen kruipen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef EchoAlpha het volgende:
Toekomstige soldaten

[afbeelding]
Nee, dat zijn de huidige.. dit is een toekomstige

userIcon
Op de een of andere manier zie ik deze man nog niet ijveren voor een leeftijdsgrens van 18 jaar en ouder voor een ander stukje fictie dat bol staat van geweld, moord, doodslag, oproepen tot steniging van overtreders van Gods wetten, heilige oorlogen en oproepen tot genocides op stammen met een ander godje...
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef EchoAlpha het volgende:
Toekomstige soldaten

[afbeelding]
Wahahahaha

Geweldig, ik zie dit zo voor me.
userIcon
Eens met FiPo!
userIcon
Sow, als dat klopt ben ik echt wel een volwaardige sword carrying gun totting ninja samurai monster/human slaying manwijf met wit haar en een zwarte bril.

Dont mess with me biznitchezz.


Ot: als hij niet eens over leeftijds aanduidingen weet, weet je gelijk hoe credible zijn mening is.
userIcon
Wat een lulkoek. Geen computerspel bereidt je voor echt te richten met een wapen en de trekker over te halen, laat staan de gruwelen van diegene die je neerschiet.
userIcon
Het erge is nog dat er mensen zullen zijn die hem daarin geloven en steunen... Ik geloof ook niet dat mensen van de SAS hem deze uitspraak in dank af zullen nemen... Leren doden op commando, alsof iemand in t echt omleggen gelijk staat aan een game? Commando's die moeten doden krijgen vaak trauma's van hun daden, ik ken geen enkele gamer die echt trauma's heeft van het spelen van een spel... Je moet dit ook niet gaan vergelijken omdat je zieke mensen zo ook een excuus geeft...

Deze man leeft onder een steen en doet uitspraken over dingen waar hij geen bal verstand van heeft, maar heeft wel politieke invloed... Als er iemand een gevaar voor de samenleving is is het zo'n figuur...
Ik ga maar even kijken of ik een contract kan verdienen bij Real Madrid met mijn Pro Evolution Soccer skills.
userIcon
Hij houdt er geen rekening mee dat ik full paragon ben...
userIcon
Je moet eens weten hoeveel duizenden mensen ik heb afgeslacht in Command & Conquer. Ik ben een echte moordmachine
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:53 schreef Plantagehouder het volgende:
Hij houdt er geen rekening mee dat ik full MIETJE ben...
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:42 schreef 2030rd het volgende:
Zal het in mn CV zetten.
SAS commando training 10 jaar keiharde ervaring, Afghanistan, Irak, Antarctica
De mijne ziet er dan zo uit:
SAS commando training 10 jaar keiharde ervaring; CoD, CoD2, Battlefield 2, Battlefield 2142, Modern Warfare en Modern Warfare 2.
userIcon
Mmm, het strookt niet helemaal met het bericht, maar ik denk wel dat de titel van het bericht klopt...of in ieder geval gaat kloppen.

Punt is namelijk dat ik denk dat in de toekomst steeds minder gebruikt gaat worden van 'echte' mensen in de oorlogen. Deze mensen worden vervangen door robots welke aangestuurd worden door de mensen achter de besturingssystemen. Hierbij is dan een game- & computerkennis veel belangrijker dan zware militaire training....

Allemaal toekomstmuziek, maar vanuit dat oogpunt klopt de titel wel...
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef MarkiesVanCarabas het volgende:
[..]


Kijk wel uit ze zijn daar meester in het plaatsen van bananen, verkeerde vraagtekens en bommen
Hmmm, je hebt gelijk. Die bananen zijn tricky.

Op de bank is het veiliger. Dan maar een couch warrior
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mmm, het strookt niet helemaal met het bericht, maar ik denk wel dat de titel van het bericht klopt...of in ieder geval gaat kloppen.

Punt is namelijk dat ik denk dat in de toekomst steeds minder gebruikt gaat worden van 'echte' mensen in de oorlogen. Deze mensen worden vervangen door robots welke aangestuurd worden door de mensen achter de besturingssystemen. Hierbij is dan een game- & computerkennis veel belangrijker dan zware militaire training....

Allemaal toekomstmuziek, maar vanuit dat oogpunt klopt de titel wel...
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.

en denk je dat iemand die zo weinig weet over games zo "UP on future technology" is dat zijn statement daarop gebaseerd is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mmm, het strookt niet helemaal met het bericht, maar ik denk wel dat de titel van het bericht klopt...of in ieder geval gaat kloppen.

Punt is namelijk dat ik denk dat in de toekomst steeds minder gebruikt gaat worden van 'echte' mensen in de oorlogen. Deze mensen worden vervangen door robots welke aangestuurd worden door de mensen achter de besturingssystemen. Hierbij is dan een game- & computerkennis veel belangrijker dan zware militaire training....

Allemaal toekomstmuziek, maar vanuit dat oogpunt klopt de titel wel...
Surrogates gekeken toevallig?
http://www.imdb.com/title/tt0986263/
userIcon
Herhaling, ik speel een game maar 1x.

userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:59 schreef D1ngus het volgende:
Ik denk niet dat hij dat bedoelt.
Vandaar ook zin #1 in mijn reactie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:59 schreef Yngwie het volgende:
Surrogates gekeken toevallig?
http://www.imdb.com/title/tt0986263/
Gezien ja. N.m.m. zeer geloofwaardig toekomstbeeld
userIcon
Mwoagh, zo'n 18+ filmpje kan ook redelijk 'interactief' zijn hoor
userIcon
SAS is dus ook gelijk aan gamen ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:39 schreef Kuraasu het volgende:
SHORYUKEN!!!!!1
Hahahaha
Dat houdt de oorlog wel interessant
userIcon
Jaaaa-ha, achter je computer zitten is precies hetzelfde als dit natuurlijk



userIcon
Dus die nerd in de klas is eigenlijk een levensgevaarlijke moordmachine!
userIcon
Hij kan zeker niet winnen met Call of Duty
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
[..]


Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
Jij gelooft echt dat special forces training kan worden samengevat met rondrennen, springen en iemand een kogel door zijn hoofd jagen? Het mensen op deze planeet die een special forces training kan doorstaan is zeer zeer beperkt, dit aantal is zeker kleiner dan het aantal professionele voetballers. vergelijk het aantal professionele voetballers in de britse competitie maar eens met het aantal leden van de SAS.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:55 schreef Stormshadow het volgende:
[..]


De mijne ziet er dan zo uit:
SAS commando training 10 jaar keiharde ervaring; CoD, CoD2, Battlefield 2, Battlefield 2142, Modern Warfare en Modern Warfare 2.
En dan sta je daar IRL in Afganistan een glitch uit te proberen.

Ik zweer het dat ze je dan raar aan staan te kijken.
userIcon
hmm ik had al lang moordneigingen voor dat ik ook maar 1 spel heb aangeraakt.


BWAHAHAHAA!!! *evil eye*
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
[..]


Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
[..]


Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
Tot je er één in je hand hebt en niet weet hoe je het magazijn wisselt of hoe je uberhaubt de veiligheidspal eraf haalt. Laat staan dat je iets weet te raken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:10 schreef m0j0 het volgende:
hmm ik had al lang moordneigingen voor dat ik ook maar 1 spel heb aangeraakt.


BWAHAHAHAA!!! *evil eye*
precies, mensen mogen blij zijn dat ik in spelletjes kan moorden, want anders..
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:27 schreef wise het volgende:
zo is het, dankzij cod5 ben ik een echte killermachine.
hmm ik wordt juist steeds vaker gekilld XD
onzin dus!
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef EchoAlpha het volgende:
Toekomstige soldaten

[afbeelding]
beetje dik
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
[..]


Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
mja, het is vergelijkbaar in de zin dat iedereen tegen een bal aan kan trappen en ook iedereen een trekker kan over halen.

Betekend niet dat je daarom een voetballer bent, of een special forces soldaat.

je leert van games niet meer of minder dan van de gemiddelde actiefilm, dusseeeh.

ps, je leert met bepacking springen als voorbeeld?....ohja, voel je ook daadwerkelijk 30kg aan gewicht op je rug als je de springknop in drukt?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
[..]


dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken


mijn vader zat in het leger en zei dat geen een scherpschutter zijn adem inhoudt als hij wil schieten.
userIcon
en de bijbel zet niet an tot geweld of doodslag?
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:19 schreef ecktebaas het volgende:
[..]




mijn vader zat in het leger en zei dat geen een scherpschutter zijn adem inhoudt als hij wil schieten.
klopt, ze ademen rustig en schieten tijdens het uitademen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:33 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Pas maar op. Ik ben meester in Mario cart.
Als mensen voor zulke dingen waarschuwen vind ik het minder vergezocht: ik weet uit ervaring dat ik wilder rij na een middagje Gran Turismo.
userIcon
AIVD, kom me maar halen dan. Ik beken zo'n 81354 frags.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:20 schreef johnnymaandag het volgende:
en de bijbel zet niet an tot geweld of doodslag?

Misschien niet maar het maakt zijn uitspraak:
quote:

Het heeft totaal geen nut om iemand zonder reden aan geweld bloot te stellen.
wel vrij bijzonder, de hoeveelheid geweldadige passages in die heilige collectie sprookjes is niet gering.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:45 schreef NHnelis het volgende:
Onzin, voor voetbal trainen heb je veel meer praktijk ervaring nodig. Je moet bal gevoel krijgen. Een wapen bedienen is zo moeilijk niet, en kun je zelfs redelijk leren in een game. Je leert het principe van over de loop kijken om te richten, dat je je adem moet controleren om niet teveel af te wijken, verder leer je ook hoe je moet springen met bepakking en nog veel meer nuttige dingen.

Helaas is het zo dat het moeilijker is om een fatsoenlijk potje te voetballen dan iemand een kogel door zijn hoofd jagen.
Bekijk dit eens met je uitspraken... Ga eens op een schietclub kijken en probeer t eens zou k zeggen...

http://www.youtube.com/watch?v=2iqYznDU1gY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SzSeD-wfdDc

http://www.youtube.com/watch?v=cjMADPkivxM&feature=related

Om iets te kunnen raken en zelfs t geweer of pistool vast te kunnen houden als deze afgaat heb je echt wel training nodig... Als je dit in t echt doet voel je ook dat je een wapen vast hebt, met je muis een virtueel pistool bedienen waarmee je op virtuele karakters schiet is overduidelijk anders...

[ Bericht gewijzigd door B-FliP op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:33 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:23 schreef D.Richard het volgende:
[..]


Misschien niet maar het maakt zijn uitspraak:
[..]

wel vrij bijzonder, de hoeveelheid geweldadige passages in die heilige collectie sprookjes is niet gering.
dat zeker, maar in sommige bijbelboeken staan zeker wel oproepen tot het martelen van ongelovigen, of mensen die 'verkeerde' dingen doen, bijv homo's.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:21 schreef johnnymaandag het volgende:
[..]


klopt, ze ademen rustig en schieten tijdens het uitademen.
Bijna, maar niet tijdens het uitademen.
Ze ademen rustig uit en vuren als de adem is uitgeblazen.
Niet alles er uit persen dus, gewoon tot the thorax ontspannen is.
Zo is er voldoende zuurstof in het bloed en geen spanning die voor ongewenste beweging kan zorgen.

quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:19 schreef ecktebaas het volgende:
[..]




mijn vader zat in het leger en zei dat geen een scherpschutter zijn adem inhoudt als hij wil schieten.
Die was dus jammer want met 'de ademhaling controleren' heeft hij dus gewoon gelijk.

Nee dit heb ik niet in een game geleerd.
userIcon
In het echt is moorden geen probleem inderdaad.

Maar wee je gebeente als je het in een game doet.
userIcon
Ik ben net met Bioshock 2 begonnen, dus morgen loop ik in een oud duikerspak over de zeebodem met een gigantische boor als hand een aantal splicers te perforeren
Jim Wallace, hoofd van de Australische Christelijke Lobby,

zegt al genoeg

k ben juist van t leger naar gaming gegaan(vond landmacht geen zak aan,zootje ongeregeld,kreeg men geld niet)kut defensie
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:25 schreef B-FliP het volgende:
[..]


Bekijk dit eens met je uitspraken... Ga eens op een schietclub kijken en probeer t eens zou k zeggen...

http://www.youtube.com/watch?v=2iqYznDU1gY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SzSeD-wfdDc

http://www.youtube.com/watch?v=cjMADPkivxM&feature=related

Om iets te kunnen raken en zelfs t geweer of pistool vast te kunnen houden als deze afgaat heb je echt wel training nodig... Als je dit in t echt doet voel je ook dat je een wapen vast hebt, met je muis een virtueel pistool bedienen waarmee je op virtuele karakters schiet is overduidelijk anders...
3 chicks die totaal niet weten wat ze moeten verwacht..
Goed vergelijkingsmateriaal
Zullen we Risk en Schaken ook maar op de zwarte lijst zetten
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29 schreef PandorasBox het volgende:
Ik heb best vaak de wereld in een game gered.
Ik in het echt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:33 schreef Vengerr het volgende:
[..]

Bijna, maar niet tijdens het uitademen.
Ze ademen rustig uit en vuren als de adem is uitgeblazen.
Niet alles er uit persen dus, gewoon tot the thorax ontspannen is.
Zo is er voldoende zuurstof in het bloed en geen spanning die voor ongewenste beweging kan zorgen.

[..]

Die was dus jammer want met 'de ademhaling controleren' heeft hij dus gewoon gelijk.

Nee dit heb ik niet in een game geleerd.
Maar in de games die ik ken word dat vertaald in: Adem inhouden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:42 schreef -En4Cer- het volgende:
3 chicks die totaal niet weten wat ze moeten verwacht..
Goed vergelijkingsmateriaal
Probeer t eens zou k zeggen... Ik ben een keer meegeweest met een collega naar zijn schietvereniging, en die terugslag is niet mis... Ook zijn de pistolen niet licht te noemen... Een muisclick vergelijken met zoiets is gewoon belachelijk...
Meneer is een beetje kortzichtig. Laat maar gewoon lullen.
userIcon
Vergelijken met een SAS training is pure bullshit.
Maar dat het je enigsinds klaarstoomt voor oorlog is een feit.
Het kan je aardig afstompen, en in real life zijn sommige zaken ook gewoonweg nét computerspelletjes.. Neem de AC130 of een Apache Gunner, en dat kan je tegenwoordig al aardig leuk "oefenen" op de computer.

Sterker nog, het amerikaanse leger heeft tests gedaan met Xbox controllers als bediening voor sommige apparatuur. En gebruikt
het spel America's Army al jaren als training en recruit tool.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:55 schreef Major-Balls het volgende:
Vergelijken met een SAS training is pure bullshit.
Maar dat het je enigsinds klaarstoomt voor oorlog is een feit.
Het kan je aardig afstompen, en in real life zijn sommige zaken ook gewoonweg nét computerspelletjes.. Neem de AC130 of een Apache Gunner, en dat kan je tegenwoordig al aardig leuk "oefenen" op de computer.

Sterker nog, het amerikaanse leger heeft tests gedaan met Xbox controllers als bediening voor sommige apparatuur. En gebruikt
het spel America's Army al jaren als training en recruit tool.
Op het moment dat je er geen verschil merkt in het nemen van echt leven of het wegknallen van een aantal polygonen is er al iets gruwelijk met je mis. Er zijn talloze soldaten die volledig getrained zijn en die merken vrij zeker nog achteraf, dat ze iemand hebben neergeschoten en vaak moeten ze dit nog voor zichzelf rationaliseren. Op het moment dat je echt iemand hebt die volledig is afgestompt en zonder moeite gaat zitten moorden en geen geweten meer heeft heb je te maken met een psychopaat (per definitie).

