Patch 1 voor Spore ziet het levenslicht

In het kader van ze zijn niet gespored komt Electronic Arts nu met een patch voor Spore, er zijn nieuwe dingen toegevoegd zoals bijvoorbeeld cheats en daarnaast zijn er ook de nodige verbeteringen aangebracht, met als voorbeeld dat er minder vaak aanvallen zijn in de ruimtefase.

De patch voor de Mac versie van de game zal later uitkomen, alleen is op dit moment nog niet bekend wanneer dit zal zijn.

Let op: Voor de installatie van de patch kun je gebruik maken van de EA download manager. Mocht je deze niet hebben, dan kun je hem hier downloaden

quote
# Toevoegingen Nieuwe cheat: "evovoordeel". Gebruik deze cheat als je bij een nieuw wezenspel een willekeurig wezen uit de Sporepedia wil kiezen. Begin een nieuw spel met één of meer wezens die al verder geëvolueerd zijn!
# Bekijk informatie over onderdelen als je in de bouwmodus bent. Rol over een willekeurig onderdeel en hou de i-toets ingedrukt.
# Nieuwe cheat: "blokkenmodus". Hiermee geef je wezens een blokkerig uiterlijk.
# Meer stijlfilters. Open het cheatvenster en vul in: "stylefilter -microscope" of "stylefilter -norainbows" of "stylefilter -nextgen" om de nieuwe stijlen te zien.
# 70 nieuwe planeetscripts met een lage terravormingsscore, voornamelijk van het type "hete en hoge atmosfeer"

Beelden/Vormgeving
# Animaties verbeterd
# Effecten met mist, gloed en belichting van planeten verbeterd
# Animatieproblemen opgelost die te maken hadden met gereedschap vasthouden, op handen lopen en de wat aparter vormgegeven wezens

Afstemming
# Wezenfase: Het tempo aan het eind van het spel is verbeterd en in de normale en moeilijke modus is de uitdaging groter geworden
# Stamfase: Uitdaging is groter geworden in de normale en moeilijke modus
# Beschavingsfase: Uitdaging is groter geworden in de normale en moeilijke modus
# Ruimtefase: In de makkelijke en normale modus vragen rijken nu redelijke bedragen in ruil voor vrede en is de strafmaat aangepast als de speler niet betaalt
# Ruimtefase: In de makkelijke en normale modus is de kans op rampen een stuk kleiner en er zit nu meer tijd tussen aanvallen van een vijandig rijk als de speler in oorlog is

Overig
# Wezenfase: Troepleden gedragen zich nu beter in gevaarlijke situaties en tijdens gevechten
# Ruimtefase: Het is nu eenvoudiger om je thuiswereld en kolonies in de galactische weergave te vinden
# Stamfase: Stamleden kunnen nu indien nodig op steile heuvels vooruit komen, maar ze gaan dan wel een stuk langzamer
# Enkele aanvallen op grotere dieren werkten niet, en dat is nu opgelost, evenals het probleem met de grotere dieren die niet op de juiste manier stierven
# De verzamelmissie werd niet correct afgerond, terwijl wel alle onderdelen waren verzameld. Dat probleem is opgelost
# De prestaties voor "Bliksemsnel" en "Déjà Vu" werden niet goed toegekend. Dat probleem is opgelost
# Zwevende onderdelen werden niet van het budget afgetrokken als ze in de schepper werden geladen. Dat probleem is opgelost
# Rotatieringen pasten zich niet aan als een onderdeel groter of kleiner was gemaakt. Dat probleem is opgelost en hun uiterlijk is ook verbeterd
# De terravormingsscore van een planeet kon verschillen wanneer een zonnestelsel opnieuw werd bezocht. Dat probleem is opgelost
# De fout met de toetsenbordbesturing voor inzoomen en de instelling van de camerahoek in de kolonieplanner is nu opgelost
# Wanneer een episch wezen een stad aanviel, kon zich een crash voordoen. Dat probleem is opgelost
# Het beeld kon bevriezen bij het gebruik van de wezenslinger of als een planeet vanaf de zon werd vastgelegd. Dat probleem is opgelost
# Niet alle stamleden gehoorzaamden als er opdracht werd gegeven dat een grote groep moest gaan plunderen. Dat probleem is opgelost
# Het hoofdmenu ging op zwart als er een wezen uit een van de andere opgeslagen spellen werd verbannen. Dat probleem is opgelost