De pijn van de PS3-gamer

Geschreven door J (SocialDisorder) op 19-09-2007 @ 00:03
print 


Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Tenminste, dat is zoals het gezegde gaat. Helaas gaat dat niet helemaal op voor Sony's jongste console, de PlayStation 3. Hoewel de hardware fantastisch is (de console kent een failure-rating van minder dan 1%) en mij mogelijkheden biedt voor mijn home entertainment center waar ik een jaar geleden nog niet eens van durfde te dromen, ontbreekt het een klein beetje aan het meest essentiële deel: games!

Natuurlijk zullen horden Sony-fanboys Motorstorm, Resistance en Warhawk op gaan dreunen, maar laten we eerlijk wezen, is dat bijna een jaar na launch niet erg dun bezaaid? Motorstorm en Resistance waren twee uiterst vermakelijke launchtitels, maar zullen niet bepaald de kast in gaan onder het kopje "classics". Warhawk is, net als de eerder genoemde twee titels, een toffe titel die je als PS3-bezitter bijna niet links kan laten liggen, maar een PS3 zul je er niet voor aanschaffen. Het ontbeert Sony momenteel aan de zogenaamde killer-apps, de titels die consoles verkopen, titels waarvan een gamer zegt "die game maakt het de uitgave van een smak geld meer dan waard", de titel die de twijfelaar net over de streep trekt.

En natuurlijk kun je dan roepen "ja maar Heavenly Sword dan? Of Ratchet & Clank? Of Uncharted, Killzone 2, Metal Gear Solid 4?", maar riep de Sony Defense Force dat ook niet van Lair (mijzelf inbegrepen)? De game die wereldwijd meer slechte scores binnenhaalt dan ADO Den Haag vorig jaar in de Eredivisie? Vestigen wij PS3-gamers niet te veel hoop op aanstaande titels? Of is dit een automatische reactie op het aanbod dat de Xbox 360 momenteel kenmerkt, en vooral het kwaliteitsverschil tussen een groot deel van de multiplatformtitels?

Is dat de pijn die je als PS3-gamer moet doorstaan? Natuurlijk heb je, als je uitsluitend voor de PS3 gekozen hebt, deze keuze doordacht gemaakt, mede met het oog op het huidige, maar zeker op het toekomstige games-aanbod. Maar vrijwel continu moeten zien hoe demo's eerder op Live! verschijnen dan op PSN. Of hoe games een maand na de X360-release uitkomen op de PS3, en dan vaak niet eens als volwaardige game maar afgeraffelde port. Of de X360-exclusives die op Gamerankings vrijwel stuk voor stuk 90%+ scores neerplanten, dat kan best zeer doen ja.

Het is heel gemakkelijk om vervolgens de PS2-troefkaart uit te spelen. De PS2 had immers ook een jaar nodig om op stoom te komen. Toen dat eenmaal zo ver was, kon vrijwel niets of niemand de PS2 meer stoppen. Zelfs tussen de huidige generatie consoles staat de PS2 nog fier overeind, wat een prestatie genoemd mag worden, maar dat terzijde.
Dat de situatie tussen de PS3 en de PS2 niet te vergelijken is, zal ik verder niet in detail behandelen, maar het komt er op neer dat de PS2 toentertijd een aantal zeer sterke voordelen had ten opzichte van de Dreamcast. Voordelen die de PS3 nu mist ten opzichte van de Xbox 360; een sterkere merknaam, een wereldwijd als next-gen film-medium geaccepteerde drive, en uitgebreide ondersteuning van third-party developers.

Ik geniet nu met volle teugen van Warhawk en Heavenly Sword, en ik kan niet wachten tot ik de discs van exclusives als Infamous, Eye of Judgment, Trials of Topoq, Uncharted: Drake's Fortune, Metal Gear Solid 4, Killzone 2, Gran Turismo 5, Little Big Planet en Ratchet & Clank: Tools of Destruction in m'n BluRay-drive kan steken. Ook al zullen het misschien geen system-sellers zijn, ze zijn stuk voor stuk hard op weg om toffe games te worden. Ik kijk ook zeker uit naar multiplatform-titels als Assassin's Creed, Rock Band en Guitar Hero 3. Ik kan niet wachten tot ik Home kan installeren op m'n harde schijf en m'n video's, foto's en muziek direct online kan delen met m'n vrienden. Een potje Gran Turismo 5 met vrienden starten vanuit Home of een simpel potje schaak met een wildvreemde. Of uit de PlayStation Store lekkere simpele arcade-games downloaden als old-school racen in Pixel Junk Racers, belachelijke stunts uithalen in Pain, met olifanten bruggen bouwen in Elefunk en kunstzinnig puzzelen in Echochrome.
Tot die tijd is het echter door de pijn heen bijten en wachten op die ene titel waarvan je zegt "kijk, dáár heb ik nou m'n PS3 voor gekocht".




Lees ook:

» 10/12 Platformgames zijn de toekomst6
» 22/10 Downloadable Content From Hell30
» 02/07 Getekend voor het leven20
» 07/05 I wanna rock n roll all nite8


delen | eKudos nujij

2388 views / 61 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
mooi column, de tijd zal bepalen
userIcon
Sony is nog steeds verlies aan het draaien dus het duurt nog wel effies.

Hopelijk heeft Sony zijn lesje geleerd. Alhoewel ik er meer eentje van Nintendo ben, zou ik het wel jammer vinden als Sony hier van ten onder zou gaan.

En je kan trouwens ondertussen Blu-ray films gaan kijken.

userIcon
Nou ja het mag duidelijk zijn dat de er op de PS3 goede titels op dit moment ontbreken. Maar zoals gezegd komt daar ook veranderin met titels als Uncharted, Ratchet and Clank Future en GT 5 Prologue. De PS3 is op dit moment zo'n kleine 9 maanden uit en dan is het te vroeg om de console dan ook meteen af te schrijven. Hetgene sommige hapsnurken hier doen.

Vanaf begin volgend jaar wordt het wachten beloond want dan staan Killzone 2, LittleBigPlanet, MGS 4 én GTA IV voor de deur. Dat mag je toch gerust een MEGATON noemen. Voor de rest een zeer herkenbare column en zo waar als een klontje.

Overigens mag je Gran Turismo gerust een systemseller noemen.

userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 00:21 schreef MadGiraffe:

En je kan trouwens ondertussen Blu-ray films gaan kijken.


Als jij je je prima vermaakt met Red Steel en Raving Rabbids. Be my guest
userIcon
Er zijn zat goede games uit voor een console die hier een goede zes maanden uit is. Tenzij je alleen van FPS games en racers houd maar dan heb je de verkeerde console gekocht.
userIcon
Nog even geduld en dan zijn we van het wachten af
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 00:24 schreef Cyberia18:

Nou ja het mag duidelijk zijn dat de er op de PS3 goede titels op dit moment ontbreken. Maar zoals gezegd komt daar ook veranderin met titels als Uncharted, Ratchet and Clank Future en GT 5 Prologue. De PS3 is op dit moment zo'n kleine 9 maanden uit en dan is het te vroeg om de console dan ook meteen af te schrijven. Hetgene sommige hapsnurken hier doen.


Dat de goede titels ontbreken is 1 ding. Maar op de 360 zijn de goede titels haast niet bij te houden. En ik denk dat dat juist het gene is wat het extra zuur maakt.
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 01:07 schreef Heintje:

[...]

Dat de goede titels ontbreken is 1 ding. Maar op de 360 zijn de goede titels haast niet bij te houden. En ik denk dat dat juist het gene is wat het extra zuur maakt.