Computer spellen maken geen psychopaten van mensen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:29 schreef PandorasBox het volgende:
Ik heb best vaak de wereld in een game gered.
!
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 16:55 schreef Major-Balls het volgende:
Vergelijken met een SAS training is pure bullshit.
Maar dat het je enigsinds klaarstoomt voor oorlog is een feit.
Het kan je aardig afstompen, en in real life zijn sommige zaken ook gewoonweg nét computerspelletjes..
Nee computerspelletjes zijn af en toe net als sommige zaken IRL... Daar zijn ze dan ook op gebaseerd... En wie heeft er vroeger niet tour of duty nagespeeld, buiten hutten gebouwd en oorlogje gespeeld.. .Is dat klaarstomen voor oorlog? Is dat afstompen? Ik had hele VC-martelkampen van lego gemaakt! Moet ik nu ook in de gaten gehouden worden? Wellicht moeten we ook maar meteen mensenrechten gaan invoeren voor die arme LEGOpoppetjes en virtuele karakters...

quote:

Neem de AC130 of een Apache Gunner, en dat kan je tegenwoordig al aardig leuk "oefenen" op de computer.

Sterker nog, het amerikaanse leger heeft tests gedaan met Xbox controllers als bediening voor sommige apparatuur. En gebruikt
het spel America's Army al jaren als training en recruit tool.
Training die vooral gericht is op adrenaline, reactiesnelheid en zicht, en wellicht bediening van een joystick (wat een universeel gebruiksvoorwerp is)... Dat het een dergelijke setting is is goed voor recruitment omdat het relevant is en mensen enthousiast maakt...
userIcon
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 17:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]


Nee computerspelletjes zijn af en toe net als sommige zaken IRL... Daar zijn ze dan ook op gebaseerd... En wie heeft er vroeger niet tour of duty nagespeeld, buiten hutten gebouwd en oorlogje gespeeld.. .Is dat klaarstomen voor oorlog? Is dat afstompen? Ik had hele VC-martelkampen van lego gemaakt! Moet ik nu ook in de gaten gehouden worden? Wellicht moeten we ook maar meteen mensenrechten gaan invoeren voor die arme LEGOpoppetjes en virtuele karakters...

[..]


Training die vooral gericht is op adrenaline, reactiesnelheid en zicht, en wellicht bediening van een joystick (wat een universeel gebruiksvoorwerp is)... Dat het een dergelijke setting is is goed voor recruitment omdat het relevant is en mensen enthousiast maakt...
Ik heb nooit "tour of duty" gespeeld, wel gewoon soldaatje, pretty sure dat het nix met die serie te maken had, niet bepaald iets dat mijn ouders me lieten kijken op die leeftijd

(dope serie trouwens!)
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:27 schreef wise het volgende:
zo is het, dankzij cod5 ben ik een echte killermachine.
SOww hee.. Call of duty 5 ??

OT: Waarom zijn ze in australie zo "anal" over videogames ?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 15:30 schreef Nottheviolin het volgende:
'Het heeft totaal geen nut om iemand zonder reden aan geweld bloot te stellen.'

Ohnee? En als de hartenjagers van Alice mij willen doden dan? Dan gooi ik toch lekker mijn mes of ik bevries ze met mijn ijsstaf
Jouw ijsstaf is al gesmolten voordat je hem vasthebt.
userIcon
Ik speel een holy paladin in WoW, krijg ik wel de goede opleiding? Of zou ik dan priest moeten spelen?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 @ 17:30 schreef Sven70 het volgende:
[..]


SOww hee.. Call of duty 5 ??

OT: Waarom zijn ze in australie zo "anal" over videogames ?
Omdat Australie een eiland is, en de bevolking dus allemaal inteelt is.
Zelfde in de UK, ook allemaal gekken daar.

Ow crap ik hoop niet dat ze nu de SAS op me af sturen.
Gelukkig heb ik weken MW2 gespeeld dus kan ik ze wel aan.
100  van 133 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 03/02 Gamer wordt pas negen uur na sterven ontdekt48
» 13/01 Think Different, Think FOK!118
» 30/09 Zwols café verbiedt telefoonrage Wordfeud39
» 05/09 Kleuter vindt porno in Wii-game72


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game




True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden