No More Heroes censuur vergelijking

Geschreven door Roy op 11-02-2008 @ 11:45
print 
De actiegame No More Heroes is in Europa en Japan gecensureerd, waar de Amerikaanse versie dat niet heeft. Wat er nu allemaal veranderd is kun je zien in de volgende scenes (let op, dit zijn sterfscenes van vijanden en bevatten mogelijk spoilers):

No More Heroes komt 29 februari in de winkels te liggen.


Bron: http://


delen | eKudos nujij

3947 views / 30 reacties
Genre Action
Platform Wii
Developer/Publisher Grasshopper Manufactor/Spike Co Ltd.
Releasedatum 14-03-2008
Reacties op dit bericht
30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
dit is heel triest! Zonder al dat bloed is het toch meteen een heel andere game! Geef dan gewoon de optie om het bloed weg te laten ofzo, maar beslis niet voor de gamers zelf!
userIcon
Het is al vaker gezegd, maar de Japanse versie is de originele versie, in Amerika heeft Ubisoft het bloed toegevoegd en dus niet bij ons gecensureerd.

Overigens vind ik de bloederige versie er wel veel leuker uitzien, cartoonesk, terwijl ik normaal gesproken helemaal niet van veel bloed houd.

userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 11:57 schreef speknek:

Het is al vaker gezegd, maar de Japanse versie is de originele versie, in Amerika heeft Ubisoft het bloed toegevoegd en dus niet bij ons gecensureerd.

Overigens vind ik de bloederige versie er wel veel leuker uitzien, cartoonesk, terwijl ik normaal gesproken helemaal niet van veel bloed houd.


Volgens mij was de oorspronkelijke versie gewoon bedoeld met zeer veel bloed (ongecensureerd), maar was dat niet mogelijk ivm de nieuwe attitude in Japan rondom geweld in games. Dus is die japanse versie gewoon gecensureerd, en de EU versie ook.

Voor mij betekent een gecensureerde game gewoon dat ik hem 100% zeker niet koop.
Wat een onzin. Zet er dan gewoon 18+ op ofzo. Ik ben 31 en ik hoef echt niet door anderen verteld te worden wat ik wel en niet mag zien of spelen.
Ik geloof niet in censuur.

userIcon
De game lijkt duidelijk wél gemaakt te zijn voor zoveel bloed. Het past gewoon bij de stijl. De censuur is dan ook echt heel jammer. Ongetwijfed allemaal het gevolg van dat politieke gehuil over geweld in videospellen.
Maar wellicht kunnen we ooit een freeloader voor de Wii verwachten, zodat je de Amerikaanse versie van het spel kunt importeren en spelen.
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 11:57 schreef speknek:
Het is al vaker gezegd, maar de Japanse versie is de originele versie, in Amerika heeft Ubisoft het bloed toegevoegd en dus niet bij ons gecensureerd.

Publishers die de games gaat lopen aanpassen. Dat lijkt me nog eens knap.

Nee dit is gewoon raar. Halve eindscenes. Ze zeiden zwart bloed, niet halve einscenes. Dit is gewoon kut

userIcon
Ik ga de pulserende mechanische tepel missen....
man Notorious_Roy (Hoofdredacteur Games) 11-02-2008 @ 12:22 fotoboek homepage
userIcon
NO SALE!

Serieus, als ze games zo gaan verminken dan hoeft het voor mij niet meer. Pech voor de Third Party sales op de Wii

userIcon
Oh, net het tweede filmpje gezien. Okee, duidelijk gecensureerd . Zeer matig.
Ongecensuurde versie is
Censuur is vies!
Bovendien past, zoals al door velen gezegd, bloed en afgehakte ledematen gewoon beter bij de game. Zeker met de kotaku achtergrond van Travis, dan hoort spuitend bloed er gewoon bij

Zit nu toch sterk te twijfelen over aanschaf. Dit soort zaken verdiend geen steun vanuit consumenten vind ik.

userIcon
Whoop-ti-fucking-do!
userIcon
Dit soort praktijken rechtvaardigt de aanschaf van een modchip gewoon. US versie downloaden en spelen maar
userIcon
Fuck' em. Ik heb ook mijn pre-order gecanceled.

[ Bericht gewijzigd door Strolie75 op maandag 11 februari 2008 @ 13:33 ]
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 12:58 schreef Phonebone:

Censuur is vies!
Bovendien past, zoals al door velen gezegd, bloed en afgehakte ledematen gewoon beter bij de game. Zeker met de kotaku achtergrond van Travis, dan hoort spuitend bloed er gewoon bij

Zit nu toch sterk te twijfelen over aanschaf. Dit soort zaken verdiend geen steun vanuit consumenten vind ik.


Gewoon boycotten en voor dat geld een andere goede game kopen.
Dit soort zaken moet je inderdaad niet belonen. Ze leveren een halve game, en willen er toch fullprice voor ontvangen.

userIcon
Eigenlijk is het bijna te hopen dat deze game hier maar matig verkoopt en lage cijfers krijgt. Gewoon om een signaal af te geven.
NTSC-U versie =
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 13:28 schreef __Saviour__:

Eigenlijk is het bijna te hopen dat deze game hier maar matig verkoopt en lage cijfers krijgt. Gewoon om een signaal af te geven.