De Xbox 360 is al bijna 2 jaar op de markt. Dus dan mag je ze ook wel verwachten.
man Notorious_Roy (Hoofdredacteur Games) 19-09-2007 @ 01:17 fotoboek homepage
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 00:24 schreef Cyberia18:

Nou ja het mag duidelijk zijn dat de er op de PS3 goede titels op dit moment ontbreken. Maar zoals gezegd komt daar ook veranderin met titels als Uncharted, Ratchet and Clank Future en GT 5 Prologue. De PS3 is op dit moment zo'n kleine 9 maanden uit en dan is het te vroeg om de console dan ook meteen af te schrijven. Hetgene sommige hapsnurken hier doen.

Vanaf begin volgend jaar wordt het wachten beloond want dan staan Killzone 2, LittleBigPlanet, MGS 4 én GTA IV voor de deur. Dat mag je toch gerust een MEGATON noemen. Voor de rest een zeer herkenbare column en zo waar als een klontje.

Overigens mag je Gran Turismo gerust een systemseller noemen.


Vergeet niet dat de Virtual Boy en de Dreamcast ook beide na 9 tot 18 maanden het battlefield weer verlieten. Ik zie dit niet met de PS3 gebeuren (teveel goede games die nog uit moeten komen), maar ze hebben het tot nog toe niet echt goed aangepakt.
man Notorious_Roy (Hoofdredacteur Games) 19-09-2007 @ 01:18 fotoboek homepage
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 01:10 schreef Cyberia18:

[...]

De Xbox 360 is al bijna 2 jaar op de markt. Dus dan mag je ze ook wel verwachten.


Daarnaast valt het ook wel mee ook met die goede games
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 01:10 schreef Cyberia18:

[...]

De Xbox 360 is al bijna 2 jaar op de markt. Dus dan mag je ze ook wel verwachten.


Xbox 360 had in dezelfde tijd dat de PS3 er nu al weer is (~9 maanden), meer goede (goed verkopende) spellen dan de PS3 nu heeft.
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 01:17 schreef Notorious_Roy:

[...]

Vergeet niet dat de Virtual Boy en de Dreamcast ook beide na 9 tot 18 maanden het battlefield weer verlieten. Ik zie dit niet met de PS3 gebeuren (teveel goede games die nog uit moeten komen), maar ze hebben het tot nog toe niet echt goed aangepakt.


True, maar Sony is niet van het kaliber Sega die na 1,5 jaar noodgedwongen de deuren moest sluiten. Ze hebben een te grote naam waar ze op teren om de bestaan van de PS3 niet te kunnen beëindigen. De PS2 is de meeste succesvolste console van de afgelopen 10 jaar en die handelsmerk is nou eenmaal gevestigd in de gamesindustrie.
quote
Op 19-09-2007 @ 01:18 schreef Notorious_Roy:

[...]

Daarnaast valt het ook wel mee ook met die goede games


Als je een hekel hebt aan space marines blijft er niet veel over nee
quote
Op 19-09-2007 @ 01:20 schreef MadGiraffe:

[...]

Xbox 360 had in dezelfde tijd dat de PS3 er nu al weer is (~9 maanden), meer goede (goed verkopende) spellen dan de PS3 nu heeft.


Dat heeft ook te maken met het feit dat de multiplatform titels op de 360 op dat moment beter waren. En de schrikwekkende prijs van de PS3 heeft hier ook het een en ander mee te maken.
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 01:28 schreef Cyberia18:
[...]

Dat heeft ook te maken met het feit dat de multiplatform titels op de 360 op dat moment beter waren. En de schrikwekkende prijs van de PS3 heeft hier ook het een en ander mee te maken.


Nee goh...

userIcon
Ik heb zelf een PS1, 2 en een PSP, maar durf het nog niet aan om een PS3 te kopen. Zelfs als niet PS3 bezitter deel ik die pijn. Mijn grootste vrees is dat de genoemde titels niet goed genoeg gaan lopen, en dat er een eind komt aan de titels die de PS3 zo hard nodig heeft.. dat uit die games blijkt dat het niet meer rendabel is om voor de PS3 te ontwikkelen. Dat zou pas echt de doodsteek zijn.
quote
Op 19-09-2007 @ 01:18 schreef Notorious_Roy:

[...]

Daarnaast valt het ook wel mee ook met die goede games


tja eigenlijk wel. De echt goede games zijn op 2 handen te tellen vind ik. Maar er komt natuurlijk wel veel deze herfst. Meer dan nintendo en sony samen, en volgend jaar ziet het er weer goed uit. Het duurt dus nog wel ff (tot killzone maybe?) voor ik een ps3 aanschaf.
userIcon
Opzich een goede column ookal is het wel een beetje een open deur die je intrapt. het ontbreken van games is ook voor mij een reden om hem nog niet te kopen. R&C gaat daar verandering inbrengen als die 40Gb versie 399 wordt. Tot die tijd zal ik me zeker dit najaar erg gaan vermaken met al het moois wat er op de 360 gaat uitkomen.
userIcon
ja veel te weinig games
heb zelf alleen motorstorm,resistance,warhawk(die het byna nooit doet) , en wat losse spelletjes van de playstation store.
Was het niet zo, dat Home in september zou uitkomen, of heb ik het fiaal mis..?
userIcon
Ik bezit een Wii en een PS3, maar om nou te zeggen dat de Wii het beter doet? Super Paper Mario en Zelda TTP, voor de rest is alles totaal oninteressant. Dan doet de PS3 het met Motorstorm, Warhawk, Resistance en Heavenly Sword als toppers niet eens echt slecht.

En de backlog PS2 games is een hoop groter dan de backlog NGC titels, zelfs met half brakke backward compat. In mijn beleving groeit het momentum van de PS3 juist, met alle aankondigingen.

userIcon
Ach, het zal wel goedkomen denk ik. Het aanbod van exclusives voor de X360 vind ik op dit moment zelfs nog zeer beperkt dus Sony kan dat alleen maar beter doen. Naarmate de productiekosten van de PS3 dalen en het exclusieve aanbod groeit, zal het beter gaan. , aangezien Sony's potentiele doelgroep gigantisch is (alle PS2-bezitters die goede ervaringen met Sony hebben).
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 08:14 schreef Vagere_Hein:

Ach, het zal wel goedkomen denk ik. Het aanbod van exclusives voor de X360 vind ik op dit moment zelfs nog zeer beperkt dus Sony kan dat alleen maar beter doen. Naarmate de productiekosten van de PS3 dalen en het exclusieve aanbod groeit, zal het beter gaan. , aangezien Sony's potentiele doelgroep gigantisch is (alle PS2-bezitters die goede ervaringen met Sony hebben).


Op elke console valt het aanbod exclusives vooralsnog tegen.
userIcon
quote
Sony momenteel aan de zogenaamde killer-apps

Apps - afkorting van applicaties. Games zijn geen programma's welk onder applicaties valt.

De xbox360 heeft bij mij persoonlijk ook lang op zich laten wachten voor de aanschaf. Als het niet was voor die vele interesante RPG titels die aangekondigt zijn, en al paar gereleased, dan was hij bij mij ook niet in huis gekomen. En ja...bij de PS3 geld ditzelfde voor elk genre. Het aanbod is daar nu eenmaal bedroevend en dat wat aangekondigd is lijkt ook zeer beperkt en weinig te zijn.

En om de PS3 te halen om de PS2 games op te spelen...nah. Me PS2 werkt nog goed genoeg. Als sony op dezelfde lijn doorgaat met de volgende console dan haak ik helemaal af. Wat een kut produkt van een stel ego-lijers.

userIcon
De PS3 heeft gewoon nog niet heel veel exclusives op dit moment, wat komt omdat de console nog jong is. Toch is de lijst met komende exclusives veel indrukwekkender dan die van de 360 en de Wii. Kijk naar de 360: de enige must haves exclusives die nog gaan uitkomen voor mij zijn Halo3 en MassEffect. Het rijtje van de PS3 is ongeveer 4keer zo lang!

Het komt wel goed met de PS3... als je kijkt hoeveel mensen op dit moment nog geen next-gen platvorm hebben gekozen, en nog steeds op hun PS2 spelen, dan weet je dat op een gegeven moment,als de PS3 in prijs daalt en er goeie games uitkomen, deze allemaal een ps3 halen.

Ik ga zeker een PS3 haln in de toekomst. Eigenlijk ben ik wel blij dat de goeie games het op dit moment laten afweten, zodat ik lekker kan wachten tot een goeie prijsverlaging.

quote
Hoewel de hardware fantastisch is

Jammer dat dit stukje hardware hierdoor in een verdomhoekje geschoven lijkt te gaan worden.

Ben inmiddels alweer toe aan mijn 3e xbox360

De verzameling aan games die nu te krijgen is voor de ps3 is groter als die voor de xbox360 een jaar geleden. Het zijn niet allemaal exclusieve titels dus tel je die mee of niet, ze blijven speelbaar op de ps3. En wie bepaald het aantal 'goede' games? In ieder geval heb ik niet veel games die ik op mijn 360 speel.
userIcon
Er zit wel een kern van waarheid in, ja.
Destijds heb ik bewust gekozen om de ps3 helemaal in het begin te kopen, wetende dat er nog niet zo veel spellen zouden zijn.
Het werd alleen jammer toen die spellen die ik wilde gaan kopen werden gecancelled zoals Saints Row of werden uitgesteld, zoals Ratchet & Clank (die eerst eigenlijk in augustus / september zou komen) en GTA.

Ik heb er zeker geen spijt van, Resistance en motorstorm zijn namelijk heel erg leuk, maar toen Heavenly Sword ook nog eens een slecht cijfer op IGN kreeg baalde ik wel even goed.
Gelukkig blijkt HS toch geweldig te zijn, en ik doe er eigenlijk best wel lang over. Ik ben ongeveer 10 uur bezig en zit pas helemaal in het begin van level 5. Wat dat betreft is momenteel alles dus weer ok wat mij betreft.
Het zal nu ook wel niet zo heel lang meer duren voordat de andere grote titels uitkomen.

userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 08:50 schreef KoosyNL:

De PS3 heeft gewoon nog niet heel veel exclusives op dit moment, wat komt omdat de console nog jong is. Toch is de lijst met komende exclusives veel indrukwekkender dan die van de 360 en de Wii. Kijk naar de 360: de enige must haves exclusives die nog gaan uitkomen voor mij zijn Halo3 en MassEffect. Het rijtje van de PS3 is ongeveer 4keer zo lang!

Het komt wel goed met de PS3... als je kijkt hoeveel mensen op dit moment nog geen next-gen platvorm hebben gekozen, en nog steeds op hun PS2 spelen, dan weet je dat op een gegeven moment,als de PS3 in prijs daalt en er goeie games uitkomen, deze allemaal een ps3 halen.

Ik ga zeker een PS3 haln in de toekomst. Eigenlijk ben ik wel blij dat de goeie games het op dit moment laten afweten, zodat ik lekker kan wachten tot een goeie prijsverlaging.


voor jouw misschien zijn de 360 exclusives niet echt interessant, voor mij dus wel: PGR4, Ninja Gaiden 2, Halo 3, Alan Wake (alhoewel die ook op de PC komt), Mass Effect, Gears of War 2, Ace Combat (alhoewel de geruchten gaan dat die ook naar de PS3 komt volgend jaar), Fable 2, etc.

Maar de release-list van de PS3 in de toekomst ziet er ook goed uit, maar ik vind die van de 360 er (voor mij) beter uitzien. Misschien dat ik in de toekomst nog een PS3 koop, maar pas als hij een stuk goedkoper is geworden.

userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 09:58 schreef kepler:

[...]

voor jouw misschien zijn de 360 exclusives niet echt interessant, voor mij dus wel: PGR4, Ninja Gaiden 2, Halo 3, Alan Wake (alhoewel die ook op de PC komt), Mass Effect, Gears of War 2, Ace Combat (alhoewel de geruchten gaan dat die ook naar de PS3 komt volgend jaar), Fable 2, etc.

Maar de release-list van de PS3 in de toekomst ziet er ook goed uit, maar ik vind die van de 360 er (voor mij) beter uitzien. Misschien dat ik in de toekomst nog een PS3 koop, maar pas als hij een stuk goedkoper is geworden.


Je hebt inderdaad gelijk. Ik moet zeggen dat ik Fable en alan wake ook heel interessant vind, maar ik verwacht dat die beide ook op de PC komen (Bij fable misschien iets later dan de 360 versie, maar ik kan wachten). Verder komen er gewoon ook nog een hele hoop games op de 360 EN PC bijv. Bioshock, en binnekort ook Gear Of War, die ik dan wel op de PC speel. Het heeft inderdaad allemaal met smaak te maken.
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 08:14 schreef Vagere_Hein:

Ach, het zal wel goedkomen denk ik. Het aanbod van exclusives voor de X360 vind ik op dit moment zelfs nog zeer beperkt dus Sony kan dat alleen maar beter doen. Naarmate de productiekosten van de PS3 dalen en het exclusieve aanbod groeit, zal het beter gaan. , aangezien Sony's potentiele doelgroep gigantisch is (alle PS2-bezitters die goede ervaringen met Sony hebben).


De doelgroep is zeker niet zo groot. Ik denk dat als een kwart van de PS2 bezitters er over zit te denken om binnen een jaar een PS3 te kopen dat het veel is. Heel veel.

Want hoeveel mensen hebben niet ooit een PS2 bij een telefoon gekregen ofzo. En gezien de prijs van de PS3 zal er tegen woordig eerder een Wii of een 360 (core) bij promo acties zitten.

En veel van de PS2 bezitters zullen wachten tot de PS3 iets van 150 tot 200 euro is. Mensen die nou nog niet mee tellen.

userIcon
In de TGS top 10 (highly anticipated) staan de meeste PS3 games. In de Famitsu top staan PS3 games steevast bovenaan. Ik ben absoluut niet bang dat de PS3 te weinig toppers krijgt.

Aardig stuk en ik ken het gevoel. Ninja Gaiden, Restance etc zijn goed maar niet de games waar je een consolevan 600 euro voor aan zou schaffen. Overigens geldt voor de Wii hetzelfde, het is een leuk apparaat met een aantal leuke spellen maar dat ik nu echt kan zeggen, zo wat een killer games...Maar een Wii kost minder dan de helft van een PS3 dus de pijn is wat minder
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 08:25 schreef Retuobak:

Op elke console valt het aanbod exclusives vooralsnog tegen.


Nee.
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 10:51 schreef IlluZiaN:

In de TGS top 10 (highly anticipated) staan de meeste PS3 games. In de Famitsu top staan PS3 games steevast bovenaan. Ik ben absoluut niet bang dat de PS3 te weinig toppers krijgt.



Lair stond volgens mij ook in die top 10 en is, met alle respect, poep op een stokje.
Maar komende kerst periode is het moment voor de PS3 om zich te bewijzen. Dan zullen de toppers er moeten zijn anders zie ik het somber in voor deze console.
Het komt allemaal wel goed met de PS3. De games aanbod waren/zjin ook niet zo groot voor de Wii en de X360. De PS1 en de PS2 hadden ook moeite in het begin, maar ja.. Uiteindelijk is het goed gekomen.

Ik zeg dat over een jaartje (na de kerst van 2008) de PS3 weer in de top staat.

userIcon
Ik vind het wel wat kort door de bocht om Lair als voorbeeld te nemen bij hoe de andere potentiele toppers uiteindelijk worden. Lair leek mij al erg gaan tegenvallen ver voor de release..

Als PS3 gamer voel ik gelukkig geen pijn: Ik heb hem pas sinds kort en geniet dus nog volop van Motorstorm online en gisteren de eerste blu ray film gehaald, wat een beeld.

userIcon
Goede column.
Hopelijk word je (/worden jullie) snel uit je lijden verlost.
tot die tijd,
Je hebt gelijk maar... ZO GAAT HET NU EENMAAL MET EEN NIEUWE CONSOLE.

De 360 komt nu pas echt onder stoom qua goede games..
En de Wii eigenaars klagen na al de euforie in het begin nu ook steen en been..

userIcon
mensen...vergeet FOLKLORE niet...dit is een parel van een game, geweldig mooi, super relaxte sfeer en geweldige gameplay!!...dit spel wordt zo genegeerd

buiten alles vermaak ik me prima met de ps3 en we zien ook steeds vaker dat demo's tegelijk uitkomen (zie bv fifa 08), dit is de eerste keer dat Sony een goed netwerk heeft opgezet, en daar moeten de developers nog aan zien te wennen naturlich.

En zo slecht is het spellen aanbod helemaal niet...alleen als je een 360 hebt is het minder...want multiplatform games op de ps3 zijn ook geweldig, lees: virtua tennis 3, the darkness, rainbowsix vegas, TC: Ghost Recon

Verder moet natuurlijk het exclusive aanbod wel worden uitgebreid, maar alle exclusives franchises op de ps2 komen ook wel naar de ps3. Ik maak me voorlopig geen zorgen

leuk geschreven stukje iig =]

userIcon
quote
maar riep de Sony Defense Force dat ook niet van Lair (mijzelf inbegrepen)

zOMG reflectie!
userIcon
In hoeverre Lair nou echt een slechte game is of niet ben ik nog niet uit.
Volgens mij valt het best wel mee.
Ik wil zeker niet zo ver gaan als te zeggen dat men de PS3 aan het afkraken is, maar soms twijfel ik wel een beetje aan de reviews (in het algemeen).

Wat mij het meeste steekt is het feit dat de multi-platform games later uitkomen en vaak grafisch gezien onder moeten doen voor de Xbox360 variant. Heel fijn dat je in The Darkness een volledige film kunt gaan zitten kijken in-game. Maar dat is geen excuus om de game minder mooi te laten zijn en later (okay in dit geval een week ofzo) te releasen.
Het zelfde zo meteen met Eternal Sonata, leuk dat er extra 'playable characters' bij zitten, maar die komt pas wel in 2008 uit.

and the list goes on and on and on... and on...

userIcon
Echt...veel PS3 games komen ook op de 360 uit.
Kijk maar naar GTAIV = graphics geen verschil.

PS3 heeft zijn voordelen niet meer tov de concurrentie.

userIcon
Ik heb het nog erger, ik ben een PS3 gamer .. zonder PS3!
userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 09:09 schreef ErwinB:

[...]

Jammer dat dit stukje hardware hierdoor in een verdomhoekje geschoven lijkt te gaan worden.

Ben inmiddels alweer toe aan mijn 3e xbox360


]

Dan is de 360 alsnog een tof stukje hardware, alleen heel erg brak in elkaar getimmerd door MS omdat ze zo nodig eerder wilde zijn.
Maar ondanks alles.. als je alle horror verhalen hoort over de 360 en hoe vaak mensen hem wel al niet hebben moeten vervangen, dan ga je je toch ook afvragen WAAROM ze hem blijven vervangen. Ja, 3 jaar garantie, gratis omwisselen etc. Maar als je aan je tigste console bent, en je blijft maar terugkomen naar de 360, in plaats van te zeggen dikke vinger MS ik ga wel lekker PS3'en/Wiién dan pleit dat toch ook wel een beetje voor de fun-factor van de 360.

De PS3 zal het ook nog wel aardig gaan doen denk ik zo.. Voor mij persoonlijk komen er niet zo veel interessante games op uit, maar zodra de sinds oudsher Sony 3rd party franchises uit gaan komen denk ik dat de verkoop wel een beetje zal op pikken. Blijf daar enkel de vraag of het niet, zeker in het geval van Square-Enix weer tig remakes worden, want ik kan me voorstellen dat de fans van die series ook een beetje moe worden van dezelfde oude zut in een nieuw jasje.

quote
Op 19-09-2007 @ 18:33 schreef AmonAmarth:

Je hebt gelijk maar... ZO GAAT HET NU EENMAAL MET EEN NIEUWE CONSOLE.

De 360 komt nu pas echt onder stoom qua goede games..
En de Wii eigenaars klagen na al de euforie in het begin nu ook steen en been..


Wii gamers hebben niet zo veel te klagen, het is momenteel vrij goed toeven, en de komende maanden mogen we twee AAA titels verwelkomen: Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy. En andere grote titels als Mario Kart en Super Smash Brothers Brawl.
En de third parties beginnen de Wii nu ook eindelijk te vinden, dat is het voordeel van meest verkochte console zijn, denk aan Brothers in Arms, NiGHTS, etc..

Voordeel van in Europa wonen is dat de crap er al uit word gefilterd door de US release, als de game daar slechte reviews krijgt, hoef je er hier geen geld aan te verknallen. Als het spel daar de hemel in word geprezen, dan is dat hier ook een must-buy.

Enige nadeel is dat we allemaal heel jaloers mogen kijken naar de VS in de (gemiddeld) 3 maanden die we langer moeten wachten op een EU release.

[ Bericht gewijzigd door Tech-Nick op donderdag 20 september 2007 @ 09:35 ]

userIcon
quote
Op 19-09-2007 @ 21:29 schreef Vassili_Z:

Echt...veel PS3 games komen ook op de 360 uit.
Kijk maar naar GTAIV = graphics geen verschil.

PS3 heeft zijn voordelen niet meer tov de concurrentie.


Totdat de PS3 vooruit gaat lopen. Komop. PS3 na een half jaar al op het niveau van de X360 nu? De PS3 kan alleen nog maar groeien en de X360 zit bijna aan zijn plafond.
userIcon
Ik vind de kwaliteit en kwantiteit van games op de PS3 wel meevallen. Op de Wii is het pas erg. De Xbox 360 heeft enorm veel toptitels, alleen is de aanbod absoluut niet divers.

De enige probleem van de PS3 op dit moment is de prijs, en dat gaat helaas voor de Playstation liefhebbers nooit goedkomen. Althans, het gaat niet op tijd goedkomen.

userIcon
haha pwnt

pc ruleert

userIcon
Als je echt per se een ps3 wil dan zou ik eerst voor de 360 gaan en daar op gamen. En tegen de tijd dat de ps3 echt meerwaarde voor je begint te geven(wat nu gewoonweg niet zou kunnen) ruil je dan de 360 in en koop je de ps3.

Hij komt gewoon heel erg langzaam op gang, maar op de lange termijn gaat het vastwel goedkomen met dat apparaat, zowel kwalitatief als qua verkoopcijfers.

userIcon
Soul calibur 4
Dynasty warriors 6
Timesplitters 4
Gta 5

Wat zeur je

50  van 61 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 10/12 Platformgames zijn de toekomst6
» 22/10 Downloadable Content From Hell30
» 02/07 Getekend voor het leven20
» 07/05 I wanna rock n roll all nite8


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl

Zoek een game

meest gelezen




True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  algemene voorwaarden