Halo: Reach maakt geen gebruik van Project Natal

In een wereld waar elke vorm van informatie rond 'Halo: Reach' menig gamer zijn hartje sneller laat kloppen, is het fijn dat Bungie niet te beroerd is om af en toe een update te geven. Zo laat de studio via haar officiële website weten dat de game geen gebruik maakt van Project Natal - de bewegingsgevoelige camera - en kogels niet langer vertraging hebben.

De Magnum, DMR, Assault Rifle en Sniper Rifle hebben geen tijd meer nodig om te reizen in 'Halo: Reach'. Dat wil zeggen dat de kogels direct inslaan op het moment dat de speler de trekker overhaalt. De Rocket Launcher, Shotgun en de wapens van de buitenaardse Covenant hebben nog wel wisselende kogelsnelheden.

Veel belangrijker is natuurlijk de onthulling dat 'Halo: Reach' geen enkele vorm van Natal-ondersteuning heeft. Daarmee worden eerdere speculaties rond het weggooien van granaten of neerslaan van tegenstanders met behulp van de bewegingsgevoelige camera ontkracht.

'Halo: Reach' moet op 26 september voor de Xbox 360 uitkomen.