Als ik een reviewer zou zijn, zou ik de game zeer zeker alleen al om die reden een onvoldoende geven.

userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 12:05 schreef Yi-Long:

[...]

Volgens mij was de oorspronkelijke versie gewoon bedoeld met zeer veel bloed (ongecensureerd), maar was dat niet mogelijk ivm de nieuwe attitude in Japan rondom geweld in games. Dus is die japanse versie gewoon gecensureerd, en de EU versie ook.

Voor mij betekent een gecensureerde game gewoon dat ik hem 100% zeker niet koop.
Wat een onzin. Zet er dan gewoon 18+ op ofzo. Ik ben 31 en ik hoef echt niet door anderen verteld te worden wat ik wel en niet mag zien of spelen.
Ik geloof niet in censuur.


Klopt, en eensch.
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 13:05 schreef Strolie75:

Fuck' em. Ik heb ook mijn pre-order gecanceled.


Die van Holy Summers is ook om te lachen
Waarom staat er geen vermelding dat ik dit bericht gesubmit heb?
quote
Op 11-02-2008 @ 13:03 schreef knirfie:

Dit soort praktijken rechtvaardigt de aanschaf van een modchip gewoon. US versie downloaden en spelen maar


De US versie werkt niet met modchips.
userIcon
Ik vind de versie met 'weinig' bloed veel subtieler.
Die andere is gewoon lachwekkend nep.
quote
Op 11-02-2008 @ 13:05 schreef Strolie75:

Fuck' em. Ik heb ook mijn pre-order gecanceled.


Huilie
userIcon
Ik snap het niet hoor, wij europeanen staan hier toch veel meer open voor? Amerika zijn vaak de mensen die om alles herrie trappen, wij vinden alles best...ik wordt hierdoor ook steeds banger dat we Ninja Gaiden 2 ook zonder het bloed krijgen enzo (dit doet me denken aan Carmageddon 2000 met zombies en groen bloed)
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 18:26 schreef Synyster84:

Ik snap het niet hoor, wij europeanen staan hier toch veel meer open voor? Amerika zijn vaak de mensen die om alles herrie trappen, wij vinden alles best...ik wordt hierdoor ook steeds banger dat we Ninja Gaiden 2 ook zonder het bloed krijgen enzo (dit doet me denken aan Carmageddon 2000 met zombies en groen bloed)


Daar ben ik ook bang voor.
Sowieso doen we in Europa al snel alsof we toleranter etc zijn dan de Yankees, maar als je kijkt hoe ze omgaan met legale immigranten en met de moslims in de USA etc, dan zouden we daar nog iets van kunnen leren.
En gelukkig is daar op het gebied van games en films ook weinig tot geen censuur. Hier in europa helaas wel.

Maar als Ninja Gaiden 2 gecensureerd wordt, dan haal ik 100% zeker een gemodde 360.
Ik boycot gecensureerde games, maar ik wil die game toch op de een of andere manier spelen. Dus dan blijft er geen andere optie over (behalve emigreren naar de USA/Canada)

userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 17:48 schreef ReLx7:

Ik vind de versie met 'weinig' bloed veel subtieler.
Die andere is gewoon lachwekkend nep.


Dat past gewoon perfect bij de stijl van de game.
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 18:26 schreef Synyster84:

Ik snap het niet hoor, wij europeanen staan hier toch veel meer open voor? Amerika zijn vaak de mensen die om alles herrie trappen, wij vinden alles best...ik wordt hierdoor ook steeds banger dat we Ninja Gaiden 2 ook zonder het bloed krijgen enzo (dit doet me denken aan Carmageddon 2000 met zombies en groen bloed)


En Zelda: Ocarina of Time met groen bloed; Nintendo had blijkbaar geen zin om de game alleen voor Duitsland te censureren ipv heel Europa.
userIcon
Censuur of niet, vind de filmpjes zeer matig...

OT: Censuur Schmensuur

userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 18:26 schreef Synyster84:
Ik snap het niet hoor, wij europeanen staan hier toch veel meer open voor? Amerika zijn vaak de mensen die om alles herrie trappen, wij vinden alles best...

Eh, nee. Amerikanen trappen wel veel herrie, maar het recht om niet gecensureerd te worden zit daar zo stevig verankerd in de grondwet dat dat weinig uitmaakt. Heel anders dan in Europa, waar er in meerdere landen wetgeving omtrent gewelddadige games bestaat.
userIcon
quote
Op 11-02-2008 @ 20:44 schreef Chanty87:

[...]

En Zelda: Ocarina of Time met groen bloed; Nintendo had blijkbaar geen zin om de game alleen voor Duitsland te censureren ipv heel Europa.


Ja, Duitsland is helemaal het braafste jongetje van de klas inderdaad tegenwoordig. Was 60 jaar geleden ook wel anders

Ik geloof trouwens niet in censuur; meer in goede opvoeding van je kids en gedoseerd in aanraking laten komen met beelden van geweld. Teveel bescherming levert een wereldvreemd kind op, te weinig bescherming kan eventueel problemen geven in de puberteit. Hier zijn de specialisten het nog niet over eens.

30  van 30 reacties op deze pagina. Pagina  1


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

Video's
Meteen bestellen?



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden